۱۸۲۴۴
۵۰۳۶
۵۰۳۶
پ

چگونه تحت هر شرایطی آتش روشن کنید

با هر غلظتی از کربن، هیدروژن و گاز متان می توان برای درست کردن آتش استفاده کرد. ازجمله می توانید از زغال سنگ خشک، خزه خشک شده دریایی، مدفوع یا روغن حیوانات، برگ های خشک، زغال سنگ یا روغنی که به شکل طبیعی به سطح زمین تراوش می کند و روی سنگ ها انباشته می شوند، استفاده کنید.

چگونه تحت هر شرایطی آتش روشن کنید

هفت صبح: با هر غلظتی از کربن، هیدروژن و گاز متان می توان برای درست کردن آتش استفاده کرد. ازجمله می توانید از زغال سنگ خشک، خزه خشک شده دریایی، مدفوع یا روغن حیوانات، برگ های خشک، زغال سنگ یا روغنی که به شکل طبیعی به سطح زمین تراوش می کند و روی سنگ ها انباشته می شوند، استفاده کنید.

در قطب ها یا مناطقی که سایر سوخت ها در دسترس نیست می توان از روغن نمک یا چربی به عنوان سوخت استفاده کرد. در نزدیکی لاشه هواپیما، ماشین های برف روب یا اتومبیل های معمولی می توان از مخلوط گازوئیل و روغن به عنوان سوخت استفاده کرد. در شیوه استفاده از این مخلوط باید کاملا دقت کرد. تقریبا هر گیاهی را می توان به عنوان سوخت به کار گرفت ولی بهتر است در استفاده از گیاهان دقت کرد چون بعضی از گیاهان سمی هستند.

چگونه تحت هر شرایطی آتش روشن کنید

الکل جامد

الکل جامد بهترین مواد برای روشن کردن آتش است که بی خطر است، خوب می سوزد، دود نمی کند و با دوام نیز هست. قرص الکل جامد را می توان به عنوان یک سوخت در جبهه یا مناطق کوهستانی استفاده کرد. دو روش برای تهیه الکل جامد موجود است که تفاوت آنها در آن است که در اولی واکنش تحت خلأ انجام می گیرد ولی در دومی واکنش بدون خلأ انجام می شود. این محصول در پلاستیک سازی، مواد منفجره، قارچ کش، جلوگیری از خودگی، داروسازی، ضدچروک شدن منسوجات و ضدباکتری به کار می رود. الکل جامد در ۱۳۰ درجه سانتیگراد گداخته می شود.


یک تکه تیوب

در هوای بارانی برای روشن کردن آتش بی نظیر عمل می کند. تیوپ ها را به صورت نوارهای باریک برش داده و در کوله پشتی می گذاریم به هنگام روشن کردن آتش بعد از جمع کردن هیمه و چیدن آنها تیوپ را آتش زده و وقتی که خواست چکه کند آن را داخل هیمه می گذاریم. چون لاستیک ابتدا ذوب می شود سپس می سوزد این کار حرارت لازم را برای خشک کردن هیزم به ما می دهد. برتری آن نسبت به الکل جامد و ژل آتشزنه و غیره بر این است که نه با خیس شدن خراب می شود نه امکان ریختن آن وجود دارد نه می شکند.


کبریت

استفاده از کبریت آسان ترین راه برای ساختن آتش است. همیشه کبریت همراه خود داشته باشید. چند محفظه ضدآب پر از کبریت در کوله پشتی، جیب شلوار و جیب کاپشن خود جاسازی کنید. مطمئن شوید که کبریت ها در هیچ شرایطی حتی اگر از قایق به آب می افتید از جیب هایتان خارج نمی شوند.


روشن کردن کبریت در باد

1 - سر کبریت را بر سطح خشکی بکشید تا روشن شود.

2 - برای روشن کردن کبریت رو به باد بنشینید.

3 - دست هایتان را در مقابل باد به صورت لیوان درآورید.

4 - سر کبریت را به سمت پایین و رو به باد بگیرید.

5 - کبریت ها را با دست راست از بالا به پایین به سطح نامسطحی کشیده و سریعا دست خود را به صورت لیوان مانند دفعه پیش نگه دارید.

6 - به دلیل وزش باد شعله وری چوب کبریت آماده می شود.


ضدآب کردن کبریت ها

چند کبریت را در کنار هم به وسیله کش محکم و سر آنها را کمی در پارافین مایع فرو کنید. تعداد کبریت ها را کم انتخاب کنید به طوری که سر کبریت ها با هم در تماس باشد. قبل از استفاده از کبریت ها آنها را از هم جدا کرده و پارافین دور آن را با ناخن بتراشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج