adexo3
۱۶۱۲۸
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

زندگي مشترك يا ميدان جنگ؟

اگر مي‌خواهيد مثل خيلي از تازه عروس و داماد‌ها با هم وارد جنگ نشويد، راه‌هاي زير را امتحان كنيد

زندگي مشترك يا ميدان جنگ؟
زندگي مشترك يا ميدان جنگ؟

برترین ها: دنياي تازه عروس‌ها و تازه دامادها اگرچه يك دنياي عاشقانه و رمانتيك است اما در ماه‌هاي اول، پر است از تنش و بگومگو. وارد شدن به يك خانواده تازه با يك فرهنگ تازه، پذيرفتن مسئوليت اداره يك زندگي، كنار آمدن با فردي كه هم دوستش دارند و هم احساس مي‌كنند زمين تا آسمان با آن‌ها فرق دارد و خيلي موضوعات ديگر، باعث مي‌شود بعضي از تازه عروس و داماد‌ها در ماه‌هاي اول، كشمكش‌هاي آزاردهنده‌اي را تجربه كنند و گاهي آرزو كرده كه كاش چند ماه به عقب برمي‌گشتند اما نبايد فراموش كنيد كه همه تازه عروس و داماد‌ها زندگي‌شان را به اين شكل شروع نمي‌كنند. اگر شما مي‌خواهيد از دسته اول نباشيد، تنها بايد كمي بيشتر مراقب حرف‌ها و رفتار‌هاي‌تان و همين‌طور احساسات همسرتان باشيد. شايد امتحان كردن راه‌هاي ذكر شده بتواند تاحدودي شما را در برابر تنش‌هاي اول زندگي زناشويي ايمن كند.


توقف آزاد

اگر بعد از يك دعواي شديد، ‌نمي‌توانيد خشم‌تان را كنترل كنيد بهتر است صحبت‌كردن در مورد اين موضوع را به تعويق بيندازيد. در اوج عصبانيت شما نمي‌توانيد تصميم منطقي بگيريد و ادامه گفت‌و‌گو تنها ناراحتي ميان شما را بيشتر مي‌كند. نمي‌گوييم كه نبايد ناراحت يا حتي عصباني باشيد، بلكه بايد بعد از گذشت چند ساعت و آرام شدن، براي برطرف‌شدن نگراني‌ها و سوء‌تفاهم‌ها با هم گفت‌و‌گو كنيد. بد نيست شما هم از دكمه «توقف» استفاده كنيد و تا زماني كه آرامش، تمركز و قدرت درك لازم را پيدا نكرده‌ايد، پاي موضوعات جدي را وسط نكشيد.


من حس مي‌كنم...

از به اشتراك گذاشتن احساسات‌تان نترسيد. اگر شما با فروتني احساسات‌تان را براي همسرتان آشكار كنيد، انرژي‌اي كه براي مشاجره‌ها و سوء‌تفاهم‌ها صرف مي‌كنيد چند برابر كمتر خواهد شد. به اشتراك گذاشتن احساسات، اولين و مهم‌ترين قدمي‌است كه بايد براي شناخت يكديگر برداريد و اگر خودتان در اين زمينه كوتاهي كنيد، ديگر نمي‌توانيد گناه اشتباه تصميم گرفتن و درك نكردن را به گردن همسرتان بيندازيد. اگر ترسيده‌ايد،‌ اگر احساس ضعف مي‌كنيد يا اين حس كه ديده نمي‌شويد و احساسات‌تان در نظر گرفته نمي‌شود شما را آزار مي‌دهد،‌ در يك گفت‌وگوي دوستانه اين موضوعات را با همسرتان درميان بگذاريد. بگوييد كه از نظرتان او مقصر نيست و فقط نياز داريد كه به شما كمك كرده و اين حس‌هاي آزار‌دهنده را از شما دور كند.


زندگي زناشويي ميدان جنگ نيست

موضوع مهم و اساسي اين نيست كه حق با چه كسي است؟ اگر شما مي‌خواهيد كه همسرتان را به هزار و يك دليل سرزنش كنيد و گناه خراب شدن رابطه را به گردن او بيندازيد، همين حالا دست نگه داريد. اين‌كه حق با چه كسي است دردي از زندگي شما دوا نمي‌كند بلكه شما 2 نفر به يك اندازه براي برگرداندن زندگي‌تان به دوره‌هاي خوش گذشته مسئوليت داريد و اين‌كه حق با شما باشد، ذره‌اي از اين مسئوليت كم نمي‌كند. در يك زندگي كاملا مشترك، حتي اگر حق با شما باشد،‌ باز هم بايد براي آرام كردن رابطه بجنگيد و بدون لجاجت، همسرتان را هم با خود موافق كنيد.


برسر اختلافات توافق كنيد

در مورد اختلافات‌تان توافق كنيد. تنها از اين راه است كه حتي تفاوت ديدگاه شما معناي يك اختلاف آزار دهنده را به خود نمي‌گيرد. قرار نيست همه نظرات و رفتار‌هاي شما شبيه هم باشد. تنها كاري كه در مورد اختلافات‌تان مي‌توانيد بكنيد پذيرش آن‌هاست. از آشكار كردن اين اختلافات نترسيد و به خاطر جلب رضايت همسرتان پنهان‌شان نكنيد. قرار هم نيست كه در مورد هركدام‌شان يك بحث جانانه براي قانع كردن يكديگر راه بيندازيد بلكه تنها بايد به عقايد هم احترام بگذاريد. شما عاشق آب زلال رودخانه‌ايد و او از آب مي‌ترسد. خب... هيچ كدام شما مقصر نيستيد و مي‌توانيد تا پايان عمر بدون هيچ تنشي با هم پاي‌تان را در رودخانه نگذاريد.


دعواهاي‌تان را علني نكنيد

صحبت‌هاي جدي را در خلوت‌تان مطرح كنيد. حتي اگر تمام وجود شما خشم است و دوست داريد براي يك موضوع بجنگيد، اين دعواي زن و شوهري را علني نكنيد. اگر شما فرزندي داريد، بايد بدانيد كه بچه‌ها با ديدن چنين صحنه‌هايي احساس ناامني كرده و با ديدن قهر شما گمان مي‌كنند كه هيچ وقت با هم آشتي نخواهيد كرد. اگر هم در جمع بزرگ‌تر‌ها هستيد، بايد بدانيد كه آن‌ها هيچ وقت دعواهاي شما را فراموش نمي‌كنند و حتي اگر به خوشبخت‌ترين زمان زندگي‌تان برسيد، تصوري كه در گذشته با دعواهاي‌تان براي‌شان ساخته بوديد هيچ وقت محو نمي‌شود. پس مقابل ديگران از همسرتان يا زندگي مشترك‌تان گلايه نكنيد، ‌اگر بعد از يك دعواي زن و شوهري عازم مهماني شده‌ايد، به عادت بسياري از زوج‌ها مقابل ديگران به يكديگر با جمله‌هاي‌تان آسيب نزنيد. يادتان نرود كه دوست داشتني كه ميان شما هست، باعث مي‌شود خيلي زود اين لحظه‌ها را فراموش كنيد ‌اما ديگران اين اتفاقات را هرگز از ياد نمي‌برند.


خودخواهي ممنوع

قبل از اين‌كه براي حل مشكل‌تان تصميم بگيريد، مطمئن شويد كه همه راه‌ها را سنجيده‌ايد؛ همه جوانب موضوع را بررسي كنيد و راه‌هايي كه با كمك‌شان مي‌توانيد اين مشكل را حل كنيد، هم فهرست كنيد. اين‌كه با كمك و مشاركت هم راه‌حلي براي مشكلات‌تان پيدا كنيد، مي‌تواند اعتماد شما و همسرتان به اين زندگي و توانايي‌هاي مشترك‌تان را بيشتر كند. پس هيچ وقت يك طرفه به قاضي نرويد و براي عملي كردن راهي كه به نظر خودتان موثر است پافشاري نكنيد. به دنبال راهي بگرديد كه براي هردوي شما آرامش‌بخش است.

اگر با هم در مورد موضوعي اختلاف نظر داريد، راحت‌ترين راه اين است كه قهر يا تهديد كنيد و در كمال بي‌ميلي همسرتان را مجبور كنيد كه كاري را كه شما مي‌خواهيد انجام دهد اما اين راه آسان آينده زندگي مشترك‌تان را با سختي‌هايي روبه‌رو خواهد كرد؛ پس كمي از مواضع خود كوتاه بياييد و از همسرتان هم بخواهيد كه سازگاري داشته باشد. گرفتن تصميمي كه به نفع هردوي شما باشد آسان نيست اما تنها راهي است كه مي‌تواند آينده زندگي شما را به جاي جنگ و دعوا به سمت گفت‌و‌گو و همكاري ببرد.

تنها كاري كه بايد بكنيد پرهيز از گفتن اين جملات و تمام كردن بحث با استفاده از آن‌هاست: «چون من گفتم»؛ «چون دلم مي‌خواهد»؛ «چون من نمي‌خواهم»؛ «هميني كه هست» و ...


زندگي مشترك يا ميدان جنگ؟

وقتي عصباني هستيد حرف نزنيد

عجولانه قضاوت نكنيد و در لحظه عصبانيت با همسرتان يكي به دو نكنيد. مطمئن باشيد جواب‌هاي بدون فكري كه در آن لحظه به او مي‌دهيد به شما آسيب خواهد زد. پس سعي كنيد هيچ ردي از عصبانيت‌تان به جا نگذاريد كه بعدا عليه‌تان استفاده شود. اگر نمي‌توانيد براي بيشتر فكر كردن چند روز صبر كنيد، حداقل چند ساعتي سكوت كنيد و روال طبيعي زندگي‌تان را طي كنيد تا تصميم بهتري بگيريد. غذا درست كنيد، دوش بگيريد، تلويزيون ببينيد و وقتي احساس كرديد شرايط طبيعي‌اي پيدا كرده‌ايد با آرامش در مورد آن موضوع با هم گفت‌و‌گو كنيد. شايد شما فكر كنيد كه وقتي موضوعي در دعوا بيان مي‌شود، بعدها از ياد مي‌رود و مي‌توانيد به همسرتان هر چه خواستيد بگوييد و بعدا هم بگوييد عصباني بودم و يك چيزي گفتم اما اين تصور كاملا اشتباه است. جملاتي كه در دعوا بيان مي‌شوند بيشتر از هر زمان ديگري به ياد مي‌مانند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

زندگي مشترك يا ميدان جنگ؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مطالبتون واقعاً جالب و خوندنی بود.با تشکر.

    • azita

      شماحرفاتون درسته ولی کاش ماها یکم عمل کنیم فقط یه زره ازاین حرف هارو...!!!

    • sara

      من بارها موقع عصبانیت شوهرم رو رنجوندم وحرفایی بهش زدم که بعد از بحث حتی فکر کردن بهشون واسم عداب آور بوده،البته موقعی که اینکار رو میکردم فکر نمیکردم دارم اشتباه میکنم،فکر نمیکردم دارم به روحش آسیب میزنم،فکر میکردم صددرصد حق با منه واون منو اذیت میکنه،توی یه جمله بگم واقعا توی عصبانیت با همسرتون بحث نکنین حتی اگه حق با شما باشه.بذارید عصبانیتتون فروکش بشه بعد درمورش صحبت کنید،اینو هرگز فراموش نکنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج