۵۵۰۰
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

توصيه‌هاي بزرگ‌ترين پزشكان جهان براي پوست و موي شما

تاثيرسودا و سيب زميني بر روي پوست

از بين رفتن سريع آرايش، حساسيت‌هاي پوستي، بي‌آبي بدن، موهاي به هم ريخته و مجعد وگونه‌هاي گلگون، همه اينها اثرات آب و هواي تابستان است كه اگر مراقب نباشيد، مي‌تواند تاثيرات بدي بر اندام و چهره شما داشته باشد.

تاثيرسودا و سيب زميني بر روي پوست

تاثيرسودا و سيب زميني بر روي پوست

از بين رفتن سريع آرايش، حساسيت‌هاي پوستي، بي‌آبي بدن، موهاي به هم ريخته و مجعد وگونه‌هاي گلگون، همه اينها اثرات آب و هواي تابستان است كه اگر مراقب نباشيد، مي‌تواند تاثيرات بدي بر اندام و چهره شما داشته باشد اما لزومي ندارد تا زماني كه دماي هوا به اندازه دلخواه برسد خود را در خانه حبس كنيد. متخصصان آرايش و پوست و مو راهكارهايي پيشنهاد مي‌كنند كه مي‌تواند شما را در روزهاي گرم تابستان خنك نگه دارد.


تاثيرسودا و سيب زميني بر روي پوست

كمكي كه سيب‌زميني به شما مي‌كند

  • دكتركارلا فابريز:
يك نسخه جادويي براي اين كار وجود دارد: يك سيب‌زميني را نصف كرده و سپس به قطعات باريكي تقسيم كنيد. از هر يك از تكه‌هاي خرد شده براي قسمت‌هاي سوخته استفاده كنيد و اجازه دهيد روي صورت شما خشك شود. سپس پوست خود را خوب بشوييد. بلافاصله از مرطوب‌كننده حاوي پپتيد استفاده كنيد تا قرمزي پوست را كاهش دهيد. اين مرطوب‌كننده را روي سطح پوست بماليد. كرم پودرتان را مانند هميشه استفاده كنيد اما از اسفنج براي پخش كردن آن روي صورت‌تان استفاده نكنيد چون به اين ترتيب صورت‌تان اذيت مي‌شود. دفعه بعد حتما از ضد‌آفتاب و كلاه براي پيشگيري از آفتاب سوختگي استفاده كنيد.


اگر موهاي مجعد داريد
  • دكتر برايان كمپل:
بهترين كار نرم نگه‌داشتن موها با استفاده از سرمي است كه حاوي سيليكون‌هاي مصنوعي، پليمرها و رزين نباشد و موادي در آن به كار رفته باشد كه با وزن ملكولي كم بتواند به لايه‌هاي دروني مو نفوذ كرده و تاثير بگذارد.


با موهايي كه روي صورت مي‌افتد چه كنيم؟
  • برايان كمپل:
همه موهاي‌تان را از پشت جمع كنيد و ببافيد. تمام موهاي بافته را به‌صورت خرگوشي ببنديد و انتهاي موها را با كش جمع كنيد.


با حساسيت‌هاي پوستي چه كنيم
  • دكتر اليزابت روشه:
عرق تابستانه و ضد‌آفتاب‌هايي با SPF زياد مي‌تواند باعث مسدود شدن منافذ پوست به‌خصوص در ناحيه پشت ‌شود. دقت داشته باشيد پوست‌‌تان را مرتب تميز كنيد تا عاري از باكتري باشد. مي‌توانيد پوست‌تان را با سالسيليك اسيد ۲ درصد تميز كنيد. بهتر است از ضدآفتاب‌هايي استفاده كنيد كه در عين آن‌كه منافذ پوست را باز نگه مي‌دارد، آن را در برابر اشعه مضر آفتاب نيز محافظت ‌كند. براي پيشگيري از حساسيت‌هاي پوستي مي‌توانيد از لايه‌بردارهاي حاوي گليكوليك، لاكتيك و اسيد سالسيليك ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده كنيد. وقتي اين محصولات را به كار مي‌بريد، سعي كنيد در معرض آفتاب نباشيد.


موها را با سودا بشوييد
  • دكتر آنجلو ونسيا:
بعد از يك روز آفتابي كنار ساحل موهاي‌تان را با سودا بشوييد. گاز سودا مي‌تواند ناخالصي‌ها را از تارهاي مو بزدايد.

براي محافظت مو در برابر خشك شدن آن، هنگام آفتاب گرفتن از ماسك مو يا حالت‌دهنده‌هاي قوي با محافظ نورهاي ماوراي‌بنفش استفاده كنيد. مي‌توانيد هفته‌اي يك‌بار به‌مدت ۵ تا ۱۵ دقيقه از ماسك مو قبل از حمام استفاده كنيد.


شينيون كمك مي‌كند
  • زوو كورتز:
لغت شينيون واژه‌اي فرانسوي به معناي پشت گردن است. موهاي‌تان را از پشت به‌صورت دم اسبي ببنديد و سپس شروع به پيچيدن كل موها به راست يا چپ كنيد تا وقتي كه موهاي‌تان به محل بسته شدن مو برسد. اين گلوله مو را با يك سنجاق يا گل سر زيبا ببنديد.


چگونه از پوست چرب در تابستان محافظت كنيد؟
  • دكتر اولگا شيكه ريز
مردم در تابستان به‌دليل آن‌كه احساس كثيفي و عرق مي‌كنند، زياد استحمام مي‌كنند. همين ممكن است موجب از بين رفتن چربي مورد نياز پوست شود و آن را خشك كند. بهتر است از يك تونر نرم استفاده كنيد كه در عين اين كه چربي اضافه پوست‌تان را مي‌گيرد، آن را بدون محافظ نمي‌گذارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج