۴۵۲۹۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

کابینت، چشم و چراغ آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه برای بیشتر خانم‌ها آشپزخانه است و البته اولین چیزی که در هر آشپزخانه‌ای به چشم می‌آید کابینت‌هاست. نصب يك کابینت مناسب مي‌تواند جلوه‌اي كم نظير به چيدمان آشپزخانه شما ببخشد.

کابینت، چشم و چراغ آشپزخانه

هفت صبح: نصب يك کابینت مناسب مي‌تواند جلوه‌اي كم نظير به چيدمان آشپزخانه شما ببخشد.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه برای بیشتر خانم‌ها آشپزخانه است و البته اولین چیزی که در هر آشپزخانه‌ای به چشم می‌آید کابینت‌هاست. پس اگر می‌بینید که کابینت‌های شما کهنه، قدیمی‌و رنگ و رو رفته شده‌اند بهتر است به فکر انتخاب انواع جدید و مدرن‌تری باشید. در اين زمينه ترفند‌هایی برای نو کردن کابینت‌های قدیمی ‌وجود دارد اما اگر هیچکدام از آنها برای کابینت‌های شما جواب نداد چاره‌ای جز تعویض‌شان نداريد.

به هر حال اگر به هر علتی می‌خواهید کابینت‌های تازه‌ای مثلا برای خانه در حال ساخت‌تان انتخاب کنید بهتر است درباره‌این بخش از دکوراسیون خانه اطلاعات بیشتری داشته باشید تا هر روز وقتی ساعت‌های زیادی را برای آشپزی در این مکان صرف می‌کنید، از داشتن آشپزخانه‌ای زیبا و دلنشین خوشحال و راضی باشید.

کابینت، چشم و چراغ آشپزخانه

فلزی‌های خارج از رده

این روزها تقریبا درهیچ خانه نوسازی کابینت فلزی پیدا نمی‌شود چون این کابینت‌ها تقریبا از رده خارج شده‌اند و کابینت‌های ام‌دی‌اف در رنگ‌های شیک و مدرن جایی برای انواع فلزی باقی نگذاشته‌اند. با این وجود اگر خیلی اصرار دارید که برای بخشی از فضای خانه یا آشپزخانه کابینت فلزی بخرید باید بدانید که برای تهیه کابینت‌های فلزی از ورقه‌های سیاه یا گالوانیزه استفاده می‌شود که نوع گالوانیزه به دلیل کیفیت بهتر، کاربرد بیشتری دارد.

گاهی هم می‌توانید ترکیبی از کابینت‌های چوبی و فلزی داشته باشید. به‌طور مثال اگر در حال حاضر کابینت فلزی دارید و به فکر تغییری در دکوراسیون آشپزخانه هستید، می‌توانید فقط در‌های کابینت را تعویض کنید. بدین ترتیب ظاهر آشپزخانه شما با هزینه‌ای به مراتب کمتر، تمیز و تازه می‌شود.


چوبی‌های کمیاب

این روزها در بین وسایل چوبی و به‌ویژه کابینت‌ها کمتر می‌توانید چوب طبیعی پیدا کنید. بیشترکابینت‌های پیش ساخته‌ای به چشم می‌خورند که برای خانه‌های مدرن مناسبند. بنابراین اگر به فکر داشتن کابینت‌های تازه‌ای با چوب طبیعی و کلاسیک هستید، چاره‌ای ندارید جز اینکه ساخت چنین کابینت‌هایی را به نجار سفارش دهید که البته هزینه شما را چند برابر مي‌کند.

کابینت، چشم و چراغ آشپزخانه


روکش کابینت‌ها

نکته دیگری که هنگام انتخاب کابینت‌ها باید به آن توجه کنید، روکش کابینت‌هاست. این روکش‌ها عبارتند از لترون، پی وی سی، فرمیکا، ام‌دی‌اف، ملامینه و ... روکش لترون طرح و نقش‌هایی شبیه چوب دارد اما برجسته نیست. لترون در برابر آب، ضربه، نور و ساییدگی مقاوم بوده و در مجموع استحکام خوبی دارد. سطوح ملامینه و فرمیکا هم با داشتن خاصیت ضدخش، عمر مفید زیادی دارند.

روکش‌های ام‌دی‌اف اغلب ساده و بدون طرح هستند اما اگر می‌خواهید کابینت‌های شما سطحی کاملا صاف نداشته و مانند چوب طبیعی خطوط برجسته‌ای داشته باشد، به خرید کابینت‌هایی با روکش پی‌وی‌سی فکر کنید. این روکش‌ها در برابر رطوبت مقاومند اما نقطه ضعف‌شان حساسیت در مقابل نور خورشید است.

کابینت، چشم و چراغ آشپزخانه


سنگ مصنوعی برای پیشخوان

صفحات سنگ مصنوعی نسبت به سنگ‌های طبیعی سبک‌تر هستند و از مقاومت خوبی هم برخوردارند. ارزان‌ترین نوع سنگ‌های مصنوعی به رنگ سفید خامه‌ای‌ست و هر چقدر سنگ مصنوعی رنگی و رگه‌دار‌تر باشد، قیمتش هم بیشتر می‌شود. البته به جای سنگ‌های مصنوعی می‌توانید از ام‌دی‌اف یا سایر فیبرها و حتی سنگ طبیعی هم برای ساخت پیشخوان‌ها استفاده کنید.

کابینت، چشم و چراغ آشپزخانه


درهای بی‌صدا

انتخاب لوازم جانبی خوب و مناسب درست به‌اندازه بدنه زیبا و بادوام اهمیت دارد. بنابراین نباید آنها را از قلم بیندازید. از جمله لوازم جانبی اصلی کابینت‌ها لولا و دستگیره‌ها هستند. یادتان باشد که بهترین نوع لولاها برای در و کشوی کابینت، نوع سیلندری است. مزیت مهم لولای سیلندری این است که باعث می‌شود هنگام باز و بسته کردن کابینت سرو صدا ایجاد نشود. بعضی از آنها ضربه‌گیر مکانیکی هم دارند که با داشتن آنها حتی اگر در کابینت را محکم رها کنید، باز هم آرام و بی‌صدا سرجای خودش بر می‌گردد. این لولاها دوام و مقاومت بیشتری دارند.

کابینت، چشم و چراغ آشپزخانه

در مورد انتخاب دستگیره‌ها هم باید گفت که دستگیره خوب باید به اصطلاح خوش دست باشد و با استفاده از آن کابینت به راحتی باز و بسته شود. البته اکثر کابینت‌های پیش ساخته دستگیره و لولا هم دارند اما اگر از ظاهر یا عملکرد‌شان خوشتان نمی‌آید، می‌توانید از همان ابتدا تعویض‌شان کنید.


سفارش به نجار

در حال حاضر اغلب کابینت‌ها وارداتی و پیش ساخته هستند. یعنی اندازه مشخصی دارند و قطعات آنها از قبل ساخته شده است. بنابراین امکان اینکه بخواهید تغییرات عمده در اندازه یا طرح آنها ایجاد کنید کم است. پس اگر آشپزخانه شما ویژگی ساختمانی خاصی دارد که نمی‌توانید کابینت‌های پیش ساخته را به خوبی داخل آن جای دهید یا دلتان می‌خواهد که کابینت‌ها را با سلیقه خودتان سفارش دهید، باید ساخت این کابینت‌ها را به یک نجار خوش قول و ماهر بسپارید. در این صورت نتیجه کار برای‌تان رضایت بخش‌تر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج