جاباما
۳۸۹۰
۵۰۳۶
۵۰۳۶
پ

بازاريابي كوتاه مدت در برابر بازاريابي بلند مدت ‏

براي ايجاد يك چرخه‌ي فروش پايدار و مسير رشد مثبت، كسب و كارها به طور معمول درگير تلاش‌هاي بازاريابي كوتاه و بلند مدت مي‌شوند


بازاريابي كوتاه مدت در برابر بازاريابي بلند مدت ‏

بازاريابي كوتاه مدت در برابر بازاريابي بلند مدت
تلاش‌هاي بازاريابي كوتاه مدت باعث افزايش ناگهاني ميزان فروش مي‌‌شوند و به ندرت دوام مي‌يابد. افزايش‌هاي ناگهاني فروش به طور معمول ناشي از فعاليت‌هاي تبليغاتي بازاريابي و يا فروش محصولات در يك محدوده‌ي زماني خاص است. بازاريابي كوتاه مدت باعث افزايش فروش مي‌شود.

بازاريابي كوتاه مدت آنلاين
توجه مثبت به محصولات در مجامع عمومي، گروه‌هاي خبري و يا درون سازمان‌هاي تجاري مي‌تواند باعث افزايش سريع و رشد ناگهاني ميزان فروش شود. گفت‌وگوهاي گروه‌هاي خبري از نظر كنترل و زمان‌بندي براي بازاريابان امري دشوار است. از آن جايي كه توجه به محصولات در گروه‌هاي خبري، بازاريابي كوتاه مدت به شمار مي‌آيد، بنابراين اين نوع بازاريابي نمايش و ارايه‌ي سازمان يافته‌اي براي پشتيباني و كنترل ميزان فروش محصولات ندارد.

تخفيف دادن
فعاليت‌هاي تبليغاتي بازاريابي كه شامل كوپن‌ها، تخفيف‌ها و يا فروش محصولات در محدوده‌ي زماني خاص هستند، مي‌توانند باعث سودمندي و بهره‌مندي محصولات و توجه به آن‌ها شوند. استفاده از پيشنهادها و تبليغات گسترده امري مهم است، در غير اين صورت، فروش بلند مدت محصولات با منتظر نگاه داشتن مشتريان براي ارايه‌ي محصول بعدي، كاري خطرناك به نظر مي‌رسد.

تبليغات
آسان‌ترين و سريع‌ترين راه براي تبليغ محصولات و جلب توجه مشتريان، صرف هزينه براي آن‌ها است. تبليغات pay-per-click به اداره و گرداننده‌ي ترافيك‌هاي تبليغاتي مشهور هستند. متاسفانه، به دنبال اتمام سرمايه‌هاي در نظر گرفته شده براي تبليغات بازاريابي، فروش محصولات نيز به پايان مي‌رسد. درك اين مطلب كه با بازاريابي كوتاه مدت، فروشندگان اغلب مي‌توانند ميزان فروش خود را كنترل و درآمدهاي حاصل از فروش را صرف محصولات نوپا و جديد، خدمات و يا كسب و كار كنند، امري مهم به شمار مي‌رود.

بازاريابي كوتاه مدت همچنين براي بازاريابي آزمايشي محصولات جديد و يافتن قيمتي مناسب براي اين محصولات سودمند است. بازاريابان مي‌توانند با استفاده از تبليغات pay-per-click، كاهش و يا افزايش تعداد مشاهده كنندگان سايت‌هاي فروش آنلاين را كنترل كنند و درباره‌ي بنرها، كلمات كليدي و گرافيك‌ها تصميم‌گيري كنند. سپس مي‌توان تجربه‌هاي حاصل از بازاريابي كوتاه مدت را در استراتژي بازاريابي بلند مدت به كار بست. بازاريابان مي‌توانند اثربخشي نسخه‌هاي فروش را شناسايي و تعيين كنند و سپس آن‌ها را در فعاليت‌هاي بلند مدت بازاريابي پياده كنند.

بازاريابي بلند مدت آنلاين
بدون شك، زمان‌گيرترين و در عين حال مهم‌ترين جنبه‌ي بازاريابي بلند مدت شامل مهيا كردن و بهينه سازي وب سايتي براي موتورهاي جست‌وجو است. اكثر جست‌و‌جوگران اينترنت به دنبال يافتن محصولات و يا اطلاعاتي در موتورهاي جست‌وجو هستند. اكثر جست‌وجوگران اينترنت براي يافتن محصولات، خدمات و يا اطلاعات مورد نظر خود از واژه‌هاي كليدي استفاده مي‌كنند. شناسايي و بهينه‌سازي سايتي براي واژه‌هاي كليدي و عبارت‌هايي كه مشتريان در جست‌وجوهاي خود براي محصولات و خدمات مورد نظر به كار مي‌برند، فعاليتي بسيار مهم براي قابل دسترس بودن در اينترنت به شمار مي‌آيد.

بهينه سازي موتورهاي جست‌وجو فرايندي مداوم و در حال پيشرفت است. هدف موتورهاي جست‌وجو فراهم آوردن سايت‌هايي مناسب با موارد جست‌وجوي كاربران است.

هنگام طراحي تبليغات بازاريابي، بايد تلاش‌هاي كوتاه مدت و بلند مدت بازاريابي را در نظر گرفت تا بدين ترتيب فرايند فروش همواره پايدار و مداوم باشد. با پياده سازي يك برنامه‌ي بازاريابي كه هر دو روند كوتاه مدت و بلند مدت را در بر دارد، مي‌توان به موفقيت در فرايند فروش اميدوار بود.

منبع : www.itpaper.ir

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بازاريابي كوتاه مدت در برابر بازاريابي بلند مدت ‏


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج