۱۵۶۱۱۸
۱ نظر
۵۲۱۶
۱ نظر
۵۲۱۶
پ

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

خطوط منحنی فضای زندگی را تلطیف می‌كنند، توجه را به یك عنصر خاص یا یك نقطه كانونی جلب می‌كنند، و از نظر بصری فضا را گسترش می‌دهند. اگر از خطوط منحنی به درستی استفاده شود.

چیدانه: خطوط منحنی فضای زندگی را تلطیف می‌كنند، توجه را به یك عنصر خاص یا یك نقطه كانونی جلب می‌كنند، و از نظر بصری فضا را گسترش می‌دهند. اگر از خطوط منحنی به درستی استفاده شود، قادرند گردش و جریان بصری یك اتاق را گسترش دهند و فضاهای مختلف را از هم جدا كنند و به هر فضا ویژگی‌ خاصی بدهند. خطوط منحنی هم‌چنین بسیار مناسب فضاهای زمخت و بی‌شكل هستند و در ضمن اگر در خانه خود دارای گوشه‌های بدشكل و تیز هستید می‌توانید از خطوط منحنی برای بی‌اثر كردن تاثیر نامطلوب آن‌ها استفاده كنید.

اشكال منحنی می‌توانند نوعی زیبایی جذاب و دیدنی ایجاد كنند به گونه‌ای كه یك فضا دنج و قدرتمند شود. پیچ و تاب‌های این نوع خطوط در درون و بیرون خانه حسی از حركت ایجاد می‌كند.

استیو وارنر (Steve Warner) كه طراح منظره شركت طراحی Outhouse Design است می‌گوید: «خطوط منحنی حسی از لطافت و هم‌چنین قدرت را در فضا ایجاد می‌كنند. حاشیه‌های قدرتمند یا خطوط روی دیوار یك باغچه اگر به شكل منحنی باشند می‌توانند تاثیر زیادی در این فضا بگذارند و توجه همه را به خود جلب كنند.

استفاده درست از خطوط منحنی و دایره‌مانند می‌تواند تاثیر زیادی در یك باغچه ایجاد كند، فضاها را به هم پیوند دهد، و به باغچه‌های كوچك‌تر عمق دهد. تاثیر این نوع خطوط در فضاهای بیرونی كوچك بیش‌تر به چشم می‌آید. به نظر من باغچه‌ها و باغ‌ها باید ملموس، سرگرم‌كننده، و جذاب باشند، و این خطوط منحنی هستند كه می‌توانند چنین ویژگی‌هایی را وارد باغ‌ها یا باغچه‌ها كنند.»

اما شما باید بدانید كه چگونه از این خطوط استفاده كنید. برونین پول (Bronwyn Poole) كه طراح داخلی است می‌گوید: «اگر از خطوط و شكل‌های منحنی درست استفاده نشود، فضاهای زیادی از بین می‌روند. اما اگر از این خطوط و شكل‌ها به درستی استفاده شود، اتاق از این رو به آن رو می‌شود. نكته كلیدی این است كه بدانید كی و در كجا از این خطوط استفاده كنید تا بتوانید بیش‌ترین بهره را از آن‌ها ببرید.»

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

خطوط منحنی را به شیوه‌ای ظریف و از طریق میزهای كوچك گرد، چراغ‌های پایه‌دار یا یك قالیچه زیبا كه دارای فرمی ارگانیك است وارد فضای خانه کرد. « خطوط منحنی در فضا لطافت و حسی از آرامش ایجاد می‌كنند و باعث می‌شوند تا یك فضای كوچك و بسته بزرگ‌تر به نظر برسد.»

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

كاشی‌های آبی رنگ حمام موجود در عكس بالا كه دارای خطوط منحنی هستند خطوط قدرتمند و رنگ‌مایه‌های چوبی كابینت‌ها را تلطیف كرده‌اند. اگر از خطوط ظریف و كوچك منحنی در جای درستی استفاده شود می‌توانند هم‌چون یك عنصر قدرتمند و برجسته در فضا عمل كنند.

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

یك عنصر منحنی بزرگ و دراز می‌تواند توجه‌ها را به فضای باغچه جلب كند، به ویژه وقتی با رنگ‌های روشن و درخشان همراه شود. این نوع چیدمان را در عكس بالا به خوبی مشاهده می‌كنید.

توصیه اهالی فن:

جاین مندل (Janine Mendel) كه طراح منظره شركت طراحی CultivArt Landscape Design است می‌گوید: «یك خط منحنی كه در یك فضای كوچك مورد استفاده قرار گرفته است به طور طبیعی از یك خط مستقیم درازتر به نظر می‌رسد، و همین مسئله باعث می‌شود تا فضای باغچه بزرگ‌تر به نظر برسد. استفاده از خطوط هندسی منحنی به شما این امكان را می‌دهد تا نسبت به باغچه‌های خطی گیاهان بیش‌تری را در باغچه خود بكارید.»

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

كتابخانه منحنی كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید تاثیر فوق‌العاده زیادی بر روی این اتاق گذاشته است. تركیب خطوط منحنی و رنگ‌ها در این اتاق نشان می‌دهد كه چگونه می‌توان با یك ایده متفاوت دست به طراحی یك فضای خاص و زیبا زد. پنجره‌ها به شكل دایره هستند و به همین دلیل وقتی در درون فضا هستید به بیرون نیز جذب می‌شوید چراكه این پنجره‌ها توجه شما را به خود جلب می‌كنند.

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

مبل‌ها یا صندلی‌هایی با رنگ‌های روشن كه دارای خطوط منحنی هستند می‌توانند به عنوان عنصر خاص و یا وسیله متفاوت یك فضا به كار گرفته شوند.

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

این نیمكت معلق به دلیل داشتن حاشیه‌های منحنی حس و حالی ارگانیك به این باغچه زیبا داده است.

«حاشیه‌های مدور باعث تاكید بیش‌تری بر روی جنس چوبی نیمكت می‌شود و این حس را القا می‌كند كه این نشیمن حتما نشیمن راحتی است كه این‌گونه هم هست. اگر حاشیه‌های این نیمكت صاف و مستقیم بودند، تاثیر كاملا متفاوتی در فضا می‌گذاشتند.»

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

پایه سهمی‌گون میز صبحانه زیبایی فوق‌العاده زیادی را به آشپزخانه موجود در عكس اضافه كرده است. استفاده به‌جا و درست از خطوط منحنی ساده نتیجه بسیار خوبی در فضا می‌گذارد و این فضا تبدیل به یكی از چشم‌گیرترین قسمت‌های خانه شما می‌شود.

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

تخت‌خواب و صندلی منحنی كنار استخر كه در عكس بالا می‌بینید خطوط قدرتمند موجود در طراحی محوطه بیرونی این خانه را تلطیف كرده است. رنگ قهوه‌ای روشن و ملایم تخت‌خواب و صندلی حصیری هماهنگی بسیار خوبی با كفپوش چوبی و چراغ‌ آویز ایجاد كرده است و یك عنصر طبیعی را به یك طراحی مدرن اضافه كرده است.

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

حتما نباید راه‌پله صاف و مستقیم و بدون هیچ‌گونه خطوط منحنی‌ای باشد. این راه‌پله اسپیرال شبیه صدف‌های حلزونی مارپیچ است و به همین دلیل بسیار مناسب این خانه ساحلی است.

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

این باغچه دایره‌شكل قرمز رنگ كه كمی از سطح زمین ارتفاع گرفته است عنصر محوری و اصلی این حیاط است. درون این باغچه پر از گیاهان سبز است و علاوه بر این‌كه بسیار زیبا و چشم‌گیر است، به دلیل قرار گرفتن در مركز، این حیاط را به فضاهای مختلف تقسیم كرده است.

توصیه اهالی فن:

«وقتی از خطوط منحنی در باغچه استفاده می‌كنید، باید آن‌ها كاملا مشخص و تعریف شده باشند و فقط به چند خط موج‌دار محدود نشوند. حتی یك منظره طبیعی هم از داشتن خطوط منحنی سازمان‌یافته بهره می‌برد.»

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

بسیار جالب توجه است كه چگونه چند عنصر كوچك می‌توانند یك پنجره شاه‌نشین را تبدیل به یك عنصر خاص و چشم‌گیر در فضا كنند.

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

معماری محوطه بیرونی این خانه نشان می‌دهد كه چگونه خطوط منحنی هم به فضا قدرت می‌دهند و هم لطافت. اگرچه این خانه دارای طراحی بسیار مدرنی است، اما فرم‌های منحنی آن را ملموس و دست‌یافتنی كرده‌اند. پالت رنگی طبیعی و خطوط منحنی قدرتمند توجه شما را به فضای درونی خانه جلب می‌كند.

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

تخته‌های چوبی كه معمولا به عنوان كفپوش مورد استفاده قرار می‌گیرند مناسب كف این اتاق نشیمن نبودند، به همین دلیل طراح آن‌ها را در فضای دیوار به كار گرفت. فرم منحنی این دیوار به فضا بافت و حسی از گرما اضافه كرده است.

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

خطوط منحنی بهترین دوست یك باغچه یا یك حیاط كوچك هستند. وقتی خطوط منحنی با خطوط صاف و مستقیم و گیاهان متناسب همراه می‌شوند، می‌تواند فضای بیرونی یك خانه را تبدیل به محوطه‌ای جذاب و از نظر بصری جالب توجه كنند.

توصیه اهالی فن:

« در یك باغچه كوچك، تركیب خطوط منحنی با زوایای مختلف استراتژی بسیار خوب و هوشمندانه‌ای است. خطوط منحنی برای رسیدن به یك فضای صمیمی و جذاب ابزار بسیار مفیدی هستند و هم‌چنین می‌توانند حس و حالی ارگانیك به فضای باغچه اضافه كنند و با شعار طبیعت همام گونه که هست به شما توصیه می شود که در طراحی باغچه كوچك خانه خود خطوط منحنی را جدی بگیرید.»

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

سقف قوس‌دار این اتاق خواب باعث می‌شود تا توجه شما بیش‌تر به بالا جلب شود تا پایین. یك پشت بام منحنی‌شكل حتما نباید منجر به یك طراحی كلاسیك شود. همانطور كه در عكس بالا می‌بینید فضای این اتاق كاملا مدرن و به‌روز طراحی شده است.

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

این ایوان كوچك كه دارای كفپوش‌های چوبی و دیواره‌هایی بتنی است به شكل یك علامت سوال طراحی شده است. دیواره‌های منحنی باعث شده‌اند تا این ایوان بزرگ‌تر به نظر برسد و هم‌چنین خطوط صاف و مستقیم موجود در محوطه بیرونی خانه تلطیف شوند.

توصیه اهالی فن:

«استفاده درست و به‌جا از خطوط منحنی و دایره باعث می‌شود تا شما احساس امنیت و آرامش كنید، مانند زمانی كه نشیمن در درون شعاع یك دیوار منحنی‌شكل كه پیرامون شما را فراگرفته است قرار گرفته است.»

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

فرم‌های منحنی كه دارای رنگ‌هایی چشم‌گیر نیز هستند بیش از پیش توجه‌ها را به خود جلب می‌كنند. نمونه آن را در پیش‌خان موجود در عكس بالا مشاهده می‌كنید.

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

خطوط منحنی با خطوط منحنی جفت می‌شوند. كاناپه منحنی‌شكل این اتاق نشیمن هم فضای اتاق را باز كرده و هم امكانات و پتانسیل‌های طراحی فضا را بیش‌تر كرده است. فرم‌های منحنی در درها، كابینت‌ها، و شكل كلی اتاق تكرار شده‌اند.

«این كاناپه به خوبی و كاملا طبیعی در این فضا جای گرفته است، به طوری كه اگر شكل اتاق مانند همه اتاق‌ها مستطیل بود، این كاناپه مانند ماهی‌ای می‌شد كه بیرون از آب مانده است.»

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

دیواره كم‌ارتفاع و منحنی‌شكلی كه در عكس بالا مشاهده می‌كنید هم زیبا است و هم كاربردی. وجود دیواره منحنی فضای باغ‌بانی بیش‌تری را در حیاط ایجاد كرده است و در عین حال فرمی زیبا و جذاب به محوطه بیرونی این خانه داده است. هم‌چنین به دلیل ارتفاع كم دیواره باغچه، لبه‌های آن تبدیل به یك نشیمن غیررسمی برای ساكنان و مهمانان شده است. وجود منابع نوری در كفپوش‌ها باعث بیش‌تر به چشم آمدن فرم منحنی باغچه شده است.

با خطوط منحنی آرامش را به خانه خود بیاورید

این در كه به سبک لبنانی است و در آن از پیچ و تاب‌های گوتیك استفاده شده است، اتاق خواب را از اتاق تعویض لباس جدا كرده است. وجود خطوط منحنی تزئینی در طراحی در باعث شده است تا این در از یك در معمولی فراتر رفته و تبدیل به یكی از عناصر خاص این فضا شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیمین

      بسیار زیبا و الهام بخش.ممنون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج