۱۲۹۵۲۰۵
۴۶ نظر
۱۵۴۵۶
۴۶ نظر
۱۵۴۵۶
پ

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

در این مقاله قرار است پاسخ‌های کاربران مرد ردیت درباره تفاوت‌هایشان با کلیشه‌های رفتاری مردان را مرور کنیم.

برترین‌ها - آرمان رمضانی: اگر یکی از مخاطبان همیشگی برترین‌ها باشید احتمالا دیگر با سبک و سیاق این دست مقاله‌ها آشنا هستید. مقاله‌هایی که معمولا جرقه اولیه‌شان با طرح یک پرسش بین کاربران شبکه‌های اجتماعی زده می‌شود و انبوه و متنوع بودن پاسخ‌ها مقاله را کامل می‌کند. پرسش اولیه این مقاله اما مربوط به موضوعی است که شاید جای صحبت بسیاری داشته باشد. موضوعی مرتبط با استریوتایپ‌ها یا کلیشه‌هایی که برای جنسیت‌ها در جامعه وجود دارد و فشار افکار عمومی گویی از زنان و مردان می‌خواهد حتما مطابق آن‌ها رفتار کنند.

شخصی در ردیت از کاربران مرد پرسید:"کدام کلیشه‌های رفتاری مربوط به مردان، در مورد شما صدق نمی‌کند؟" پاسخ‌ها از طرف کاربران مرد آن‌قدر زیاد و البته جالب بود که بسیاری زنان و مردان در سراسر دنیا را قانع کرد که بسیاری از این کلیشه‌های فرهنگی را دوباره ارزیابی کنند. در ادامه قرار است تعدادی از پاسخ‌ها به این پرسش را با هم مرور کنیم. مانند همیشه شما کاربران مرد برترین‌ها می‌توانید پاسخ به همین سوال را درباره خودتان در بخش نظرات با ما و بقیه کاربران به اشتراک بگذارید.

مردها و احساسات؟ بیخیال

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

احساس می‌کنم در شبکه‌های اجتماعی، همه به این نتیجه رسیده‌اند که برای مردان احساس و رابطه جنسی ارتباطی با هم ندارند. من یک مرد هستم و دوست ندارم جز با زنی که می‌شناسمش و دوستش دارم رابطه جنسی داشته باشم. با شناختی که از دوستان و آشنایان همجنسم دارم می‌دانم که بسیاری از مردها مانند من هستند.

اگر طرفدار ورزش نیستی پس مرد نیستی

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

من یک مرد هستم و هیچ‌وقت در طول زندگیم کوچکترین اهمیتی به هیچ ورزشی ندادم و حالا که داریم درباره کلیشه‌ها حرف می‌زنیم باید بگویم سرسخت‌ترین طرفدار تیم‌های ورزشی در خانواده من یک خانمِ 60 ساله است.

مرد و عروسک؟ شوخی می‌کنی؟

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

من یک مرد بالغ هستم و هر شب با در آغوش گرفتن عروسک پارچه‌ایم به خواب می‌روم. عروسکِ من یک بروکلیِ بزرگ است که بروک صدایش می‌کنم و راستش ما حسابی از همراهی هم خوشحالیم.

فیلم رمانتیک می‌بینی و گریه می‌کنی؟ تو یک مرد نیستی!

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

من یک مرد هستم و در هنگام تماشای فیلم‌های رمانتیک یا سکانس‌های احساسیِ باقی فیلم‌ها به طرز احمقانه‌ای به سرعت اشکم در می‌آید.

عاشق بچه گربه‌ها هستی؟ متاسفم تو یک مرد نیستی!

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

من یک مرد هستم و نه اینکه اهمیتی داشته باشد اما از آن دست مردهای خیلی احساساتی هم نیستم اما وقتی پای طبیعت به وسط بیاید من به یک دختر 5 ساله تبدیل می‌شوم. هرچیزی مربوط به طبیعت من را از خود بیخود می‌کند. تماشای بارش برف و باران، تماشای درختان جنگل، یک پروانه یا یک بچه گربه، همه و همه من را به نهایت ذوق و شوق می‌رساند.

مردها همه خیانتکار هستند

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

من یک مرد هستم و از ته تهِ قلبم عاشق همسر و خانواده‌ام هستم. راستش حتی نمی‌دانم چطور ناگهان همه به این نتیجه رسیدند که همه مردهای متاهل دنبال خیانت هستند چرا که دست‌کم در اطراف من تعداد زنان و مردان خیانتکار برابر است. در هر صورت من عاشق همسرم، ازدواجم و رابطه‌ام هستم و هیچ‌چیزی در دنیا آن‌قدر برایم جذاب نیست که بخواهم به خاطر آن روی این مسائل ریسک کنم.

یک مرد واقعی از محبت کردن و محبت دیدن متنفر است

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

من یک مرد هستم و عاشق این هستم که همسرم بغلم کند، به من حرف‌های محبت‌آمیز بزند یا نوازشم کند. البته من در این مورد وضعیت خوبی دارم اما دردناک است وقتی می‌بینم به بسیاری از مردهای اطرافم چقدر کم محبت می‌شود. انگار همه فراموش کرده‌اند که مردها هم انسان هستند و به محبت احتیاج دارند. گاهی از آخرین باری که یک مرد مجرد یا حتی متاهل محبتی دریافت کرده یا تعریف و تحسینی شنیده سال‌ها می‌گذرد و این فقط دردناک است.

یعنی امکان دارد؟

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

من یک مرد هستم و
- به صورت کلی علاقه‌ای به ورزش ندارم.
- هیچ‌وقت میلی به نوشیدنی‌های الکلی یا شرط‌بندی نداشته‌ام.
- برای من هیچ‌ اهمیتی ندارد که یک زن درآمد بیشتری از من داشته باشد و آن‌قدر کندذهن نیستم که فکر کنم جای زن در آشپزخانه است.
- دوست ندارم با هرچیزی که زنده است و نفس می‌کشد رابطه جنسی داشته باشم.

مرد یعنی نان‌آورِ خانواده

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

من یک مرد هستم و نان‌آور خانواده ما همسرم است. من تقریبا در بیشتر زمان روز در خانه هستم و علاوه بر رسیدگی به بچه‌ها، کارهای خانه را هم انجام می‌دهم. این تصمیمی بود که من و همسرم پیش از تولد بچه‌ها گرفتیم و راستش حاضرم هرکاری بکنم تا وقتی همسرم از شغل پر استرسش(او یک پرستار است) به خانه برگشت احساس آرامش کند.

ممکن است مردها به گل و گیاه علاقه داشته باشند؟

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

من یک مرد هستم و به شدت عاشق باغبانی و کاشتن گل‌ها هستم. هر سال ثانیه شماری می‌کنم تا باغچه خانه‌مان را پر از گل‌های رنگارنگ کنم و راستش احساس می‌کنم علاقه‌ام به گل آفتاب‌گردان حتی از عشق هم عبور کرده باشد.

به خیاطی چطور؟

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

من یک مرد هستم و بزرگ‌ترین سرگرمی من خیاطی کردن است. البته شغل من چیز دیگری است اما نمی‌توانم احساسم به خیاطی را پنهان کنم. در حال حاضر در وقت‌های فراغتم کار دوخت یک روتختیِ بسیار پرجزییات را آغاز کرده‌ام و حتی از فکر کردن به نتیجه نهایی ذوق‌زده می‌شوم.

جای مرد در آشپزخانه نیست!

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

من یک مرد هستم و به دفعات در هفته برای خودم و همسرم آشپزی می‌کنم. از همان روزهای ابتدایی آشنایی‌مان مشخص بود که علاقه من به آشپزی بسیار بیشتر از علاقه همسرم به غذا پختن است و حالا مدت‌هاست که از پختن غذاهای خوشمزه برای همسرم لذت می‌برم.

همه مردها عاشق ماشین هستند

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

من یک مرد هستم و هیچ‌وقت در طول زندگی هیچ علاقه‌ای به ماشین نداشتم. هیچ‌وقت مدل ماشین‌های گران قیمت و خفن را از بر نبودم و هیچ‌وقت کوچکترین ایده‌ای نداشتم که اساسا ماشین‌ها چطور کار می‌کنند. راستش حالا که فکر می‌کنم می‌بینم در بیشتر روابطم، دوست دخترهایم از من در تعمیر ماشین واردتر بودند و هیچ‌وقت حتی ذره‌ای بابت این موضوع خجالت نکشیدم.

مرد یعنی لباس سوراخ و بوی عرق

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

من یک مرد هستم و سلیقه خیلی خوبی در لباس پوشیدن دارم. از خوب لباس پوشیدن لذت می‌برم و به طور کلی رسیدگی به خودم از نظر ظاهری را دوست دارم.

اگر نمی‌توانی وسایل خانه را تعمیر کنی پس ...

چیزهای خجالت‌آور از زندگی مردان که عمرا نمی‌دانستید

من یک مرد هستم و نه هیچ‌وقت استعدادی در تعمیر وسایل خانه و کارهایی از این دست داشته‌ام و نه علاقه‌ای به این موضوع داشته‌ام. زمانی در نوجوانی و جوانی سعی کردم برای پیروی از انتظارات دیگران این کارها را یاد بگیرم اما حالا سال‌هاست که دیگر حتی ثانیه‌ای از عمرم را صرف انتظارات دیگران نمی‌کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      ما مردها ميل جنسيمون خيلي قويه و تنوع طلب هستيم. اين جزو خلقت ما هست. با اين مقالات واقعيت رو كتمان نكنين

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بله شما اشتراکات زیادی با حیو... دارید

      • ناشناس

        تقریباً همه همین طور اند ولی یکسری ها تلاشی برای داشتن یک زندگی سالم نمی کنند در حالی که بعضی ها این تلاش رو میکنند و تمرین خوشتن داری و کنترل هوای نفس و خیلی کار های دیگه برای اینکه منحرف نشن، و هرزه ها با گفتن اینکه من اینطور آفریده شدم و تو جور دیگری، تلاش بقیه رو زیر سوال میبرند.
        شاید بهتره با گفتن جمله«من خنگ آفریده شدم» تمام عمر را زیر پتو بگذرانم در حالی که دیگران جور مرا میکشند.

      • ناشناس

        عزیزم زنها هم همینند فقط حیا میکنن پس شماهم حیا کنین حیا خیلی چیزخوبیه تعهد سرمون میشه پس شما هم به تعهد فکر کنین

    • ناشناس

      کل موارد به کنار. اما خیانت مردان غیر قابل انکار هست مگر در موارد استثنایی. من با تجربه نیم قرن و شناختی که از آقایان دارم میگم 95 درصد مردان خیانتکاران واقعی و حرفه ای هستند. اصلا خیانت در ذات مردهاست. طبعا خانمها هم یاد گرفتند مثل آقایون باشند :)

      پاسخ ها

      • ناشناس

        ماشالله تجربه هم زیاده. معلومه اطرافت آدم درست حسابی نبوده

    • ناشناس

      پس تو یک زنی،مرد نیستی

      پاسخ ها

      • بی نام

        دقیقا نویسنده گرگیست در لباس میش

    • ناشناس

      درباره مردبود یا هیولا! همه انسانیم به اندازه کافی گرونی مرد پدر سرپرست خانواده روعذاب میده مخصوصا شب عید مادرم مریضه وپدرم باصبوری کارای خونه واشپزی رو انجام میده جنس خراب توهردو جنس پیدا میشه تعمیم ندیم به همه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خوش بحالت به خدا منم شرایط تو رو دارم با این تفاوت که پدرم در اومده چون بابام هیچ کمکی تو کار های خونه نمی کنه فقط لالا و استراحت من بد بخت هم چندروزه با کار های خونه پدرم درومده

    • ناشناس

      کاش ب جای فرهنگ غلط غرب اینو همه از اول نوجوانی یاد بگیریم ک رابطه داشتن با هرکسی ک باهاش دوست میشیم کاملا غلطه و فقط با همون کسی ک میخوای تا اخر عمر باهاش باشی فقط و فقط درسته و زیباس،مدرنیته ب غلط پنداری نیست
      انسانیت چیز جداییه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        برو بابا غربی ها خیلی نجیب تر از مردای ایرانی هستن و پایبند اخلاقیات
        مرد ایرانی بهترین زنو داره دوتا بچه هم ازش داره ولی از هیچ زن دیگه ای نمیگذره

    • امیرخان

      گویا نویسنده مقاله نظرات معکوس را به عنوان‌ اصل غالب جامعه قبول دارند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نه منظور اینکه که چیزی که فرهنگ میگه با واقعیت ها و حقایق جهان و آفرینش تفاوت داره و آدم هایی هستن که هر جایی که باشن تحت تأثیر فرهنگ و مد قرار نمیگیرند و حاضر هم نیستند که اصل خودشون رو برای هم شکل شدن با دیگران عوض کنند. مثل من که حتی زمانی که شلوار گشاد مد میشه و همه خیلی یهویی و اتفاقی به این نتیجه میرسن که شلوار گشاد چه قدر قشنگه! تحت تأثیر رفتار دیگران قرار نمیگیرم و یهویی سلیقه ام عوض نمیشه
        وقتی هم که چیزی که دوست دارم از مد میوفته و خز میشه بازم یهو به این نتیجه نمی رسم که این چه قدر زشته!
        به این میگن تأثیر پذیری اجتماعی که در بعضی بسیار بالا و در بعضی بسیار پایینه.
        وجود گروه دوم باعث ایجاد مثال های نقض در فرهنگ جامعه میشه،
        و حتی می‌تونه باعث تغییر جامعه بشه
        مثلاً من رنگ مشکی رو دوست دارم اگر بر سلیقه خودم پا فشاری کنم و حتی در زمانی که مشکی خز شده و تو بورس نیست بر سلیقه خودم بایستم و تغییر نکنم(مثل بقیه نشم) اون وقت بقیه هم منو می‌بینند و برخی هم از رنگ لباس من خوششون میاد و ازش استفاده می کنند و کم کم استفاده از رنگ من بیشتر میشه به صورتی که جامعه از حالت ضد مشکی به فرهنگ مد مشکی میرسه.(تغییر در جامعه)

    • بدون نام

      همه ی این مردا خارجی بودن،ب نظرم تو ایران خیلی از مردا علاقه خاصی ب مرد سالاری دارن،و هر کدوم از این خصوصیاتو نداشته باشن انگار یه چیزی ازشون کم میشه ....باز نسل الان بهتره،قدیمیا ک نگم براتون

      پاسخ ها

      • بی نام

        آفرین، اونا حتی در شرایط اجتماعی و اقتصادی مساوی با زنشان باز خودشان را برتر می دانند

    • یاسمن

      مرد اون که نان اور خانواده باش چشمش دنبال ناموس دیگران نباش نه که گریه نکن یا احساسات داره ایراده مرد یعنی مرام یعنی غیرت

    • حقگو

      مردها احمق تر هستند و زودباور.قدیم دخترها با عنوان این پسر نامزد م است تجربه روابط را داشتند حالا هم دختری پیدا نمی کنید که پیش از ازدواج یک دو جین دوست پسر نداشته باشد البته همه شان هم مدعی هستند آفتاب و مهتاب ندیده اند.اما دوست دختر مردها کی هستند همان دخترها هستند.اما مردها دوست دارند با یکی. ازدواج کنند که دوست دخترشان. نبوده که رابطه جنسی باهاش داشتند.و آن دخترهایی موفق به ازدواج می شوند که سعی میکنند مرد را قانع کنند که تا قبل از ازدواج رابطه نخواهند داشت. ما در دروغ غوطه ور هستیم.

    • حسین

      مردی که بلد نباشه تعمیر جزئی وسائل خونه یا از ماشین خوشش نیاد،فنی نباشه به چه دردی میخوره؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اینقدر درد دارم که به تعمیرات نمی رسه😂
        نه واقعا اولویت های دیگه ای دارم🥲

      • ناشناس

        شاید باورت نشه ولی مرد ها کاربرد های دیگه ای هم دارن

    • .....

      کل موارد بالا ولی تنها موردی که مشهوده اینه که جتابعالی قطعا بی شعوری.

    • اس اس آبی سروره

      آقا مرد بودن ربطش به نخوردن کله پاچه چیه آخه؟ من مردم از دیدن کله گوسفند با اون دندوناش و چشم و گوشش حالم بهم میخوره خب. چه برسه خوردنش

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مامان من عاشق کله پاچه اس

      • ناشناس

        مامان من عاشق کله پاچه اس.
        حالا کله پاچه خوبه منم جدیداً میخورم ولی آخه سیرابی؟!!!🤮

    • میرزا کوچیک خان

      هرکی که تو ایران زندگی مرد هست داداش

    • ناشناس

      بخدا اگه مردها نباشن ما زنها هم میمیریم همسرم عشقه محضه با دیدن فیلم و صحنه های دردناک گریه میکنه واین یعنی انسانیت محض

      پاسخ ها

      • ناشناس

        این یعنی همدلی و هم دردی که بخشی از یک روان سالمه چون هر انسانی به صورت طبیعی این همدلی (همدردی زیر مجموعه اشه) رو داره حالا یا کم یا زیاد. نبود آن بیماری و زیاد بودن آن مشکل ساز است.
        آدم وقتی درد دیگران رو میبینه به صورت طبیعی دردش میاد.
        یکی از عجیب ترین چیز هایی که دیدم گذاشتن صدای خنده روی فیلم های حوادثی که برای دیگران اتفاق می افته است، چون بر خلاف طبیعت آدمیزاده

    • ناشناس

      حرفت کاملا اشتباه هست زنها خیانتکار ترن بعضی از مردها از فرشته ها هم پاک ترن مثل همسرم

    • خخخ

      خب ذهن ما مثل ذهن شما مریض نیست...
      دوسته عزیز شما باید ب دکتر مراجعه کنی و مشاوره شی... البته ک الان میگی خودم دکترم چون این مشخصه ی ی ایرانیه👌
      ولی دوستانه این گفته ها با این صراحت فقط یا از ی بچه درمیاد یا از ی ذهن بیمار... همه ی مردارو با مردای دورت قیاس نکن👍همه مثل اونا نیستن!!! 😒

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مطمئنی خودی بعد پیام گذاشتی؟ چون اصلاً انگار تو باغ نیستی

    • ناشناس

      من زمان دانشگاه به خاطر یه بنده خدایی که بهش علاقه داشتم وقتی فهمیدم کلاسی که باهم مشترک بودیم رو به ترتیب نمیاد شروع به نوشتن جزوه با خط تمیز و مرتب با چند رنگ کردم و وقتی آخر ترم بهش گفتم که من جزوه را کامل دارم و جزوه من کپی کن گفت من میخوام درس حذف کنم!!!!!!!
      تنها باری بود که جزوه کامل در دانشگاه نوشتم .آنقدر وقت برای اون درس گذاشتم که پدرم به مادرم میگفت این پسر سابقه نداشته اینجوری درس بخونه!!!!!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اخی..متاسفم کاش بازهم عشق بشین البته اینبار دوطرفه اخه عشق یک طرفه سخته

      • ناشناس

        الهی بمیرم 💔😕

    • ناشناس

      احسنت

    • آخرین سنگر سکوته

      کاربر اولی.
      من یه جوان 36ساله هستم مجردم یک بار عاشق شدم که قرار بود باهاش ازدواج کنم 5سال بهترین خاطره هارو کنارش داشتم ۵ ساله ولم کرد بدون هیچ دلیلی حتی خدافظی هم نکرد رفت. ۵ساله نه وارد رابطه باکسی رفتم حتی رابطه جنسی هم نداشتم تو این ۵سال نمیتونم کسی رو غیر از اون کنارم ببینم مطمعنم تا زنده باشم همین حالو روزم .لطفا قضاوتم نکنید

    • ناشناس

      من یک مرد هستم و در ایران.
      و تابحال نه دوست جنس مخالف داشتم نه دنبال دود و خوش گذرانی رفتم

    • نیما

      تو قرن جدید به عقیده من بهشت زیر پایه پدران و مردان هست. مخصوصا تو ایران که با این وضعیت فعلی باید کاملا خودشان را وقف گذران زندگیه خانواده کنند و بد به حال مردانی که همسرانشون از این شرایط آگاه نیستند یا نمی خواهند که آگاه باشند.

    • ناشناس

      این مواردی که نام بردید. در مورد مردان ایرانی صدق نمیکنه. مثل خیاطی. علاقه نداشتن به ماشین. در خانه ماندن و نگهداری از بچه.

    • طلوع

      زن و مرد نداریم همه ما انسانیم و دارای احساس و عواطف انسانی .واین فرهنگ وجامعه ونوع نگاه است و کمبود ها میتواند از او یک انسان خیانتکار و قدرت طلب و خشن بسازد

    • ناشناس

      تو به چه دردی میخوری؟

    • کامران

      این که اعتقاد داشته باشی که جای زن توی آشپزخانه هست یا نیست ربطی به کندذهنی یا باهوشی نداره. ربط به باور و ذهنیتی داره که به هر دلیلی توی ذهنت شکل گرفته.

    • ناشناس

      خربزه ها میفتن به خنده! میل به رابطه باهمه شاید ! اما قوی؟! هرگز!😂😂😂
      تهدیدتونم اینه که آدمشو ندیدی!
      دیگه فکر کنم پزشک مسائل مردونه همه چیزو میدونه دیگههههه

    • ناشناس

      اکثر مردا به درد لای جرز هم نمیخورن چون تفکرشون مث شما داغونه!
      مردی که اینطوری نباشه پولشو میده بهترین میاره واسه تعمیر ,دستشو چرب و گریسی نمیکنه که بوی گند بگیره و نتونه زن و بچشو نوازش کنه

    • زهرا

      فقط مردا نیستن تنوع طلب. باشن زنها هم تنوع طلب هستند ولی میخان زندگی کنن

    • ناشناس

      فقط امثال تو اینجورین به دیگران ربطش نده مملی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج