۲۷۰۳۹
۷ نظر
۵۰۱۵
۷ نظر
۵۰۱۵
پ

پرنده‌های صلح روی گردن شما

پرنده‌هایی كه نشان صلح‌ هستند، رواق‌ها و قرینگی‌هایی كه اعتبارشان را از تاریخ كهن ایران می‌گیرند، انار، درخت، آب، همه و همه یكجا جمع شده‌اند تا طرح‌ تازه‌ای از گردن‌آویزها و گوشواره‌های همیشگی را به تصویر بكشند.

پرنده‌های صلح روی گردن شما


برترین ها: پرنده‌هایی كه نشان صلح‌ هستند، رواق‌ها و قرینگی‌هایی كه اعتبارشان را از تاریخ كهن ایران می‌گیرند، انار، درخت، آب، همه و همه یكجا جمع شده‌اند تا طرح‌ تازه‌ای از گردن‌آویزها و گوشواره‌های همیشگی را به تصویر بكشند. ریحانه راعی به اعتبار دانش تصویرسازی در هر كدام از این آویزها كه هر كدام طرح‌هایی به روز شده از زیورآلات دوره ساسانی هستند، یك داستان را به تصویر كشیده است. داستانی كه پرنده‌ها در آن نشان صلح‌هستند و جایگاه ویژه‌ای دارند. این گزارش نگاهی است به آثار دست‌ساز ریحانه‌ راعی، هنرمندی كه دست‌ساخته‌هایش تلفیقی است از هنر جواهرسازی و تصویرسازی.

پرنده‌های صلح روی گردن شما

طرحی از درخت كاج

طرح اصلی این آویز از فرم اشك كه یكی از فرم‌های آشنا در جواهرات و زیورآلات دوره ساسانی است الهام گرفته شده است. المان اشك به دلیل استفاده از فیروزه مشجر، در این آویز طرحی از درخت كاج را به تصویر می‌كشد كه یك پرنده به‌دنبال دانه، بر فراز آن پرواز می‌كند. این آویز تركیبی از طلا و نقره در كنار سنگ‌های مروارید و مرجان است.


پرنده‌های صلح روی گردن شما

صدف و نقره در كنار هم

این آویز یك كار متفاوت در میان همه طراحی‌های خانم راعی است. با تمام آرامشی كه در آن وجود دارد نشانی از پرنده‌های خانم راعی در آن نیست. این آویز كه كاملا بداهه طراحی شده تركیبی است از صدف، برنج و نقره.


پرنده‌های صلح روی گردن شما

از دل تاریخ

قرینگی كه در طرح​های ساسانی بیشتر از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد زمینه اصلی طراحی این آویز است. فرم‌های حلزونی این آویز هم از نقش‌های آشنایی است كه در لباس‌ها و حتی گچبری‌های به جا مانده در بناهای ساسانیان بسیار به چشم می‌خورد. این گردنبند تركیبی است از مس و برنج.


پرنده‌های صلح روی گردن شما

به یاد گلیم‌های ایرانی

نقش هندسی این آویز برگرفته از نقوش هندسی گلیم‌های ایرانی است. این آویز هم ماجرای درخت و پرنده را دارد، البته پرنده‌ای كه در حال دانه چیدن است. این آویز تركیبی از نقره طلا و عقیق است.


پرنده‌های صلح روی گردن شما

وقتی پرنده آرام می‌گیرد

الهام‌بخش طراحی این گل سینه، رواق‌های آشنایی است كه نه تنها در بناهای دوره ساسانی بلكه در ظروف نقش برجسته آن دوره هم به شكل خطوطی تكرار‌شونده به چشم می‌خورند. پرنده هم كه از المان آشنای طراحی‌های خانم راعی است با فرمی برگرفته از بته‌‌جقه‌های ایرانی به آرامی درون این رواق نشسته است. این گل سینه تركیبی از مس و برنج است.


پرنده‌های صلح روی گردن شما

زیر سایه كاج...

این آویز، داستان پرنده‌هایی است كه روی زمین باران خورده، دور قطره‌ای آب(سنگ فیروزه) زیر سایه درخت كاج(سنگ زمرد) نشسته‌اند. این آویز تركیبی است از طلا و نقره در كنار سنگ‌های فیروزه، زمرد و مروارید.


پرنده‌های صلح روی گردن شما

پرنده به نشانه صلح

حلقه با آویزهای مروارید از فرم‌های آشنایی است كه در گوشواره‌های به جا مانده از جواهرات دوره ساسانی بسیار به چشم می‌آید. این آویز با الهام از همان گوشواره طراحی شده است. البته پرنده، نماد صلح طراحی‌های خانم راعی هم در این طرح دیده می‌شود. این آویز تركیبی است از نقره آبكاری شده، طلا و مروارید.


پرنده‌های صلح روی گردن شما

با من حرف بزن

داستان این آویز ارتباط بین دو پرنده در فضایی كوچك است، پرنده‌ای كه روی زمین كنار قطره‌ای آب نشسته(سنگ فیروزه) و دیگری كه بالای درخت جا خوش كرده است. نقره آبكاری شده و سنگ فیروزه متریال اصلی تشكیل‌ این آویز هستند.


پرنده‌های صلح روی گردن شما

روی شاخه تاریخ

یك شاخه درخت كه اسپیرال‌های دوطرف آن یادآور هنر ساسانی هستند و پرنده كه روی این شاخه به جا مانده از تاریخ، آرام گرفته است، داستان این آویز دوست‌داشتنی را تشكیل می‌دهند كه تركیبی از برنج، مس و نقره است.


پرنده‌های صلح روی گردن شما

به نشان آرامش

در این آویز خبری از پرنده‌ها نیست؛ اما به نشانه آرامش و صلحی كه در همه كارهای او وجود دارد، فرم هندسی آویز (مربع) با انحنا‌های نرمی كه به آن داده شده منعطف‌تر به‌نظر می‌آید به‌خصوص كه همین انحنا در درختچه‌های كوچكی كه در قاب جا داده شده‌اند هم تكرار شده است. این آویز تركیبی است از نقره آبكاری شده، سنگ رز و گارنت.


پرنده‌های صلح روی گردن شما

به نام او...

در این آویز، پرنده‌های خانم راعی به نام االله پناه می‌برند و از این نام آرامش می‌گیرند. این آویز تركیبی است از طلا، نقره و عقیق.


پرنده‌های صلح روی گردن شما

طاووس‌های آشنا

طاووس یكی از طرح‌های آشنای دوران ساسانی است. در طراحی این آویز علاوه بر الهام از این طرح از قرینگی كه یكی از قواعد هنر ساسانی است بهره گرفته شده. این آویز تركیبی است از نقره و فیروزه.


پرنده‌های صلح روی گردن شما

نشان زندگی و زایندگی

انارنماد زایندگی در هنر ایرانی است. این آویز برای به تصویر كشیدن این باور تركیبی است از ۲ انار در دل یكدیگر با استفاده از فلز طلا و نقره.


پرنده‌های صلح روی گردن شما

از تارو پود پارچه‌ها

این گل‌سینه برگرفته از نقوشی است كه روی پارچه‌های ساسانی به كرات به چشم می‌خورد. این نقش از تارو‌پود پارچه‌ها جدا شده و با استفاده از نقره به قالب حجم درآمده است. البته با خطوطی منعطف‌تر و با انحناهای بیشتر. این گل‌سینه تركیبی است از نقره و سنگ فیروزه.


پرنده‌های صلح روی گردن شما

با نامی مقدس

این بار پرنده‌های خانم‌ راعی در پناه نام علی آرام گرفته‌اند. در نوشتن این نام، به نوعی از خط معلی كه استاد حمید اعجمی مبدع آن است الهام گرفته شده. آویز هم تركیبی است از برنج و مس.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • nasib

      kheili ghashangan

    • میترا

      سلام
      ای کاش یه فروشگاه اینترنتی هم داشتین که این جواهرات رو بشه خریداری کرد

      پاسخ ها

      • زیبا

        باهات موافقم میترا جون!
        +++++++++++++++++++++++++++
        برای تو!

      • خانم

        ریحانه راعی رو سرچ کن سایت داره :)

    • زیبا

      خیییییییییییییییلللللللللللللللی خوشگلن!!!!!

    • قره داغ

      ای بدک نبودن

    • سوسن

      عالیییییییییییی ان اینا!
      ممنوووووووووووون :)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج