adexo3
۲۰۳۵۲۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

محبوب ترین مقاصد مهاجرت در جهان

مهاجرت، جا به جایی مردم از مکانی به مکان دیگر برای کار یا زندگی است. مردم معمولا به دلیل دورشدن از شرایط یا عوامل نامساعد دورکننده ای مانند فقر، بیماری، مسائل سیاسی، کمبود غذا، بلایای طبیعی، جنگ، بیکاری و کمبود امنیت مهاجرت می کنند.

محبوب ترین مقاصد مهاجرت در جهان





مجله صدا: مهاجرت، جا به جایی مردم از مکانی به مکان دیگر برای کار یا زندگی است. مردم معمولا به دلیل دورشدن از شرایط یا عوامل نامساعد دورکننده ای مانند فقر، بیماری، مسائل سیاسی، کمبود غذا، بلایای طبیعی، جنگ، بیکاری و کمبود امنیت مهاجرت می کنند. دلیل دوم می تواند شرایط و عوامل مساعد جذب کننده مقصد مهاجرت مانند امکانات بهداشتی بیشتر، آموزش بهتر، درآمد بیشتر، مسکن بهتر و آزادی های سیاسی بهتر باشد.

برلیانت مپس اخیرا استفاده از گزارش سازمان ملل با عنوان «روندها در سهمیه مهاجران بین المللی: براساس مبدا و مقصد»، نقشه ای از محبوب ترین مقاصد برای مهاجران هر کشور در سطح جهان تهیه کرده است.

برآورد سازمان ملل نشان می دهد 232 میلیون نفر در سال 2013 در کشوری به جز موطن خود زندگی کرده اند و این رقم تقریبا 3.2 درصد از مجموعه جمعیت جهان است. برای ارائه تصویری عینی از این برآورد می توان گفت اگر این مهاجران یک کشور را تشکیل می دادند، پنجمین کشور پرجمعیت جهان محسوب می شدند.

محبوب ترین مقاصد مهاجرت در جهان

از آنجایی که مهاجرت از نظر سیاسی موضوع حساسی در سراسر جهان محسوب می شود، ذکر این نکته مهم است میان طبقات مختلف مهاجران یا وضعیت مربوط به آنها تمایزی قائل نشده است. ضمن اینکه باید به خاطر داشت که مفهوم مهاجر می تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. در برخی کشورها، یک فرد می تواند در آن کشور متولد شود اما اگر والدینش در خارج متولد شده باشند هنوز یک مهاجر محسوب می شود. در کشورهای دیگر، مهاجرانی که پس از چندی شهروند می شوند ممکن است در سرشماری لحاظ نشوند.

همچنین، به دلایلی که کاملا واضح هستند، آمار فوق شامل مهاجران نامنظم نمی شود. در مورد پناهندگان نیز برخی کشورها آنها را در آمار خود لحاظ کرده اند و برخی خیر. اگر مخالف مهاجرت بین الملی هستید، از خود سوال کنید که اگر اجداد ما ۶۰ هزار سال قبل تصمیم به ترک آفریقا نگرفته بودند، امروز نژاد بشر کجا بود؟

در ادامه تعدادی از یافته های جالب در این زمینه آورده شده است:

• به یوکیپ (حزب استقلال پادشاهی متحد) نگویید اما بریتانیا محبوب ترین مقصد برای کشور اروپای شرقی نیست، البته به جز لیتوانی.

• مقصد اول بریتانیایی ها، استرالیا است و بریتانیا جذاب ترین کشور برای استرالیایی ها محسوب می شود.

• هیچ تعجبی ندارد که آمریکا مهمترین مقصد برای مکزیکی ها است، اما در مقابل، مکزیک هم محبوب ترین مقصد برای آمریکایی ها است.

• آلمان محبوب ترین مقصد برای اکثر کشورهای شرقی و جنوبی اروپا است.

• روسیه و اوکراین، مقاصد مورد علاقه یکدیگر هستند.

محبوب ترین مقاصد مهاجرت در جهان

• محبوب ترین مقصد برای کره شمالی، قراقستان ذکر شده، در حالیکه در حقیقت این مسئله اشتباه است. مقصد اصلی باید چین باشد.

• محبوب ترین مقصد ایرانی ها آمریکا است که البته شاید این مسئله به دلیل تعداد ایرانی هایی است که در دوره انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ ایران به ایالات متحده مهاجرت کردند.

• مردم اهل لیبی اکثرا راهی بنگلادش می شوند، و این افراد عمدتان کارگران مهاجری هستند که درنتیجه تداوم ناآرامی های داخلی لیبی را ترک کرده اند.

• سوئد قلب منطقه شمال اروپا محسوب می شود، چرا که محبوب ترین مقصد برای نروژی ها، دانمارکی ها و فنلاندی ها به شمار می رود. با این حال، سوئدی ها ترجیح می دهند به آمریکا بروند تا هر کشور شمالی همتای دیگری.

• به نظر می رسد کشورهای شوروی سابق هم به روسیه به عنوان مقصد محبوب علاقه مند هستند.

• با این حال مردم بسیاری از مستعمرات و قلمروهای سابق بریتانیا مانند هند، پاکستان، کانادا، نیوزلند، هنگ کنگ و غیره، به طور غافلگیرکننده ای، مقاصدی به جز بریتانیا را ترجیح می دهند.

• آفریقای جنوبی برای افرادی که در بخش جنوبی آفریقا زندگی می کنند، انتخاب خوبی است.

• عربستان سعودی انتخاب اول بخش عمده خاورمیانه است، در حالی که مقصد ترجیحی سعودی ها آمریکا است.

• آرژانتین بر بخش جنوبی قاره آمریکا سلطه دارد اما آرژانتینی ها، اسپانیا را به دیگر مقاصد نزدیک خود ترجیح می دهند.

• در نهایت آمریکا به دلیل وسعت، رفاه و باز بودن نسبی مرزها به روی خارجیان، انتخاب اول طیف وسیعی از کشورها از برزیل گرفته تا کانادا و ژاپن و ونزوئلا و بسیار دیگری از کشورها است. جالب اینجاست که چین با وجود شکوفایی اقتصادی سال های اخیر خود، از چنین اقبالی برخوردار نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشالله جور شه ما هم بریم امریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشاالله نه ان شاالله جور بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج