۳۵۶۵۶
۱ نظر
۵۰۴۳
۱ نظر
۵۰۴۳
پ

وسایل هوشمند آشپزخانه شما در آینده

این تکنولوژی‌ها هنوز به بازار نیامده‌اند اما آن قدر زیبا هستند که چشم همه را بگیرند، اینها طراحی‌هایی هستند که نیازهای مصرف‌کننده را در نظر می‌گیرند.


وسایل هوشمند آشپزخانه شما در آینده

مجله ای ده آل : این تکنولوژی‌ها هنوز به بازار نیامده‌اند اما آن قدر زیبا هستند که چشم همه را بگیرند، اینها طراحی‌هایی هستند که نیازهای مصرف‌کننده را در نظر می‌گیرند. با توجه به اینکه بیشتر خانه‌ها در حال کوچک شدن هستند پس باید وسايلي طراحی کرد که در فضایی کوچک نیاز بزرگی را برآورده کنند. نکته دیگری که در طراحی‌ها نقش پررنگی دارد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی است یعنی همه آنها با مصرف انرژی کم، بیشترین کارایی را داشته ‌باشند.

وسایل هوشمند آشپزخانه شما در آینده

نوشابه تگری در ۵ دقیقه

تا به حال شده که دلتان یک نوشیدنی تگری بخواهد ولی نوشابه یا دلستر مورد نظرتان گرم باشد و یخ هم نداشته ‌باشید؟ به طور عادی، در یک یخچال یا فریزر معمولی خنک شدن یا به اصطلاح تگری شدن یک قوطی نوشیدنی، حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. اما تکنولوژی Blast-Chiller در یخچال‌های ال‌جی حسابی می‌تواند به کمک‌تان بیاید. این تکنولوژی با استفاده از موتورهای جت مخصوص و دمیدن هوای سرد در محفظه‌های مربوطه، می‌تواند در زمانی بسیار کمتر از حد معمول یعنی ۵ تا ۸ دقیقه، دمای قوطی نوشابه را به درجه حرارت ایده‌آل برای نوشیدن برساند.

وسایل هوشمند آشپزخانه شما در آینده

اجاق گازتان را تا کنید

اگر آشپزخانه کوچکی دارید و همیشه برای جا دادن وسایل‌تان دچار مشکل هستید، می‌توانید اجاق‌گازتان را در کابینت بگذارید. باور کنید شوخی نمی‌کنیم، گازهایی تاشو طراحی شده است که با استفاده از انرژی خورشیدی کار می‌کند. نام این گاز، آنگوریا (Angoria) و اندازه آن ۱۸۰ در ۳۰۰ میلی‌متر است. جالب است بدانید که آشپزی با این اجاق گاز، نیاز به ظروف آشپزخانه ندارد. در واقع اگر گاز را باز کنید می‌توانید از سطح این گاز که از جنس تفلون (PTFE) است، به عنوان ظرف استفاده کنید.

وسایل هوشمند آشپزخانه شما در آینده

متفاوت‌ترین هود دنیا

پیچیدن بوی غذا در خانه گاهی می‌تواند آزاردهنده باشد به خصوص اگر به هر دلیلی در آشپزخانه وسیله تهویه مناسبی وجود نداشته‌ باشد، مثلا هود خراب شده یا اصلا آشپزخانه گنجایش هود نداشته‌باشد اما نگران نباشید شخصی به نام Hong Ying Guo ، یک دستگاه پاک‌کننده هوا طراحی کرده که می‌تواند جایگزین بسیار عالی و مناسبی برای هودهای سنتی آشپزخانه باشد، این دستگاه با استفاده از یک پاک‌کننده الکترونیکی، دودها و گازهای ناشی از آشپزی را به هوای تمیز تبدیل می‌کند و جالب این است که انرژی مورد نیاز خود را از گرمای گاز می‌گیرد و بنابراین می‌تواند در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.

وسایل هوشمند آشپزخانه شما در آینده

اقتصادی‌ترین ماشین لباسشویی دنیا

ماشین‌های ظرفشویی و به طور کلی، ظرف شستن از ۲ دید قابل بررسی است. یکی اینکه ظرف‌ها به خوبی شسته شوند یعنی به اصطلاح خودمان، ظرف‌ها برق بیفتند و دیگری مصرف کم آب برای شستن ظروف. با همین فرضیات محققان یک ماشین ظرفشویی با سیستم بخار آب طراحی کرده‌اند، ماشینی که برای شستن ظرف‌ها فقط از ۲ عامل آب و بخار آب استفاده می‌کند. مزیتش هم این است که آب مصرفی در شستن ظروف را تصفیه کرده و در شست‌وشوی بعدي مورد استفاده قرار می‌دهد و این می‌شود که از مصرف آب نیز جلوگیری می‌کند.

وسایل هوشمند آشپزخانه شما در آینده

شیرتان سالم است یا نه؟

ممکن است بارها برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از صرف صبحانه به هر دلیلی فراموش کنید که پاکت یا ظرف شیر را دوباره در یخچال بگذارید و از منزل خارج شوید، هنگامی که به خانه برمی‌گردید شک دارید که آیا شیر سالم است یا نه و به احتمال زیاد آن را دور می‌ریزید، R&D یک پارچ ساخته که می‌تواند در مورد سلامت شیر موجود در آن قضاوت کند. یک حسگر در کف این پارچ تعبیه شده که از طریق اندازه‌گیری PH شیر، سلامت آن را تعیین می‌کند.یک صفحه نمایشگر کوچک نیز در دیواره این پارچ تعبیه شده است. اگر شیر سالم باشد عبارت Fresh و اگر شیر فاسد باشد عبارت Sour را نمایش خواهد داد.

وسایل هوشمند آشپزخانه شما در آینده

یخچالتان را بیرون خانه بگذارید

در زمان‌های نه چندان دور برای خنک نگه داشتن مواد غدایی آنها را در جاهایی خنک مانند سرداب‌ها، زیرزمین‌ها و در زمستان‌ها در پشت پنجره‌ها قرار می‌دادند و همیشه شیشه‌های ترشی و مربا یک منظره زیبا ایجاد می‌کرد. همین ایده جالب و سنتی امروزه الهام‌بخش طراحان الکترولوکس شده تا یخچالی طراحی کنند که از حداقل انرژی برای خنک نگه داشتن مواد غذایی استفاده کند. این یخچال با طراحی زیبا و منحصربه‌فرد به گونه‌ای طراحی شده که پشت پنجره‌ها و بیرون از ساختمان قابل نصب است و در زمستان از سردی هوای بیرون و در تابستان با مهار گرما از حداقل انرژی برای خنک نگه داشتن مواد غذایی درون خود استفاده می‌کند.


وسایل هوشمند آشپزخانه شما در آینده

نگذارید ماهی بمیرد

این روزها صرفه‌جویی در مصرف آب مختص کشور ما نیست، در همه جهان سیاست دولت‌ها و تولیدکنندگان در راستای مصرف کمتر آب و انرژی است و در این بین طراحانی هستند که با ایده‌هایی جالب در این امر پا نهاده‌اند. Yan Lu طراح چینی با کمک یک تنگ ماهی که درون آن یک ماهی قرمز کوچک در حال شنا کردن است، یک شیر دستشویی ساخته كه مصرف بیش از حد آب را به مصرف‌کننده گوشزد می‌کند. این شیر آب روي ظرفشویی به گونه‌ای طراحی شده که هرچه آب استفاده شد از میزان آب محتوی تنگ کم می‌شود و شخص با كم شدن آب تنگ و ترس از بی‌آبی ماهی و در نهایت مردن آن از آب کمتری استفاده می‌‌کند.


وسایل هوشمند آشپزخانه شما در آینده

آهنگ غذای‌تـان را بشنویــد

این بشقاب از یک سنسور مخصوص کمک گرفته و مواد غذایی درون خود را شناسایی كرده، سپس با توجه به نوع و ساختار ماده غذایی شروع به نواختن موسیقی‌ای می‌کند که لذت غذا خوردن را برای شما چند برابر خواهد کرد. این بشقاب هوشمند توانایی برقراری ارتباط به صورت وایرلیس با موبایل یا سایر دستگاه‌های وایرلس شما را هم دارد. حتی این امکان را داراست که شما مطلبی را نوشته و با آن تعامل برقرار کرده و با توجه به متن، موسیقی و نتی را پخش کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خانه هوشمند الفا

      مطلب جالبی بود. خصوصا تا شدن اجاق گاز... انتخاب هوشمندانه ای بود. محتوای خلاق. تشکر از سایت خوبتون. لطفا به سایت خانه هوشمند الفا نیز سر بزنید نظرات شما میتونه بما در تولید محتوای بهتر کمک کنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج