جاباما
۲۶۸۱۵۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

این اشتباهات رابطه تان را نابود می کند

ترک عادت بسیار سخت است مخصوصا وقتی وارد زندگی زناشویی تان هم شده باشد. وقتی این عادت ها شما و همسرتان را آزادهنده می کند، شما مدام احساس می کنید چیزی در زندگی مشترکتان گم شده.

هفته نامه زندگی مثبت: ترک عادت بسیار سخت است مخصوصا وقتی وارد زندگی زناشویی تان هم شده باشد. وقتی این عادت ها شما و همسرتان را آزادهنده می کند، شما مدام احساس می کنید چیزی در زندگی مشترکتان گم شده. نمی توان به سادگی از کنار چنین مواردی گذشت و البته نمی توان هم کسی را مقصر دانست. اما می دانید که باید تغییر ایجاد کنید.

۱- همیشه منتظر ابراز عشق همسرتان هستید

معمولا خانم ها بیشتر تمایل دارند که اول همسرشان پا پیش بگذارد و از آنها تعریف و تمجید و در نهایت ابراز عشق کند. اگر شما هم بر همین عقیده هستید، ممکن است به توجه گرفتن از همسرتان عادت کرده باشید. حتی زمانی که رابطه تان چارچوب محکمی دارد و شما از بابت عشق همسرتان مطمئنید، بنابراین چنین عادتی نه تنها شما را از اغنای نیازهایتان (چه در یک رابطه جدید چه یک رابطه طولانی) دور می کند که این موج اشتباه را به همسرتان ارسال می کند که «این رابطه مفهومی متفاوت از برداشت او» برای شما دارد. این تمرین خوبی است که در رابطه زناشویی تان هم گاهی کنترل به دست بگیرید و مطمئن باشید همسرتان هم از اینکه گاهی شما آغازگر رابطه باشید، خوشنود خواهد شد.

این اشتباهات رابطه تان را نابود می کند

۲- سر یک موضوع تکراری بحث می کنید

بحث و جدل خیلی راحت شروع می شود به خصوص موضوع های تکرار شونده. به جای اینکه همیشه اعتراض و یک موضوع ساده را به یک چالش کشدار تبدیل کنید، زمانی را که هردویتان آرام و خونسرد هستید، انتخاب و در مورد مشکل هایتان با هم صحبت و برنامه ریزی کنید تا راه حلی دائمی برای رفعشان پیدا کنید. همین کار را برای عادات بد خود هم انجام دهید؛ از کارهای ساده تر و کوچک تر شروع کنید و برای انجامش با همسرتان رقابت کنید و ببینید شما زودتر عادات بدتان را ترک می کنید یا او! به این ترتیب هردویتان برای ادامه این روند تشویق می شوید.

۳- همسرتان را حق مسلم خود می دانید

اگر چند سالی از زندگی مشترکتان گذشته، خیلی راحت ممکن است دچار چنین عادت بدی شوید. البته از یک نظر اینکه شما و همسرتان یکدیگر را فقط و فقط حق مسلم خودتان بدانید نشانه خوبی است چرا که یعنی هر دوی شما احساس می کنید می توانید به دیگری اتکا کنید، اما از طرفی هم اینکه هر خدماتی که از همسرتان دریافت می کنید، «حق مسلم» خود بدانید، ممکن است دیگر تشکر و سپاسگزاری در کار نباشد! پس بهتر است هرازگاهی نگاهی به اوضاع زندگی تان بیندازید و بابت رفاه و آسایشی که همسرتان (زن یا شوهر) برای شما فراهم کرده، از او تشکر کنید و به او بگویید چقدر این موضوع برایتان ارزشمند است.

این اشتباهات رابطه تان را نابود می کند

۴- شوخی ندارید

شاید متوجه شده باشید که با دوستان و همکارانتان بیرون از خانه خیلی راحت بگو بخند می کنید اما در خانه و کنار همسرتان این طور نیست! حواستان باشد که گرفتاری های خانه و خانواده داری گاهی شما را از اتفاقات بامزه ای که در منزلتان می افتد و فرصت خوبی برای دور هم خندیدن است، غافل می کند، اما خوب است بدانید محققان ثابت کرده اند با هم خندیدن، باعث تقویت روابط شما و همسرتان می شود و باید حتما در نظام خانواده تان وجود داشته باشد. اگر اتفاق بامزه ای در خانه تان نمی افتد با هم به تماشای یک فیلم کمدی بروید!

۵- با هم غذا نمی خورید

سرعت زندگی مخصوصا وقتی آدم ها مجبورند بین نقش های خانه و کارشان تعادل برقرار کنند، ممکن است باعث دوری زوج از هم شود و آنها حتی نتوانند یک وعده غذا کنار هم بخورند. حتی ممکن است آنقدر برنامه تان فشرده باشد که فقط گاهی در راهروی خانه از کنار هم رد شوید! مخصوصا اگر در دوران نامزدی هستید و هنوز زیر یک سقف نرفته اید، اما هر طور شده، باید سعی کنید حداقل هفته ای یک بار با هم غذا بخورید و در طول آن وعده غذا، تلفن، تبلت و هر وسیله مزاحم دیگر را خاموش کنید، یک موسیقی آرام بگذارید و از کنار هم بودن لذت ببرید. اگر همسرتان غذا را درست کرده، حتما حتما بگویید: «متشکرم» و بگویید که از غذا خوشتان آمده.

این اشتباهات رابطه تان را نابود می کند

۶- مدام با تکنولوژی سر و کله می زنید

امروز دیگر تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که متخصصان نگران کاهش ارتباط رودرروی آدم ها با هم شده اند. وقتی از هم دورید، شاید حرف زدن با تلفن و پیامک و ایمیل و... چندان آزاردهنده نباشد اما وقتی کنار همسرتان هستید، این کارها فقط باعث فاصله گرفتن شما از هم می شود. اینکه نمی توانید بدون تلفن همراهتان پای میز غذا بنشینید و مدام در حال پیامک گرفتن و پیامک فرستادن هستید، نشان از وجود مشکل های بزرگ تری بین شما و همسرتان است و اکر این طور است، همه قدم هایی که گفته شد (با هم خندیدن، دوری از بحث های تکراری، نشان دادن عشق) می توانند راه های مهمی برای بازیابی رابطه تان باشند. یادتان باشد مجبور نیستیم همه عمر با عادت های بدمان زندگی کنیم، چه به عنوان فرد و چه به عنوان زوج، غلبه بر عادات بد زناشویی باعث صمیمیت بیشتر شما و همسرتان می شود و احساسات و عواطفتان غنی تر خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج