اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۳۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

یکه تازی apple:

برندگان و بازندگان دنیای تکنولوژی

گزارش های مالی دریافتی از شرکت های ارائه دهنده تکنولوژی های برتر در این هفته، آن ها را مانند قایق های پارویی متلاطم در اقیانوس درمقابل نفت کش بزرگ Apple نشان می دهد.

گزارش های مالی دریافتی از شرکت های ارائه دهنده تکنولوژی های برتر در این هفته، آن ها را مانند قایق های پارویی متلاطم در اقیانوس درمقابل نفت کش بزرگ Apple نشان می دهد.

برندگان و بازندگان دنیای تکنولوژی

به نقل از سایت اسوشیتد پرس، با به پایان رسیدن دوره گمنامی برای Apple در سال ۱۹۹۷، این شرکت هم اکنون دومین شرکت بزرگ عرضه کننده فنآوری پس از Exxo Mobil به شمار می رود. روز بیستم آوریل، سود خالص این شرکت ۶ میلیارد دلار در فاصله زمانی بین ژانویه تا مارس گزارش شده که این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته دو برابر شده است. این شرکت با فروش ۱۹ میلیون آیفون در این سه ماه رکورد تازه ای به نام خود ثبت کرد. کامپیوترهای تبلت آیپد Apple بسیار محبوب بوده وتقاضا به حدی است که پاسخ به نیازهای همه مشتریان از توان این شرکت خارج است.
تسلط Apple بر بازار، بازندگان فراوان و برندگان کمی در پی داشته است که در دو هفته گذشته این موضوع به اثبات رسیده است:

مایکروسافت: بازنده
Apple سال گذشته جایگاه اول مایکروسافت به عنوان بزرگ ترین شرکت ارائه دهنده تکنولوژی به مشتریان در جهان را از او پس گرفت. بنا به گزارش های دریافتی از اواسط پاییز، این شرکت در حوزه درآمد سه ماهه از مایکروسافت پیشی گرفته است. در فاصله زمانی بین ژانویه تا مارس امسال نیز، Apple از مایکروسافت در زمینه سود خالص سبقت گرفت. در روز پنج شنبه، مایکروسافت اعلام کرد که به علت کاهش تمایل مردم به خرید کامپیوتر های ویندوز، درآمد ناشی از فروش سیستم اپراتوری ویندوز در سه ماهه دوم سال نیز مانند قبل کاهش یافت.

نوکیا: بازنده
نوکیا هفته گذشته اعلام کرد که بر اساس برنامه ریزی های مختلف 7 هزار نفر را اخراج کرده است. این شرکت هنوز در مقایسه با دیگران از موفقیت بیشتری در حوزه فروش تلفن های همراه برخوردار است، اما با روی آوردن Apple به عرصه تولید گوشی هوشمند، نوکیا سهام خود را در رقابت با این شرکت از دست خواهد داد. برای رقابت بهتر با آیفون، نوکیا فروش نرم افزار Symbian را متوقف کرده و سیاست فروش Windows Phone 7 مایکروسافت را در پیش گرفته است.

RIM: بازنده
شرکت سازنده محصولات بلک بری در وضعیتی مشابه با نوکیا قرار دارد. RIM هشدار داده است که سود خالص، درآمد و میزان فروش تولیدات آن در سه ماه منتهی به ماه می کمتر از پیش بینی های قبلی خواهد بود.

HTC، سامسونگ و موتورولا: برندگان به طور غیر مستقیم
اگرچه هر سه شرکت فوق با آیفون Apple رقابت می کنند، اما همگی عملکرد خوبی دارند. بر خلاف نوکیا و RIM، این سه شرکت بر روی موفقیت سیستم آندروئید گوگل حساب می کنند که کمترین تفاوت را با ویژگی های ظاهری، پیام احساسی و کاربردهای آیفون دارد. فعالیت کنونی موتورولا سایه ای از موتورولای قدیمی است. اما تمرکز آن بر روی گوشی های هوشمند آندروئیدی نشانه هایی از موفقیت این شرکت در آینده محسوب می شود. HTC، در روز جمعه خبر از فروش 10 میلیون دستگاه در سه ماهه اول سال جاری داد. برای سامسونگ، فروش گوشی های هوشمند یک نقطه روشن در سه ماهه اول سال برای این شرکت به شمار می رود، این در حالی است که میزان فروش تلفن همراه به طور کلی در این مدت کاهش یافته و دیگر کالا های الکترونیکی نیز با افت مواجه شده اند.

منبع : MBAnews.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج