۵۵۶۸۱
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

راهنمای سفر به ارمنستان

ارمنستان یک شهر تاریخی بسیار زیبا و مملو از کلیساهای گوناگون است. مناظر طبیعی این کشور شامل جنگل های سرسبز، دریاچه های دوست داشتنی و دشت های پهناور است. اما بهترین چیز در مورد ارمنستان، خود مردم ارمنستان هستند.

راهنمای سفر به ارمنستان




برترین ها: ارمنستان یک شهر تاریخی بسیار زیبا و مملو از کلیساهای گوناگون است. مناظر طبیعی این کشور شامل جنگل های سرسبز، دریاچه های دوست داشتنی و دشت های پهناور است. اما بهترین چیز در مورد ارمنستان، خود مردم ارمنستان هستند. آنها مردمانی بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و خیلی خوب گردشگران را هدایت و راهنمایی می کنند.

• مساحت: ۲۹,۷۴۳ کیلومتر مربع
• جمعیت: 3.1 میلیون نفر
• پایتخت: ایروان

مسیحیت در سال ۳۰۱ پس از میلاد مسیح به این کشور وارد شد و می توان آن را یکی از قدیمی ترین ملت های مسیحی دنیا دانست. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ارمنستان با اعتقاد ملی گرایی و فرهنگ سنتی به عنوان یک کشور مستقل شناخته می شود. پایتخت این کشور ایروان نام دارد و مرکز فعالیت های فرهنگی، اعتقادات مترقی، موزه های استثنایی و هنرهای مدرن است.

کافه های این کشور بسیار مدرن هستند و در رستوران های آن می توان انواع غذاهای گرم و تازه را میل کرد. بیشتر رستوران های این کشور از نزدیک ترین باغ، تازه ترین میوه و سبزیجات را خریداری می کنند به همین دلیل همیشه همه چیز بسیار تازه است.

جاذبه های گردشگری

تماشای پرندگان

در ارمنستان گونه های کمیاب پرندگانی همچون عقاب، باز و قو را می توانید ببینید. ارمنستان خانه حدود ۳۴۶ نوع از ۵۵۰ گونه متنوع پرندگان اروپایی است.

راهنمای سفر به ارمنستان

تماشای غارها

برای تماشای غارهای شگفت انگیز آهکی می توانید به وایوتز دیزور بروید. در نزدیکی گوریس می توانید خانه های غار مانند که در دل کوه ساخته شده اند را از نزدیک مشاهده کنید. این غارها به دست بشر ساخته شده اند و در قدیم مسکونی بوده اند. گوریس حدود ۲۴۰ کیلومتر از ایروان فاصله دارد. این شهر در میان تپه‌ زارهای سبز قرار گرفته و آثار معماری اصیل ارمنی در آن حفظ شده است.

راهنمای سفر به ارمنستان

مکان های فرهنگی

ایروان مملو از مکان های فرهنگی همچون گالری ملی (تاسیس شده در سال ۱۹۱۹ میلادی) و کتابخانه ایروان است که بیش از ۱۳ هزار دست نوشته تاریخی و باستانی در آن نگهداری می شود. موزه تاریخی ایروان شامل تاریخچه ارمنستان است و در آن می توان انواع هنرهای دستی باستانی و تاریخی را مشاهده کرد.

راهنمای سفر به ارمنستان

دره Debed

در دره پر شیب دِبِد صومعه هاقپات و روستای ساناهین قرار دارند و هر دو جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می روند. گفته می شود، شاعر و آهنگساز بزرگ ارمنی، سایات نووا در ساناهین به دنیا آمده و راهب هاقپات شده و توسط نیروهای آقامحمدخان قاجار کشته شده است.
ساناهین نیز در استان لوری قرار دارد و با تله کابین به شهر الله وردی وصل می شود. صومعه هاقپات دلیل شهرت این روستا است و مرکز خوشنویسی و تذهیب بوده است.

راهنمای سفر به ارمنستان

دیلیجان (Dilijan)

دیلیجان شهری سرسبز در شمال ارمنستان است که از آن به عنوان «سوئیس کوچک» هم یاد می کنند. این شهر جنگل های همیشه سبز درختان کاج دارد و به دریاچه های آلپ می رسد.

راهنمای سفر به ارمنستان

اچمیادزین (Echmiadzin)

اِچمیادزین که نام رسمی آن واغارشاپات است مکانی مقدس در ارمنستان است که به سال های ۱۸۰ تا ۳۴۰ پس از میلاد مسیح تعلق دارد. این مکان در واقع کلیسای جامع سنت گرگوری ایلامیناتور است. مردم این کشور اعتقاد دارند حضرت عیسی به شخصه از آسمان در آنجا به زمین فرو آمد تا مکان موردنظرش برای ساخت کلیسا را نشان دهد. به همین دلیل، نام این آستان مقدس را اچمیادزین به معنای ظهور تک ‌فرزند گذاشته اند که به عیسی مسیح (ع) اشاره دارد.

راهنمای سفر به ارمنستان

ماهی گیری

در سفر خود به ارمنستان بد نیست سری هم به دریاچه سوان بزنید. این دریاچه مشهورترین گونه های قزل آلا و سالمون به نام «ایشخان» دارد که مخصوص این منطقه است. دریاچه سوان در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان قرار دارد و بزرگ ‌ترین دریاچهٔ قفقاز است.

راهنمای سفر به ارمنستان

صومعه گغارد

یکی از مکان های مذهبی ارمنستان، صومعه گغار است. این صومعه جزو میراث جهانی یونسکو است و بخشی از کوه مجاور است و از سنگ تراشیده شده است. پس از بازدید از این صومعه راهتان را کج کنید و به معبد گارنی بروید. زمین لرزه بخش اعظم ساختار اصلی آن را تخریب کرده است اما معبدی که در ارتفاع ۳۰۰ متری از سطح رودخانه آزات قرار دارد، همچنان زیبایی خود را حفظ کرده است.

راهنمای سفر به ارمنستان

گوریس

گوریس نام روستایی در ارمنستان است که حدود ۲۴۰ کیلومتر از ایروان فاصله دارد. این روستا معماری آلمانی مربوط به قرن ۱۹ میلادی دارد و نمایش دهنده معماری اصیل ارمنی است. دلیل شهرت و زیبایی اصلی این روستا، خانه هایی است که در دل کوه همچون غار ساخته شده اند.

راهنمای سفر به ارمنستان

کوه نوردی و پیاده روی

پیاده روی و قدم زدن در روستاهای سرسبز ارمنستان یکی از تفریحات لذت بخش در ارمنستان است.

راهنمای سفر به ارمنستان

اسب سواری

اسب سواری در کوه آتشفشان آراگات یکی دیگر از تفریحاتی است که باید هنگام سفر به ارمنستان آن را تجربه کنید.

راهنمای سفر به ارمنستان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسين طهراني

      مكان هاي تفريحي-فرهنگي اصلي رو نگفتي.

    • امیررضا ش

      پس دیسکو چی؟

    • بهنام

      خوبه

    • مجتبی

      من میخام برج3 برم نمیدونم کم کمش چقدر باید پول چنج کنم؟ میشه راهنمایی ام کنید؟

    • بدون نام

      اصلا جالب نیست برا واستراحت وتفریح حیف است پول خرج کردن در ارمنستان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج