جاباما
۴۵۴۸۶۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۳ عادت بد که موجب ورشکست شدن میلیونرها می‌شود!

میلیونرها با عادت‌هایی همچون برنامه‌ریزی دقیق برای خرج پول، دائما خود را آموزش دادن، سحرخیزی و مراقبت از سلامت خود مشهور هستند. اما همه ما میلیونرهایی را دیده‌ایم که این عادات را ندارند. این میلیونرها از ازدواج یا ارث پدری میلیونر می‌شوند!

وب‌سایت آی تی رسان - ایمان روستا: میلیونرها با عادت‌هایی همچون برنامه‌ریزی دقیق برای خرج پول، دائما خود را آموزش دادن، سحرخیزی و مراقبت از سلامت خود مشهور هستند. اما همه ما میلیونرهایی را دیده‌ایم که این عادات را ندارند. این میلیونرها از ازدواج یا ارث پدری میلیونر می‌شوند! بنابراین عادت‌های میلیونرها را ندارند و ممکن است دیر یا زود، ثروت آنها را باد ببرد. در زیر چهار عادتی را می‌خوانید که موجب ورشکست شدن میلیونرها می‌شود.

چه شما نویسنده فریلنس باشید یا بیل گیتس، نیاز به بودجه دارید. زمانی که به پول خود نگاه می‌کنید، باید بدانید که هر ریال را چگونه خرج کنید. برنامه ریزی کنید و بدانید که هر ریال شما چگونه مصرف شده است. سعی کنید که به چیزهایی فکر کنید که تا بحال فکر نکرده‌اید. به عنوان مثال یک حساب کاربری با هزینه ۱۰ دلار در ماه، در طول زمان زیاد خواهد شد.

گرچه این عادتی‌ است که میلیونرها دارند، اما میلیونرهایی که در حال ورشکست شدن هستند، این عادت را ندارند یا ترک می‌کنند. آنها حتی نمی‌توانند بگویند که پولشان را کجا خرج کرده‌اند. این میلیونرها حتی خبر ار حساب بانکی و قبض‌های خود ندارند. آنها به قبض رستوران، هتل و یا سوپرمارکت نگاه نمی‌کنند. آنها قیمت را مقایسه نمی‌کنند و خریدهای معمول خود را کنترل نمی‌کنند.

3 عادت بد که موجب ورشکست شدن میلیونرها می‌شود!

در نهایت این میلیونرها، هزینه‌های خود را کنترل نمی‌کنند. این مشکل ممکن است در ابتدا چندان خود را نشان ندهد، اما در طول زمان اثر خودش را می‌گذارد.

خریدهای احساسی و گران

میلیونرهای که ورشکست می‌شوند عادت به خریدهای احساسی دارند. به عنوان مثال، بعد از یک روز بد، دست به خرید زیاد از آمازون می‌زنند و یا در فست‌فودها غذاهایی می‌خرند که احتیاجی به آنها ندارند.

بیشتر میلیونرها، صرفه‌جو هستند. آنها از خریدهای احساسی پرهیز می‌کنند، چون خریدهای آنها ممکن است قیمتی بالاتر از خرید مردم عادی داشته باشد. یک نکته جالب در مورد میلیونرها این است که آنها اغلب از کوپن استفاده می‌کنند، دنبال بهترین قیمت‌ها هستند و اگر پول زیادی از آنها گرفته شود، سرو صدا بر پا می‌کنند. یک از دوستان چندین میلیون پول دارد. هفته گذشته دیدم که با یک هتل‌دار بر سر ۴۰ دلار چانه می‌زد! همیشه در همه مراحل زندگی، صرفه‌جو باشید.

وابسته بودن به یک منبع درآمد

مطالعات نشان می‌دهد که میلیونرها چندین منبع درآمد دارند. بر اساس یک مطالعه، ۶۵ درصد میلیونرها سه منبع درآمد و ۳۵ درصد، چهار منبع درآمد دارند. اما همه میلیونرها این مسیر را دنبال نمی‌کنند. به عنوان مثال، ایک باتیستا تاجر برزیلی را در نظر بگیرید که ۳۵ میلیارد دلار ثروت داشت. باتیستا واقعا اعتقاد داشت که چیزی نمی‌تواند تجارت نفت و گاز او را از بین ببرد. اما تولید نفت کاهش پیدا کرد و ورشکست شد.

یکی از محققان می‌گوید:

«داشتن چند منبع درآمد معقولانه است. زمانی که یک منبع درآمد خود را به دلیل بحران اقتصادی از دست بدهید، منبع دیگر می‌تواند به حفظ ثروت شما کمک کند.»

به طور خلاصه، همه تخم‌مرغ‌های خود را درون یک سبد قرار ندهید.

سرمایه‌گذاری بی‌صبرانه و تهاجمی

بر خلاف سرمایه گذاران واقعی که بلندمدت فکر می‌کنند و همیشه آرام هستند، سرمایه‌گذاران تهاجمی «گرگ وال‌استریت» را الگوی خود قرار می‌دهند. آنها بسرعت سهام خرید و فروش می‌کنند و بدتر اینکه فکر می‌کنند چون میلیونر هستند نیازی به متخصصان تحصیل کرده سرمایه‌گذاری ندارند و اسیر خیالبافی‌های خود می‌شوند.

در نهایت، در مورد پول، خود را آموزش دهید. از پول خود محافطت کنید تا ورشکست نشوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج