۳۰۶۲۵۸
۵۰۸۱
۵۰۸۱
پ

کوکو شنل؛ موفقیت بر پایه سادگی

سالیان سال است که نام شنل به‌عنوان نامی شناخته شده در صنعت مد مطرح است؛ این برند در سال ۱۹۰۹ توسط گابریل شنل که بعدها به کوکو شنل شهرت یافت، شکل گرفت.

وب سایت فرصت امروز: سالیان سال است که نام شنل به‌عنوان نامی شناخته شده در صنعت مد مطرح است؛ این برند در سال ۱۹۰۹ توسط گابریل شنل که بعدها به کوکو شنل شهرت یافت، شکل گرفت. او در سال ۱۸۸۳ در شهر سومور در کشور فرانسه متولد شد. مشکلات و محدودیت‌هایی که در زمان کودکی با آنها مواجه بود، انگیزه‌ای برای او شد تا سبک زندگی کاملا متفاوتی را در آینده انتخاب کند. فعالیت اصلی او از زمانی آغاز شد که توانست با حمایت یکی از دوستانش نخستین فروشگاه خود را در سال ۱۹۱۳ در پاریس افتتاح کند.

در آن زمان فعالیت این فروشگاه محدود به فروش کلاه بود، اما در فاصله‌ای نه چندان دور توانست سایر پوشاک را هم پوشش دهد. در آن زمان پارچه‌ای که در اغلب پوشاک شنل به کار گرفته می‌شد، پارچه کشباف بود که در آن زمان عجیب و متفاوت به نظر می‌رسید.

در ابتدا انگیزه اصلی شنل در استفاده از این پارچه، قیمت ارزان آن بود، اما کیفیت آن بعدها باعث شد حتی زمانی که شرکت به سودآوری رسیده و کار خود را گسترش داده بود نیز این جنس پارچه مورد توجه طراحان شنل قرار گیرد.

کوکو شنل؛ موفقیت بر پایه سادگی

طراحی‌های شنل توانست در صنعت مد زنان انقلابی ایجاد کند؛ طرح‌هایی که برخلاف طرح‌های پیشین، همگی بیشتر بر سادگی لباس‌های زنانه تمرکز داشت و این مسئله همزمان با جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ می‌توانست پاسخگوی نیازهای خاص فعالیت‌های آن دوران باشد. در طی دهه ۱۹۲۰ فعالیت‌های حرفه‌ای شنل به اندازه‌ای افزایش یافت که توانست شهرتی افسانه‌ای را به‌عنوان یک طراح مد موفق برای او به همراه داشته باشد.

شاید بتوان تولید عطری به نام «شماره ۵» را نقطه عطفی در فعالیت‌های برند شنل به حساب آورد. کوکو شنل خود در رابطه با این نحوه نام‌گذاری گفته است: «این نام را انتخاب کردم، چرا که در ابتدای تولید این عطر، نمونه ۵ ام آن برای نخستین بار به دست من رسید.» عطری که در سال ۱۹۲۴ به‌عنوان نخستین عطری که نام یک طراح مد را به همراه داشت، به بازار روانه شد و به سرعت توانست محبوبیتی جهانی کسب کند.

با وجود آنکه رایحه مطبوع و بسته‌بندی منحصر به فرد این عطر می‌تواند دلیل موفقیت و شهرت جهانی آن باشد، اما به جرات می‌توان بخشی از این موفقیت را مرهون فلسفه همیشگی شنل در استفاده از کاراکترهای مشهور و محبوب در معرفی محصولات جدید خود دانست؛ چهره‌هایی از قبیل مرلین مونرو، کاترین دنوو، نیکول کیدمن و کایرا ناتلی نمونه‌هایی از این دست هستند.

یکی دیگر از نوآوری‌های کوکو شنل، برنزه کردن پوست بود. در دوره‌ای که داشتن پوست روشن برای همه یک امتیاز محسوب می‌شد، او با حضور در یک مهمانی رسمی و مهم در پاریس با پوست کاملا برنزه، انقلابی در این زمینه ایجاد کرد؛ مسئله‌ای که از آن زمان تاکنون مورد توجه بسیار قرار گرفته است. کوکو شنل همواره بر این باور بود که به جای به‌کارگیری از تجملات و زرق و برق‌های خیره‌کننده، باید ظرافت‌هایی را در طراحی مدنظر قرار داد که بتواند طرح را به طرحی برای همه زمان‌ها تبدیل کند.

طرحی که تنها مختص یک زمان خاص نبوده و طی نسل‌های مختلف بتواند توجه افراد را به خود جلب کند. پس از مرگ شنل در سال ۱۹۷۱، کارل لگرفلد مسئولیت بخش طراحی شنل را بر‌عهده گرفت.

شنل تا امروز توانسته تحت رهبری لگرفلد نه تنها به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین نام‌ها، بلکه به‌عنوان یکی از فعال‌ترین و لوکس‌ترین برندها در عرصه مد باقی‌ بماند؛ این مسئله تاییدی است بر ادعای شنل در قرن بیستم که قول داده بود در قرن بیست و یکم نیز بتواند شهرت خود را حفظ کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج