۱۳۸۵۸۴۹
۹۴۲
۹۴۲
پ

راه حل ریزش مو در مردان و زنان

امروزه ریزش مو یکی از مشکلاتی است که بسیار متداول و مرسوم بوده است . به دنبال ریزش مو و کم پشت شدن قسمت های مختلف سر ، محصولات پرپشت کننده زیادی وارد بازار شده است. در این مطلب قصد داریم تا بهترین نمونه های اسپری پرپشت کننده مو را به شما معرفی نماییم . اما پیش از معرفی ، چرا ریزش مو اتفاق می افتد ؟ آیا محصولات پرپشت کننده مو موجب آسیب به سر می شوند یا خیر ؟ با ما همراه باشید تا در ادامه ی مطلب به بررسی این موارد بپردازیم.

 

دلایل ریزش مو در مردان و زنان

ریزش مو در مردان و زنان ، هم می تواند دلیل ارثی داشته باشد و همچنین می تواند دلیل دیگری همچون استرس ، فشارهای عصبی و .. را نیز داشته باشد. دلایل ارثی معمولا در بیش تر افراد به دلیل اصلی ریزش مو در دنیا شناخته شده است. ریزش مو به دلایلی همچون ، استرس ، عصبی بودن و مواردی این چنینی اشاره کرد. همچنین عواملی همچون نظافت ، شیوه شست و شو موها و محیطی که در آن زندگی می کنید دارند. طبق مطالعه ای نشان داده شده است که در کودکان به خصوص ریزش مو دلایلی همچون عدم رعایت بهداشت که موجب چرب شدن بیش از حد موها و ریزش مو را اشاره کرد.

راه حل ریزش مو در مردان و زنان

سوالات متداول در مورد ریزش مو

آیا رژیم غذایی در رشد مو موثر می باشد ؟

خوردن پروتئین کافی برای رشد مو مهم است زیرا فولیکول های مو بیشتر از پروتئین ساخته شده اند. نشان داده شده است که کمبود پروتئین در رژیم غذایی باعث ریزش مو می شود (2). بیوتین برای تولید پروتئین مو به نام کراتین ضروری است، به همین دلیل است که مکمل های بیوتین برای رشد موها توصیه می شود.

آیا افزایش سن بر روی ریزش مو تاثیر می گذارد ؟

تقریباً همه افراد با افزایش سن دچار ریزش مو می شوند . سرعت رشد مو نیز کند می شود. تارهای مو کوچکتر می شوند و رنگدانه کمتری دارند. بنابراین موهای ضخیم و درشت یک جوان جوان در نهایت به موهای نازک، ظریف و روشن تبدیل می‌شوند.

آیا رژیم غذایی و دریافت 1200 کالری باعث ریزش مو می شود ؟

هر زمان که فردی کمتر از ۱۳۰۰ کالری در روز مصرف کند، احتمال تلوژن افلوویوم افزایش می یابد . تلوژن افلوویوم (TE) یک اختلال ریزش مو است که در آن بیمار روزانه بیش از گذشته ریزش مو را تجربه می کند .

راه حل ریزش مو در مردان و زنان

چه موادی سبب جلوگیری از ریزش مو می شود ؟

  • سبزیجات برگ سبز و هویج.
  • تخم مرغ
  • جوجه.
  • میوه های خشک - بادام، گردو، پسته.
  • عدس.
  • ماست.
  • عدس.
  • میوه های غنی از ویتامین C، پرتقال، انگور، توت، گیلاس.

مصرف سبزیجات ثابت نموده است که ریزش مو در افراد کم شده و موجب بهبود روند ریزش مو می شود.

غذا در ریزش مو هم موثر است ؟

اگر در رژیم غذایی خود چربی کافی دریافت نکنید، ممکن است متوجه علائمی مانند خشکی بثورات، ریزش مو ، ضعف سیستم ایمنی و مشکلات مربوط به کمبود ویتامین شوید. برای کمک به حفظ سلامتی، بیشتر چربی هایی که می خورید باید چربی های تک غیراشباع یا چند غیراشباع باشند.

آیا تخم مرغ موجب جلوگیری ریزش مو می شود ؟

تخم مرغ یک ابر غذای غنی از مواد مغذی برای مو است . آنها حاوی ویتامین های A و E، بیوتین، فولات و پروتئین هستند. زرده آنها حاوی چربی های سالمی است که به تامین رطوبت کمک می کند و تارهای مو را سالم تر و حجیم تر می کند. آنها یک منبع انرژی به راحتی در دسترس هستند و همچنین کاملاً مقرون به صرفه هستند.

آیا تخم مرغ باعث ریزش مو می شود ؟

پروتئین ها و لیپیدهای موجود در شیر باعث تقویت مو می شوند، در حالی که کلسیم به رشد مو کمک می کند و به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند. شیر همچنین حاوی سایر مواد مغذی دوستدار مو مانند ویتامین A، B6، بیوتین و پتاسیم است که همگی باعث نرمی و درخشندگی مو می شوند.

آیا قهوه موجب ریزش مو می شود ؟

در حالی که نوشیدن آن فنجان قهوه در روز می تواند به رشد موهای سالم کمک کند، همچنین توجه داشته باشید که نوشیدن بیش از حد می تواند باعث ریزش مو نیز شود . مصرف بیش از حد کافئین می تواند رشد مو را در طول چرخه رشد مو متوقف کند. می تواند این روند را کند کند، به این معنی که موهای شما ممکن است به سرعت دوباره رشد نکنند.

آیا روزه گرفتن موجب ریزش مو می شود ؟

آیا روزه داری باعث ریزش مو می شود؟ بله، روزه داری متناوب ممکن است در برخی موارد باعث ریزش و نازک شدن بیش از حد موها شود . محدودیت شدید کالری می‌تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود، در حالی که اثرات روی کورتیزول، هورمون رشد و هورمون‌های تیروئید بر چرخه رشد مو تأثیر می‌گذارد.

چگونه ریزش مو را با ویتامین ها درمان کنیم ؟

درمان با گیاهانی مانند برهرج، شنبلیله، آمله، تریفالا، برهمی و غیره می تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و در نتیجه باعث افزایش حجم موی شما شود . مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین‌های A، C، D و E به همراه بیوتین، نیاسین، اسید فولیک، آهن و غیره در رژیم غذایی شما برای رشد موی حجیم بسیار ضروری هستند.

راه حل ریزش مو در مردان و زنان

آیا رشد 3 سانتی مو در ماه امکان پذیر است ؟

رشد حدود 2 سانتی متری میزان متناسب رشد مو در ماه می باشد .ژنتیک، رژیم غذایی، سطح استرس، بسیاری از عوامل مانند هورمون ها می توانند تا حدودی بر نرخ رشد تأثیر بگذارند. مکمل های ویتامین (بیوتین) می توانند سرعت رشد را دو یا سه برابر کنند.

 

بهترین محصول پرپشت کننده برای موها

از میان محصول های تست شده در بازار دو برند اسپری پرپشت کننده لوییس بین ، اسپری پرپششت کننده ریولت ، دو محصول خارجی می باشند که در ایران موجود می باشند. اسپری پرپشت کننده مو ریولت یک محصول کانادایی ، ترکی می باشد . اسپری پرپشت کننده مو لوییس بین نیز محصولی از کشور ترکیه می باشد. این دو اسپری دارای استاندارد بهداشت از اتحادیه اروپا می باشند. این دو محصول از محصولاتی می باشد که به صورت گیاهی تولید شده و هیچ ضرری برای موها ندارند . این دو محصول کاملا ضد آب بوده و تمامی قسمت های کم پشت شما را می پوشاند ، هر دو محصول دارای ضمانت اصالت کالا می باشند.

راه حل ریزش مو در مردان و زنان

ویژگی های پرپشت کننده مو لوییس بین و ریولت

  • مناسب خانمها و آقایان در پنج رنگ مختلف تست شده برای پوست و مو .
  • پرپشت کننده ، تقویت کننده و ضد ریزش مو ، حاوی پرو ویتامین B و جنسینگ و کراتین .
  • کاملا ضد آب و حتی چند روز هم روی سر شما بماند مشکلی ایجاد نمیکنند.

نتیجه گیری

مراقبت از موهای خود را فراموش نکنید . رعایت دستورالعمل هایی که گفته شد می تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند. با توجه به موهای سر خود و توجه به سلامت بدنی خود کمک بسیار زیادی به چهره و همچنن سلامت جسمی شما می نماید. ممنون از شما که تا پایان این مطلب همراه ما بوده اید.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج