چگونه بازدهی خود را در محل کار بالا ببریم؟
نخودچی خوران ممنوع!
همه ما معمولا سر کار هر هفت دقيقه يک بار دچار اختلال در انجام کار ميشويم و هر کدام از اين «اختلال» ها به طور متوسط ۵ دقيقه ادامه دارند.
همه ما ممکن است بعد از پايان يک روزکاري احساس گناه داشته باشيم که آنطور که انتظار داشتيم نتوانستيم کار مفيد انجام بدهيم. گاهي وقت ها اتفاق افتاده است که سر کار حوصله انجام کار ها را نداريم و ترجيح مي دهيم که وقتمان را بيشتر با ايميل زدن به دوست و آشنا سپري کنيم.
ممکن است تمام اين ايميل زدن، چت کردن، وبلاگ خواندن، با همکار بغلدستي غيبت کردن و صد ها کار ديگري که در زمان کار و در محل کار انجام ميدهيم استفاده از وقت شخصي به نظر آيد، اما جالب است بدانيد که با اين کار شما نه تنها به خود بلکه حتي به شرکت هم ضرر زيادي، بعضا مالي، وارد خواهيد کرد!
همه ما معمولا سر کار هر هفت دقيقه يک بار دچار اختلال در انجام کار ميشويم و هر کدام از اين «اختلال» ها به طور متوسط 5 دقيقه ادامه دارند.
همچنين به طور تقريبي ۶۸ بار در روز کار مفيد ما به دلايلي قطع مي شود. اگر کمي از رياضيات کمک بگيريد، متوجه مي شويد که روزانه ۳۴۰ دقيقه يا حدود ۶ ساعت از وقت خود را در محل کار هدر مي دهيد.
همچنين طبق تحقيقات انجام شده، هر روز حدود 21 درصد از زنان شاغل وقت خود را به ايميل زدن و جواب دادن، 19 درصد به دنبال «چيز ميز» گشتن (نه لزوما بر روي اينترنت) ، 13 درصد به صحبت کردن با همکار ميز بغلي، 13 درصد به جستجوي اينترنتي وتنها 34 درصد را به انجام کار مفيد اختصاص مي دهند.
فکر می کنید چرا خیلی از کارفرماها صفر تلفن را قفل می کنند؟
ممکن است تمام اين ايميل زدن، چت کردن، وبلاگ خواندن، با همکار بغلدستي غيبت کردن و صد ها کار ديگري که در زمان کار و در محل کار انجام ميدهيم استفاده از وقت شخصي به نظر آيد، اما جالب است بدانيد که با اين کار شما نه تنها به خود بلکه حتي به شرکت هم ضرر زيادي، بعضا مالي، وارد خواهيد کرد!
همه ما معمولا سر کار هر هفت دقيقه يک بار دچار اختلال در انجام کار ميشويم و هر کدام از اين «اختلال» ها به طور متوسط 5 دقيقه ادامه دارند.
همچنين به طور تقريبي ۶۸ بار در روز کار مفيد ما به دلايلي قطع مي شود. اگر کمي از رياضيات کمک بگيريد، متوجه مي شويد که روزانه ۳۴۰ دقيقه يا حدود ۶ ساعت از وقت خود را در محل کار هدر مي دهيد.
همچنين طبق تحقيقات انجام شده، هر روز حدود 21 درصد از زنان شاغل وقت خود را به ايميل زدن و جواب دادن، 19 درصد به دنبال «چيز ميز» گشتن (نه لزوما بر روي اينترنت) ، 13 درصد به صحبت کردن با همکار ميز بغلي، 13 درصد به جستجوي اينترنتي وتنها 34 درصد را به انجام کار مفيد اختصاص مي دهند.
روده درازی ممنوع
فکر می کنید چرا خیلی از کارفرماها صفر تلفن را قفل می کنند؟
- قدیمی ها چه میکردند؟
- عضو هیچ گروهی نباشید
- ایمیل بازی...
چت نکنید
- فقط سه بار میل کنید!
- بی تو به سر میشود
دور جلسات الکی را خط بکشید
- خیلی از ما بخشی از وقت کاری خود را در جلساتی می گذرانیم که در آن هیچ موضوع مهمی که ربطی به پیشرفت کارمان داشته باشد، مطرح نمی شود.
- قبل از هر جلسه مطمئن شويد که مي دانيد چه موضوعاتي قرار است مطرح شوند: حتما آماده به جلسه کاري برويد!
- سر ساعت شروع کنيد و سر ساعت تمام؛ به ويژه اگر شما مسئول بر گزاري اين جلسه هستيد.
- ضمنا يک دفتر جيبي و خودکار هميشه همراهتان باشد.
- تعادل کاري را حفظ کنيد:
- از قانون 80 و 20 پيروي کنيد:
- به خود «زنگ تفريح» بدهيد:
- در آن واحد فقط يک کار را انجام دهيد:
باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir
پ
ارسال نظر