۲۰۷۲۷۰
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

۶۰ شرکت اسکاندنیاوی برای متقاضیان تحصیل در اروپا

باید اظهار داشت که در بورسیه های تحصیلی ،تنها کمک هزینه هایی نیست که توسط دانشگاه در اختیار محققان و دانشجویان قرار می گیرد.

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

60 شرکت اسکاندنیاوی برای متقاضیان تحصیل در اروپا



برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد. با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.

60 شرکت اسکاندنیاوی برای متقاضیان تحصیل در اروپا

60 شرکت اسکاندنیاوی برای متقاضیان تحصیل در اروپا

شاید برای شما متقاضی محترم تحصیل در خارج از کشور، این پرسش مطرح شود که چرا در سلسله مقالات معرفی فرصت ها و شیوه های تحصیل در خارج ازکشور که تا کنون گفتار آن ارائه شده است، معرفی شرکت های دانش بنیان میتواند در امر پذیرش و بورس تحصیلی مثمر ثمر باشد؟ باید اظهار داشت که در بورسیه های تحصیلی، تنها کمک هزینه هایی نیست که توسط دانشگاه در اختیار محققان و دانشجویان قرار می گیرد. بلکه میتواند کمک های مالی و معنوی مراکزی حقوقی در بیرون دانشگاه نیز باشد که قابلیتهایی را برای دانشگاه ها برای جذب محققان و دانشجویان فراهم می کند. از طرفی، زمانی که شما متعهد به نوشتن پایان نامه ای برای مقاطع عالیه هستید، بر روی پروژه های شرکت های پر پتانسیل در صنعت و زمینه مورد تحقیق شما، میتواند فرصت های خوب تحقیقاتی و شغلی را برای شما فراهم کند. پس، شناخت این مجموعه ها می تواند برای یک متقاضی تحصیلات عالیه، فرصت خوبی تلقی شود. امروز، به معرفی ده ها شرکت دانش بنیان مهم در حوزه اسکاندیناوی می پردازیم .

شرکت های دانش بنیان ۱ به شرکت هایی گفته می شود که بر اساس خلاقیت و نوآوری فرد یا افرادی در درون یک شرکت و با توجه به پتانسیل محیط بیرونی، فرآیند کسب و کاری شکل می گیرد و از دل یک تجارت، تجارت دیگری به شکل های مختلف متولد می شود. کارآفرینان و افرادی که علاقمند به توسعه زمینه های کسب و کار دارند معمولا پیش قراولان شرکت های دانش بنیان هستند. شرکت هایی که بر اساس علم و فناوری و توجه به مبانی خلاقیت در کسب و کار، به دنبال افق های جدیدی در ایده های تجاری شده هستند. شرکت های دانش بنیان شرکت های کارآفرینی هستند که تلاش می کنند تا فرصت سازی کرده و از این رهیافت، به تجاری سازی و عملی کردن ایده ها و آرزوهایی بپردازند که برای خیلی ها، رویاهای دست نیافتنی تلقی می شود.

شرکت رسانه ای تایم وارنر ۲ در قرن بیستم توانست با ارائه فرصت های دیجیتالی و راه اندازی کسب و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، پرتال مشهور AOL را راه اندازی کند که به عنوان یک شرکت دانش بنیان در ایالات متحده شناخته می شود. هات میل ۳ یا ام اس ان ۴ که توسط غول نرم افزار دنیا یعنی مایکروسافت در اختیار میلیون ها کاربر وب قرار گرفته است، اسپین آف های موفق دنیای دیجیتال به شمار می آید. خیلی از پروژه های بزرگ و عظیم و حتی موفق دنیای امروزی در عرصه کسب و کار، پیشینه دانشگاهی داشته اند و اساس شکل گیری آن ها در آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشکده ها و موسسات آموزش عالی بوده است. اکتشافات، اختراعات و فرصت سازی های علمی و صنعتی که نهاد شکل گیری آن ها، دانشگاه و نه صنعت بوده است، زمینه اصلی شکل گیری شرکت های دانش بنیان دانشگاهی را شکل می دهند .


گوگل 5 ، فیس بوک 6 و حتی لیکاس 7 ، شرکت های دانش بنیان دانشگاهی بوده اند که بعدها در مقیاس بزرگ تر، تجاری سازی و در اختیار مخاطبان عمومی در سراسر جهان قرار گرفته اند. بنابراین، اهمیت شرکت های دانش بنیان دانشگاهی در توسعه علم و فناوری و کسب و کار در دنیای پر رقابت امروزی بر هیچ کس پوشیده نیست و کشور های حوزه اسکاندیناوی به عنوان کشورهای پیش رو اروپا در عرصه کارآفرینی و خلاقیت های مبتنی بر دانش، توانسته است فرصت های تجاری و صنعتی بسیاری را در چند دهه اخیر متولد کند. در صورتی که یکی از مقاصد تحصیلی شما این کشور ها می باشد، توصیه میکنیم برای تحقیق و فعالیت در آن ها، با شرکت های دانش بنیان و کارآفرین این کشورها آشنا شوید که این آشنایی می تواند کمک شایانی به شما برای دریافت بورس های تحصیلی، فرصت های کارآموزی و مشاوره برای تالیف پایان نامه و مقالات آکادمیک بکند .

نکته 426: شرکت های بزرگ اسکاندیناوی یکی از بهترین منابع برای دریافت بورس های تحصیلی مشترک صنعت و دانشگاه و یکی از برترین منابع تحقیقاتی برای مطالعات موردی مقالات و پایان نامه شما می باشند. اهمیت این شرکت ها که معمولا بر تحقیق و توسعه آکادمیک وابسته هستند را در فرآیند اخذ پذیرش و حتی ادامه تحصیل خود فراموش نکنید .

نکته ۴۲۷: شما می توانید بخش اظهارنامه هدف (statement of purpose)خود را بر اساس مطالعه بر روی توسعه ظرفیت ها ، قابلیت های و توان مندی های یک شرکت در عرصه های گوناگون اختصاص داده و با رایزنی با دپارتمان های تحقیق و توسعه و کنترل کیفی این مجموعه ها، موضوعی را برای پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا تعیین کرده و با اساتید هدف در دانشگاه مورد نظر خود در میان بگذارید. از این طریق شانس پذیرش شما در دانشگاه و دریافت کمک های مالی از شرکت مقصد افزایش می یابد.

نکته ۴۲۸: شرکت های حوزه اسکاندیناوی و به خصوص شرکت هایی که از دانشگاه متولد شده اند، اهمیت قابل ملاحظه ای به نقش توسعه کسب و کار و نوآوری در ارائه خدمات به جامعه مخاطبان هدف و غیر هدف دارند. این که شما قصد دارید در زمینه گرافیگ تحصیل کنید یا مهندسی مکانیک یا تغذیه، تفاوتی در اهمیت موضوع نمی کند. در هر زمینه ای که قصد تحصیل داشته باشید، شرکت های پیش رو زیادی در صنایع مختلف وجود دارد که می توانند ایده ها و امکان سنجی های مکتوب و مدون شما را مطالعه و برای عملی شدن آن با شما رایزنی و تعامل کنند. در صورتی که در زمینه نقاشی و گرافیک فعالیت می کنید، راهکارهایی برای توسعه ارتباط بصری با جامعه مشتریان و تغییر بسته بندی و روی آوردن به بسته بندی سبز می تواند یک راهکار خلاقانه برای خیلی از شرکت ها باشد.

در زمینه مهندسی مکانیک، کاهش وابستگی به انرژی های تجدید ناپذیر یا بهبود سیستم های تولید و توزیع شرکت های صنعتی و تولیدی، می تواند در دستور کار اظهارنامه هدف شما باشد. در صورتی که در زمینه تغذیه کار می کنید، بررسی شیوه های تغییر الگوی مصرف شهروندان اسکاندیناوی از محصولات غیر ارگانیک به ارگانیک و از محصولات قند مصنوعی به قند طبیعی و حتی بستر سازی برای استفاده از جایگزین های گیاهی به جای مواد شیمیایی در غذاها و داروها، می تواند فرصت های بسیاری را برای فعالان این عرصه به ارمغان آورد. از این نمونه ها بسیار زیاد است و بعضا شرکت های بزرگ و صنعتی این کشورها، اولویت های تحقیقاتی و موضوعات پژوهشی خود را به اطلاع بخش پژوهش قرار می دهندکه می توانید از طریق پرتال آن ها جویا شوید .

نکته ۴۲۹: مجلات صنعتی و بازرگانی که به زبان انگلیسی در کشورهای اسکاندیناوی منتشر می شوند، یکی از منابع ارزنده برای آگاهی از فرصت های تحقیقاتی، صنعتی و ظرفیت های تعاملی و اولویت های توسعه کسب و کار در میان شرکت های قدیم و حتی نوظهور این منطقه به شمار می آیند. دسترسی به این نشریات از طریق جست وجو در وب میسر می باشد .

نکته ۴۳۰: جهت بررسی صنایع و خدمات گوناگون در شرکت های دانش بنیان و بزرگ اسکاندیناوی، شما باید از اطلاعات اولیه خوبی نسبت به ظرفیت ها و تاریخچه صنعتی و علمی این کشور ها برخوردار باشید. جست وجو در بخش کتاب های موتورهای جست و جو و یا دسترسی به سایت های خبری و اطلاع رسانی عمومی این کشورها، می تواند راهکار خوبی برای ارتقای اطلاعات عمومی شما درباره این حوزه باشد. هم چنین تعامل با وزارت خانه ها و موسسات ملی این کشورها در زمینه آموزش عالی، صنایع و بازرگانی، راه حل دیگری برای شناخت بهتر و بیش تر پتانسیل این کشورها در قیاس با دیگر کشورهای اروپایی می باشد. اهمیت این قضیه برای آن است که شما تصور نکنید می توانید در زمینه مسائل پیچیده نفتی در کشوری مانند دانمارک پژوهش کنید در حالی که پالایشگاهی در این کشور وجود ندارد و کشور نفت خیزی در دنیا محسوب نمی شوند. یا در زمینه فناوری های فضایی در نروژ مطالعه کنید، در حالی که این کشور در این عرصه، صاحب فناوری ممتازی نمی باشد !

نکته ۴۳۱: فهرست شصت شرکت بزرگ و کارآفرین در حوزه اسکاندیناوی در جدول زیر ارائه شده است که می تواند بستر ممتازی برای علاقمندانی باشد که قصد دارند پروژه های تحقیقاتی و مطالعاتی خود در مقاطع تحصیلات تکمیلی را در یکی از ده ها صنعت اشاره شده در اسکاندیناوی دنبال کنند. همان طور که ملاحظه می کنید، صنعت ساخت، صنعت نفت و گاز، بانکداری و ارتباطات، یکی از صنایع عظیم در میان شرکت های برتر اسکاندیناوی می باشد .

نام شرکت

کشور

صنعت

درآمد سالانه

(میلیارددلار)

نشانی اینترنتی

STATOIL

دانمارک

نفت و گاز

۱۱۱

www.statoil.com

NORDEA

سوئد

بانکداری

۲۱

www.nordea.com

MAERSK

دانمارک

حمل و نقل

۵۶

www.maerskline.com

VOLVO

سوئد

خودروسازی

۴۵

www.volvo.se

ERICSSON

سوئد

ارتباطات

۳۲

www.ericsson.com

DNB

نروژ

مالی

۱۱

www.dnb.com

SEB

سوئد

بانکداری

۱۳

www.seb.se

HANDELSBANEKN

سوئد

بانکداری

۱۱

www.handelsbanken.se

TELIASONERA

سوئد

ارتباطات

۱۵

www.teliasonera.com

SWEDBANK

سوئد

بانکداری

۱۰

www.swedbank.se

TELENOR

نروژ

ارتباطات

۱۶

www.telenor.com

FORTUM

فنلاند

تجهیزات

۸

www.fortum.com

NOVO NORDISK

دانمارک

بهداشتی

۱۱

www.novonordisk.com

H&M

سوئد

پوشاگ

۱۶

www.hm.com

DANSKE BANK

دانمارک

بانکداری

۲۰

www.danskebank.com

SAMPO GROUP

فنلاند

بیمه

۷

www.sampo.com

NORSK HYDRO

نروژ

صنایع سنگین

۱۶

www.hydro.com

ATLAS COPCO

سوئد

تجهیزات

۱۳

www.atlascopco.com

CARLSBERG

دانمارک

نوشیدنی

۱۱

www.carlsberg.com

NOKIA

فنلاند

ارتباطات

۵۰

www.nokia.fi

YARA INT.

نروژ

شیمیایی

۱۳

www.yara.com

SANDVIK

سوئد

تجهیزات

۱۳

www.sandvik.com

SKANSKA

سوئد

ساختمانی

۱۷

www.skanska.com

UPM-HYMMENE

فنلاند

مواد

۱۳

www.upm.com

SKF

سوئد

ساخت

۹

www.skf.se

STORA ENSO

فنلاند

ساخت

۱۴

www.storaenso.com

AKTIEBOLAGET

سوئد

عمومی

۱۱

www.sca.com

KONE

فنلاند

مهندسی

۶

www.kone.com

ELECTROLUX

سوئد

ساخت

۱۴

www.electrolux.se

ASSA ABLOY

سوئد

ساخت

۶

www.assaabloy.com

INVESTOR

سوئد

مالی

۳

www.investorab.com

TELE۲

سوئد

ارتباطات

۶

www.tele۲.se

METSO

فنلاند

چوب

۸

www.metso.com

AUTOLIV

سوئد

خانگی

۸

www.autoliv.com

ORKLA

نروژ

رسانه

۱۰

www.orkla.com

KINNEVIK

سوئد

سرمایه

۱

www.kinnevik.se

STOREBRAND

نروژ

بیمه

۵

www.storebrand.no

TDC A/S

دانمارک

ارتباطات

۴

www.tdc.com

OP-POHJOLA

فنلاند

مالی

۵

www.pohjola.fi

AKER SOLUTIONS

نروژ

مهندسی

۶

www.akersolutions.com

GENSIDIGE

نروژ

بیمه

۳

www.gjensidige.no

LUNDBERGFORETAG

سوئد

سرمایه گذاری

۳

www.lundbergforetagen.se

ALFA LAVAL

سوئد

ساخت

۴

www.alfalaval.com/

NESTE OIL

فنلاند

نفت

۲۰

www.nesteoil.com/

WARTSILA

فنلاند

ساخت

۵

www.wartsila.com/

BOLIDEN AB

سوئد

معدن

۵

www.boliden.com/

JYSKE BANK

دانمارک

بانکداری

۱

jyskebank.com

SWEDISH MATCH

سوئد

دخانیات

۲

www.swedishmatch.com/

HEXAGON AB

سوئد

فناوری

۳

www.hexagon.com/

NOKIAN TYRES

فنلاند

ساخت

۲

www.nokiantyres.com/

KESKO

فنلاند

خرده فروشی

۱۳

www.kesko.fi

NOVOZYMES

دانمارک

بهداشتی

۲

www.novozymes.com/

SYDBANK

دانمارک

بانکداری

۱

www.sydbank.dk

GETINGE GROUP

سوئد

پزشکی

۳

www.getingegroup.com/

COLOPLAST

دانمارک

پزشکی

۲

www.coloplast.com


نکته ۴۳۲: شرکت نوکیا فنلاند، اریکسون سوئد و تلنور نروژ، شرکت های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در اسکاندیناوی هستند که در زمینه های مختلف ارتباطات، مدیریت، اطلاع رسانی، توسعه خدمات، نوآوری های نصب و راه اندازی تجهیزات فنی و ارتباطاتی، دارای فرصت های کارآموزی و بورسیه متنوعی می باشند. با مراجعه به پرتال این شرکت ها، از صدها فرصت مطالعاتی، کارآموزی و تحقیقاتی ارائه شده در زمینه های گوناگون، استفاده کنید. اگر در موتور های جست و جو بگردید، در خواهید یافت که هزاران پایان نامه در مقاطع مختلف تحصیلی بر روی پروژه ها و کارکردهای صنعتی، خدماتی و مشاوره ای شرکت های مورد اشاره نکته قبلی توسط دانشجویان تالیف و منتشر شده است . بنابراین، در صورتی که منطقه اسکاندیناوی قصد تحقیق و تحصیل دارید، اگر در زمینه مدیریت و مهندسی فعال هستید، این ۶۰ شرکت را مد نظر داشته باشید .

۴۳۳ نکته : بسیاری از شرکت های معتبر و سرشناس حوزه اسکاندیناوی که حتی در جدول نکته ۴۳۱ مورد اشاره قرار نگرفتند مانند شرکت ساختمانی معظم پ. آ. ب ۸ ، برای افرادی که تازه در یک مقطع فارغ التحصیل ۹ شده اند و چند سالی از زمان فارغ التحصیلی آن ها نمی گذرد، فرصت های مطالعاتی و کارآموزی عملی تدارک دیده اند که در بخش دانشجویان سایت آنان، قابل مشاهده و بررسی می باشد . این قضیه برای شرکت اکرسولوشن ۱۰ نروژ بیش از سایر شرکت ها صادق است. این شرکت فعال در زمینه نفت و گاز و انرژی، حتی برخی از فرصت های استخدامی خود را به ارائه بورسیه های تحصیلی به دانشجویان و فارغ التحصیلان زبده و علاقمند اختصاص می دهد تا بتوانند در یک محیط علمی و عملی، نیازهای تجربی و مطالعاتی خود را دنبال کنند. چنین شرکت هایی را به طور موازی در فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی و بورس در کشورهای اسکاندیناوی در دستور کار داشته باشید .

نکته ۴۳۴: یکی از بهترین راهکارها برای ارتباط با بخش های تحقیقات و اطلاع رسانی شرکت های عظیم صنعتی، استفاده از صفحات شخصی آن ها در شبکه های اجتماعی می باشد که شاید سریع ترین پاسخ و بهترین مشاوره عمومی را از این طریق بتوانید دریافت کنید .

نکته ۴۳۵: یکی از بهترین روش های بررسی نیازهای توسعه خدمات و فعالیت های شرکت های برتر حوزه اسکاندیناوی، بررسی مطالعات موردی ۱۱ آن ها در مقالات و پایان نامه های دانشجویان و محققان می باشد. نکته ۱۸۹ و ۱۹۰ را مجددا بررسی کنید. مثلا درباره شرکت خودروسازی مشهور ولوو، مقالات و پایان نامه های مختلفی در دو دهه اخیر تالیف و منتشر شده است و شما در صورتی که در یکی از رشته های فنی و مهندسی در آینده قصد ادامه تحصیل در اسکاندیناوی داشته باشید، این شرکت و مقالاتی که درباره آن منتشر شده است راهنمای عملی ممتازی برای جهت دهی پژوهش های شما می باشد. هر اندازه بتوانید درباره یک شرکت و فعالیت های تخصصی و عمومی آن، صاحب اطلاعات باشید، این قابلیت به شما کمک می کند تا در مقالاتی که در آینده برای واحدهای درسی خود موظف به تالیف هستید، با اثربخشی بهتری عمل کنید و این برگ برنده برای شما خواهد بود .

نکته ۴۳۶: موضوعاتی مانند بیو فناوری ، محصولات ارگانیک، بسته بندی سبز (green packing)، رفتار حامی محیط زیست (eco-friendly approach)، مسئولیت اجتماعی شرکت ها (corporate social responsibility)، مدیریت کیفیت جامع (TQM)، مدیریت ناب در تولید، رفتار سازمانی اثربخش، سازمان یادگیرنده (LEARNING ORGANIZATION)، مدیریت زنجیره تامین (SCM)، فناوری اطلاعات و توسعه خدمات(ICT) ، مدیریت ارتباط با مشتری ، اقتصاد تولید ، مدیریت نوآوری ، حسابداری مدیریتی، بانکداری الکترونیکی، توسعه پایدار، توسعه سبز، معماری پایدار و مسائلی از این دست، از مهم ترین موضوعاتی هستند که در زمینه های مدیریت، فنی و مهندسی و بازرگانی، در مراکز علمی و صنعتی این حوزه در زمره اولویت های کاری قرار دارد و شما می توانید در این عرصه ها، از کارشناسی تا پسا دکترا، فعالیت های ارزنده علمی و عملی را دنبال کنید. مثلا اکثریت قریب به اتفاق شرکت های فهرست شده در جدول، دارای بخش مسئولیت اجتماعی شرکت ها ۱۲ هستند که فعالیت های خود را در زمینه محیط زیست، جامعه و سود سالانه منتشر می کنند و همین عرصه می تواند فرصت علمی و عملی بسیاری را برای علاقمندان فراهم کند.

نکته ۴۳۷: ارتباط با شرکت های دانش بنیان و صنعتی ممتاز اسکاندیناوی را نباید فقط موکول به دریافت پذیرش یا بورس تحصیلی بدانید. اگر در یک ترم یا یک سال تحصیلی، موفقیت جهت ورود به مراکز علمی این کشور ها کسب نکردید، تعامل اثربخش با این مجموعه ها و تدوین کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی بر روی ظرفیت های مختلف این شرکت ها در زمینه های مورد علاقه شما، می تواند فرصتی برای نوشتن یک مقاله و انتشار آن باشد.

این مقاله به شما کمک می کند تا با شرکت و دپارتمان های تحقیق و توسعه در ارتباط باشید و اطلاعات کسب کنید و از این طریق، توان مندی های علمی و فردی خود را به آن ها نشان دهید و تا حدی اثبات کنید. بستر سازی چنین فعالیت های پزوهشی موردی می تواند زمینه خوبی برای دریافت بورس های تحصیلی و نوشتن اظهارنامه های هدفی بشود که مورد تایید شرکت ها است. چنین تائیدیه هایی می تواند شانس شما را برای پذیرش تحصیلی در برترین دانشگاه های اروپا به شدت افزایش دهد و این مساله به معدل کارشناسی یا کارشناسی ارشد شما ارتباطی ندارد !

نکته ۴۳۸: انجام یک فعالیت تحقیقاتی موردی در هر سطحی با شرکت های صنعتی و دانش بنیان حوزه اسکاندیناوی، حداقل فایده ای که می تواند برای شما داشته باشد، تقویت رزومه شخصی و ارتقای شانس استخدامی در دفاتر آنان در سراسر اروپا می باشد .

نکته ۴۳۹: به واسطه فعالیت های گسترده و متنوع شرکت های معرفی شده و حجم بالای مخاطب، انتظار نداشته باشید تا حتی بهترین پیشنهادهای تحقیقاتی و عملی در اسرع وقت توسط کارشناسان این مجموعه ها بررسی و تائید شود. یک مثل قدیمی می گوید که اگر به ۱۰۰ شرکت پیشنهاد تحقیقاتی و علمی ارائه کردید و به هر دلیلی، مورد قبول واقع نشد، با شناسایی نقاط ضعف، به ۱۰۰ شرکت دیگر پیشنهاد خود را ارسال کنید. فراموش نکنید که دانش قدرت است و قدرت با پشتکار و انرژی مثبت حاصل می شود !

نکته ۴۴۰: آلبرت انیشتن معتقد است قدرت تخیل از علم بیش تر است. بنابراین اگر فکر میکنید که می توانید نرم افزاری بنویسید یا طرحی بدهید برای کاهش استفاده از کاغذ یا اثربخش تر کردن سیستم مدیریت ارتباطات در شرکت های اسکاندیناوی، حتما روی ایده خود منطقی و جسورانه تمرکز کنید و با رایزنی با کارشناسان مربوطه، به عملی شدن طرح خود فکر کنید. در راه علم و تحقیق و پیشرفت، شکست و تنبلی معنی ندارد. این واژه را از واژه گانی که می شناسید، حذف کنید !

نکته ۴۴۱: پیدا کردن دوستان و آشنایان و افرادی که در شرکت های بزرگ به نحوی مشغول به کار هستند، در دنیای اینترنت سخت نیست. کافی است کمی حوصله به خرج دهید . شناسایی این افراد و رایزنی با آن ها جهت معرفی و ارائه طرح های تحقیقاتی و عملی به دپارتمان های مختلف و پیگیری آن، در بسیاری از مواقع امتیاز رقابتی برای این افراد در قیاس با سایر متقاضیان بوده است که به ارسال یک پست الکترونیک بسنده کرده اند! این نکته بزرگیست !

نکته ۴۴۲ : شرکت در کنفرانس ها، دوره های کوتاه مدت و رایزنی با دفاتر منطقه ای شرکت های بزرگ اسکاندیناوی، فرصتی برای ارتباط مستقیم با این مجموعه ها برای دانشجویان و محققان تلقی می شود .

نکته 443: اتحادیه کارآفرینی سوئد 13 و دانمارک 14 ، می تواند منابع اطلاعاتی و عملیاتی مطلوبی را برای علاقمندان به ارتباط با شرکت های دانش بنیان شمال اروپا فراهم کنند .

نکته 444 : موضوع کارآفرینی و نوآوری اجتماعی در تعامل با شرکت های حوزه اسکاندیناوی از جایگاه ممتازی برخوردار است که مرکز نوآوری اجتماعی سوئد 15 می تواند یک مرجع خوب تلقی شود .

نکته ۴۴۵: برای ارتباط با مراکز دانش محور و کارآفرین منطقه اسکاندیناوی، پرتال مرکز غیر دولتی سیلیکون وایکینگ ، مشاوره ها و راهکارهایی را می تواند در اختیار علاقمندان به تعامل با مراکز دانش بنیان صنعتی این منطقه قرار دهد .

نکاتی که در بالا به آن اشاره شد، تجارب عملی و موفق افرادی بود که تا کنون در این حوزه به موفقیت های شغلی، تحقیقاتی و تحصیل خوبی در شمال اروپا نائل شده اند. هیچ تضمینی و قطعیتی وجود ندارد. این ها فقط، توصیه های کاربردی و نسبی هست که همه چیز به تلاش و انگیزه شما مرتبط است .


۱- Spin-off corporations

۲- Time Warner

۳- Hotmail.com

۴- msn.com

۵- Google

۶- facebook

۷- Lycos.com

۸- www.peab.se

۹- graduated

۱۰- Akersolutions

۱۱- Case study research

۱۲- CSR

۱۳- http://eng.entreprenorskapsforum.se

۱۴- www.startvaekst.dk

۱۵- http://socialinnovation.se/en/

۱۶- http://siliconvikings.com

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج