۱۴۲۶
۹ نظر
۵۰۱۴
۹ نظر
۵۰۱۴
پ

اگر مي‌خواهيد ازدواج كنيد يا به تازگي ازدواج كرده‌ايد، بخوانيد

آيا بعد از ازدواج مشكلات كم كم پيدا مي‌شوند؟

اگر چند نكته ساده را رعايت كنيد ، می‌توانید از مشكلات هميشگي اول ازدواج جلوگیری كنید و ببینید سال های اول ازدواج هم می‌تواند سرشار از آرامش و شادی باشد

تازه عروس و دامادها، در سال اول ازدواج‌شان اتفاقات عجيبي را تجربه می‌كنند. گاهی مشكلات غیرمنتظره، آن هم در آغاز زندگی كه قرار بود با آرامش و عشق همراه باشد، همه آرزوها را به‌‌هم می ریزد و زن و شوهری كه قرار بود همراه هم باشند را از هم دور و دورتر می كند. اگر شما هم با این مشكلات دست و پنجه نرم مي‌كنيد و احساس می كنید ازدواج‌تان آن‌طور كه دوست داشتید، پیش نرفته، قبل از هرچیز فراموش نكنید مشكلات شما هیچ وقت با روی برگرداندن از شریك زندگی‌تان حل نمی‌شوند. پس برای درك مشكلات و پیدا كردن راه‌حل‌شان با هم متحد شوید و راه حل دشواری‌های زندگی زناشویی‌تان را بیرون از آن رابطه جست‌وجو نكنید. با همسرتان برای پیدا كردن راه حل بیرون آمدن از بحران، مذاكره كنید. در مورد انتظارات‌تان از رابطه و زندگی مشترك صحبت كنید و زمانی كه به یك نظر مشترك می رسید آن‌را جدی بگیرید. اگر هنوز هم به زندگی مشترك و همسرتان علاقه‌مندید یا اینكه در تلاشید یك زندگی جدید را در ماه های آینده آغاز كنید، وقت آن است این پیشنهادهای ساده را جدی بگیرید.

آيا بعد از ازدواج مشكلات كم كم پيدا مي‌شوند؟


قدر تجربه‌ها را بدانید

همه ازدواج‌ها مثل هم پیش نمی‌روند و شما نمی‌توانید به‌دليل موفقیت یا شكست اطرافیان‌تان در ازدواج‌، در مورد زندگی آینده خودتان اظهارنظر كنید. مهم‌تر این‌كه ازدواج قرار نیست مثل دوره نامزدی یا آشنایی پیش برود. غوطه ور شدن در عشق با عاشقانه زندگی كردن فرق می‌كند. طبیعی است وقتی شما برای زندگی كردن زیر یك سقف می آیید، زندگی‌تان وارد مرحله جدیدی می شود و اقتضائات تازه‌ای پیدا می كند. شما باید بتوانید تفاوت این مرحله تازه و پرمسئولیت را با دوره پرهیجان و پر از شادی نامزدی درك كنید. این زندگی تازه، برای موفقیت، به تلاش هر دوی شما نیاز دارد. پس به جای این‌كه به خاطر تغییرات نا امید شوید، از تجربه های تازه درس بگیرید چراكه هر دوی شما در مقابل موفقیت یا شكست این ازدواج مسئولید.


آيا بعد از ازدواج مشكلات كم كم پيدا مي‌شوند؟

نه فقط برای عروسی، بلكه برای ازدواج برنامه‌ریزی كنید

قطعا شما ساعات زیادی از ماه های آخر تجردتان را صرف این تفكرات مي‌كنيد كه چه لباسی را در روز عروسی بپوشید، چه غذاهایی را سرو كنید، چه گل‌هایی را دست‌تان بگیرید و... اما باید باور كنید شروع زندگی مشترك و ادامه دادنش به همان چند ساعت جشن عروسی محدود نمي‌شود. پس بیش از هر چیز به موضوعاتی فكر كنید كه می‌توانند بیشترین تاثیر را در زندگی مشترك‌تان بگذارند. پس از آغاز زندگی مشترك، كدام یك از شما قرار است چه مسئولیت‌هایی را برعهده بگیرد؟ قرار است با چه كسانی معاشرت كنید و وقت بگذرانید؟ چه زمانی و در چه شرایطی مایلید بچه‌دار شوید یا اینكه از طرف مقابل‌تان انتظار دارید چطور شما را حمایت كند و چه مسئولیت‌هایی را در زندگی‌تان برعهده بگیرد؟ سعی كنید وقت‌تان را در ماه های آخر نامزدی به بیشتر شناختن هم همچنین برنامه ریزی های بلندمدت برای ازدواج‌تان بگذرانید و از مواردی كه برای هر دوی شما هیجان‌انگیز و البته مهم است، صحبت كنید. در مورد ازدواج‌تان چه فكری می كنید؟ آیا می‌خواهید یك عروسی خارق‌العاده بگیرید و اطرافیان‌تان را با جشن عروسی‌تان حیرت زده كنید؟ این فكر را از سرتان بیرون كنید و به این توجه كنید كه جشن عروسی خارق‌العاده و حیرت‌انگیز، هرگز به حقیقت نمی‌پیوندد. حتی با وجود شدید‌ترین مراقبت‌ها و بیشترین دقت و همین‌طور صرف هزینه بسیار، جشن عروسی شما آن‌طور كه برایش برنامه ریزی می كنید از آب در نخواهد آمد. فكر عروسی رویایی را از سر بیرون كنید و بگذارید این موضوع، مسیر طبیعی خودش را با كمترین استرس طی كند.


نکته - براي حل نیازهای زندگي خودتان، با همسرتان صادق باشید. همیشه به یاد داشته باشید زندگی‌ مشترك را چطور شروع كردید


پایه های زندگی‌تان را محكم كنید

ازدواج یعنی در كنار هم بودن و البته مهم‌تر از آن یك دل بودن. پس از همان لحظات آغاز زندگی مشترك، به هم متعهد باشید و در قبال خوشبختی و شادی یكدیگر احساس مسئولیت كنید. تنها با پرورش حس مسئولیت پذیری و البته عشق است كه می توانید هر روز و هر لحظه برای موفقیت زندگی مشترك‌تان تلاش كنید. هر صبح كه از خواب بیدار می شوید از خودتان بپرسید «امروز چه كاری می توانم انجام دهم تا همسرم زندگی بهتری داشته باشد؟» این تفكر به معنای فدا‌كردن خودتان و نادیده گرفتن نیازهای‌تان نیست. بلكه به این معناست كه شما در كنار شادی و آرامش خودتان، از شادكردن و خوشبخت كردن فرد مورد علاقه‌تان هم آرامش گرفته و لذت می برید. بگذارید همسرتان بداند كه به خاطر با او بودن احساس غرور كرده و به او افتخار می كنید. رابطه‌تان را با عشق، حمایت عقلانی و ارتباطی نزدیك همراه كنید. یك رابطه عادلانه و برابر را بسازید و در عین اینكه نمی‌خواهید بار یك زندگی را یك‌تنه بر دوش بكشید، خستگی و تلخی را هم از محیط كار و فعالیت‌های بیرون به خانه نیاورید. این واقعیت كه پس از ازدواج، زندگی مشترك‌تان به یكی از پراهمیت‌ترین بخش‌های زندگی‌تان تبدیل می‌شود را نادیده نگیرید، در نتیجه برای یكدیگر وقت بگذارید، مطمئن شوید آن‌طور كه باید برای همسر و خانواده‌تان زمان و انرژی می‌گذارید.


سه پيشنهاد تكميلي
  • آغاز راه را فراموش نكنيد
براي حل نیازهای زندگي با خودتان و همین‌طور همسرتان صادق باشید. همیشه به یاد داشته باشید زندگی‌تان را چطور و از كجا شروع كردید و گمان نكنید تمام دوران آشنایی و ازدواج شما، محدود به لحظات سخت و اتفاقات ناگوار بوده است. هنگامی ‌كه به مشكلی برمی‌خورید كمی قبل‌تر را هم به یادتان بیاورید و به‌خود، دلیل‌تان برای وارد شدن به این رابطه و این زندگی را گوشزد كنید. اگر احساس می كنید زندگی‌تان از آن طراوت اولیه خارج شده است با یكدیگر صحبت كنید و راهی منطقی را با كمك هم برای بازگشتن به آن دوران خوش و پر از امید پیدا كنید.

  • آرزوهاي‌تان را فراموش نكنيد
به جای شكوه و گلایه‌كردن به این فكر كنید چه‌نوع زندگی دارید و البته چه‌نوع زندگی مورد نظر شما بوده و همیشه آرزویش را داشته‌اید. شرایط فعلی شما چقدر با تفكرات‌تان در روزهای اول فاصله دارد و چطور می توانید آنچه دارید را به آنچه آرزو دارید، نزدیك كنید. قرار نيست با اين تفكرات سرخورده شويد و احساس كنيد آنچه براي زندگي مشترك انتخاب كرده ايد به همه چيز شباهت دارد به غير از آرزوهاي شما، بلكه قرار است با اين راه كاستي هاي زندگي تان را بشناسيد و نگذاريد بيش از اين از خواسته‌ها و آرزوهاي‌تان فاصله
بگيريد.

  • يكديگر را قضاوت نكنيد
فراموش نكنید همسرتان ذهن‌‌تان را نمی‌خواند و بی‌آن‌كه با او در مورد احساس‌تان و مشكلات‌تان صحبت كنید نمی‌تواند از آنها سر در بیاورد. پس بدون پیش داوری و قضاوت، با یكدیگر در مورد زندگی مشترك‌تان صحبت كنید. توقع نداشته باشيد همسرتان تنها با رفتارهايي كه از نظر شما نشانه تلقي مي‌شوند به مشكلات پي ببرد و براي حل كردنشان تلاش كند.هنوز آغاز زندگي مشترك شماست و شما بايد به خود و همسرتان براي بهتر شناختن يكديگر زمان بدهيد.‌آنچه در دل داريد را به صراحت اما با لحني آرام بيان كنيد و به جاي ‌دنبال مقصر گشتن، نزدیك‌ترین راه منطقی برای خروج از بحران را پیدا كنید. ‌اگر با هم براي حل كردن مشكلات صحبت مي‌كنيد پس بايد به دنبال يك راه حل مشترك هم بگرديد.‌راهي كه هر دوي شما با همراهي يكديگر براي خروج از بحران انتخاب كرده و مي‌پيماييد.

منبع : مجله سیب سبز

آيا بعد از ازدواج مشكلات كم كم پيدا مي‌شوند؟
آيا بعد از ازدواج مشكلات كم كم پيدا مي‌شوند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • minoo_kashani

      be nazar man majale por bar va amozande va sarshar az noktehay mofid baray hame senin mibashad ba tashakor .. ,

    • محمد

      سلام، بسيار آموزنده اگه ميشه مطالب بيشتر در مورد زندگي زناشويي برام بفرستيد. تشكر

    • سحر

      خیلی عالی بود.سپاس فراوان

    • ali

      عالی بود

    • negar

      khob bod ama tarsidam akhe man mikham 3mah dege arosi konam fekr konam bayad monsaref sham

    • محمدرضا هلالی

      خیلی با حال بود تشکر می کنم چیزای خوبی رو یاد گرفتم ؟

    • مهدی.بابایی از شهر مقدس قم

      با سلام خدا قوت
      گل گفتی عالی بود.
      استفاده کردیم.

    • بدون نام

      ba tashokor

    • مهتاب

      اینای که نوشته بودید خوب بود اما من مشکلات زیادی دارم که کسی رو هم ندارم بفهم چی میگم!من 16سالمبود که ازدواج کردم الان 25سالمه.شوهرمو خیلی دوس دارم ولی حس خوبی ازش نمی گیرم دیگه مث قبل نیست هرچند میگه دوسم داره اما می دونم به خاطر بچه ها باهام زندگی می کنه.چند بارم مچشو گرفتم که با چند تا دختر بوده.از زندگیمو رابطه سردمون اصلا راضی نیستم کاش یکی کمکم کنه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج