اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۱۰۳۸
۱ نظر
۵۰۷۱
۱ نظر
۵۰۷۱
پ

مدال احمقانه‌ترین دیکتاتوری، تقدیم به کره شمالی!

در این کشور عشق و عاشقی هم ممنوع است

امپراتوری کیم هاهمه می دانند که کره شمالی کشوری ترسناک و غریب است. «یونمی پارک» دختر ۲۱ ساله ای که به تازگی از کشور خودش، کره شمالی، فرار کرده است نیز این را تایید می کند.

در این کشور عشق و عاشقی هم ممنوع است





هفته نامه چلچراغ - سپیده نیری: همه می دانند که کره شمالی کشوری ترسناک و غریب است. «یونمی پارک» دختر 21 ساله ای که به تازگی از کشور خودش، کره شمالی، فرار کرده است نیز این را تایید می کند.

او از آزادی بیانی که تازه به دست آورده استفاده می کند و برای خبرنگارها تعریف می کند: «مردم کشورم در هراس زندگی می کنند. در کشور من رومئو و ژولیتی وجود ندارد. عشق و عاشقی قدغن است، ترانه و موسیقی قدغن، اینترنت قدغن، کتاب قدغن، تلفن به خارج از کشور قدغن...»

در این کشور عشق و عاشقی هم ممنوع است

او به یاد دارد که در ۹ سالگی مادر دوستش را جلوی چشمانش اعدام کردند: به چه جرمی؟ تماشای فیلمی هالیوودی!

اگرچه حاکمان این کشور تلاش دارند مانع درز اخبار به خارج از مرزهای کشور شوند، اما دیگر همه خبر دارند چه قوانین سختگیرانه و مضحکی آنجا حاکم است. وحشی، نابالغ، مضحک، عجیب و متوهم برخی از صفاتی است که وقتی صحبت از حکومت کره شمالی می شود، به ذهن می آید.

حالا ما نشان می دهیم چرا کره شمالی احمقانه ترین دیکتاتوری دنیاست.

برنامه جهانی غذا تخمین زده است که شش میلیون از ۲۵ میلیون نفر جمعیت مردم کره شمالی نیازمند کمک های غذایی یا دچار سوءتغذیه مزمن هستند.

در این کشور عشق و عاشقی هم ممنوع است

در سال ۱۹۹۰ نزدیک دو میلیون نفر بر اثر سیاست های غلط حکومت در زمینه کشاورزی جان دادند. گزارش ها حاکی است که در برخی مناطق حتی از شدت گرسنگی به آدمخواری روی آورده اند.

همه اینها در حالی است که کره شمالی یک سوم درآمد ملی خود را صرف مخارج ارتش می کند. ارتش کره شمالی یکی از بزرگترین ارتش های جهان بعد از هند و چین و ایالات متحده است.

در این کشور عشق و عاشقی هم ممنوع است

همه مردم زن و مرد برای اصلاح سر خود باید از یکی از ۲۸ مدل موی مورد تایید حکومت استفاده کنند.

تنها ارتشی ها و مسئولان حکومتی حق دارند اتومبیل داشته باشند.

در این کشور عشق و عاشقی هم ممنوع است

مرز میان کره شمالی و جنوبی، نظامی ترین مرز دنیاست.

کیم جونگ نام، برادر کیم جونگ اون؛ سابقه ناجوری دارد. در سال ۲۰۰۱ او را در فرودگاه ژاپن با پاسپورت جعلی صادره از جمهوری دومینیکن دستگیر کردند. نامش در پاسپورت جعلی «پنک زیونک» بود که ترجمه آن به زبان کره ای می شود: «خرس چاق». او به ماموران گفته بود که قصد داشته به دیزنی لند برود ولی در نهایت به چین تبعید شد. بعد از این واقعه پدر کیم جونگ اون را به عنوان جانشین انتخاب کرد.

در این کشور عشق و عاشقی هم ممنوع است

ارتش کره شمالی برای رسیدن به قلمرو کره جنوبی، زیر زمین تونل هایی کنده بود. قبل از آنکه این تونل ها لو برود، آنها دیواره های تونل را با رنگ سیاه کردند و بعد ادعا کردند که به دنبال زغال سنگ زمین را کنده بودند.

در سال ۱۹۷۸ «کیم جونگ ایل» پدر کیم جونگ اون، کارگردانی اهل کره جنوبی را از هنگ کنگ ربود تا صنعت سینمای کره شمالی را رونق بدهد. این کارگردان هشت سال بعد در مراسم جشنواره فیلمی در وین موفق به فرار شد.

در این کشور عشق و عاشقی هم ممنوع است

مشهورترین فیلمی که از این آدم ربایی حاضر شد، «پولکاساری» بود. (نسخه دسته چندمی از گودزیلا) داستان فیلم جریان عروسکی پارچه ای است که تبدیل به هیولایی اسطوره ای می شود و به مردم سرزمینی برای از میان برداشتن فرمانروایشان کمک می کند. کیم جونگ ایل مدیر تولید این فیلم بوده است.

در مدارس کره شمالی این شاگردها هستند که باید صندلی و نیمکت خودشان را تهیه کنند و برای گرم کردن کلاس ها هم از خانواده ها پول می گیرند.

در این کشور عشق و عاشقی هم ممنوع است

طبق بیوگرافی ظاهرا او در سه هفتگی راه رفتن آموخته، در دبستان سخنان معلمانش را سر کلاس تصحیح می کرده و در بزرگسالی ۱۵۰۰ جلد کتاب نوشته است. (خنده زورکی - بعضی جاها این نوع خنده مرز میان مرگ و زندگی است.)

کیم جونگ ایل اولین بار که گلف بازی کرد، به امتیاز ۳۸ پل رسید. راضی از کارکرد خودش همانجا اعلام کرد که قصد دارد ورزش گلف را کنار بگذارد و ترجیح داد به کار رهبری اش بپردازد.

در این کشور عشق و عاشقی هم ممنوع است

طبق بیوگرافی رسمی کیم جونگ ایل، او در کوهستان پاکونا زیر رنگین کمان به دنیا آمد و شب تولدش در آسمان هم ستاره جدید درخشید.

کره شمالی شبکه وسیعی از جاسوس ها در میان مردم گذاشته تا آنها راپورت هموطنان خود را به مقامات بدهند. تماشای برنامه هایی که توسط حکومت تایید نشده باشد، مجازات اعدام دارد.

در این کشور عشق و عاشقی هم ممنوع است

قسمت اعظم بودجه کره شمالی از طریق صادرات سلاح و مواد مخدر به کشورهای ناقض قوانین بین الملل و گروه های تروریستی تهیه می شود. همچنین این کشور یکی از مراکز بزرگ چاپ دلار آمریکایی جعلی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      بیشتر مسخره و خنده داره تا وحشتناک البته واسه ما که بیرونش زندگی میکنیم خنده داره نه واسه مردم بدبخت خودشون!
      رهبرانشون دیوانن!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج