۱۳۷۶۳۹۲
۴۴ نظر
۲۵۹۲۷۷
۴۴ نظر
۲۵۹۲۷۷
پ

این ۶ نفر در دهه ۷۰ دل همه را برده بودند

دهه هفتاد را به‌خاطر دارید؟ آن روزها انگار همه‌چیز جذابیت بیشتری داشت. هرچند که اوضاع همچنان مستلزم بهترشدن بود و خیلی چیزها کم به‌نظر می‌رسید اما انگار همه‌چیز رنگ امیدواری بیشتری داشت.

چی بپوشم- نیلوفر شهدوست: دهه هفتاد را به‌خاطر دارید؟ آن روزها انگار همه‌چیز جذابیت بیشتری داشت. هرچند که اوضاع همچنان مستلزم بهترشدن بود و خیلی چیزها کم به‌نظر می‌رسید اما انگار همه‌چیز رنگ امیدواری بیشتری داشت.

این ۶ نفر در دهه ۷۰ دل همه را برده بودند

مثلا دنیای سلبریتی‌ها هنوز جذاب بود و با به‌میان‌آمدن انواع و اقسام شبکه‌های اجتماعی و حاشیه‌های جنجالی به ابتذال کشیده نشده بود. خبری از هنرپیشه‌هایی نبود که فقط با یک اکانت اینستاگرامی شهرت و فعالیت خودشان را سروسامان می‌دهند و مخاطبان و تماشاگران برای سینما و هنر ارزش بیشتری قائل بودند.

در دنیای ورزش هم اوضاع به همین ترتیب بود. مردم ستاره‌هایشان را دوست داشتند و دل‌خوش به تماشای مسابقاتشان بودند. در این میان، چهره‌هایی بودند که به‌واسطه زیبایی و جوانی و البته استایل‌های شخصی و کاریزمای ذاتی به فشن‌آیکون‌های دوران خودشان بدل شده بودند. منظور الگوهایی بود که برای دیگران الهام‌بخش بودند و همه دوست داشتند که آنها را دنبال کنند و از استایلشان تقلید. در ادامه با تعدادی از فشن آیکون‌های دهه هفتاد ایران آشنا می‌شوید.

هدیه تهرانی

این ۶ نفر در دهه ۷۰ دل همه را برده بودند

هدیه تهرانی ستاره بی‌چون‌وچرای سینمای ایران است. او در دهه هفتاد بسیار درخشید و طرفداران زیادی داشت. این شهرت و معروفیت را مدیون چهره زیبا، اندام جذاب و البته ویژگی‌های بازی و شخصیت خاصش بود. او استایل و سبکی شخصی در پوشش داشت و متفاوت از زنان دیگر آن دوران لباس می‌پوشید. مانتوهای تونیک‌مانند آزاد و کوتاه که با شلوار جین ست می‌کرد از جذابیت‌های استایلش بود و برای بسیاری از دختران الهام‌بخش به‌نظر می‌رسید. موهای ساده و از فرق بازکرده که در همراهی با روسری‌های رنگی و ساده ست می‌شد هم چشمگیر و زیبا بود. هدیه بی‌تلاشی خاص و عجیب زیبا بود و البته هنوز هم هست. او زنی قدرتمند را به تصویر می‌کشید و می‌کشد که نوعی بی‌نیازی جذاب در وجودش جلوه می‌کند. شمایل سرد و سنگی تهرانی در کنار استایل اسپرتش باعث جلب توجه همه مخاطبان می‌شد.


رضا شاهرودی

این ۶ نفر در دهه ۷۰ دل همه را برده بودند

رضا مالدینی چهره محبوب دهه پنجاهی‌ها و شصتی‌ها بود. او در دهه هفتاد می‌درخشید و از جذاب‌ترین‌ها بود. این لقب را هم به‌واسطه شباهت زیادش به پائولو مالدینی ایتالیایی از سوی طرفداران به‌دست آورده بود. در آن روزها که تنوع زندگی کمتر بود و خبری از اینترنت و ماجراهایش هم نبود، مالدینی در مستطیل سبز فوتبال حسابی می‌درخشید و طرفدارانش را شیفته خود می‌کرد. بسیاری از افرادی که اهل تماشای فوتبال نبودند هم به‌خاطر رضا مالدینی پای تلویزویون می‌نشستند؛ البته منظورمان بیشتر دختران نوجوان و جوانی است که در دهه ۷۰ در دوران راهنمایی و دبیرستان تحصیل می‌کردند. شاهرودی همچنان خوش‌تیپ است و با اینکه پا به دوران میانسالی گذاشته، چهره و اندام مطلوبی دارد.


نیکی کریمی
 

این ۶ نفر در دهه ۷۰ دل همه را برده بودند

نیکی کریمی پیش از هدیه تهرانی به عنوان ستاره ظهور کرد و معروف شد. تا قبل از آن، هیچ ستاره زن زیبا و جذابی در سینمای ایران حضور نداشت. هرآنچه بود، تصویری کلیشه‌ای از زنان بود و استایل‌هایی که چشمگیر نبودند. فیلم عروس به‌کارگردانی بهروز افخمی توانست رخوت دهه شصت را از سینمای ایران دور کند و با معرفی چهره‌های جوان و زیبایی مانند نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب، رکورد گیشه‌ها را درهم بشکند. کریمی در فیلم عروس بسیار جوان و زیبا بود. استایل لباس عروس و آرایشش از سوی بسیاری از زنان الگوبرداری شده بود و همه برای تماشای او روی پرده نقره‌ای هیجان داشتند. هنوز هم نیکی از مهم‌ترین زنان سینمای ایران است و در طول سالیان دراز توانسته از پس فرازوفرودهای فعالیت در این عرصه برآید و حتی تجربه‌های متنوعی مانند کارگردانی را تجربه کند.

ابوالفضل پورعرب

این ۶ نفر در دهه ۷۰ دل همه را برده بودند

ابوالفضل پورعرب هم از ستاره‌های بی‌رقیب دهه هفتاد و فشن آیکون‌هایی بود که استایلش تحت رصد مخاطبان قرار داشت. او جوان و خوش‌چهره بود و بی‌تردید جوان‌اول سینمای دهه هفتاد به‌شمار می‌رفت. منظور از اصطلاح جوان‌اول هم بازیگر تازه‌نفس و کم‌سنی بود که در بیشتر آثار هر دهه بازی می‌کرد و محبوب و دوست‌داشتنی بود. ابوالفضل پورعرب با بارانی و کاپشن‌های چرمی، موهای تکه‌ای و بلند و نگاه نافذش توانسته بود، قلب بسیاری از مخاطبان را تسخیر کند و به‌عنوان جوان خوش‌تیپ و جذاب در فیلم‌ها بدرخشد. در کارنامه‌اش هم دوجین فیلم‌های تجاری از بدنه سینما می‌بینیم و هم آثار ارزشمندی مانند فیلم نرگس که در آن با عاطفه رضوی جوان و فریماه فرجامی فقید هم‌بازی بود.


احمدرضا عابدزاده

این ۶ نفر در دهه ۷۰ دل همه را برده بودند

دنیای فوتبال همیشه برای تماشاچیان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای جذاب است. به‌ویژه زمانی که حرف به فوتبال ملی می‌رسد، همه پای گیرنده‌ها می‌آیند و از هیجان و دنیای پرحاشیه فوتبال لذت می‌برند. در دهه هفتاد، احمدرضا عابدزاده یکی از اصلی‌ترین مهره‌های جذب مخاطبان و طرفداران به دنیای فوتبال بود. عقاب آسیا که قد بلند و چهره گندمگون جذابی هم داشت، در شمار فشن‌آیکون‌های دهه هفتاد قرار می‌گرفت. بسیاری از دختران و پسران آن دوران، احمدرضا را ستایش می‌کردند و به‌دقت کارهایش را زیر نظر داشتند تا از او الهام بگیرند.


مهرداد میناوند

این ۶ نفر در دهه ۷۰ دل همه را برده بودند

میناوند فقید را کرونا از دنیای سلبریتی‌ها گرفت. هنوز هم باور رفتن بسیاری از چهره‌های مهم و مشهور کشور در اثر این ویروس منحوس و ناشناخته دشوار است. مهرداد هم از فشن‌آیکون‌های دهه هفتاد بود که حضورش در حاشیه مستطیل سبز و خود آن، باعث رونق دنیای طرفداران بود. او که از خوش‌تیپ‌ترین فوتبالیست‌های آن دوران به‌حساب می‌آمد، استایل خوبی داشت و همیشه به آرایش محاسن و موهایش هم به‌خوبی می‌رسید. جوانان بسیاری مهرداد را الگوی خود قرار می‌دادند و از نشاط و جوانی‌اش الهام می‌گرفتند.

در آخر

این روزها، ستاره به معنای واقعی و اصیلش در دنیای مشاهیر ایرانی وجود ندارد. انگار رمق زیادی برای پیگیری امور این‌چنینی در کالبد جامعه وجود ندارد. علاوه بر آن، تغییرات شدیدی که دنیا در دهه‌های اخیر داشته است و رشد بی‌شائبه فناوری، مانع از تداوم حرکت ماشین ستاره‌سازی می‌شود. حتی در دنیای غرب هم به‌رغم وجود چهره‌های مطرحی مانند تیموتی شالامی یا تیلور سوئیفت و …، شهرت و محبوبیت ستاره‌ها به‌پای دوران‌های قبل نمی‌رسد. این روزها، شبکه‌های اجتماعی می‌تازند و ستاره‌ها چهره‌های کم‌ارزشی مانند خوانندگان رپ بی‌محتواخوان نظیر جی‌زی و کانیه‌وست هستند. این روند ابتذال ادامه خواهد داشت؟ دیگر شاهد ستاره‌ها و فشن‌آیکون‌هایی خواهیم بود که مانند سلبریتی‌های دهه هفتاد از اصالت زیبایی و جذابیت کاریزماتیک واقعی برخوردار بودند؟ بعید است. دنیا در مسیرهای تازه‌ای قدم برمی‌دارد و احتمالا فرایند تولید ستاره‌های واقعی به ستاره‌های کم‌سویی تغییر می‌کند که جز حاشیه به‌دنبال چیزی نیستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      قدیمیا چه زن چه مرد واقعا جذاب بودن وخصیصه های زیبایی وهنر را با هم داشتن ولی الان اداشو درمیارن طوریکه قبل از گریم وعملهای زیبایی ۷۰ کیلو هستن ولی بعدش حداقل۷۵کیلو

      پاسخ ها

      • پنجاه و هشتی

        دهه هفتاد زشت ترین و نفرت انگیزترین دوره چل سال اخیر بود.با تمام سلولهای بدنم ازش متنفرم و خوشحالم به اون دوره بر نمی گردم

      • پنجاه و هشتی

        دهه هفتاد یه دهه بسته بود هر چی دهه شصت تقلا کرده بودند جامعه رو ببندند و مد و زیبایی و جوانی کردن رو تعطیل کنند در دهه هفتاد عملی شد.عجیبه بعضیها برای اون دهه عقب مونده دلتنگی می کنند.شلوار لی پوشیدن جرم بود اینقدر جامعه رو عقب برده بودند.ما بدبختها سال به سال تقلا می کردیم چیزهای ساده رو دوباره به رخت و لباس و رفتار انسانی برگردونیم.نسل سوخته

      • ناشناس

        همچین میگه قدیما انگار هزار سال پیش بود.عمل دماغ همون اخر دهه هفتاد رایج شد و تو دانشگاه تو هر کلاس دو سه تا دماغ پانسمانی نشسته بودند.خیلی دخترهای اون دوره الان جز عملی ها هستند و چهره هاشون عوض شده کامل.باور کن نوجوانها و بیست ساله های دهه هفتاد همون زمان نمردند و از چرخه خارج نشدند!!

      • ناشناس

        شما ماهواره و فیلم خارجی نگاه نمی کردید؟ موزیک خارجی گوش نمی کردید؟ بک استریت بویز اسپایس گرلز؟ خود مالدینی چش بود؟ باتیستوتا و دل پیرو.باید با هدیه تهرانی و شاهرودی به مد می رسیدید؟ بیخود نیست سالها اون مانتوهای اپل دارو می پوشیدید:) من دختر شهرستانی(به قول تهرونیها)دهه هفتاد اصن تلویزیون ایرانو نمی دیدم.عشق امریکا بودم.هاها

      • میتی از مشد

        امین حیایی را فراموش کردید واقعا جذاب و خوش تیپ بود مثل محمود فکری استقلال

    • ناشناس

      اکثرا پرسپلیسی بودن هیچکس از کیسه خوشش نمیومد

    • ب باوادی

      فاطمه گودرزی رو هم می گفتید

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مگه اون زمان ماهواره نبود؟ مگه ما بیکار بودیم بر اساس فیلمهای درپیت و سریالهای تلویزیونی زندگی کنیم؟ موسیقی غربی هم بود کلاس همه در یه حد نبوده که فقط شلوار خمره ای بپوشند و معیبن و حمیرا گوش بدن یا وقتی رقص خارجی بخوان بکنند مضحکه بشن.

    • ناشناس

      یعنی میخوای بگی این جوجه های این دوره جای اینا رو گرفتن؟؟؟

    • ناشناس

      فقط عقاب آسیا

    • آخرین سنگر سکوته

      هدیه تهرانی واقعا زیباس نیکی کریمی هم همینطور . در ان زمان خیلیا بودن که چهره شون دخترکش بود از جمله مهدوی کیا
      هدیه هدیه ای از آسمان واقعا ته شانس هستن بعضی ها چهره دارن پول دارن همه چی یجورایی اول شانس بودن بعد دست و پا در آوردن

    • ناشناس

      فوتبال اون موقع تا سری اول کی روش باحال بود از پارسال سری دوم شد مربی دیگه مهم نیست

    • ناشناس

      پیروانی الان خوشتیپ شده سبیل بد بود

    • ناشناس

      دهه پنجاه شصت هفتاد هشتاد نود چهارصد فرقی نداره همش گند بوده تا حالا زندگی نداشتیم

    • ناشناس

      هدیه صورت یخی از مشایی سال 88 وسط اون اتفاقات پول گرفت برای نمایشگاه عکس بعد هم دیگه فیلمی بازی نکرد

    • ناشناس

      حال و هوای خاصی داشت هر دهه اما باز سخت میگذشت الان که گرونی تورم هم چی افتضاحه طفلک همه نسل ها

    • ناشناس

      هدیه تهرانی با خودش هم قهره معلوم نیست چشه هیچ واکنشی هم نشون داد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دقیقا بخاطر چهره ی سرد و یخی که داشت ستاره شد

    • ناشناس

      الان ترابی امیری کنعانی ادا رو دارند جای پیروانی شاهرودی
      خخخخخههههه

    • ناشناس

      عابدزاده یکم تعطیله مغزش بد اون اتفاق مغزی

    • ناشناس

      بهترین واکسن فایزر مدرنا رو بیخودی ممنوع کردن کلی ادم با کرونا مردن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چه‌ربطی‌داشت

    • ناشناس

      الان فکر میکنن دهه هفتاد عالی بوده اون موقع هم تندروی ها بود

    • ناشناس

      نبود واکسن تایید شده میناوند انصاریان رو کشت همون اوابل کرونا چه زود گذشت چند سال

    • ناشناس

      پور عرب یه خواهش کرد چی شد گفتیم نگو فایده نداره

    • ناشناس

      انرژی منفی میده تهرانی عابدزاده شاهرودی پیروانی میناوند پورعرب صورتشون گرم نیست

    • ناشناس

      در خصوص مرحوم ميناوند ، به جمله خداداد عزيزي اكتفا ميكنم كه گفت ؛ تو چي ميگي اين وسط ، كي تو رو ميشناسه !
      تقريبا افراد ليستتون كاملا درست بود اما ميناوند تو اين ليست نبود اگر بحث عكس و اينها بود كه مردم عكسهاي دايي و خداداد و كريم رو بيشتر جمع ميكردن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        استاد‌ اسدی، نعیم‌سعدابی

    • ناشناس

      هر دهه ای آدمایی که سلامتی و پول داشتن خوش بودن ما که هیچوقت پولدار نبودیم الان سلامتیمونم رفت

    • علی

      افسانه بایگان .

    • ناشناس

      مالدینی اینو بشنوه اسمشو تغییر میده

    • ناشناس

      کلا بعضیها عقیده دارند هر چی قدیمی باشه خوبه.مزخرف محض.هر چی جلو اومدیم برا زنها بهتره.دهه هفتاد دهه اختناق و عقب موندگی بود.هر کی اون دوره جوان بود سوخت.

    • ناشناس

      وااا زیبایی اصالت داره یا اصالت میاره؟ چه تحلیل ابکی

    • شاهین

      حالا هم مهران رجبی دل همو رو برده،انقدر اسیر و درگیر مشکلات شده ایم که یادمون رفته به چه چیزهایی دلخوش بودیم

    • ناشناس

      روح علی انصاریان شاد

    • ناشناس

      افسانه‌بایگان‌‌رو‌فراموش‌کردید..ولی‌باهمه‌اینا دهه هفتاد‌جز‌تو ذوغی
      خوردن‌ کم‌و‌زیاد‌شدن چیزی‌‌‌نداشت

    • ناشناس

      از سال ۵۸ ، به بعد که فکر می کردیم دوران طلایی رو ، ما دهه چهلی ها تجربه خواهیم کرد ، سوختیم و ساختیم و ساختیم و باز سوختیم.

    • یاسمین

      واقعا میناوند دل برده بود؟؟؟؟

    • روح الله

      روزهای خوب قشنگ چه زودازدست میره

    • محمد

      نیما نکیسا خیلی اون موقع خیلی روش کراش داشتند

    • رامین

      عقاب آسیا فقط حجازی بود وبس

    • Salam

      بهترین دهه فقط دهه هشتاد

    • ندا

      واقعا هم همینطوره
      من خودم عاشق این ۶ نفر بودم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج