۲۴۳۲۲۴
۶ نظر
۵۰۲۲
۶ نظر
۵۰۲۲
پ

سوال و جواب های دکوراسیونی!

چه رنگ‌هايي كنار هم خانه‌ام را زيباتر مي‌كند؟ چطور پرده‌ها، مبل‌ها و كابينت‌هايم را با هم ست كنم؟ چه نوع مبلي مناسب چه نوع خانه‌اي است؟ با مبلمان كهنه‌ام چه كار كنم؟

سوال و جواب های دکوراسیونی!
مجله منزل - رويا رضايي‌نسب:

چه رنگ‌هايي كنار هم خانه‌ام را زيباتر مي‌كند؟ چطور پرده‌ها، مبل‌ها و كابينت‌هايم را با هم ست كنم؟ چه نوع مبلي مناسب چه نوع خانه‌اي است؟ با مبلمان كهنه‌ام چه كار كنم؟ اين سوال‌ها ممكن است در يك بعداز ظهر وقتي كه خانه‌تان را برانداز مي‌كنيد براي شما هم پيش آمده باشد. اين بار هم به چند سوال از بين چندين سوالي كه برایمان فرستاده بوديد، جواب‌هاي كارشناسانه داده‌ايم.

فضاي پذيرايي و نشيمن خانه‌ام روي هم 36متر با رنگ دكوراسيون فيروزه‌اي و قهوه‌اي و كمي سفيد است. چه رنگ ديگري را به فضای خانه وارد كنم تا كمي زنده‌تر و شيك‌تر شود؛ به‌خصوص براي ميز خاطره؟

سوال و جواب های دکوراسیونی!

رنگ فيروزه‌اي از تركيب دو رنگ سبز و آبي به وجود مي‌آيد كه هر دو از رنگ‌هاي سرد هستند. براي داشتن يك خانه زنده و شاداب نبايد در استفاده از رنگ فيروزه‌اي زياده‌روي كرد. احتمالا حجم‌هاي كوچكي مثل دسته مبلمان شما قهوه‌اي است. اين حجم‌هاي كم نمي‌تواند كمك زيادي به گرم‌تر شدن رنگ خانه كند. استفاده از رنگي مثل نارنجي آن هم در حجم كم مثل كوسن‌ها مي‌تواند فضاي شما را زنده‌تر كند. ميز هم بهتر است برای هماهنگي با ساير مبلمان شما پايه‌هاي قهوه‌اي داشته باشد و برای روی آن از روميزي سفيد با طرح‌هاي كوچك آبي استفاده كنيد. يك گلدان نارنجي يا تابلو‌هاي كوچك با قاب نارنجي روي ميز خاطره شما فضاي صميمي‌تري ايجاد مي‌كند.

پذيرايي منزلم ۱۰۰متر است؛ با كف پاركت و شش پنجره كوتاه و با فاصله. مي‌خواهم مبل و پرده تهيه كنم. چند دست مبل بگيرم و آيا مدل ال مناسب است يا نه؟

سوال و جواب های دکوراسیونی!

براي پرده‌ها بهتر است هر دو يا سه پنجره را يكي در نظر بگيريد و براي آنها يك پرده بزرگ تهيه كنيد تا با فضاي بزرگ پذيرايي شما هماهنگ‌تر باشد. پذيرايي شما اگر با نشيمن خانه‌تان يكي است، بهتر است از دو نوع مبلمان استفاده كرده و با چيدمان متفاوت آنها دو فضاي جداگانه ايجاد كنيد. يادتان باشد به خاطر وسعت زياد پذيرايي نبايد مبل‌ها را دور از هم بچينيد حتي اگر فضاي شما فقط پذيرايي است با دو نوع مبلمان متفاوت دو فضاي كوچك‌تر ايجاد كنيد تا پذيرايي صميمي‌تري داشته باشيد و ‌مهمان‌های تان راحت‌تر بتوانند با هم صحبت كنند. بسته به سليقه شما، مي‌تواند يكي از اين انواع مبل‌ها ال‌شكل باشد.

مبلمان خانه‌ام قهوه‌اي - صدفي است و تمام‌پارچه و ترك. كف خانه ام هم پاركت چوبي عسلي و ديوارهایش سفيد است. فقط يك ديوار پشت كاناپه‌ام رنگ سبز پسته‌اي دارد. چطور مي‌توانم اين فضا را تغيير دهم؟

سوال و جواب های دکوراسیونی!

شما مي‌توانيد از رنگ سبز پسته‌اي پشت كاناپه كمك بگيريد و از آن براي تغيير فضا استفاده كنيد؛ مثلا چند كوسن با رنگ سبز پسته‌اي تهيه كنيد و رنگ چيزهاي كوچك ديگر مثل گلدان‌ها را هم به اين رنگ تغيير دهيد ولي اگر كلا از رنگ سبز خسته شده‌ايد، مي‌توانيد با عوض كردن رنگ ديوار پشت كاناپه به رنگ دلخواه‌تان تغيير بزرگ‌تري ايجاد كنيد. فقط يادتان باشد كوسن‌ها، قاب و چيزهاي كوچك ديگر هم هماهنگ با رنگ ديوارتان باشد. رنگ مبلمان و پاركت شما با رنگ‌هاي زياد ديگري مي‌توانند تركيب شوند. پس نترسيد و دست به كار شويد.

به مبلماني با رنگ چوب پتينه، تركيب مسي، طلايي، نقره‌اي و سياه چه رنگ پارچه‌اي مي‌آيد؟

سوال و جواب های دکوراسیونی!

هر كدام از رنگ‌هايي كه در دسته مبل به كار رفته را مي‌توانيد استفاده كنيد. پارچه مبل شما مي‌تواند مسي، طلايي، نقره‌اي يا مشكي باشد.

خانه‌ام۹۰ متري است. مبلمان سلطنتي كرم‌طلايي دارم. براي يك تغيير خوب و عاقلانه نمي‌دانم رويه‌شان را عوض كنم يا اينكه مبلمان راحتي جديدی جایگزین آنها كنم؟ لطفا راهنمايي‌ام كنيد.

سوال و جواب های دکوراسیونی!

انتخاب نوع مبلمان به سليقه شما بستگي دارد اما اگر فقط فضاي چيدن يك‌دست مبل را داريد بهتر است از مبل‌هاي راحتي كه طرح‌هاي متنوع و قيمت مناسب‌تري نسبت به مبل‌هاي سلطنتي دارند، استفاده كنيد. از آنجا كه خانه شما ۹۰ متري است بهتر است از مبل راحتي استفاده كنيد تا هم فضاي نشيمن راحت‌تري داشته باشيد و هم تغيير بزرگ‌تري ايجاد كرده باشيد.

خانه‌ام ۷۵ متر است. دو تا سوال دارم؛ اول اینکه كابينتم كرم با رگه‌هاي قهوه‌اي كم‌رنگ و صفحه روي آن طوسي‌نقره‌اي است ولي به هم نمي‌آيند. به نظرتان صفحه چه رنگي باشد بهتر است؟ و سوال دوم اینکه پذيرايی خانه‌ام مستطيلی شكل با عرض سه متر و ۲۰ سانتي‌متر و طول هشت متر است که يك شكستگي به داخل هم دارد. نمي‌دانم چطور وسایلم را بچينم. لطفا كمكم كنيد.

سوال و جواب های دکوراسیونی!

براي آنكه صفحه روي كابينت با بدنه آن هماهنگ باشد مي‌توانيد از رنگ رگه‌هاي كابينت‌تان استفاده كنيد؛ يعني رنگ قهوه‌اي كم‌رنگ. شكستگي ديوار را هم مي‌توانيد يك مزيت در نظر بگيريد و فضاي كوچك هال را با دو چيدمان به دو فضاي نشيمن و پذيرايي تقسيم كنيد ولي اگر اين شكستگي كوچك است و شما مي‌خواهيد يك فضاي يكدست داشته باشيد، مي‌توانيد آن فضا را به چيزي شبيه طاقچه يا كتابخانه تبديل كنيد و مبل‌ها را بدون شكستگي جلوي آن بچينيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پرتو

      با سلام،سوالم از مشاوران دكوراسيون اينه كه،با مبلمان كلاسيك شيرى رنگ كه رنگ چوبشون طلايى هست،چه رنگ پرده و چه رنگ فرش مناسب هست؟

    • هانیساپارسا

      سلام براي دکوراسيوني ک اشپزخانه و پرده ی سالن بنفش بادمجوني هست چه رنگ مبلي مناسب هست??

    • fafa

      با سلام
      خانه ام نود متری است و دیوارهایش و کفش سرامیک هستند البته سرامیک های دیوار رگه های سیاه رنگ خیلی کم دارد
      و چون خودم به رنگ سفید علاقه زیادی دارم و از سرامیک های منزلم زیاد خوشم نمیاد میخواستم بدونم ایا میشه سرامیک ها رو رنگ‌کرد یا کاغذ دیواری زد؟!
      البته اگه غیر از این هم راه باشه بگین ممنون میشم

    • Moti

      سلام یه سوال داشتم سبک رنگ فرش ابی فیروزه ای با فرش قهوه ای چطور میشه؟فرش ابی فیروزه ای تو نشیمن فرش قهوای نصفش تو راهرو افتاده نصفش تو نشیمن...خواستم ببینم سبک رنگیش بهم میان تضادش؟

    • Parpari

      سلام مبلمانه ما به رنگ زرشکیه تیره با حاشیه ی طلایی هست رنگ کاغذ دیواری و پرده رو چطوری انتخاب کنم؟ دوس دارم خونه روشن و دلباز باشه

    • فرزانه

      سلام.من خانه ای خریدم با کاغذدیواری سفیدوطوسی کم رنگ درواقع طرح دورنگ سفیدوطوسی هست.کف سرامیک و به رنگ کرم و قهوه ای هست.پذیرایی دوپنجره در یک راستا داره و از هم در حدیک مبل استیل سه نفره دورن.رنگ مبلمانم طلایی قهوه ای بوفه ام طلایی و فرشم آبی فیروزه ای با رنگهای گلبهی و طلایی هست.برای تهیه پرده برای خونه به مشکل خورده چه رنگی از پرده بخرم وبیشتر به کدوم طیف رنگ توجه کنم؟که پرده توذوق نزنه و خونه زیباتردیده بشه.؟واینکه اگر نیاز هست در هردومتر یک رنگ دیگه مثل طلایی یا نارنجی یا قهوه ای روی دیوار بزنم که ترکیب رنگش به مبلمانم بیاد..لطفا راهنماییم کنین کدوم بهتره.سپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج