اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۰۱۱۲
۳۹ نظر
۹۰۹۸
۳۹ نظر
۹۰۹۸
پ

خانم خزعلی! مردم بچه‌دار نمی‌شوند؟ مشکل خود شمایید

صحبت‌های خانم انسیه خزعلی درباره فرزندآوری بازتاب‌های بسیاری در فضای مجازی داشت، اما در رسانه‌ها چندان به آن پرداخته نشد.

برترین‌ها _ امیر عبودزاده: صحبت‌های خانم انسیه خزعلی درباره فرزندآوری بازتاب‌های بسیاری در فضای مجازی داشت، اما در رسانه‌ها چندان به آن پرداخته نشد. این صحبت‌ها بار دیگر نشان داد که مسئولان و مدیران ما چقدر از واقعیت‌های جامعه دور هستند و دلیل دیگری بود بر این که چرا نسخه‌های پیچیده شده توسط این مسئولان شفا نمی‌دهد و مردم برای حرف‌هایشان اهمیتی قائل نیستند.

خانم خزعلی در این صحبت‌ها با ابراز نگرانی از بحران جمعیتی و سیاهچاله جمعیتی، مقصر اصلی مشکل فرزندآوری را مردم دانست و گفت خانواده‌ها باید بیشتر تلاش کنند و بچه‌های بیشتری به دنیا بیاورند. خانم خزعلی برای تاکید بر مشکل مطرح شده، آماری هم ارائه داد که بر اساس آن ۱۳% خانواده‌ها صفر فرزند دارند و به ترتیب ۲۰% خانواده‌ها یک، ۲۶% خانواده‌ها دو، ۱۴% خانواده‌ها ۳ و ۸% خانواده‌ها چهار فرزند یا بیشتر دارند.

خانم خزعلی! مردم بچه‌دار نمی‌شوند؟ مشکل خود شمایید

نکته‌ای که خانم خزعلی به آن اشاره نکرد این است که بر اساس آمارها بیشتر خانواده‌هایی که فرزند ندارند یا یک فرزند دارند خانواده‌های جوان هستند و پرفرزندها سنی ازشان گذشته. این نشان می‌دهد که جوانترها به دلیل مشکلاتی که در دهه‌های اخیر سر برآورده، تصمیم گرفته‌اند فرزند کمتری داشته باشند و این روند هم در آینده تشدید خواهد شد و برنخواهد گشت. برخلاف تصور خانم خزعلی مشکل نه با توصیه حل می‌شود نه با کار فرهنگی و نه با زمین دادن به خانواده‌های پرفرزند که اغلب کار خود را کرده‌اند و الک‌ها را آویخته اند.

اجازه بدهید چند جمله و موضوع مطرح شده از طرف معاون رییس‌جمهور را با هم بررسی کنیم

یک- خانم خزعلی می‌گویند بیشتر کسانی که فرزند زیادی دارند از خانواده‌هایی با وضعیت اقتصادی ضعیف‌تر هستند و خانواده‌های مرفه‌تر فرزند کمتری دارند و می‌گویند وقتی خانواده وضعش خوب است باید بچه بیشتری بیاورد.

اولا که خانم خزعلی نسبت بین فرزند و تحصیلات والدین را هوشمندانه یا از روی غفلت فراموش می‌کنند. آمارها نشان می‌دهد که تعداد فرزند با سطح تحصیلات پدر و مادر نسبت عکس دارد. خانواده درس‌خوانده مطالعه بیشتری دارد، به آینده فرزندش نگاه دقیق‌تری دارد و خطرات فرزند بیشتر را بهتر متوجه می‌شود. خانم خزعلی می‌گویند مردم نگران تربیت و تحصیل فرزندان‌شان هستند، اما نمی‌گویند که وضعیت آموزش کشور و شرایط اجتماعی چه سیر و روندی دارد و چرا برای والدین نگران‌کننده شده است. تخریب سیستم آموزشی کشور، سختگیری با معلمان نخبه و خالص‌سازی به جای شایسته‌سالاری همان زهری است که فضا را برای فرزندان این کشور مسموم می‌کند. وقتی مدیران جامعه هر روز مدارس و دانشگاه‌ها را به میل خود به قهقرا می‌کشند و آنها را به دست عده‌ای کم‌دانش و تندرو می‌سپارند، نباید انتظار رضایت عمومی را داشته باشند. نباید تصور کنند که مردم بدون درک شرایط همه منویات آنها را می‌پسندند و فرزندان بی‌گناه بیشتری به دنیا خواهند آورد تا به این سیستم آموزشی بسپایند.

خانم خزعلی! مردم بچه‌دار نمی‌شوند؟ مشکل خود شمایید

سیستم آموزشی که مریم میرزاخانی‌ها و بسیاری از متخصصان و دانشمندان کشور را پس می‌زند و از کشور فراری می‌دهد برای این که عرصه در اختیار خودی‌ها باشد.

خانم خزعلی نمی‌خواهند بپذیرند یا متوجه نیستند که فضا برای جوان‌ها تنگ و سخت و ترش است وچرا باید پدر و مادرها فرزندانی به دنیا بیاورند و در این فضا قرار دهند که مدام در معرض تهدید و تعریض و تحکم باشند. به گفته استاد: «مرد فرزانه چرا در بحری افکند خود را که ساحلش به دید نبود.»

دو- خانم خزعلی می‌گویند مرفه‌ترها فرزند بیاورند که پولش را هم دارند. اولا که همه چیز پول نیست خانم خزعلی. بسیاری از امکانات کشور کفاف همین جمعیت را هم نمی‌دهد. هوای آلوده و بی‌آبی و بحران‌های اجتماعی چطور با وضعیت خوب مالی جبران می‌شود؟ چطور نمی‌بینید که پولدارها اگر بخواهند فرزند بیاورند هم ترجیح می‌دهند جای دیگری از دنیا بچه‌دار شوند. یا بچه‌شان کمی کگه بزرگتر شد او را به خارج از کشور بفرستند.  بعد هم مگر چند درصد جامعه شرایط مالی عالی دارند؟ وقتی خط فقر به بیست و سی میلیون درآمد ماهانه رسیده چه بخشی از مردم همچنان مرفهند که برای شما بچه بیاورند.

خانم خزعلی! مردم بچه‌دار نمی‌شوند؟ مشکل خود شمایید

تازه به همه اینها عدالت اجتماعی را اضافه کنید که پدر مردم را درآورده. همه که مثل شما نمی‌توانند فرزند خود را به کانادا بفرستند و نجاتش دهند خانم خزعلی. اگر وضع مملکت خوب است اول شما باید تصمیم بگیرید و فرزندتان را به ایران برگردانید. اول باید به آقای رییسی و خانمش بگویید که دو بچه کافی نیست و باید بچه‌های بیشتری بیاورند. اول باید تکلیف آقازاده‌ها و رانت و امتیازشان را روشن کنید تا مردم فکر نکنند که فرزندان آینده‌شان قرار است در فضایی مملو از فساد و بی‌اعتمادی بزرگ شوند.

سه- گفته‌اید مردم نگران تربیت فرزندشان هستند. بله خانم خزعلی. ولی نه آنطور که شما فکر می‌کنید. مردم نگرانند که با وجود اینترنت فیلتر شده و صداوسیمای انحصاری و مطبوعات و رسانه‌های محدود شده و موسیقی نحیف شده و سینمای عامه‌پسند و مزخرف و مبتذلی که شما و دوستان فرهنگی‌تان برای جامعه فراهم کرده‌اید، بچه‌ها چطور باید به خوبی تربیت شوند. مردم نگران‌اند که اگر فرزند دختری داشتند چطور باید از ترس حجاب‌بان و گشت ارشاد و معلم و مدیر قلدر و بی‌اعصاب حفظش کنند تا با اعتماد به نفس و بدون ترس به سن بلوغ برسد. اگر پسر داشتند در کدام فضای آرام ورزشی یا هنری و فرهنگی قرار است استعدادهایش را شکوفا کنند. 

خانم خزعلی! مردم بچه‌دار نمی‌شوند؟ مشکل خود شمایید

خانم خزعلی این مردم از شرایطی که شما به وجود آورده‌اید می‌ترسند و نگرانند و حاضر نیستند فرزند بیشتری بیاورند. از شرایط اقتصادی بحرانی، که حاضر نیستید تن به اصلاحش بدهید. از این که حاضر نیستید فشارهای اجتماعی را کم کنید. از این که حاضر نیستید شرایط مطلوب و عرفی و استانداردی برای زندگی مردم فراهم کنید. خودتان را گول نزنید خانم خزعلی. مشکل مردم را شما ایجاد کرده‌اید و تا وقتی در بر همین پاشنه می‌چرخد، آنهایی که کمی دورتر از نوک بینی‌شان را می‌بینند به سختی حاضر می‌شوند فرزندان بیشتری بیاورند و به دست شما و این شرایط وامصیبتا بسپارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خدا پدر نویسنده این متن رو بیامرزه، فقط یکی باید از این موارد آمپول بسازه به مسئولین تزریق کنه، چون از راه گوش و چشم وارد نشده!

    • ناشناس

      عالی دو نویسنده گرم

    • ناشناس

      عجب حرفهایی میزنند‌...خداوکیلی ....یی...بجه دارم..وهرلحظه وهردقیقه وهرساعت وهرروز..فکرم اینه که اینده این بچه؛جه خواهد شد...کسانی مثل ما که به غیرازخدا پارتی دیگه ای نداریم وبلد هم نیستم که تو جلد بریم ومثل بعضیها هرکاری بکنیم وضمنا هرروز خدا به این فکرکنیم که خدایا...مارو شرمنده همین یی بچه نکن.‌‌‌‌‌.....حالا ایا جسارت بچه دارشدن مجدد میشه کرد....قشنگ صحبت میکنند؛چونکه نفس اینجور ادمها ازجای گرم بلند میشه...!!!!؟؟؟؟

    • ب باوادی

      خانم خزعلی توان خرید و قدرت اقتصادی و مسکن و.....بقیه اقشار جامعه را هم سطح با خودش می بیند که ای توصیه ها را میکند.لطفا پیاده شید و کف خیابان واقعیت ها را ببینید.

    • ناشناس

      دقیقا. حرف دل ما رو زدید.

    • رهگذر

      دمت گرم عبودزاده

    • علی

      خانم خرلی چه میفهمه از درد جامعه

    • بی نام

      تو رو خدا به گوش اینا برسونید که چه قدر منفور هستن . یه دیوار کشیدن دوره خودشون و ایل و تبارشون فکر میکنن واقعامردم اینا رو میخوان . بابا ما از شما متنفریم میفهمین ؟ چه قدر هم این یکی از همه گوشت تلخ تره .

    • ناشناس

      خانم خزعلی ما درست میکنیم میدیم شما بزرگش کن. قبوله.

    • یاسمن

      مشکل مسولانه دزدند که به مردم رحم نمیکنند

    • ناشناس

      آدم حراف حرف از سر عقل نمیزنه. اینا سیرن تا خرخره. باید یک پتراتی بگن. والله بگو اگر واقعا شعور داری. برو میدان شوش یا راه آهن تهران اگر رفتی وبلدی. تریبون آزاد بذار به مردم بگو وجوابش هم بشنو. تو اتاق در بسته چرت وپرت گفتم درست نیست

    • گمنام

      خانم خز علی شما می تونید ، زود ،تند و انقلابی یه لایحه تنظیم کنید و با ماده ۸۵ کسانی که فزند نمیارند را ۶ ماه اول جریمه نقدی و بعد از آن زنو شوهر را به زندان محکوم کنید اگر اونجا هم فزند آوری نکردند از آب و غذا محرومشون کنید

    • ناشناس

      درود به شرف نویسنده متن
      حرف دل همه مردم

    • ناشناس

      خانم خز علی بااین همه تورم چطور بچه بیارییم مگر خودتون نمیدونید یا خودتون رو زدین به کوچه علی چپ

    • ناشناس

      بخدا مامله مردان ایرانی یکه خود خانم میتونه امتحان کنه پول نداریم پول بدین لبچه درست کردن حله

    • اف،ام

      نفس‌وقتی‌از‌جای‌گرم،ونرم‌دربیاد....!
      سیر‌از‌گرسنه‌خبر‌نداره!وسواره‌ازپیاده....

    • ناشناس

      مشکل شما واون روحانی کذاب سرخه ای هست که مملکت رو به قهقرا بردین از رو هم نمیرین

    • م بهرامی

      غلط های اضافی از برترینها(بدترینها)

    • خدا

      مسئولین پر مدعا از عهده تامین شیر خشک بر نمیان ، راهکار جمعیتی ارائه میدین ؟؟؟

    • ناشناس

      دیگه برا اتاق خواب آدما هم تصمیم می گیرند

    • علیرضا

      من دارای سه فرزندکارگر هستم چه چوری خرجشونو دربیارم تو این گرانی دوتا بچه مدرسه ای دارم باشهریه بالا والا اگه بچه نداشتم هرگز بچه نمیخواستم تو این شرایط ناشکری نمکنم ولی خیلی زیاد تحت فشارم.قسط وام.اجاره خونه.بدهکاری وووووووووو غیره

    • سیا

      من واقعا نمیتونم این خانم رو درک کنم، یا خودشون رو به ندانستن می‌زنند یا ما مردم رو نادان گیر آوردن

    • آنا

      اونای که وضع مالیشون خوب نیست بیشتربچه دارمیشن تایارانه هاشون زیاد
      بشه شماخودتون داراهستیدازندارهابی خبرید.

    • ناشناس

      والله مشکل ما فقط بی پولیه

    • بنده خدا

      دم نویسنده گرم که حرف همه ی مردم رو زدی

    • ناشناس

      این نسخه ها را فقط برای مردم می‌گویند اندازه یه نخود فر ندارند.. چطور اول خودت و فرزندان و خانواده های خودتان دست بکار شوید ومگر مردم باید هرچه امتال شکم سیر می‌گویند گوش کنند... مگر مردم فرزندانشان را از سر راه میارن که بشم بشن سپر آسایش شماها... مسئله که فقط آوردن فرزند نیست با این وصعیت که برای مردم و کشور درست کردید فرزند آوردن یجور نابود کردن بچه هست.... واقعا ام مدرک کارشناسی را بنداز تو اشغال دونی... شعور و فهم ندارید.

    • ناشناس

      حق اولاد بیشتر کنین تا طرف تشویق بشه به فرزند آوری

    • ناشناس

      خانم خزعلی میشه طایفه خودت بچه بیارن.وضع مالی شما خوبه

    • ناشناس

      اینا زیاد زر میزنن

    • ناشناس

      سرمایه داربی عارتوفکرکردی مردم مثل شمازندگی لاکچری دارند

    • ناشناس

      بابا این تعطیله زیاد براش وقت نگذارید

    • ناشناس

      بله گرونی بیدادمیکندوجیب شماپر

    • بی نام

      دمت گرم با این جواب های منطقی و کوبنده . گاهی اوقات این جوابها چقدر دل آدمو خنک می‌کنه و احساس قشنگی به انسان دست میده

    • بازنشسته گرفتار

      چقدر خوب و خوش گفتی.
      ایکاش گوش شنوائی بود
      زمانی که خانم خزعلی به فرزند خودش میگه برو کانادا و امکاناتش رو با پول مردم فراهم میکنه،دیگه چه انتظاری میشه داشت
      مر‌گ بر همه شما که به مردم دروغ گفتید و کلک زدید

    • ناشناس

      گندی که هاشمی رفسنجانی لعن .
      .. سالها پیش زده سالها طول می کشه تا جبران بشه

    • ناشناس

      واسه خودتون میگه، وقتی تو پیری افسردگی گرفتید می فهمید

    • یک ایرانی

      کسی که در حال حاضر و با این وضع افتضاح اقتصادی چنین توصیه هایی می کنه بدونید که حالش خرابه و یا خدای ناکرده می دونه ولی داره به ملت این توصیه رو می کنه و این فاجعه است.

    • ناشناس

      بنده خدا خودت میدونی که بچه درست
      کردن خیلی راحته یک ربع بیشتر طول
      نمیکشه بعد 9,ماه 9روزو،9ساعت
      در همین حدود بچه میاد دنیا
      پول میخواد. و خونه
      بده پوله رو. به شما بچه تحویل میدن

    • ناشناس

      من یک نفرم بعد از باز نشسنگی مجبور شدم کار کنم وای به حال خانواده هایی که بچه دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج