علی بابا، پسرک چشم بادامی که فروشنده خوبی است!
وبسایت فروش علیبابا به عنوان یک واسطه بین فروشنده و خریدار عمل میکند و برای تسهیل معاملات آنها شکل گرفته است. فروشندگان و تولیدکنندگان در تمام نقاط جهان میتوانند با ورود به وبسایت این شرکت، محصولات خود را به خریداران مجازی معرفی کرده و با حذف واسطههای دیگر، یک خرید و فروش آسان را رقم بزنند.
علیبابا به عنوان یکی از غولهای تجارت الکترونیک آنلاین در جهان، نامی شناختهشده است. خدمات خردهفروشی آنلاین، خدمات پرداخت الکترونیکی، موتور جستوجوگر خرید و خدمات مربوط به خرید و فروش آنلاین از جمله خدمات معتبری است که این خردهفروشی بزرگ در راستای فروش اینترنتی به مشتریان خود ارائه میکند.
امکان یک خرید ایمن
همه افراد در فرآیند خرید به دنبال یک خرید مناسب، ایمن و محصول سالم هستند که این فرآیند خصوصا در نوع آنلاین خود بیشتر جلب توجه میکند. یک خریدار اینترنتی در درجه اول، به دنبال یک محصول مطمئن و ایمن است و این همان کاری است که شرکت علیبابا در پی اجرای آن است.
امکان جستوجو و خرید آسان
علیبابا از طریق ارائه خدمات خرید آسان، مشتریان بیشتری را در سطح جهان به سوی خود جلب میکند. همه افراد در هنگام خرید آنلاین، به دنبال یک خرید راحت و سریع هستند و این شرکت نیز با امکان جستوجوی آسانتر، این خواسته را تحقق میبخشد. دستهبندی محصولات، ارائه لیست محصولات چندگانه، نوشتن هزینهها و توضیحات مربوط به هر محصول و... از جمله خدماتی است که امکان یک خرید آسانتر را برای مشتریان فراهم میکند و همچنین امکان بازگشت دوباره آنها را به این وبسایت افزایش میدهد.
یکی از نکات مثبتی که در روند بازاریابی این خردهفروشی به چشم میخورد، رابطه مناسبی است که با خریداران برقرار میشود. به این معنا که سیستمعاملهای این صفحه مجازی با داشتن یک رابطه قوی با مشتریان، به پاسخگویی به سوالات آنها پرداخته و این عمل را به صورت آنلاین و خیلی سریع به انجام میرسانند. پاسخگو بودن در مقابل سوالات و خواستههای مشتریان میتواند به جلب اعتماد بیشتر کاربران این سایت اینترنتی کمک کرده و در نهایت منجر به بازدیدهای مکرر و خریدهای بیشتر آنها از این وبسایت شود.
امکان مدیریت بازاریابی از سوی فروشندگان
تولیدکنندگانی که به فروش محصولات خود از طریق وبسایت علیبابا میپردازند، میتوانند از خدمات مختلفی که این شرکت برای فعالیتهای بازاریابی در اختیار آنها قرار میدهد نیز استفاده کنند، به این معنا که شرکت علیبابا از طریق طراحی یک ابزار آماری، امکان تجزیه و تحلیل بازاریابی را برای فروشندگان فراهم میکند و آنها میتوانند به صورت آماری، بازخورد تبلیغات خود را در این وبسایت مشاهده کنند.
استراتژیهای قیمتگذاری علیبابا
یکی از قسمتهای مهم در هر فرآیند خرید و فروش، تعیین قیمت محصول است؛ این روند به طور خاصی در بازاریابی و تبلیغ محصولات مورد نظر تأثیرگذار است و بنابراین تمام کسبوکارهای جهان سعی در شناخت بهتر استراتژیهای قیمتگذاری دارند.
در قیمتگذاری رقابتی سعی میشود قیمتی که روی محصول گذاشه میشود، در مقایسه با رقبای آن محصول تعیین شود و به صورتی باشد که تفاوت شدیدی با قیمت محصولات رقیب خود نداشته باشد. چراکه اگر قیمت ارائهشده، بیش از قیمتی باشد که محصولات رقیب دارند، قطعا مشتریان ترجیح میدهند که از رقبای مذکور خریداری کنند. بنابراین در این استراتژی باید رقبا را به خوبی شناخت و قیمتی را روی محصول گذاشت که به صورت معقولی با قیمتهای رقیب هماهنگ باشد.
جذب بیشتر مشتری با خدمات ارزش افزوده
تخفیف و ارائه خدمات ارزش افزوده از دیگر استراتژیهای فروش شرکت علیبابا است که به صورت قابل توجهی منجر به جذب مشتریان میشود. ارائه تخفیف در جشنوارههای فصلی و امکان دریافت یک محصول رایگان در ازای مقدار معینی از خرید، از جمله راهکارهایی است که این شرکت برای جذب بیشتر مشتریان خود در نظر گرفته است.
ارسال نظر