جاباما
۱۷۵۸۲۸
۷ نظر
۵۰۴۷
۷ نظر
۵۰۴۷
پ

مردم‌داری، نه مردم‌زدگی

فیس‌بوك و اینستاگرام نیكی كریمی چه می‌گوید؟

تحلیل حضور شخصیت‌های مهم هنری در شبكه‌های پرطرفدار اجتماعی شاید بهترین و نزدیك‌ترین مسیر برای ورود به افكار و دغدغه‌های روزمره آنهاست.

فیس‌بوك و اینستاگرام نیكی كریمی چه می‌گوید؟
مجله زندگی ایده آل - شقایق جعفری : تحلیل حضور شخصیت‌های مهم هنری در شبكه‌های پرطرفدار اجتماعی شاید بهترین و نزدیك‌ترین مسیر برای ورود به افكار و دغدغه‌های روزمره آنهاست؛ دغدغه‌هایی كه با اشتراك گذاشتن‌شان در صفحات مجازی قدم اصلی را در برقراری ارتباط با طرفداران و مخاطبان خود برمی‌دارند. در این شماره دكتر علیرضا شیری، دانش‌آموخته روانشناسی در دانشگاه آكسفورد و مدرس روانشناسی شخصیت با بررسی پست‌های به‌اشتراك گذاشته نیكی كریمی در فیس‌بوك و اینستاگرام به تحلیل حضور اجتماعی این بازیگر در دنیای مجازی می‌پردازد.

فیس‌بوك و اینستاگرام نیكی كریمی چه می‌گوید؟

رؤیاهای‌تان را ارزان ازدست ندهید

۱۰ سال قبل در یكی از سخنرانی‌هایم درباره زندگی توانگرانه، نیكی كریمی به خواهش من، درباره موفقیت با بیان منحصربه‌فردی به دانشجویان گفت: «رؤیاهای‌تان را ارزان ازدست ندهید.»

در این سال‌ها گاهی اوقات افتخار نقد روانكاوانه فیلم‌های او را داشته‌ام و اسفند گذشته هم میزبان وی در برنامه «شب قصه توانگری» در فرهنگسرای اندیشه بودم كه برای صدها نوجوان قصه شكست و پیروزی انسان را گفت؛ مراسمی که «كمتر كسی می‌داند كه او هدیه فرهنگسرا برای حضورش در جلسه را به همراه مردم حاضر در آن شب زیبا به جمعیت امام علی (ع) هدیه داد تا در خدمت به كودكان بدسرپرست شهرری هزینه كنند».

فیس‌بوك و اینستاگرام نیكی كریمی چه می‌گوید؟

وقتی دوستانم در مجله زندگی ایده‌آل از من خواستند درباره صفحه اجتماعی این بانوی سینمای جهان و ایران بنویسم، چند شبی طول كشید تا بتوانم ذهنیاتم را كمی مرتب و تقدیم شما كنم.

آدم‌ها چطور مشهور می‌شوند؟

شهرت امری چند لایه است كه به كیستی شما و كسانی كه می‌خواهید در بین‌شان مشهور باشید، ربط دارد. شهرت حرفه‌ای داریم و شهرت غیرحرفه‌ای، (محبوبیت اجتماعی)، ممكن است فلان نویسنده بین دوستداران ادبیات تخیلی، بسیار محبوب باشد ولی به‌خاطر فعالیت اجتماعی خاصش محبوبیت بین افراد غیرمرتبط با حوزه تخصصی‌اش نیز داشته باشد. وقتی می‌گویند فلانی مشهور است، سوال درست این است كه در چه چیزی و بین چه كسانی؟

شهرت یك جوان پاركوركار را احتمالا مردان شاغل در كارخانه سیمان نه متوجه می‌شوند و نه علاقه‌ای دارند، درحالی که ممكن است بین گروهی از جوانان ورزشكار آن محل مهم باشد. اما وقتی به ورطه هنر می‌رسیم به طیف وسیعی از افراد مشهور برمی‌خوریم كه توسط بعضی افراد درحد بالایی ستایش می‌شوند و البته افراد زیادی هستند كه اساسا او را نمی‌‌شناسند و احتمالا بیشر از یك اسم هم ارتباطی با او برقرار نکرده‌اند.

فیس‌بوك و اینستاگرام نیكی كریمی چه می‌گوید؟

دلمشغولی نیكی كریمی كتاب است

دكتر شیری: وقتی به نیكی كریمی می‌رسیم هم باید از شهرت حرفه‌ای او صحبت كنیم و هم محبوبیت اجتماعی‌اش. نیكی كریمی كارگردانی است باسواد، بسیار كتاب خوانده که همچنان می‌خواند. در گفت‌وگویی كه در «شب قصه نوجوان توانگر» میزبان او بودیم، گفت كه از سن خیلی كم بزرگ‌ترین دلمشغولی‌اش كتاب بوده است. در صفحه اینستاگرامش متعدد تصویر كتاب‌های مختلف می‌بینید و این یك مرز باریك ایجاد می‌كند بین این كارگردان بازیگر و بسیاری از همگامانش. او تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارد و ترجمه‌هایش از كتب حنیف قریشی بسیار خواندنی است.

سودای سفر و آرامش

عكس‌های به‌اشتراك گذاشته از سفرهای داخلی و خارجی این بازیگر و القای آرامش و سكوت و جاذبه‌های گردشگردی مهم دنیا از قاب نگاه او هم در بیشتر پست‌های نیكی كریمی دیده می‌شود، البته با حضورهای پرافتخار او به‌عنوان داور، منتقد یا كارگردان در جشنواره‌های مهم و متعدد دنیا.

فیس‌بوك و اینستاگرام نیكی كریمی چه می‌گوید؟

دكتر شیری: نیكی كریمی بسیار پر سفر است بنابراین از خاطرات سفرش برای‌مان لحظاتی را به اشتراك می‌گذارد. او كارگردان مشهوری است كه در معتبرترین محافل سینمایی جهان به‌عنوان داور یا فردی برگزیده یك جایزه، دعوت شده و می‌شود. عكس‌هایی كه از این محافل برای‌مان می‌گذارد پیامی نهفته دارد و آن امید دادن به هزاران زن ایرانی است كه از تحقق رؤیاهای بزرگ خود دست نكشند؛ رؤیای وسعت دادن به استعداد خویش.

انسان‌ها را ارج می‌گذارد

پست‌های پرتعداد او از مظلومیت‌های كشتار غزه و آزادی انسان و دنیای بدون جنگ هم از دغدغه‌های ذهنی اوست كه با ویژگی‌های شخصیتی او پیوند خورده و با هر اتفاقی آن را با مخاطبانش در میان می‌گذارد.

دكتر شیری: وقتی از نیكی كریمی صحبت می‌كنیم از زنی درونگرا، شهودی، پراحساس و منظم صحبت می‌كنیم كه در مدل شخصیت‌شناسی میرز بریجز MBTI اذعان می‌دارد كه این افراد خلاقیت و شهودی قوی دارند و انسان‌ها برای آنها مهم‌تر از عنوان‌های‌شان هستند. شما رد چنین شخصیتی را نه‌تنها در فیلم‌های او كه در پست‌های فیس‌بوك و اینستاگرام و...

فیس‌بوك و اینستاگرام نیكی كریمی چه می‌گوید؟

می‌بینید كه برایش انسان‌ها، رؤیاهای‌شان، جامعه جهانی، غزه، عوامل تولید فیلم و ... مهم هستند، درحالی كه بسیاری از افراد با قرار دادن عكس آدم‌های مهم در شبكه‌های اجتماعی، برای خود شبكه استراتژیك جمع و جور می‌كنند، نیكی كریمی دقیقا حس خود را بازتاب می‌دهد و كسانی كه او را از نزدیك بشناسند، می‌دانند زنی است موقر و ساكت كه از تعریف و تمجید خجالت می‌كشد و زیبایی‌های نسبت داده شده به خودش را به گویندگان بازتاب می‌دهد.

دکتر علیرضا شیری مدرس روانشناسی شخصیت: نیكی كریمی به مسائل اجتماعی حساس است، چه در فیلم سوت پایان چه در واكنش فیس بوكی‌اش به مسئله غزه و چه محیط زیست انسان. او زنی است بی‌حاشیه در سینمای پرحاشیه ایران كه در زندگی ON-LINE و OFF-LINE یك شخصیت دارد؛ بیدار، متواضع، مردم‌دار و نه مردم زده.

كتاب‌های پیشنهادی نیكی كریمی در شبكه‌های اجتماعی

- كتاب الهام‌بخش «حقایق زندگی» از اپرا وینفری كه در سال ۲۰۱۴ منتشر شد یكی از كتاب‌های محبوب اوست كه با زبان اصلی این كتاب را مطالعه می‌كند. ترجمه فارسی این كتاب برای علاقه‌مندان هم در كتابفروشی‌های معتبر با ترجمه گیسو ناصری موجود است.

فیس‌بوك و اینستاگرام نیكی كریمی چه می‌گوید؟

- پست منتشر شده نیكی كریمی با این توضیح: «یك كتاب فوق‌العاده... نظریه انتخاب از دكتر ویلیام گلسر.» این كتاب با عنوان چارت تئوری انتخاب شده و با ترجمه دكتر علی صاحبی با مضمون روانشناسی امید برای سازمان‌دهی افكار، پیشنهاد خوبی محسوب می‌شود.

فیس‌بوك و اینستاگرام نیكی كریمی چه می‌گوید؟

- و اما یكی از تاثیرگذارترین كتاب‌های دوران نوجوانی نیكی كریمی... «اسارت بشری» نوشته سامرست موام.» این كتاب هم با ترجمه مهدی افشار با داستانی خواندنی از زندگی پسری معلول و زندگی و ماجراهایش در لندن می‌گوید.

فیس‌بوك و اینستاگرام نیكی كریمی چه می‌گوید؟

- و اما كتاب مشهور «گرگ بیابان» نوشته هرمان هسه كه نیكی كریمی آن را بارها با لذت خوانده است. این كتاب كه با ترجمه قاسم كبیری در كتابفروشی‌ها یافت می‌شود داستانی است كه خواندن آن به تمام افراد توصیه می‌شود.

فیس‌بوك و اینستاگرام نیكی كریمی چه می‌گوید؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      كاملا موافقم نيكي كريمي بسيار موقر، فرهيخته و زيباست جالبه كه تايپ شخصيتش بر اساس MBTI با تايپ شخصيتي من يكيه. آخه منم اين آزمونو دادم. باعث افتخارمه واقعا.

    • دوشیزه

      خیلی دوستش دارم. زیبا و متین و دوست داشتنی. بدون هیچ عمل و بوتاکس و پروتز و...
      خیلی بازیگر خوبیه، اما حیف که خودشو دست کم گرفت و چندتا فیلم سطح پایین بازی کرد.
      در هر صورت برای بازیگر محبوبم آرزوی موفقیت میکنم.

    • مژگان

      از تحلیل زیبا ی دکتر شیری سپاسگزرام.از بازیگر توانمند سینمای ایران خانم کریمی هم تشکر می کنم. باعث افتخار ما خانمها هستند.کتابهای پیشنهادی را میخوانم.

    • بدون نام

      وای وای چقدر تعریف و تمجید یا به عبارت بهتر تملق !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      چی پشت پرده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      بهترین و موفق ترین بازیگر زن سینما

    • لیلا

      بنظرم بهترین بازیگر ایرانه،همیشه دوسش داشتم و برعکس بازیگرهای دیگه برام محترم بوده و هست

    • غرهاد

      می گیری
      می گیری
      لکسوس
      مستعد چون خواستن
      من جمشید کلاس3*50+35پرسیدن
      حسین نامی
      بلد بودم
      یالا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج