adexo3
۳۵۰۲۱
۱۷ نظر
۵۰۱۳
۱۷ نظر
۵۰۱۳
پ

کدام مسائل را قبل از ازدواج مطرح کنیم؟

موضوعات مهمی وجود دارد که باید قبل از ازدواج مطرح شود و مورد بحث و گفتگو قرار گیرد. اما این موضوعات چه هستند؟

کدام مسائل را قبل از ازدواج مطرح کنیم؟

برترین ها: موضوعات مهمی وجود دارد که باید قبل از ازدواج مطرح شود و مورد بحث و گفتگو قرار گیرد. اما این موضوعات چه هستند؟ آنچه در ادامه می آید شامل نکاتی است که از نظر کارشناسان حتما باید قبل از ازدواج مطرح شود و به نتیجه برسد.

کدام مسائل را قبل از ازدواج مطرح کنیم؟



در مورد کار و پول صحبت کنید.

مسائل مالی یکی از مهم ترین مسائلی است که زوج ها را به بحث و جدل وا می دارد پس همین الان حرف هایتان را بزنید و سنگ ها را وا بکنید. دوست دارید حساب مشترک داشته باشید یا حساب جداگانه؟ چه کسی باید خرج های روزانه را بدهد؟ سرمایه گذاری های بزرگ بر عهده کدام یک از شما خواهد بود؟ فرد صرفه جویی هستید یا ولخرجی می کنید؟ بعد از اینکه در مورد این سوالات صحبت کردید، برنامه های کاری و شغلی خود را نیز بیان کنید. دوست دارید 5 سال بعد به کجا رسیده باشید؟ از در آمدتان راضی هستید؟ اگر نه، چه برنامه هایی برای بیشتر کردن درآمدتان دارید؟

نکته: اگر بر سر ساعات کار به توافق نرسیدید اشکالی ندارد. وقتی یکی از زوجین بیش از اندازه کار می کند و زمان زیادی را در خارج از خانه سپری می کند، این احتمال هست که در اوایل ازدواج به مشکل بربخورند ولی ممکن است در آینده هردو بپذیرند که در درازمدت، ثبات مالی از هرچیز دیگری مهم تر است.



حتما در مورد بچه صحبت کنید.

اگر قبلا فرصتش پیش نیامده حالا وقت آن است که در نظر خود را در مورد بچه داشتن یا نداشتن بیان کنید. بگویید بچه دوست دارید یا نه. اما مراقب باشید بحث را در اینجا متوقف نکنید. در مورد همه احتمالات صحبت کنید. جنسیت بچه برایتان مهم است؟ چند سال بعد از ازدواج می خواهید بچه دار شوید؟ آیا در صورت لزوم حاضرید بچه ای را به فرزندخواندگی بپذیرید؟ اگر کودکتان نافرمانی کرد چگونه با او برخورد می کنید؟ همه اینها موضوعاتی هستند که اگر در موردشان به روشنی صحبت نکنید در آینده تبدیل به بحث و دعوا خواهند شد.

نکته: اشکالی ندارد اگر در مورد تعداد بچه ها به توافق نرسیده اید. تنها بعد از تولد اولین بچه است که می توان تصمیم گرفت چند بچه کافی است.


کدام مسائل را قبل از ازدواج مطرح کنیم؟


در مورد مذهب و ارزش های انسانی صحبت کنید.

ایمان و ارزش های اخلاقی ممکن است در اوایل ازدواج چندان مهم به نظر نرسند اما نقش دین و اخلاقیات از آنچه اکثر زوج ها تصور می کنند مهم تراست. به گزارش برترین ها روانشناسان می گویند بسیاری از افراد وقتی درمی یابند که همسرشان از آنچه فکر می کرده اند مذهبی تر است، یا در می یابند همسرشان آنقدرها که می خواهند مذهبی نیست، دچار اختلاف می شوند. این مساله وقتی جدی تر می شود که بچه به دنیا می آید و باید در مورد طرز تربیت او تصمیم بگیرید. بنابراین حتما در مورد دین و ایمان و تاثیری که فکر می کنید بر زندگی شما خواهد داشت صحبت کنید.

نکته: اگر برسر موضوعات مربوط به خانواده همسرتان به توافق نرسیدید اشکالی ندارد. مسائل خانوادگی جزو مشکلات کوچک همه زوج های جوان هستند ولی لزوما رابطه زن و شوهر را تهدید نمی کنند. مثلا می توانید به همسرتان بگویید که می تواند به دیدن پدر و مادرش برود ولی شما ممکن است بعضی اوقات او را همراهی نکنید. مهم این است که هیچ یک از دوطرف حس نکند که نسبت به خانواده همسرش در اولویت دوم قرار دارد.


در مورد اختلافات و دعواها صحبت کنید.

در زندگی مشترک بحث و جدل اجتناب ناپذیر است. همه زوج ها گاهی با هم اختلاف و کشمکش پیدا می کنند. اما آنچه مهم است چگونگی برخورد آنها با این اختلافات است. هرکس روشی برای مدیریت اختلافات دارد. اطمینان حاصل کنید که روش مدیریت یکدیگر را درک می کنید. به آخرین باری که دعوا کرده اید فکر کنید. چه اتفاقی افتاد؟ چه چیز شما را ناراحت کرد؟ آیا جزو کسانی هستید که سکوت می کنند و حرف نمی زنند یا جزو کسانی که تا مشکل را حل و فصل نکنند خوابشان نمی برد؟

کدام مسائل را قبل از ازدواج مطرح کنیم؟

نکته: افراد معمولا در مورد مسائل کوچکی مثل اداره خانه، تقسیم کارهای خانه و غیره به مشکل می خورند. چه کسی باید دستشویی را بشوید؟ آشغال ها را چه کسی بیرون ببرد؟ و غیره. اینها چیزهایی هستند که با کمی گذشت و درک حل می شوند ونگران کننده نیستند.


حساسیت ها، ترس ها و عادت های خود را بیان کنید.

اگر چیزی هست که شما را عصبی می کند، یا اگر از چیز خاصی می ترسید یا وسواس خاصی دارید حتما در مورد آن صحبت کنید. اگر از ولخرجی بدتان می آید حتما به همسرتان بگویید. اگر تحمل ندارید که شوهرتان به غیر از موارد لزوم با خانم های دیگر صحبت کند حتما این احساس خود را بیان کنید.

نکته: اشکالی ندارد اگر در مورد سرگرمی ها و چگونه پر کردن اوقات فراغتتان به توافق نرسیده اید. مثلا اگر شما عاشق تماشای فوتبال هستید ولی طرف مقابل علاقه ای به آن ندارد، نگران نباشید. شما می توانید به تنهایی فوتبال نگاه کنید. نکته مهم این است که شما و او بر سر مدت زمانی که جدا از هم سپری می کنید توافق کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حدیث

      اگر کوکتان نافرمانی کرد ????
      مجله جان کودک...

    • masoud

      اگر همسرتان مهریه اش را خواست ولی اولش گفتن کی داده کی گرفته .؟ اگه روزی که اوردیش تو خونه ات رانندگی نمیدونست با چه ن نوشته میشه حالا میخاد ماشین براش بخری ؟ اگه زن من میخاد منو بکشه چرا معطل میکنه؟

    • فرشته

      مرسی از راهنماییتان ولی ازدواج در ایران این معانی را نمی خواهد و نمی فهمد

    • مهسال

      من 26 سالمه ولی هنوز کار ندارم . تا آخر سال هم مدرک لیسانسمو می گیرم . شما از کدوم ازدواج می گین . میری خواستگاری به جای اینکه بپرسن دین و ایمون داره ،میگن چقدر پول داره ،چقدر بهش ارث میرسه و .....
      ازدواجها همه پولکی شده ،نه از روی عشق.

      پاسخ ها

      • حسین

        تو این شرایط ازدواج نکردن به از ازدواج ناموفقه

    • بدون نام

      ey kash 10sale pish kasi bod in nokat ro be man migoft ta in tavane sangini ke alan daram midam ro nemidadam dar in mavared har ghadr ettela resani beshe be nazare man kame az shoma mamnon agha masoud omidvaram khoda be shoma sabr bede albate sabre ayob chon kamtar az sabre ayob fekr nemikonam be dardeton bekhore.

    • mohammad

      به نظر من زتدگی نیاز به عشق داره نه پول
      در کنار اینا راحت تصمبم اقتصادی میشه گرفت.
      جالب نگفتین در این مورد

    • سحر

      عشق واسه ی ی زتدگی لازم هست اما کافی نیست...شکم خالی بچه ی ی ساله با عشق پر نمیشه...

    • منیره

      واقعا ازتون ممنونم اطلاعات خیلی خوبیه من حتما بهش فکر میکنم ولی شما دعا کنید اونی که من میخوام بیاد حتما در مورد این مسائل باهاش صحبت میکنم

    • mahshid k

      tnx az rahnamei khubeton benazaram matrah kardane in soala ghablaz ejzdevaj mitone kheyli moaser bashe bekhosos dar dark raftar hamsar dar ayande vali mohemtar az hame sadeghane javab dadan be hame soalaye matrah shode che az tarfe shakhsi ke miporse che kasi ke javab mide.

    • بدون نام

      عالی بود

    • اتیه روشن

      این روزا قبل از ازدواج به همه این موارد توجه میشه اما به محض رفتن زیر یه سقف همه چی فراموش میشه و هر کس راه خودشو پیشو میگیره....

    • وحید

      سلام به تمام جوان های عزیز خواستم بگم مراقب باشین مثل من فریب نخورین
      من از روزی که ازدواج کردم تمام درها بروم بسته شد با اینکه هم در شرکت نفت هم کارای کامپیوتری
      انجام میدم به یچ جا نمیرسم و به زور از پس اجاره خونه 50 متری بر میام کل ماه رو بزور شکممونو سیر می کیم
      بعد دیدم میگن بچه بیاد روزی زیاد یشه با اجازتون از 5 ماه پیش من همسرم دو ایی گشنگی رو تحمل میکردیم
      الان با وجود بچه سه تایی فقط پول پوشک وشیر خشک افزوده شد به شوخی گفتم ولی نمیونید شرمده زن و بچه شدن یعنی چه
      از خجالت روتون نشه خونه برینو تا صبح از شرمندگی سر به دیوار بزنید تازه وقتی ازدواج کردین خدا شرو میکنه به سنگ انداختن
      جلوی پاتون جوری که ارزو کنید ای کاش از مادر زاده نمیشدید من این حدیثو تکذیب میکنم و حاظرم هر جایی و با هر کسی صحبت کنم تا متوجه کذب این حدیث بشه اگر پدر پولدار و پشتوانه مالی ندارید به هیچ وجه ازدواج نکنید و چند نفر دیگه رو بد بخت نکنید . از ما گفن بود
      09212164633 اینم شماره من دوست داشتین تماس بگیرین تا بیشتر توجیهتن کنم

    • سحر

      بنظر من تو این دوره سخت میشه اعتماد کرد... تو ازدواج بنظر من 3چیز خیلی مهمه اعتماد .وفاداری .اخلاق

    • محمد

      ازدواج را هر چه بیشتر به اصطلاح خود برای منفعت خودم کنم با به اصطلاح عشقم سخت بگیرم سخت تر می شود هر چه آسان بگیرم آسان تر می شود

    • نا آشنا

      اگر زنان محترما محترم نیاز به محبت دارنا محبت این درسته که بعضی از جاهاشون رو تحت نظارت دیگران بگذارند که حالا قشنگه؟ یا نه؟ اگه دوست داری زیبا بپوشی بپوش نه که...
      و البته الله عفوٌ رحيم است منتها اگر بخواهد رحم می کند

    • محمد

      به نظر من روانشناسای امروزی خیلی محدود در مورد دین و ایمان صحبت میکنن...
      فقط به مسائل دنیایی دامن زدن و بزرگشون کردن...و یسری نظرات غربی و به زوجهای جوان پیشنهاد میدن که در قانون اساسیه ما نیومده...
      منظور خیلی تاکید بر پول و کار میکنند...دقیقا دوتا معظلی که کشور ما ...جهان سوم...باهاش درگیریه شدید داره....
      چنین کشوری(کشور ما) باید بیشتر به مسائل انسانی ازدواج پرداخته بشه....
      با این وضعیت گرفتاریه بازار کار و بیکاری جوونها...و نا امیدی جوانان...برای ازدواج در این مقطع زمانی از پول و کار حرف زدن نمیگم مهم نیست..ولی در رتبه های بعدی قرار داره...
      انسانیت ....معرفت...شعور و درک....بودن اینها خیلی مشکلات و پله پله حل خواهد کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج