۱۳۰۷۹۷۶
۳۳۵۶
۳۳۵۶
پ

دانستنی های مهم سفر!

می‌خواهید همه چیزهای مهم در سفر را بدانید؟ تا آخر این مطلب همراه من باشید. حتما شده قصد سفر کنید و بخواهید تمام موارد مهم در سفر را بدانید.

 

دانستنی های مهم سفر!

 مثلا شما یک بلیط بندرعباس به شیراز گرفتید و در هتل بزرگ شیراز هم اتاقی رزرو کرده‌اید؛ حالا برای شروع سفرتان باید نکاتی را بدانید که تمام آن‌ها را به شما می‌گویم

دانستی‌هایی درباره وسایل همراهتان

اول از همه، باید بدانید که بهتر است با هر وسیله نقلیه‌ای که سفر می‌کنید، باید کفش راحت بپوشید؛ مخصوصا هنگام سفر با هواپیما. می‌گویم کفش راحت؛ چون باید پای شما راحت باشد و در طول سفر اذیتتان نکند، مخصوصا اینکه در فرودگاه کلی باید راه بروید و کمی منتظر بمانید.

همین‌جا رک و پوست کنده بگویم، به هیچ عنوان وسایل اضافه و بیخودی نبرید؛ هم جاگیر می‌شوند هم دست و پا گیر. مدارک مهم را در یک کیف دستی نزدیک خودتان نگه دارید و بعد از استفاده، سریع آن را به جای مشخص شده خودش برگردانید تا احتمال گم شدن آن کم‌تر شود.

نکته مهم دیگر درباره وسایلی است که با خود به درون هواپیما می‌برید. لباس‌ها و عمده وسایل شما باید در قسمت بار هواپیما باشد؛ فقط وسایل مهم مثل مدارک، لپ‌تاپ، تلفن همراه، گوشی موبایل، جواهرات، کیف پول، دارو و کمی خوراکی باید کنارتان باشد. می‌توانید همه آن‌ها را در کیف کوچکی بگذارید؛ فقط محض اطمینان آن‌ها را با بندهای کوچک محکم کنید تا تکان نخورند.

وقتی دیگر کارتان با جمع کردن وسایلتان تمام شد، حتما وسایل را چک کنید تا چیزی جا نمانده باشد؛ پیشنهاد می‌کنم حتما یک لیست از وسایل مورد نیازتان تهیه کنید تا چیزی از قلم نیوفتد. هنگام پیاده شدن از هواپیما، اتوبوس یا قطار، حتما چک کنید وسیله‌ای روی صندلی جا نمانده باشد.

دانستنی های مهم سفر!

رزرو بلیط، هتل و تور

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفر همین مورد است. قبل از تمام کردن خرید بلیط، حتما هتل و تور را رزرو کنید و مطمئن باشید در تاریخی که می‌خواهید سفر کنید اتاق، بلیط و تور موجود است. در غیر این صورت ممکن است نزدیک پرواز متوجه شوید هتل‌ها اتاقی در این تاریخ برای شما ندارند، یا اینکه هتل و تور شما آماده است؛ اما ظرفیت پروازها به مقصد تکمیل شده است.

برای اینکه از خریدتان مطمئن باشید، سری به سایت علی بابا بزنید و از آن‌جا رزرو کنید. علی بابا به شما اطمینان می‌دهد سفرتان بی‌دردسر خواهد بود. همان مثال خودمان، بلیط بندرعباس به شیراز را راحت از علی بابا بخرید و اتاق موردنظرتان را سریع در هتل بزرگ شیراز https://www.alibaba.ir/hotel/ir-shiraz/shiraz-bozorg رزرو کنید.

نکات ایمنی و بهداشتی

نکات ایمنی و بهداشتی مهم‌ترین بخش هر سفر است؛ فرقی نمی‌کند چطور، با چه وسیله‌ای و چه موقع از سال سفر می‎کنید، مهم این است که همیشه امن و سلامت بمانید. اول از همه، از وسیله نقلیه‌ای که استفاده می‌کنید مطمئن باشید؛ البته اگر از علی بابا خرید می‌کنید لازم نیست نگران این موضوع باشید. اگر هم با ماشین شخصی سفر می‌کنید حتما موارد ایمنی را در خودرو بررسی کنید و یک کپسول آتش‌نشانی کوچک و جعبه کمک‌های اولیه را برای سفر در ماشین‌تان بگذارید.

حتما قبل از سفر درباره مقصدتان اطلاعات کافی را داشته باشد؛ برای مثال اگر بیماری خاصی در آن منطقه وجود دارد باید قبل از شروع واکسن آن بیماری را تزریق کنید. پیشنهاد می‌کنم حتما همراه خود ماسک و مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح همراهتان باشد.

اگر از سرویس‌های بهداشتی بین راهی استفاده می‌کنید حتما سطح توالت و شیرآلات را ضدعفونی کنید. پیشنهاد من این است که همراه خودتان صابون شخصی ببرید تا در سرویس‌های بهداشتی یا رستوران‌ها و مسجدها از آن استفاده کنید؛ چون صابون‌های مکان‌های عمومی اگر جامد باشند، ممکن است بیماری پوستی را به شما انتقال دهند.

نکته مهم بعدی درباره رستوران‌ها و غذاهایی است که در طول سفر می‌خورید. اگر سفرتان بیشتر از یک روز است، اصلا همراه خود غذا از خانه نبرید. غذاها زود فاسد می‌شوند و بعد از چند ساعت، خوردن آن‌ها فقط باعث بیماری است. بهترین غذاهای همراه، نان، کنسروها و غذاهای خشک هستند.

دانستنی های مهم سفر!

اگر سراغ رستوران‌ها می‌روید اولین توصیه من به شما این است که سراغ رستوران‌های محلی بروید؛ زیرا آن‌ها با مواد سالم و تازه محلی غذا درست می‌کنند و در نتیجه احتمال مریض شدن شما کمتر می‌شود. در رستوران‌ها از مصرف سبزی‌ و کاهو پرهیز کنید؛ چون معمولا این‌طور سبزی‌ها خوب شسته نمی‌شوند و ممکن است شما را بیمار کنند.

نکات عمومی سفر

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در سفر باید بدانیم مسیر است، مخصوصا اگر با ماشین شخصی سفر می‌کنیم. حتما یکی دو هفته قبل از سفرتان کار با گوگل مپ را شروع کنید؛ سعی کنید تمام سوراخ سنبه‌های گوگل مپ را یاد بگیرید تا هنگام سفر کارتان راحت باشد و سریع راه را پیدا کنید.

حتما راجع به ترانسفر فرودگاهی شنیده‌اید. اگر هتلی که در آن اتاق رزرو کرده‌اید خدمات ترانسفر فرودگاهی نداشت، حتما به تعداد اعضای خانواده ترانسفر فرودگاهی رزرو کنید تا راحت و بی‌درسر از فرودگاه به هتل برسید.

در آخر

اولویت‌تان را بگذارید حال خوب‌تان و لذت‌بردن از سفر. سالم بمانید، سفر کنید و کیف دنیا را ببرید. سفرکردن همیشه بهترین راه برای رهایی از دغدغه‌ها و استرس‌هایی است که روزانه شما را در گوشه‌ای گیر می‌اندازند و آزارتان می‌دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج