۲۲۶۹۶
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

چه کنیم تا اتاقمان بزرگ تر به نظر برسد؟

امروزه خیلی از افراد در خانه ها یا آپارتمان های کوچک زندگی می کنند. بعضی به این خاطر که توان مالی خریدن یا اجاره خانه های بزرگ را ندارند، و بعضی به این خاطر که علاقه ای به رسیدگی و نظافت یک خانه بزرگ ندارند.

چه کنیم تا اتاقمان بزرگ تر به نظر برسد؟



برترین ها : امروزه خیلی از افراد در خانه ها یا آپارتمان های کوچک زندگی می کنند. بعضی به این خاطر که توان مالی خریدن یا اجاره خانه های بزرگ را ندارند، و بعضی به این خاطر که علاقه ای به رسیدگی و نظافت یک خانه بزرگ ندارند.

البته خیلی ها هم معتقدند که خانه های کوچک، مدرن تر و شیک تر هستند. به هرحال به هر دلیلی که خانه خود را کوچک انتخاب کرده اید، لازم است بعضی نکات را رعایت کنید تا کمبود جا اعضای خانواده را اذیت نکند و خانه مرتب و زیبا به نظر برسد. همچنین خیلی از ما دوست داریم اتاق کوچکمان بزرگ تر به نظر برسد. اگر شما هم در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید، حتما این مطلب را بخوانید.

- اتاق را مرتب کنید. اگر تعداد اشیای اتاق بیش از حد باشد، اتاق کوچک و فشرده به نظر خواهد رسید. سعی کنید بعضی چیزها را پشت در، زیر تخت یا روی قفسه ها قرار دهید چون با این کار فضا بازتر شده و اتاق بزرگ تر دیده می شود .

چه کنیم تا اتاقمان بزرگ تر به نظر برسد؟

- راه را باز کنید. مبل ها و سایر وسایل را طوری قرار دهید که رفت و آمد در اتاق آسان باشد. هم چنین سعی کنید مبل ها و سایر چیزها را کوتاه تر و کوچک تر انتخاب کنید. . اگر وسایل شما بزرگ هستند آنها را کنار دیوار قرار بدهید نه در وسط اتاق. اگر وسایل شما به گونه ای چیده شوند که کف اتاق دیده شود فضا بازتر به نظر خواهد آمد.
- از رنگ های روشن استفاده کنید. اگرچه رنگ های تیره و گرم به اتاق شما جلوه ای گرم و راحت می بخشد، ولی اگر می خواهید اتاقتان بزرگتر به نظر برسد از رنگ های سرد و روشن استفاده کنید. سبز و آبی روشن بهترین گزینه ها هستند.

-از رنگ هایی استفاده کنید که عضو یک خانواده باشند. رنگ دیوارها، پرده ها و رومبلی ها را از یک خانواده انتخاب کنید.

- رنگ دیوارها و مبل ها را با هم هماهنگ کنید. اگر رنگ های به کار رفته در دیوار و مبل ها متضاد باشند، فضا کوچک تر به نظر خواهد رسید. اما اگر این رنگ ها ته رنگ مشترک یا نزدیک به هم داشته باشند، مبل ها کمتر جلب توجه کرده و کل اتاق بزرگ تر دیده می شود.

- بگذارید نور وارد اتاق شود. اتاق های پرنور بزرگ به نظر می آیند، این نور می تواند نور خورشید یا نور چراغ باشد. از پرده های ضخیم استفاده نکنید و لامپ های بیشتری به فضای اتاق اضافه کنید.

چه کنیم تا اتاقمان بزرگ تر به نظر برسد؟

- از وسایل شفاف استفاده کنید. مثلاً استفاده از شیشه های شفاف در حمام ، یا میزهای شیشه ای در اتاق به بزرگ تر دیده شدن اتاق کمک می کنند.

- از اشیایی استفاده کنید که نور را منعکس می کنند. داشتن یک دیوار آینه کاری شده ایده خوبی به نظر نمی رسد، ولی می توانیم از آینه های بزرگ و قدی استفاده کنیم که تاثیری شبیه دیوار آینه کاری شده دارند ولی در عین حال شیک تر به نظر می رسند. با این کار به محض ورود به اتاق این حس القا می شود که اتاق بزرگ تر است. همچنین توصیه می شود از کمدهای آینه دار استفاده کنید تا نور در اتاق منعکس شود.

- از پارچه های ساده و بدون طرح استفاده کنید. به جای طرح های راه راه، گلدار یا چهارخانه، رومبلی ها و پرده ها را ساده انتخاب کنید. ضمناً به یاد داشته باشید که رنگ های خنثی اتاق را بزرگ تر نشان می دهند.

- پرده ها و سایر پارچه ها باید نازک باشند. اگر پارچه هایی مثل پارچه پرده، روتختی، رومیزی و رومبلی و... نازک باشد، هوا و نور از آن عبور خواهد کرد و اتاق بازتر و بزرگتر دیده خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پدرام

      بچه ها دتون گرم خسته نباشید همنجوری با قدرت به کارتون ادامه بدید یاعلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج