adexo3
۱۴۳۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تبلیغات با موبایل ،زیر ذره بین مخالفان

احتمال پیگیری اطلاعات شخصی افراد از طریق اینترنت و موبایل به تازگی تبدیل به معضل مهمی برای کاربران شده و به تبع آن برای سفارش دهندگان تبلیغات در این فضا نیز ایجاد نگرانی کرده است .

احتمال پیگیری اطلاعات شخصی افراد از طریق اینترنت و موبایل به تازگی تبدیل به معضل مهمی برای کاربران شده و به تبع آن برای سفارش دهندگان تبلیغات در این فضا نیز ایجاد نگرانی کرده است .
شرکت های ارائه دهنده خدمات امنیتی اینترنتی مانند TRUSTe و Harris Interactive در فوریه 2011 درباره نگرانی کاربران آمریکایی هنگام استفاده از تلفن هوشمند تحقیق کرده اند.

تبلیغات با موبایل ،زیر ذره بین مخالفان

کاربران تلفن هوشمند اطلاعات خود را از طرق مختلف به اشتراک گذاشته و بعضی از آن ها با پسورد های قوی و مطالعه سیاست های امنیتی ازاطلاعات خود حمایت می کنند. اما با این حال ۳۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اظهار کرده اند که هنگام استفاده از گوشی های موبایل احساس می کنند که اطلاعات شخصی شان تحت کنترل است.
از آن جا که تقریبا سه چهارم شرکت کنندگان در این نظرسنجی از عدم تمایل به پیگیری اطلاعات خود توسط تبلیغ کنندگان کالا از طریق گوشی های موبایل سخن گفته اند، به نظرمی رسد که روش های تبلیغاتی نوین که مبتنی بر استفاده از اطلاعات شخصی کاربران گوشی تلفن همراه برای جلب توجه به خرید کالایی خاص می باشد به زودی به مشکلاتی مواجه شود.
در حالی که ردیابی موبایل به اندازه ردیابی از طریق اینترنت رواج ندارد، به نظر می رسد که مصرف کنندگان مخصوصا از این موضوع آگاه هستند که گوشی آن ها یک منبع اصلی برای دریافت اطلاعات حساس به شمار می رود.
این مسائل امنیتی مربوط به موبایل هم اکنون توجه رسانه را به خوبی به خود جلب کرده است. هفته گذشته، در پی تداوم رد یابی موقعیت مکانی افراد توسط آیفون و امکان دسترسی به اطلاعات آن ها به طور پنهانی برای دیگر کاربران ،شکایتی مطرح شد که تیتر مهم بسیاری از روزنامه ها را به خود اختصاص داد.
گزارش ها حاکی از آن است که چنین سیستم ثبت اطلاعات تاکنون توسط آژانس های اجرا کننده قانون بدون ارائه تضمین یا پیروی از دستورهای دادگاه به طور روزمره مورد استفاده قرار گرفته است. تعدادی از قانون گذاران مشابه که دستی در مقررات حفظ امنیت اینترنتی دارند برای تحقیق درباره Apple و گوگل پیرامون اتهامات امنیتی وارد شده به آن ها فرا خوانده شده، اما از آن جا که دولت اولین کسی است که از این ویژگی بهره می برد، عموم مردم نا راضی از این پیگیری ممکن است خود را بی پشتیبان احساس کنند.

تبلیغات با موبایل ،زیر ذره بین مخالفان
نمودار شماره یک: نگرانی اصلی هنگام استفاده از گوشی موبایل در میان کاربران آمریکایی، فوریه ۲۰۱۱
توجه: سن بالای 18 سال
منبع: TRUSTe، " امنیت در موبایل: یک دیدگاه مشتری " انجام شده توسط موسسه Harris Interactive، ۲۷ آوریل ۲۰۱۱

تبلیغات با موبایل ،زیر ذره بین مخالفان
نمودار شماره دو: اطلاع از ردیابی موبایل توسط تبلیغ کنندگان کالا با توجه به کاربران تلفن هوشمند در آمریکا، فوریه 2011
Aware: آگاه, Not aware: نا آگاه
منبع: TRUSTe، " امنیت در موبایل: یک دیدگاه مشتری " انجام شده توسط موسسه Harris Interactive، 27 آوریل 2011

منبع : MBAnews.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج