adexo3
۳۸۷۵۱
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

خانه ای مجلل با نورپردازی دیواری

اگر به دنبال عنصری برای نورپردازی خانه خود هستید که فضای زمینی اشغال نکند و زحمت نصب لوستر بر سقف را نیز نداشته باشید، دیوارکوب‌ها گزینه ایده‌آلی برای شما هستند.


خانه ای مجلل با نورپردازی دیواری

مجله منز ل : اگر به دنبال عنصری برای نورپردازی خانه خود هستید که فضای زمینی اشغال نکند و زحمت نصب لوستر بر سقف را نیز نداشته باشید، دیوارکوب‌ها گزینه ایده‌آلی برای شما هستند. دیوارکوب‌ها علاوه بر تامین نور، بر جذابیت بصری فضا می‌افزایند و باعث می‌شوند فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. اگر به دکوراسیون هتل‌های مجلل و تالارهای باشکوه دقت کنید متوجه می‌شوید در تالارها و لابی‌های این نوع فضاها، دیوار‌کوب‌هایی کشیده و عمودی بر دیوارها نصب می‌شود تا فضا را بلندتر و باشکوه‌تر و با تمرکز بیشتر بر سقف جلوه دهند. دیوارکوب‌ها همچنین جایگزین بسیار خوبی برای چراغ‌های رومیزی هستند زیرا در حالی‌که فضایی از سطح میز نمی‌گیرند، نور لازم برای آن فضا را نیز تامین می‌کنند. دیوار‌کوب‌ها از این جنبه نیز در اتاق‌های هتل‌ها زیاد استفاده می‌شوند زیرا سبب می‌شوند فضا عریض‌تر جلوه کند.

خانه ای مجلل با نورپردازی دیواری


انواع دیوارکوب

· فانوسی (مشعلی): دیوارکوب‌ فانوسی از نظر ایمنی منقرض شده‌ و یکی از انواع سنتی دیوارکوب‌ به شمار می‌رود. قدمت این دیوارکوب‌ به قرون وسطی برمی‌گردد. در آن زمان این دیوارکوب‌ها را بر دیوار دالان‌های تاریک خانه نصب می‌کردند و نور آن‌ها از شمع تولید می‌شد. رفته‌رفته این دیوارکوب‌ها به انواع الکتریکی تبدیل شدند. وجود دیوارکوب‌ فانوسی یا مشعلی در دکوراسیون‌های امروزی جلوه‌ای روستیک را القا می‌کند.

خانه ای مجلل با نورپردازی دیواری

· گازسوز: دیوارکوب‌های گازسوز قبل از آمدن دیوارکوب‌های الکتریکی رایج بودند و امروزه خیلی کم در خانه‌ها دیده می‌شوند. اما می‌توان گاهی در خانه‌های سنتی و قدیمی این نوع دیوارکوب‌ را مشاهده کرد.

· الکتریکی: رایج‌ترین نوع دیوارکوب در حال حاضر، دیوارکوب الکتریکی است که مانند تمام تجهیزات نورپردازی از انرژی برق استفاده می‌کند. این نوع دیوارکوب از لحاظ سبک و اندازه از تنوع زیادی برخوردار است.

هتل‌ها و تالار‌های مجلل و باشکوه را در ذهن خود مجسم کنید. نور دیوارکوب‌های روی دیوار


خانه ای مجلل با نورپردازی دیواری

سبک

دیوارکوب‌های سنتی یا کلاسیک: این دیوارکوب‌ها تداعی‌گر دکوراسیون‌های باستانی و مجلل هستند و علاوه بر پیچیدگی‌ها و زرق‌وبرق‌های خاص در آویزها، نوری بسیار روشن و شدید دارند. دیوارکوب‌های کلاسیک از مواد سنگینی مانند کریستال‌های تراش‌دار، آهن و نیکل ساخته می‌شوند و معمولا از لامپ‌های طرح شمع در آن‌ها استفاده می‌شود.


خانه ای مجلل با نورپردازی دیواری

دیوارکوب‌های مدرن: دیوارکوب‌های مدرن جلوه‌ای ساده و براق دارند و معمولا از موادی مانند شیشه‌های ساده یا استیل ضدزنگ ساخته می‌شوند. نور دیوارکوب‌های مدرن بسیار ملایم است و خطوط صاف به وضوح در طراحی آن‌ها دیده می‌شود.

جای قرارگیری

امروزه از دیوارکوب‌های مدرن بیشتر در نورپردازی راهروهای خارجی و داخلی خانه استفاده می‌شود تا علاوه بر تامین نور، بر جذابیت بصری فضا افزوده شود. معمولا دیوارکوب را باید در بخش سه چهارم بالایی ارتفاع دیوارها نصب کرد و فاصله بین دیوارکوب‌ها از یکدیگر باید برابر فاصله یک دیوار کوب از زمین باشد. اندازه دیوار‌کوب نیز باید متناسب با ارتفاع سقف باشد تا بهترین نتیجه به وجود آید. برای ایجاد هماهنگی در فضا از دیوارکوبی استفاده کنید که از لحاظ سبک و ماده هماهنگ با لوستر آویزان در فضا باشد.


خانه ای مجلل با نورپردازی دیواری

مواد

قیمت دیوارکوب‌ها بر حس مواد سازنده آن‌ها متغیر است. دیوار‌کوب‌هایی که از پلاستیک فشرده ساخته می‌شوند معمولا ارزان‌ترین و کم‌نور‌ترین نوع دیوارکوب هستند. دیوارکوب‌های ساخته شده از مواد شفاف از قبیل استیل یا کریستال زیباتر هستند و بر زیبایی و غنای جلوه دکوراسیون خانه شما می‌افزایند. بنابراین با توجه به بودجه و سبک دکوراسیون خانه می‌توان گزینه مناسب را انتخاب کرد.

مصرف انرژی

دیوار کوب‌ها مانند تمام منابع نور از نظر میزان مصرف انرژی متنوع هستند و انواع کم‌مصرف و پرمصرف آن‌ها وجود دارد. وجود ستاره انرژی روی برچسب دیوارکوب نشان از کم مصرف بودن آن دارد. هم‌چنین برای مصرف بهینه انرژی از لامپ‌های کم‌مصرف فلورسنت برای دیوارکوب‌ها استفاده کنید. هنگام خرید دیوارکوب دقت کنید دیوارکوب سبک و شفاف باشد و بیشترین نور تولیدی را در فضا منتشر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینا

      جالب و زیبا

    • زشت

      زشت تر از اینا پیدا نکرده بودی بزاری

    • سرور

      فاصله دیوارکوب از سقف چند سانت باید باشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج