۵۶۳۵۷۶
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

پوشاک و عطرهای رونالدو، دیوید بکام و ... در ایران

تقریبا تمام ستاره های ورزشی معروف دنیا در کنار فعالیت حرفه ای خود، کسب و کارهای مختلفی راه اندازی کرده اند. بعضی از این افراد بر خلاف نوع رشته ورزشی خود به سراغ کسب و کاری متفاوت مثل رستوران رفته اند و نتوانسته اند موفق شوند.

روزنامه هفت صبح - علی هادی زاده: تقریبا تمام ستاره های ورزشی معروف دنیا در کنار فعالیت حرفه ای خود، کسب و کارهای مختلفی راه اندازی کرده اند. بعضی از این افراد بر خلاف نوع رشته ورزشی خود به سراغ کسب و کاری متفاوت مثل رستوران رفته اند و نتوانسته اند موفق شوند.
برخلاف آنها بسیاری ارزش برند خود را دانسته و فهمیده اند که در کدام حوزه می توانند بهتر عمل کنند. مثلا کسانی مثل مایکل جردن به سراغ کفش های حرفه ای رفته و افرادی مثل بکام به حوزه مد و فشن سر زده اند. خارج از موفق یا ناموفق بودن این برندهای ورزشی، در چند سال اخیر شاهد حضور گسترده محصولات شان در بازار ایران هستیم.
بازاری که با ورود محصولات کریستیانو رونالدو تحت عنوان CR۷ دوباره جان تازه ای گرفته و طرفداران این ورزشکار را خوشحال کرده است ولی این محصولات که با توجه به برندهای خود در بازار خارج ایران هم با قیمت بالاتر از حد معمول فروخته می شوند، در بازار ایران چه وضعیتی دارند؟ آیا ما آنها را گران تر می خریم یا نه؟

CR۷Y؛ کریستیتانو رونالدو

رونالدو در میان دیگر فوتبالیست های هم دوره خود یکی از فعال ترین افراد در زمینه تبلیغات و بازار کسب و کار خارج از فوتبال است؛ بازاری که او از همه جهت وارد آن شده است. از تبلیغات گرفته تا ساختن حتی و حتی موزه! ولی در این میان برند پوشاک CR۷ چیز دیگری است. همکاری دو قدرت بزرگ یعنی آقای Richard ChAI و گروه دانمارکی تولید کننده لباس های زیر مردانه به نام JBS در زمینه طراحی و تولید بهترین پوشاک مردانه، نقطه آغاز CR۷ بود.
این دو با استفاده از سال ها تجربه و استفاده از مواد با کیفیت CR۷ را در راستای تحقق اهدافش یاری کردند. تولیدات این کمپانی با چهار خط متفاوت در زمینه تولید جوراب و چهار خط دیگر برای لباس زیر، آغاز به کار کرد. تولید محصولات این شرکت همواره با هدف عرضه بهترین ها بوده که همین امر موجب محبوبیت هر چه بیشتر آن در بین مشتریان شده است.
پوشاک و عطرهای رونالدو، دیوید بکام و ... در ایران

قیمت محصولاتش در ایران چگونه است؟

تقریبا تمام پوشاک CR۷ در بازار ایران موجود هستند. از پیراهن و ژاکت گرفته تا کفش و جوراب. بیشتر این پوشاک هم در فروشگاه های مجازی پیدا می شوند تا فروشگاه های سطح شهر ولی قیمت آنها چگونه است؟ پیراهن های برند این ورزشکار که ظاهر بسیار ساده ای دارند در اروپا و در اصل خود کشور پرتغال با قیمتی حدود ۵۰ تا ۶۰ یورو فروخته می شوند ولی وقتی به ایران می رسد قیمت فروش آنها افزایش یافته و معمولا شما زیر ۳۰۰ هزار تومان نمی توانید آنها را خریداری کنید.

مثلا یکی از مدل های این شرکت که یک پیراهن بسیار ساده و بدون هیچ طراحی خاصی است حدود ۶۵ یورو (۲۸۰ هزار تومان) قیمت دارد در حالی که در ایران حدود ۳۲۰ هزار تومان فروخته می شود. جوراب های این شرکت نیز حدود هفت یورو (۳۰ هزار تومان) قیمت داشته و در ایران حدود ۴۰ هزار تومان به بالا فروخته می شوند. کفش های این برند که نسبت به بقیه محصولات آن از معروفیت بیشتر برخوردار هستند تقریبا با همان قیمت اروپایی خود فروخته می شوند. مثلا مدل های LOAFERS را که حدود ۱۸۰ یورو (۷۸۸ هزار تومان) قیمت دارند را می توانید با قیمتی نزدیک ۷۹۰ هزار تومان تهیه کنید.

David & Victoria Beckham؛ دیوید بکام

دیوید بکام ستاره معروف فوتبال، خارج از بسیاری از کسب و کارهای خود، وارد عرصه عطر و ادکلن نیز شده است؛ آن هم نه به تنهایی بلکه با همسر خود که یکی از مدل های معروف دنیا محسوب می شود. ویکتوریا بکام یکی از خوانندگان گروه Spice Girls بوده و دارای شهرت و هواداران بسیاری در حرفه خود است. او برای مدتی به عنوان مدل و مدیر بخش های طراحی و دیزاین فشن نیز مشغول به کار بوده و خط تولیدی در زمینه های مختلف نظیر زیورآلات، جین، لباس و عطریات دارد.

این دو زوج جذاب و پرطرفدار سال ۱۹۹۷ با یکدیگر آشنا و در سال ۱۹۹۹ ازدواج کردند و در حال حاضر دارای چهار فرزند هستند. اولین عطر و ادکلن دیوید و ویکتوریا بکام در سال ۲۰۰۵ با همکاری کمپانی Coty با نام David Beckham's Instinct for men و در سال ۲۰۰۶ با نام Intimately Beckham For Her and For Him به بازار عرضه شد. بیشتر محصولات برند دیوید و ویکتوریا بکام توسط عکسی از خودشان تبلیغ می شود و توانسته است عنوان پرفروش ترین عطر سلبریتی را به خود اختصاص دهد. برند David and Victoria Beckham در بازه زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ حدود ۲۲ عطر و ادکلن به بازار فرستادند.
پوشاک و عطرهای رونالدو، دیوید بکام و ... در ایران

قیمت محصولاتش در ایران چگونه است؟

ادکلن های این دو فرد معروف در حوزه فوتبال و مُد، هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. بعضی از آنها با اسم دیوید بکام فروخته و بعضی دیگر با اسم هر دوی آنها عرضه می شود. مثلا یکی از مدل های معروف این شرکت Intimately Beckham Night نام داشته که در بازار دنیا قیمتی حدود ۱۳ دلار دارد.
یعنی حدود ۵۰ هزار تومان ولی در بازار ایران اگر این ادکلن را پیدا کنید، معمولا قیمتی بالای ۱۰۰ هزار تومان دارد. در چند فروشگاهی که ما بازدید کردیم قیمت آن در حدود ۱۰۵ تا ۱۲۰ هزار تومان متغیر بود. مدل زنانه David Beckham Signature for Her نیز در بازار دنیا حدود ۱۳ تا ۱۵ یورو قیمت دارد، آ« هم در بازار ایران قیمتی چند برابر داشته و حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان فروخته می شود.

Nike Jordan؛ مایکل جردن

هر چند مایکل جردن ستاره تاریخی بسکتبال سال هاست که از فعالیت حرفه ای خداحافظی کرده است ولی نامش همچنان در هر عرصه ای می تواند ورق را برگرداند. مثلا به تازگی یک جفت از کفش های ستاره اسبق NBA که روی آن امضای جردن هم وجود دارد و در المپیک ۱۹۸۴ لس آنجلس مقابل اسپانیا آن را پوشیده بود در یک حراجی با رقم نجومی ۱۹۰ هزار دلار به فروش رفت.

در دنیای کسب و کار نیز مایکل جردن از اولین کسانی بود که با شرکت نایک قرارداد بست و کفش هایی با برند خود تولید کرد؛ کفش هایی که به تازگی در دسته بندی های مختلفی تولید شده و با طراحی های خاص خود مناسب علاقه مندان کفش کتانی حرفه ای محسوب می شود. این شخصیت رکوردهای مختلفی در فروش کفش ها و لباس های خود به جا گذاشته است، به گونه ای که طبق برآوردها فقط اسم مایکل جردن ارزشی بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار دارد.
پوشاک و عطرهای رونالدو، دیوید بکام و ... در ایران

قیمت محصولاتش در ایران چگونه است؟

لباس های این برند تولید محدودتری نسبت به کفش ها داشته و در ایران نیز به سختی پیدا می شوند ولی اگر کتانی های جردن را می خواهید تقریبا به راحتی و با اختلاف کمتر از یک ماه از عرضه جهانی می توانید در ایران آنها را بپوشید. کتانی های جدید و ۲۰۱۷ این ورزشکار بسته به نوع کاربری قیمت های مختلفی دارند. مثلا مدل ساده JORDAN ULTRA FLY ۲ در بازار اروپا حدود ۸۰ یورو (۳۵۰ هزار تومان) قیمت دارد در حالی که در بازار ایران تا ۷۹۰ هزار تومان نیز فروخته می شود.
مدل های حرفه ای تر به خاطر قیمت های بالای شان کمتر در ایران پیدا می شوند. مثلا مدل AIR JORDAN ۳۱ LOW در دنیا حدود ۱۴۸ یورو (۶۵۰ هزار تومان) قیمت خورده است ولی وقتی به بازار ایران می رسد قیمت آن به حدود ۹۹۵ هزار تومان تغییر پیدا می کند.

Nike Lebron؛ لبران جیمز

نایکی یک نوع قرارداد خاص دارد که آن را تنها با افرادی که در رشته خود سرشناس هستند امضا می کند؛ قراردادی که به قرارداد مادام العمر معروف است. یکی از این افراد کریستیانو رونالدو است و در بسکتبال هم شخصی نیز جز لبران جیمز. یکی از پرفروش ترین محصولات شرکت نایکی کفش و وسایل مربوط به لبران جیمز است.
این بازیکن که افتخارات فراوانی در چند سال اخیر کسب کرده و رکوردهای مختلفی را جابجا کرده است قراردادی به ارزش ۹۰ میلیون دلار با نایکی بسته است. او حتی در باشگاه لیورپول هم سهام دارد و آژانس تبلیغاتی خود را نیز راه اندازی کرده است. به نظر می رسد کسی که توانسته در ۲۰ سالگی حدود ۱۱۰ میلیون دلار درآمد نصیب خود کند، آینده کاری روشنی خواهد داشت.
پوشاک و عطرهای رونالدو، دیوید بکام و ... در ایران
قیمت محصولاتش در ایران چگونه است؟

محصولات این برند از لحاظ ظاهری کاملا سطح متفاوتی از دیگر محصولات نایکی دارد. معمولا کفش های این برند جای بند، چسب داشته و طرفدارهای پروپاقرص خود را دارد. مدل های جدید این محصول سری LEBRON SOLDIER هستند که هر کدام با قیمت متفاوتی در ایران پیدا می شوند. مثلا مدل LeBron Soldier 10 در دنیا حدود 90 یورو (400 هزار تومان) فروخته می شود ولی این محصول در ایران حدود 650 هزار تومان قیمت گذاری شده است. مدل دیگر LeBron Soldiers 11 است که تقریبا 140 یورو (610 هزار تومان) در سایت اصلی نایکی قیمت گذاری شده است. این محصول در کشور ما حدود 800 هزار تومان فروخته می شود. البته حواس تان به مدل های تقلبی باشد، مدل هایی که حدود 200 هزار تومان قیمت دارند.

Nike Kobe؛ کوبی برایان

کوبی برایان بر پایه اطلاعات سایت فوربس در سال 2013 پس از تایگر وودز و راجر فدرر سومین کسی است که سالی 62 میلیون دلار درآمد کسب کرده است. او در سال های قبل از 2008 زندگی حرفه ای پر فراز و نشیبی داشت ولی بعد از آن توانست سال به سال خود را بالاتر بکشد و حتی تبدیل به بهترین بازیکن سال شود.
برند او که تحت نظارت شرکت نایکی تولید می شود نیز در سال های اخیر بسیار پرطرفدار شده و به خصوص در کشورهایی مانند چین فروش بسیار زیادی داشته است. علاوه بر نایکی، کوبی برایان با شرکت هایی مثل بنز، Sprite و هواپیمایی ترکیه نیز قرارداد همکاری بسته است.
پوشاک و عطرهای رونالدو، دیوید بکام و ... در ایران

قیمت محصولاتش در ایران چگونه است؟

کفش های تحت برند این ورزشکار ساق نداشته و بسیار ساده تر از برندهای جردن و لبران اند، هر چند از لحاظ قیمتی هم سطح آنها هستند و در بعضی موارد حتی قیمت بالاتری دارند. مثلا یکی از مدل های جدید این برند به اسم KOBE A.D Men Igloo با قیمت ۱۶۰ یورو (۷۰۰ هزار تومان) در بازار اروپا عرضه می شود. این کفش در ایران هر چند تازه وارد است ولی با این حال قیمتی حدود ۹۰۰ هزار تومان را به خود اختصاص داده است.
مدل های قدیمی تر این برند قیمت منطقی تری دارند. مثلا یکی از مدل های این برند که فکش راحتی محسوب می شود تا ورزشی، تحت عنوان Nike Kobe AdNXT با قیمت ۱۹۰ یورو (۸۳۰ هزار تومان) در سایت نایکی موجود است و در ایران حدود ۹۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیمین

      خوب بود

    • محسن

      ببخشید اینها چی بود کجا هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج