جاباما
۲۰۷۲۰۱
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

روراست ها را کشف کنید!

اکثر افراد در انجام کارهای تجاری و شغلی یا در روابط اجتماعی به دنبال پیروی از نوعی رفتار صادقانه هستند؛‌ رفتاری که عاری از فریب و دروغ باشد.

روراست ها را کشف کنید!





مجله موفقیت - سادات آهوان: اکثر افراد در انجام کارهای تجاری و شغلی یا در روابط اجتماعی به دنبال پیروی از نوعی رفتار صادقانه هستند؛‌رفتاری که عاری از فریب و دروغ باشد. بدیهی است کسی نمی خواهد با فرد متظاهر و حقه باز همکاری کرده یا روابطی برقرار کند اما مواجهه با چنین افرادی اجتناب ناپذیر و قابل پیش بینی است.

افراد صادق کم و بیش شبیه هم هستند. اگر به رفتار آنها با دیگران توجه کنیم و کلی بنگریم، حداقل در رفتار بیرونی خود با دیگران یکسان و شبیه به هم به نظر می رسند. در دنیای امروز صادق بودن یک صفت نادر است؛‌دنیایی که در آن، صورت ها نقاب دارند و تظاهر در بیشتر رفتارها دیده می شود؛ اما با این وجود هیچ کس تمایلی به پذیرفتن رفتارهای تظاهری و ریاکارانه نشان نمی دهد و اکثرا آن را مقبول نمی دانیم.

برای کمک به شناسایی این خصوصیت و پرورش آن در خود و درک اینکه افراد صادق چگونه رفتار می کنند، به این نکات توجه کنید:

روراست ها را کشف کنید!

۱- در تلاش برای جلب توجه نیستند

نیازی به تقویت خودبینی ندارند. کسانی که سعی در جلب توجه دیگران کنند، معمولا قصد دارند شکاف و محدودیتی را پر کنند؛‌در حالی که فرد صادق دارای خودآگاهی و عزت نفس است و کمبودی ندارد که بخواهد برای برطرف کردن آن جلب توجه کند.

۲- نگران دوست داشته شدن نیستند

دوست داشته شدن زاده خودشیفتگی و عدم اعتماد به نفس است و باعث به وجود آمدن نوعی نیاز برای کنترل احساسات خود و دیگران می شود. افرادی که به خود اعتماد دارند، ساده بوده و خود واقعی شان هستند. اگر دوست شان داشته باشید یا خیر، برای آنان تفاوت چندانی ندارد؛‌در واقع آنان مشکلی با اینکه کسی دوست شان نداشته باشد، ندارند.

۳- واقعیت ها را تشخیص می دهند

شاید افراد ساده لوح و بی تجربه به راحتی گول بخورند اما افراد صادق، به سادگی در دام دیگران گرفتار نمی شوند و فریب نمی خورند. آنها همواره در جستجوی فهمیدن و تشخیص واقعیت ها هستند و این باعث می شود درست را از نادرست تشخیص دهند و بفهمند چه چیزی ناجور و غیرواقعی است.

۴- در نقش خود راحتند

لئونارد نیموی، بازیگر سرشناس،‌در هفتاد سالگی جمله زیبایی گفت: «من بیشتر از هر زمان دیگری به خود واقعی ام نزدیکم زیرا با آنچه که هستم، کاملا احساس راحتی و رضایت می کنم.» فرد صادق از «خود واقعی»اش راضی است و نیازی به نقش بازی کردن ندارد.

۵- به آنچه که می گویند، جامه عمل می پوشانند

آنها اغراق نمی کنند و از خود عکس العمل تند و نامعقولی نشان نمی دهند،‌حساسیت زیاد در رفتارشان مشاهده نمی شود. در صحبت هایشان از واژگان اغواکننده و فریبنده استفاده نمی کنند و آنچه را که لازم باشد شما بشنوید، می گویند؛ نه بیشتر و نه کمتر.

۶- نیازی به رویدادهای اضافی بیرونی ندارند

وقتی شما با آنچه که هستید راحتید، نیازی به چیزهای اضافی برای خوشحال بودن ندارید. می دانید خوشبختی و شادی را کجای درون خودتان بیابید. خود و شغل تان را دوست دارید و شادی را در چیزهای ساده، به ویژه در درون خود می یابید.

۷- پرطاقت هستند

وقتی پرطاقت باشید و حساس و نازک نارنجی نباشید، در برابر مشکلات قدرتمند ظاهر می شوید و با اولین مانع ناامید نخواهید شد.

۸- خیلی فروتن یا خیلی خودنما نیستند

از آنجا که این افراد عزت نفس دارند، نیازی برای گدایی آن نمی بینند. خودستایی و فخرفروشی نکرده و بیش از حد فروتنانه رفتار نمی کنند. البته فروتنی و تواضع از صفات مثبت است اما بهتر است در حد تعادل باشد و در عوض بیشتر روراست و صادق بود.

۹- سازگار و منطقی هستند

شاید افراد صادق را خشک، رسمی و جدی تصور کنید اما رفتارهای آنها قابل پیش بینی است. آنان سعی می کنند حساس نباشند و با منطق و سازگاری رفتار کنند.

۱۰- اهل موعظه نیستند

علاقه ای به نصیحت کردن دیگران ندارند،‌خصوصا به رفتاری که خودشان عملا از انجام آن ناتوانند. از آنجا که آنها خود را بهتر از دیگران نمی بینند، خیلی موافق نصیحت کردن نیستند.

در تمام این رفتارهای متفاوت که ذکر شد، یک نکته مهم وجود دارد و آن «خودآگاهی» و «شعور خودشناسی» است که باواقعیت همراه شده است. افراد صادق همان گونه هستند که دیگران آنها را می بینند؛ در واقع آنچه که ذاتا هستند، می توان در کردار و رفتارشان مشاهده کرد اما متاسفانه در دنیای امروز صادق بودن، شهامت و جسارت بیشتری می طلبد؛‌برای همین کمتر شاهد چنین افرادی هستیم و به همین دلیل صادق و روراست بودن در جوامع امروز سخت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پسر

      مورد 2 برای هیچ دختری صادق نیست :)

      پاسخ ها

      • سارا

        برای دخترها مهمه که شخص اول زندگی شون دوستشون داشته باشه.و این بهشون اعتماد به نفسی میده که می تون صادق و خوشحال باشن و این احساس رو م منتقل کنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج