۵۷۷۳۹۱
۵۱۱۸
۵۱۱۸
پ

مصاحبه با معمار معروف ژاپنی «کنگو کوما»!

«کنگو کوما» یکی از برجسته ترین معماران جهان است که تئوری اش بازسازی سنت ساختمان های ژاپنی و تفسیر این سنت ها برای معماری قرن بیست و یکم می باشد.

وب سایت گروه معماران آرل : رابطه بین هویت، سنت و تجربه همیشه مثل یک آهنربا افکار من را هنگام ایده پردازی به خودشان جذب می کنند. «کنگو کوما» یکی از برجسته ترین معماران جهان است که تئوری اش بازسازی سنت ساختمان های ژاپنی و تفسیر این سنت ها برای معماری قرن بیست و یکم می باشد.

وی نیز در سال 1997، موفق به اخذ جایزه معمار برتر ژاپن شد. کوما سخنرانی های گسترده ای داشته و نویسنده کتاب ها و مقالات متعدد و بحث و انتقاد از رویکرد ها در معماری معاصر است. پروژه های کوما علاقه خاص او به ارتباط نور با طبیعت از طریق مواد مختلف را آشکار می سازد.
مصاحبه با معمار معروف ژاپنی «کنگو کوما»!

از جمله پروژه های کلیدی او می توان به موزه هنر سونتری در توکیو، خانه دیوار بامبو در چین، مرکز هنر «Besancon» در فرانسه و یکی از بزرگترین کابین ها در کارائیب برای «Mandarin Oriental Dellis Cay» را نام برد. این معمار مشهور ژاپنی و بنیان گذار شرکت معتبر «Kengo Kuma & Associates» صد و پنجاه کارمند در توکیو و پاریس دارد. شرکتی که در حال حاضر بیش از صد پروژه معماری در سرتاسر آسیا، اروپا و آمریکا در آن مشغول به کار هستند؛ از جمله استادیوم ملی توکیو. برترین جایزه طراحی داخلی برای لابی ساختمان تجاری پروژه «Hongkou Soho» در شانگهای، به این فرم اعطا شد. کوما در سالن «یورولوچ میلان» نمایشگاهی از آخرین طرح های چراغ هایش کا با همکاری کمپانی لسویت و با الهام از طرح های تاریخی ژاپن بود را هم برگزار کرده است. من از او خواستم که در رابطه با آخرین پروژه اش بیشتر توضیح دهد:

- درباره «Lasvit» بگویید. چرا می خواهید از شیوه ی سنتی «Yakisugi» از چوب نگهداری کنید؟

هدف این بود که تعامل بین دو بافت کاملا متفاوت، دانه های شیشه ای و طبیعی چوب تعیین شود. پس از بررسی روش دمیدن شیشه در داخل قالب های چوبی، واکنش طبیعی بین آنها برایم جذاب شد. بافت سوخته سطح چوبی کاملا بر روی سطح شیشه خودنمایی می کند و به ما «Yakisugi» را یادآوری می کند.

- آیا از طراحی محصولات به همان اندازه که در پروژه های معماری کار می کنید، لذت می برید؟ تفاوت اصلی این دو از دید شما چیست؟

من از تمام بخش های طراحی و مراحل آن، از طراحی محصول و معماری کوچک تا پروژه های بزرگ و برنامه ریزی شهری لذت می برم. برای طراحان مهم است که در صورت امکان بتوانند روند تولید را در هر زمینه ای کشف کنند و به چالش بکشند.

- شما در سرتاسر جهان کار می کنید. آیا هنوز هم کار خود را بیشتر ملهم از ژاپن و آسیا می دانید یا احساس می کنید که در حال حاضر کارتان بین المللی است؟ چگونه آن الهام در طول حرفه شما تکامل یافته؟

هر فضایی دارای شخصیت منحصر به فرد خود، میراث فرهنگی محلی، آب و هوای خاص، عادت ها و ترجیحات است. من همیشه سعی می کنم بیشتر از مکان ها و مردم خودم برای پروژه هایم الهام بگیرم. برای من مهم است که در طول فرایند طراحی توجه و احترام به تاثیرات محلی داشته باشم.

- آیا می توانید به من بگویید چگونه موزه «V&A» در دانتیِ اسکاتلند، در حال تکمیل شددن است و چگونه طراحی شما با نیازهای یک موزه معاصر مطابقت دارد؟

ما فضای هنری را به عنوان مکعب های سفید و زاویه ای آماده می کنیم که به وسیله یک هندسه پویا پیچیده شده تا جنبش را بیان کرده و تجربیات گردشگران را فراتر از زندگی روزمره کند. یک مفهوم شناور با اشاره به قوس کشتی که به خوبی در محیط خود نشسته است. یک «سوراخ» افقی بزرگ در مرکز ساختمان قرار گرفته. این ویژگی برای ایجاد یک مرکز فرهنگی قرن بیست و یکم که بخشی جدایی ناپذیر از محیط زیست و جامعه است، کافی ست. این طراحی برای بهبود مدل موزه های هنری قرن بیستم که از محیط زیست قطع شده، طراحی شده است.
مصاحبه با معمار معروف ژاپنی «کنگو کوما»!

- درمورد استادیوم ملی ژاپن؛ چطور می خواهید با آن پروژه دست و پنجه نرم کنید؟

قصد من این بود که یک چشم انداز منحصر به فرد ایجاد کنم. با این ایده قرار است که بخشی از استادیوم به جنگل بپیوندد. امیدارم مردم از این منطقه ویژه سبز در ساختار بسیار منسجم و فشرده ی شهری لذت ببرند.

مصاحبه با معمار معروف ژاپنی «کنگو کوما»!

- شما در ساختار استادیوم بیشتر از چوب استفاده کردید. آیا فکر می کنید تمرکز بیشتری بر آموزش معماران برای استفاده از چوب و دیگر مواد پایدار وجود دارد؟

قطعا آینده ای بزرگ در مواد پایدار وجود دارد و من معتقدم چوب یکی از آنهاست.

- این سوال را معمولا از همه معماران و طراحان در هر اِشلی می پرسم، شما هم مستثنی نیستید؛ مایلم بدانم به کدام یک از پروژه هایتان بیشتر افتخار می کنید و چرا؟

از پروژه های در حال اجرا، موزه دانش بومی در مانیلِ فیلیپین. در این پروژه من واقعا یکپارچگی بین امکانات عمومی و پوشش گیاهی محلی و گرمسیری را دوست دارم.
مصاحبه با معمار معروف ژاپنی «کنگو کوما»!

- کدام معماران یا طراحانی که امروزه کار می کنند را تحسین می کنید؟

«Bjarke Ingels» برای نگرش وی. او در مورد طراحی به مبارزه می پردازد.

- آیا یک ساختمان با یک طراحی داخلی خاص وجود دارد که از نظر شما الهام بخش باشد؟

کلیسای سنت ماری اثر «Kenzo Tange». این طرح در مورد تجربه و هماهنگی فضا است.
مصاحبه با معمار معروف ژاپنی «کنگو کوما»!
مصاحبه با معمار معروف ژاپنی «کنگو کوما»!

- امید و اهداف شما برای استودیوی طراحی تان در سال های آینده چیست؟ چیزهای کلیدی که واقعا می خواهید به دست بیاورید، کدام اند؟

من آرزو می کنم بیشتر در طراحی شهری تمرکز کنم. طراحی معماری شهری در مقایسه با معماری منحصربه فرد می تواند مجموعه ای از تجربیات را فراهم آورده و توسط بیشتری مورد استفاده قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج