۱۸۲۱۶۴
۵۱۵۳
۵۱۵۳
پ

مثل حرفه ای ها کوسن بچینید

کوسن ها از جمله مواردی هستند که هم به راحتیِ مبلمان کمک می کنند و هم جنبه دکوری و تزئینی دارند. این بالشتک ها در اندازه، رنگ، طرح و بافت های متنوع موجود هستند و از آنها می توان برای زیبایی بیشتر تخت، مبل یا کاناپه بهره گرفت.

مثل حرفه ای ها کوسن بچینید
برترین ها: کوسن ها از جمله مواردی هستند که هم به راحتیِ مبلمان کمک می کنند و هم جنبه دکوری و تزئینی دارند. این بالشتک ها در اندازه، رنگ، طرح و بافت های متنوع موجود هستند و از آنها می توان برای زیبایی بیشتر تخت، مبل یا کاناپه بهره گرفت. اما اینکه چطور آنها را بچینیم تا واقعا زیبا دیده شوند، خودش بحثی است. کدام رنگ، طرح، یا اندازه برای دکوراسیون خانه شما مناسب است؟ در این مطلب، چند ترفند کلی طراحان حرفه ای را نوشته ایم تا با در نظر گرفتن آنها، مثل حرفه ای ها کوسن بچینید.

مثل حرفه ای ها کوسن بچینید

۱. تنوع رنگ

نخستین قدم برای اینکه همانند یک حرفه ای کوسن های خانه را تزئین کنید، انتخاب رنگ های متنوع است. البته پارچه هایی با رنگ های ساده انتخاب نکنید. رنگ های ترکیبی همیشه نمای بهتر و بیشتری دارند. به طور مثال، اگر رنگ های آرامش‌بخش می خواهید، رنگ های آبی و سبز و پارچه هایی که طرح های ساده دارند، انتخاب کنید. برای اینکه کمی تنوع به آن ببخشید، می توانید از رنگ‌های صورتی یا نارنجی نیز استفاده های کوچکی داشته باشید.

مثل حرفه ای ها کوسن بچینید

۲. تنوع طرح

همه چیز را با هم ترکیب کنید. بالشتک و کوسن هایی را انتخاب کنید که علاوه بر تنوع رنگ، طرح های متنوعی نیز داشته باشند. وقتی همه طرح ها شبیه هم باشند، کمتر به چشم می آیند. اما اگر طرح های چهارخانه، راه‌راه، گل‌دار و ... را انتخاب کنید بدون شک بالشتک ها بیشتر جلب توجه می کنند. یکی از بهترین ترکیب ها، طرح های قلم‌کاری و راه‌راه هستند که در کنار هم جلوه خوبی دارند.

مثل حرفه ای ها کوسن بچینید

۳. تنوع اندازه

یکی از اصول چیدمان حرفه ای بالش و کوسن، استفاده از اندازه های متنوع است. کوسن هایی که اندازه، طرح و رنگ های متنوع دارند، نقطه عطف جالبی درست می کنند. همان طور که در تصویر می بینید، بالش های باریک، بزرگ، مستطیل و مربع در کنار هم که اتفاقا هر کدام رنگ و طرح متفاوت دارند روی کاناپه بسیار به چشم می آیند. می توانید رنگ کوسن ها را از میان رنگ های فرش یا قالی کف اتاق انتخاب کنید. حتی برای زیبایی بیشتر، کوسن های بزرگ تر را کف زمین بگذارید تا به عنوان نشیمن‌گاه راحت و زیبا مورداستفاده قرار بگیرد.

مثل حرفه ای ها کوسن بچینید

۴. ایجاد تعادل

به جای اینکه کوسن های یک شکل و یک اندازه انتخاب کنید، میان طرح و اندازه های متفاوت تعادل ایجاد کنید. برای این منظور، از کوسن های بزرگ به کوچک آنها را در کنار هم قرار دهید. بزرگ‌ترها در عقب و کوچک ها در جلو. یک فرم V نیز در بالای هرکدام از آنها ایجاد کنید. این موجب می شود تا در عین تفاوت های بارز، مرتبط به هم نیز به نظر برسند.

مثل حرفه ای ها کوسن بچینید

۵. همه چیز در کنار هم

در این آیتم چند ترفند ساده و فوری را برایتان یادآوری کنیم. قالیچه و فرش بهترین گزینه برای انتخاب رنگ کوسن ها هستند. این را به خاطر داشته باشید، لازم نیست رنگ کوسن ها ضرورتا مشابه رنگ های موجود در مبل، تخت یا دیگر وسایل اتاق باشند. اما طرح و رنگ آنها خیلی هم با هم فرق نداشته باشند. رنگ و طرح هایی را انتخاب کنید که تناسب و اتحاد میان آنها قابل تشخیص باشد.

مثل حرفه ای ها کوسن بچینید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج