adexo3
۱۹۴۲۳۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

دنیا در‌دست شماست اگر...

از نظر محققان حتي شيوه نشستن و ايستادن شما مي‌تواند باعث بالا رفتن يا پايين آمدن اعتماد به نفس‌تان شود.

دنیا در‌دست شماست اگر...
مجله سیب سبز - محبوبه عطايي: چقدر به خودتان اعتماد داريد؟ آنقدر كه تصور كنيد محال‌ترين روياها هم توسط شما مي‌توانند محقق شوند؟ يا آنقدر كه هميشه ديگران را برتر از خود ببينيد و ترجيح دهيد كه دنباله‌رو آنها باشيد؟

درست است كه اعتماد به نفس شما از آنچه در همان روزهاي اول زندگي‌تان بر شما مي‌گذرد ساخته مي‌شود و در جريان اتفاق‌هايي كه در سال‌هاي بعد زندگي‌تان براي شما مي‌افتد، پايه‌هايش محكم‌تر مي‌شود اما به عقيده محققان حتي در پايان جواني و ميانسالي هم مي‌توان با كمك برخي راه‌ها به بالاتر رفتن اعتماد به نفس كمك كرد. آنها در پژوهش‌هاي‌شان راه‌هاي گوناگوني را براي بالاتر بردن اعتماد به نفس افراد كشف و ثابت كرده‌اند و از نظرشان از شيوه پوشش گرفته تا تكنولوژي‌هايي كه سراغش مي‌رويد، مي‌توانند در بالا رفتن يا پايين آمدن اعتماد به نفس شما تاثيرگذار باشند.

اگر آيفون بخريد

قرار گرفتن طرح يك سيب گاز زده پشت دستگاه تلفن همراه‌تان براي بالاتر رفتن اعتماد به نفس شما كافي است. محققان مي‌گويند كساني كه از تلفن‌هاي همراه مارك اپل كه به آيفون معروف هستند استفاده مي‌كنند، اعتماد به نفس بالاتري دارند.

دنیا در‌دست شماست اگر...

به گزارش رويترز، پژوهشگران بر اين باورند كه نه سامسونگ، نه اچ‌تي‌سي و نه برندهاي ديگر تلفن همراه، هيچ كدام نتوانسته‌اند به كاربران‌شان چنين اعتماد به نفسي را هديه كنند. درحالي‌كه آيفون‌بازها زماني كه گوشي تلفن‌شان را در دست مي‌گيرند خود را برتر از ديگران مي‌بينند اما زماني كه از اسمارت فون خود جدا مي‌شوند، دچار كاهش عملكرد ذهني مي‌شوند. محققان مي‌گويند به صدا در آمدن زنگ دستگاه آيفون كاربران، ضربان قلب و فشارخون‌شان را افزايش مي‌دهد و باعث مي‌شود توانايي بالاتري در حل مسائل داشته باشند، درحالي‌كه دور شدن از اين دستگاه، باعث كاهش توانايي‌ها و اعتماد به نفس آنها مي‌شود.

اگر آنلاين نشويد

خبر خوبي براي دختران جوان اينترنت باز نداريم. درست است كه بسياري از افراد به وسيله اينترنت و با حضور در شبكه‌هاي اجتماعي مختلف براي گسترش دادن حلقه‌هاي ارتباطي‌شان تلاش مي‌كنند اما پژوهشگران مي‌گويند اينترنت هميشه به رشد اجتماعي و فردي كاربرانش كمك نمي‌كند. محققان مي‌گويند حضور دختران جوان در فضاي مجازي، شايد منفعت‌هاي زيادي براي آنها داشته باشد اما اعتماد به نفس‌شان را پايين مي‌آورد.

به گزارش تلگراف، محققان انگليسي بر اين باورند كه حضور جوان‌ها و به‌ويژه دختران جوان در فضاي مجازي باعث كاهش اعتماد به نفس آنها مي‌شود و اگر اين افراد پاي‌شان به شبكه‌هاي اجتماعي باز شود، اعتماد به نفس‌شان از قبل هم كمتر مي‌شود. پژوهشگران مي‌گويند حضور پررنگ اين افراد در شبكه‌هاي اجتماعي مجازي و وابسته شدن‌شان به اين شبكه‌ها، مي‌تواند به شكل معناداري اعتمادشان به خود را كمتر كند.

اگر بيني‌تان را عمل كنيد

روانپزشكان مي‌گويند كساني كه بدون وجود ايراد واضح در چهره‌شان سراغ جراحان پلاستيك مي‌روند از مشكلات شخصيتي رنج مي‌برند كه براي درمان شدن‌شان به جلسات مشاوره يا حتي دارودرماني نياز است. آنها مي‌گويند هيچ پزشكي نبايد بدون مشورت با روانپزشك، درخواست بيمار براي جراحي مجدد زيبايي روي يكي از اعضاي چهره‌اش را بپذيرد، درحالي‌كه از نظر روانپزشكان نبود عزت نفس و اعتماد به نفس يكي از مشكلات اصلي اين افراد است، محققان آمريكايي مي‌گويند جراحي‌هاي زيبايي واقعا مي‌تواند باعث افزايش اعتماد به نفس شود.

دنیا در‌دست شماست اگر...

به گزارش رويترز، مطالعه‌اي توسط انجمن جراحان پلاستيك آمريكا روي شماري از بيماران انجام شده كه نشان مي‌دهد بسياري از بيماران پس از انجام جراحي‌هاي پلاستيك، از ادامه مصرف داروهاي ضدافسردگي بي‌نياز شده‌اند. در اين مطالعه ۹۸ درصد بيماران جراحي زيبايي را عامل كاهش افسردگي و بالاتر رفتن اعتماد به نفس‌شان گزارش كرده‌اند.

اگر ازدواج كنيد

پيش از اين محققان ثابت كرده بودند كه طلاق نه‌تنها باعث افسردگي مي‌شود بلكه مي‌تواند بيماري‌هاي مختلفي را به جان افراد بيندازد و حتي جان‌شان را بگيرد. از نظر محققان ازدواج كردن و متاهل بودن مي‌تواند تن و روان را سالم نگه دارد و به عقيده پژوهشگران دانشگاه تگزاس هم برقراري رابطه زناشويي يكي از كليد‌هاي بالا رفتن اعتماد به نفس است.

از نظر آنها كساني كه ازدواج مي‌كنند و رابطه زناشويي برقرار مي‌كنند، رضايت بيشتري از خود دارند و نسبت به زندگي‌شان هم احساس رضايت بيشتري نشان مي‌دهند. به عقيده اين محققان، رابطه زناشويي سالم و كيفيت ارتباط فرد با همسرش، تاثير قابل توجهي بر اعتماد به نفس او مي‌گذارد.

اگرصاف بايستيد

درست ايستادن و نشستن تنها ستون مهره‌هاي شما را سالم نگه نمي‌دارد و شما را در برابر كمردردهاي ميانسالي و پيري بيمه نمي‌كند، محققان مي‌گويند چنين عادتي مي‌تواند بر جنبه‌هاي ديگر زندگي شما هم تاثيري غيرقابل انكار بگذارد. پژوهش‌هاي آنها نشان مي‌دهد كه صاف ايستادن و درست نشستن مي‌تواند اعتماد به نفس شما را بالا ببرد و آرامش‌تان را بيشتر كند. به گزارش‌ ام‌اس‌ان بي‌سي، پژوهشگران بر اين باورند كه درست نشستن و صاف ايستادن مي‌تواند سطح هورمون استرس در بدن را كاهش دهد و رضايت فرد از خودش را بالا ببرد.

دنیا در‌دست شماست اگر...

اگر مادري مهربان داشته باشيد

براساس پژوهش‌ها، محبت مادري كليد بالا بودن اعتماد به نفس در بزرگسالي است. آنها مي‌گويند كساني كه در كودكي محبت مادري فراواني را دريافت كرده‌اند، بوسیده شده‌اند، در آغوش گرفته شده‌اند و در جملات محبت‌آميز غرق شده‌اند، مقاومت‌شان در برابر فشارهاي رواني و عاطفي بالاتر است و آسان‌تر از پس چالش‌هاي پيش روي‌شان بر مي‌آيند. اين گزارش كه در نشريه اپيدمي شناسي و بهداشت اجتماعي منتشر شده است تاثير مثبت روابط عميق مادر و فرزندي بر اعتماد به نفس افراد در بزرگسالي را نشان مي‌دهد.

اما با اين وجود، روانشناسان نسبت به ابراز محبت كنترل نشده و افراطي مادران به فرزندان‌شان هشدار مي‌دهند و مي‌گويند اگر مي‌خواهيد فرزندي با اعتماد به نفس داشته باشيد، بايد بدانيد كه چه زماني وقت تغيير رفتار است و نبايد با محبت زياد از حد باعث خجالت فرزندتان شويد يا برايش ايجاد مزاحمت كنيد. توجه هر روزه‌تان را از كودك‌تان دریغ نكنيد، اما اجازه هم ندهيد كه محبت شما به زنجيري براي بستن دست و پايش تبديل شود و فرصت‌هاي ارزشمند زندگي‌اش را از او بگيرد.

اگر سلفي نبينيد

براي بسياري از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي مجازي، حضور در اين فضاها يعني سلفي‌بازي. براي اين دسته از افراد فرقي نمي‌كند كه در «اينستاگرام» كه براي آزمودن مهارت كاربران در عكاسي طراحي شده حضور داشته باشند يا اينكه يكي از ميليون‌ها كاربر فيسبوك باشند؛ چراكه تنها پست‌هايي كه از آنها آپديت مي‌شود، سلفي‌هاي‌شان است. اگر در ليست شما هم افرادي با اين مشخصات حضور دارند، بهتر است همين امروز براي بيرون كردن‌شان از صفحه خود اقدام كنيد، چراكه از نظر اين محققان حضور آنها مي‌تواند اعتماد به نفس شما را پايين بياورد.

به نوشته بي‌بي‌سي، محققان بر اين باورند كه صرف وقت زياد در شبكه‌هاي اجتماعي مجازي و خيره شدن به سلفي يا عكس‌هاي آلبوم دوستان‌تان، باعث پايين آمدن اعتماد به نفس شما مي‌شود. از نظر آنها اين تاثير روي زنان و دختران جوان پررنگ‌تر است و به آنها القا مي‌كند كه خودشان ظاهر مناسبي ندارند و زيبا نيستند و به همين دليل آنها را هر روز بيشتر از قبل نسبت به خود نااميد مي‌كند.

دنیا در‌دست شماست اگر...

اعتماد به نفس‌تان پایین است اگر...

- از نگاه دیگران می ترسید؟ آدم هایی که اعتماد به نفس‌شان پایین است به‌خاطر ترس از قضاوت دیگران همرنگ جماعت می شوند.

- آرزو ندارید؟ آدم هایی بی اعتماد به نفس از آنجا که خود را لایق رسیدن به شرایط بهتر نمی بینند و به توانایی‌های‌شان ایمان ندارند، آرزویی را هم به دل‌شان راه نمی دهند.

- منفی بافید؟ نگرش منفی، غر و لندهای تمام نشدنی و قضاوت های عجولانه و منفی بافی، از ویژگی های آدم های بی اعتماد به نفس است.

- مدام مسیرتان را عوض می کنید؟ آدم های بی اعتماد به نفس از آنجا که به تصمیم های‌شان باور ندارند، به محض دیدن واکنش منفی از سوی دیگران، به جای تلاش برای اثبات عقیده خود مسیرشان را تغییر می دهند و برای جلب نظر مخالفان هر کاری می کنند.

اگرسورمه‌اي بپوشيد

اگر مي‌خواهيد اعتماد به نفس‌تان در محيط كار بالاتر برود، رنگ لباس‌تان را تغيير دهيد. ديلي ميل نوشته است كه از نظر محققان، پوشيدن رنگ آبي به‌ويژه سورمه‌اي مي‌تواند اعتماد به نفس كارمندان را بالا ببرد و به آنها شهامت بيان ايده‌ها و رسيدگي بهتر به كارهاي‌شان را بدهد. از نظر محققان به همين دليل است كه در برخي از سازمان‌ها لباس‌هاي فرم به رنگ سورمه‌اي طراحي مي‌شوند.

پس اگر مي‌خواهيد در محيط كار اعتماد به نفس بيشتري داشته باشيد، لباس‌هاي مختلفي به رنگ‌هاي آبي تيره و روشن تهيه كنيد و هر روز يكي از آنها را بپوشيد، چراكه به عقيده محققان كساني كه لباس‌هاي كارشان را از اين رنگ انتخاب مي‌كنند، قدرت چانه‌زني بيشتري در محيط شغلي‌شان دارند. شايد بد نباشد كه همين امروز برخي از لباس‌هاي‌تان را قرباني بالا رفتن اعتماد به نفس‌تان كنيد و آنها را از چرخه لباس‌هاي كارتان خارج كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج