جاباما
۲۵۲۶۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

خوشگل‌ترین اتاق برای خوشگل‌ترین نی‌نی!

مرتب كردن روزانه اتاق بچه‌ها یكی از دردسرهای همیشگی خانه‌داری است.

خوشگل‌ترین اتاق برای خوشگل‌ترین نی‌نی!

خوشگل‌ترین اتاق برای خوشگل‌ترین نی‌نی!

برترین ها: مرتب كردن روزانه اتاق بچه‌ها یكی از دردسرهای همیشگی خانه‌داری است.
هر كاری كه بكنید باز هم اتاق بچه‌ها همیشه به‌هم ریخته است. بچه‌ها در اتاق‌شان بازی می‌كنند و همه چیز را به هم می‌ریزند. كافی است فقط یك بار در اتاق‌شان نقاشی بكشند تا شما مجبور باشید ساعت‌ها برای تمیز كردن اتاق وقت صرف كنید. هیچ‌وقت هم دوست ندارند چیزی را مرتب كنند. برای اینكه كمتر اتاق فرزندتان به هم بریزد و مجبور نشوید با صرف وقت زیاد آن را تمیز و مرتب كنید، این راه‌ها را بخوانید.


اتاقكی برای نقاشی

بخش زیادی از به هم ریختگی اتاق كودك به‌خاطر وسایل نقاشی است. علاوه‌بر اینكه همیشه مدادرنگی‌ها و كاغذهای كودك شما روی زمین پخش می‌شود، خیلی وقت‌ها رنگ‌ها روی زمین می‌ریزند و كف و دیوارها را كثیف می‌كنند و تمیز كردن آن، وقت زیادی از شما خواهد گرفت البته اگر واقعا بتوانید اتاق را مثل سابق تمیز كنید. برای جلوگیری از به هم ریختگی یا كثیفی ایجاد شده با وسایل نقاشی، بهتر است گوشه‌ای از اتاق را به این كار اختصاص دهید. با این روش هر اتفاقی كه بیفتد برای همان قسمت خواهد افتاد و شما از تمیز كردن همه اتاق نجات پیدا می‌كنید. برای این كار یك پایه تهیه كنید و روی آن كاغذ رولی یا چند كاغذ بزرگ روی هم بگذارید.

می‌توانید جلوی پایه قفسه كوچكی برای قرار دادن وسایل نقاشی بگذارید؛ یك لبه كوچك كه فرزند شما بتواند رنگ و چیزهای دیگر را روی آن بگذارد. می‌توانید كف آن بخش از اتاق روزنامه یا سفره پهن كنید تا چیزی روی زمین نریزد. اگر فرزند شما بیشتر از این حرف‌ها كثیف‌كاری می‌كند، می‌توانید دیوارهای اطراف را هم با كاغذ یا روزنامه بپوشانید. این روش علاوه بر اینكه همیشه اتاق را تمیز و مرتب نگه می‌دارد، باعث می‌شود همیشه نقاشی كودك شما جلوی چشم باشد و او به نقاشی كردن بیشتر تشویق شود.


كشوهای راحت و بی‌هزینه

وسایل بچه‌ها معمولا كوچك هستند. اسباب‌بازی‌ها، مدادرنگی‌ها، لوازم تحریر و... اتاق بچه‌ها را به كلكسیونی برای هزاران وسایل ریز تبدیل می‌كنند كه بسیار سخت مرتب می‌شوند. به جای اینكه همه این وسایل را هر روز در قفسه یا كمد بچینید، می‌توانید برای نگهداری آنها از چند جعبه استفاده كنید. جعبه میوه، جعبه كفش، جعبه كادو یا هر جعبه دیگری كه پیدا كردید را دور نریزید. می‌توانید به دوستان‌تان هم بسپارید كه جعبه‌هایشان را به شما بدهند. روی جعبه‌ها برچسب بچسبانید و هر كدام را به یك وسیله اختصاص دهید؛ یكی به مدادرنگی‌ها، دیگری به عروسك‌های كوچك و آن یكی را به لگو یا پازل. جمع كردن وسایل با وجود این جعبه‌ها خیلی راحت‌تر خواهد بود. بچه‌ها خودشان هم می‌توانند وسایل‌شان را در این جعبه‌ها بریزند. بعد از جمع شدن اتاق می‌توانید جعبه‌ها را به راحتی در كمد روی هم بچینید. اگر خواستید جعبه‌های محكم‌تری داشته باشید، می‌توانید از مغازه فروش لوازم پلاستیكی، جعبه‌های ارزان‌قیمت خریداری كنید.


قفسه متحرك درست كنید

اگر بتوانید چیزی مثل فرغون یا كامیون اسباب‌بازی پیدا كنید، می‌توانید از آن به جای قفسه استفاده كنید. مثلا می‌توانید كتاب‌ها یا اسباب‌بازی‌های فرزندتان را در آن بریزید و هر جای اتاق كه دوست دارید بگذارید. می‌توانید یك فرغون از جایی پیدا كنید، آن را تمیز و رنگ كنید و بعد در اتاق بگذارید. هم اتاق زیباتر می‌شود و هم راحت‌تر می‌شود آن را مرتب كرد. بچه‌ها هم خیلی راحت می‌توانند آن را در اتاق بچرخانند و همه وسایلی كه اتاق را به هم ریخته در آن بریزند. علاوه‌بر این برداشتن وسایل از درون آن هم به راحتی امكان‌پذیر است.


از كامپیوتر برای نظم استفاده كنید

شاید دوست داشته باشید نقاشی‌ها، كاردستی‌ها، اسباب‌بازی‌ها، دفترهای انشأ و دیكته یا لباس‌هایی كه برای فرزندتان كوچك شده را نگه دارید. كار بسیار خوبی است اما جای زیادی از اتاق كودك شما را خواهد گرفت. اتاق بچه‌ها هیچ‌وقت به اندازه كافی برای وسایل‌شان جا ندارد و اگر بخواهید خاطرات كودكی بچه‌ها را هم كنار بقیه وسایل‌شان نگه دارید، حتما به مشكل كم‌جایی برمی‌خورید. برای این كار به جای نگهداری این وسایل و پر كردن كمد، می‌توانید از وسایل عكس بگیرید یا نقاشی‌ها را اسكن كنید و آنها را در كامپیوترتان ذخیره كنید. بعد از این كار می‌توانید بیشتر نقاشی‌ها و نامه‌ها را دور بریزید و لباس‌ها و اسباب‌بازی‌های كهنه را به خیریه بدهید.


كمد تمیز كننده

وسایلی در اتاق وجود دارد كه تحت هیچ شرایطی مرتب نمی‌شوند؛ وسایلی مثل اسباب‌بازی‌های قدیمی یا خرده‌ریزهای دیگر كه بهترین راه برای مرتب كردن آنها مخفی كردنشان است. برای نگهداری آنها می‌توانید جای مخصوصی درنظر بگیرید كه دیده نشوند. برای مثال می‌توانید كمدی بخرید كه طبقه‌های پایینی آن در داشته باشد. اگر چنین كمدی ندارید، می‌توانید پرده‌های كوتاه بدوزید، به قفسه‌های پایینی كمد نصب كنید و وسایل را پشت پرده بگذارید تا اتاق كاملا مرتب به‌نظر برسد. از قفسه‌های پارچه‌ای كه در گوشه اتاق گذاشته می‌شود نیز می‌توانید استفاده كنید.


دیوارها را فراموش نكنید

جای همه چیز در كمدها نیست. دیوارها هم فضاهای مناسبی هستند برای اینكه بتوانید خیلی از عروسك‌ها یا اسباب‌بازی‌هایی كه همیشه در كمد می‌گذاشتید را به آنها آویزان كنید. با این كار علاوه‌بر اینكه اتاق‌تان زیباتر می‌شود، می‌توانید وسایل دیگری را به جای آنها در كمد بگذارید. برای این كار كافی است چند میخ به دیوار بزنید و عروسك‌هایی كه آویز دارند را به آنها آویزان كنید. با این كار علاوه‌بر اینكه اتاق شما بیشتر از هر وقت دیگری شبیه اتاق بچه خواهد شد، كودك شما می‌تواند به راحتی هر عروسكی را كه دوست دارد انتخاب كند و با آن بازی كند. حتی می‌توانید با لباس‌های كودكی فرزندتان هم تابلوهای بامزه درست كنید. یك كاغذ كادوی بامزه را قاب بگیرید و لباس را به آن وصل كنید. هم تابلوی زیبایی خواهید داشت و هم فرزند شما با دیدن اینكه قبلا چقدر كوچك بوده لذت خواهد برد. حتی می‌توانید هرچند وقت یك‌بار این لباس را عوض كنید و با تغییر آن شكل جدیدی به دكوراسیون اتاق بدهید.


چوب لباسی ممنوع

لازم نیست همه لباس‌ها را در كمد آویزان كنید. آویزان كردن در كمد كار آسانی نیست و بچه‌ها از آن خوش‌شان نمی‌آید. باید همیشه خودتان این كار را انجام دهید. خیلی از لباس‌های فرزند شما مثل لباس‌های بازی یا لباس‌های خانه چروك نمی‌شوند. می‌توانید به جای استفاده از چوب لباسی كه تقریبا هیچ بچه‌ای از آن خوشش نمی‌آید، چند سبد رنگی در اتاق بگذارید و از فرزندتان بخواهید، لباس‌هایی كه مشخص می‌كنید را در آنها بریزد. می‌توانید برای جوراب‌ها یك رنگ و برای لباس‌های دیگر رنگ‌های دیگری درنظر بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج