۲۰۲۰۵۵
۲ نظر
۵۴۸۲
۲ نظر
۵۴۸۲
پ

هزار نکته برای تحصیل رایگان در خارج از ایران

نکات ارسال مدارک به دانشگاه‌های خارج از کشور

اگر به دنبال یافتن استادی برای سرپرستی پروپزال تحقیقاتی خود هستید، پرونده های تحصیلی جداگانه و بر اساس موضوع مربوطه به استاد یا اساتید مورد نظر ارسال کنید و از دانشگاه درخواست نکنید که پرونده اصلی را در اختیار یک یا ده ها کارشناس اعلامی شما قرار دهد.

نکات ارسال مدارک به دانشگاه‌های خارج از کشور





برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد. با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتوا ها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.

نکات ارسال مدارک به دانشگاه‌های خارج از کشور

در مورد ارسال پرونده تحصیلی خود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی اروپا و حتی آمریکای شمالی ، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

نکته ۳۰۱: جهت تسریع در امر به اشتراک گذاری مفاد پرونده تحصیلی خود توسط دانشگاه مقصد، لوح فشرده حاوی اسکن کلیه مدارک ارسالی را ضمیمه کنید.

نکته ۳۰۲: حتی الامکان از طریق پست پیشتاز مدارک خود را ارسال کنید تا کد رهگیری الکترونیکی جهت اطمینان از وصول بسته خود را در اختیار داشته باشید.

نکته ۳۰۳: در صورتی که احتمال دارد پرونده تحصیلی شما بعد از زمان تعیین شده به دانشگاه مقصد برسد و موجب رد شدن پرونده ارسالی شود ،از پست های سریع بین المللی مانند دی اچ ال یا تی ان تی استفاده کنید.

نکته ۳۰۴: اگر مجبور هستید در روزهای تعطیل مدارک خود را ارسال کنید، از شعبات پست داخلی و بین المللی در فرودگاه ها استفاده کنید.

نکته ۳۰۵: در صورتی که دارای کد کاربری و شماره پرونده الکترونیکی در دانشگاه مقصد هستید، حتما این شماره را بر روی نامه درج کنید تا دانشگاه پس از دریافت بسته شما، بر اساس این کد، گیرنده مربوطه را پیدا کرده و سریع بسته شما به وی تحویل گردد. بسیاری از دانشجویان متاسفانه هیچ اطلاعاتی از خود و هدف ارسال پرونده به دانشگاه بر روی پاکت درج نمی کنند و این امر موجب سردرگمی دانشگاه در بررسی گیرنده واقعی بسته پستی و هم چنین طولانی شدن فرآیند بررسی مدارک دانشجویی توسط دپارتمان های مختلف می شود.

نکته ۳۰۶: همواره آدرس فرستنده را به درستی به همراه کدپستی ده رقمی درج کنید تا در صورتی که بسته شما به هر دلیلی عودت شد، به نشانی فرستنده ارسال شود. بعضی از مدارک ترجمه ای شما، با هزینه گزاف تهیه شده است و نباید آن ها را به راحتی از دست بدهید.

نکات ارسال مدارک به دانشگاه‌های خارج از کشور

نکته ۳۰۷: هیچ وقت فراموش نکنید که ماه فوریه، ۲۸ روز است و ۳۰ روز یا ۳۱ روز نیست. بنابراین deadline برای دریافت مدارکی که اول مارچ برای آن ها ذکر شده است، در واقع ۲۸ فوریه می باشد نه ۳۱ فوریه!

نکته ۳۰۸: اگر به دنبال یافتن استادی برای سرپرستی پروپزال تحقیقاتی خود هستید، پرونده های تحصیلی جداگانه و بر اساس موضوع مربوطه به استاد یا اساتید مورد نظر ارسال کنید و از دانشگاه درخواست نکنید که پرونده اصلی را در اختیار یک یا ده ها کارشناس اعلامی شما قرار دهد. به دلیل حجم فراوان متقاضاین به تحصیل، شاید امکان اجرای چنین درخواستی فراهم نباشد یا با تاخیر فراوانی این عمل انجام شود که بازدهی مطلوبی را برای شما به همراه نخواهد داشت.

نکته ۳۰۹: شرکت پستی فدکس یا شرکت های بین المللی را پیش از ارسال مدارک بررسی کنید که آیا نسبت به ارسال سریع و به موقع مدارک شما به گیرنده اقدام می کنند یا خیر.

نکته ۳۱۰: برای آگاهی از صحت ارسال مدرک خود، همواره از شرکت پستی ارسال کننده مرسوله خود سوال کنید و فقط در صورتی که نسبت به تحویل صحیح بسته به گیرنده آگاه شدید، پیگیری های بعدی را با دانشگاه مورد نظر انجام دهید.

نکته ۳۱۱: به جهت صرفه جویی در هزینه های پست بین الملل، برای برخی از مدارک مانند متن کامل پایان نامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا کتاب و مقاله منتشر شده، می توانید نسخه الکترونیکی را ضمیمه کنید و اجباری برای ارسال نسخه مکتوب نیست. اما ترجمه رسمی مدارک و گواهی های بین المللی باید اصل باشد و نسخه الکترونیکی آن مورد قبول نیست.

نکته ۳۱۲: اگر از دستخط انگلیسی شما خوب نیست و باید اعداد و ارقام یا نشانی پست الکترونیک را نیز در آدرس گیرنده بنویسید، متن مربوطه را تایپ گرده و بر روی کاغذ پشت چسب دار پرینت کنید. با این کار هم نمایندگی پست در داخل کشور متوجه آدرس صحیح می شود هم مراکزی که در خارج از کشور باید مرسوله شما را به مقصد برسانند، کار سختی در فهمیدن آدرس نخواهند داشت!

نکته ۳۱۳: ارسال سریع و صحیح و به موقع مدارک شما، بخشی از فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی با دریافت بورس از شرکت ها و موسسات و دانشگاه های اروپایی می باشد. این موضوع را دقیق پیگیری کنید و سهل انگاری در آن جایز نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا

      نویسنده محترم
      این مطالب راجع به تحصیل در خارج عالیه و خیلی به دردم خورد. ممنون و خسته نباشی:)

    • کاپیتان

      فوق العاده عالین...مرسی از اینکه هستین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج