جاباما
۵۸۲۷۷۲
۱۱ نظر
۵۰۱۱
۱۱ نظر
۵۰۱۱
پ

گران‌ترین خانه‌های پایتخت در بازار اجاره

آخرین گزارش های رسمی شهادت می دهند متوسط قیمت اجاره بهای ماهیانه در تهران، پایتخت ایران چیزی حدود ۲۷ هزار و ۶۴۷ تومان است.

روزنامه هفت صبح: آخرین گزارش های رسمی شهادت می دهند متوسط قیمت اجاره بهای ماهیانه در تهران، پایتخت ایران چیزی حدود ۲۷ هزار و ۶۴۷ تومان است. یعنی اگر خانه ای ۱۰۰ متری را در نظر بگیرید از نظر علم آمار باید برای آن ماهی دو میلیون و ۷۶۵ هزار تومان خرج کنید. این رقم را می توان در بازار اجاره به اشکال مختلفی پرداخت که به آن تبدیل کردن می گویند. اگر بخواهید از شر اجاره ماهانه خلاص شوید، با تبدیل ۲.۷ میلیون اجاره به ۹۰ میلیون رهن کامل کارتان راه می افتد. هر دوتای شان پول زیادی است که شاید همه نتوانند از عهده پرداخت آن بربیایند.

حالا فکر کنید اگر از علم آمار و نمودارهای رسمی بانک مرکزی و مرکز آمار فاصله بگیریم و به دنیای واقعی کوچه و خیابان نزدیک شویم اوضاع چطور است؟ باورتان می شود در همین شهر که متوسط رقم اجاره اش در ماه ۲۷ هزار و ۶۴۷ تومان و پول رهن کاملش برای یک سال ۹۰ میلیون است، خانه هایی وجود دارند که تنها اجاره یک ماه شان ۹۵ میلیون تومان است؟

این رکورد اجاره در پایتخت است اما خانه های ۹۰ میلیونی، ۶۹ میلیونی، ۶۶ میلیونی، ۶۰ میلیونی، ۵۰ میلیونی و ۲۶ میلیونی هم به شکل فراوان به چشم می خورد. اگر عددها برای تان زیاد قابل فهم نیستند باید بگوییم داریم درباره خانه ای حرف می زنیم که زندگی کردن در آن به ۱.۵ میلیارد تومان پول پیش و ماهی ۵۰ میلیون تومان اجاره نیاز دارد! حالا حاضرید ادامه گزارش را بخوانید؟

۱. خانه رکوردشکن: ۵۰ میلیون اجاره و ۱.۵ میلیارد رهن!

قرص قلب تان را دم دست بگذارید. خانه ای که می خواهیم درباره اش حرف بزنیم با تبدیلات موجود در بازار رهن و اجاره، ماهانه حدود ۹۵ میلیون تومان نصیب صاحبش می کند. این خانه ۴۶۰ متر مربع زیربنا دارد. چهارخوابه است و با سنگ کفپوش شده است. پارکینگ و انباری و بالکنش به راه است و سونا و استخر و جکوزی هم دارد. متراژ تراس به ۲۰۰ متر می رسد و خود ساختمان به شکل دوبلکس بنا شده. در آگهی قید شده که نوساز است و برای مشتری تخفیف در نظر می گیرند.
گران‌ترین خانه‌های پایتخت در بازار اجاره

هول برتان ندارد. اول باید یک و نیم میلیارد پول پیش و ماهی ۵۰ میلیون تومان اجاره جور کنید بعد برای تخفیف چانه بزنید. می توانید؟ شغل تان دقیقا چیست؟ چگونه می توانید ماهی ۵۰ میلیون تومان نقدی بدهید و یک و نیم میلیارد هم به دست صاحبخانه بسپارید؟ شغل تان چیست؟ بازاری؟ بازرگان؟ جراح قلب؟ فوتبالیست؟ آقازاده؟

برای این که دل تان نسوزد نکته آخر را بگوییم. خانه در بهمن سال ۹۴ آگهی شده و از همان زمان تا به حال کسی نتوانسته پای امضای قرارداد با مالک بنشیند.

۲. خانه ای با ۹۰ میلیون اجاره

۹۰ میلیون اجاره ماهیانه حاصل پرداخت سه میلیارد تومان پول بی زبان است به مالک به عنوان پول پیش. این رقم را برای خانه ای ۵۰۰ متری واقع در طبقه پنجم آپارتمانی در کامرانیه شمالی طلب کرده اند. خانه چهار اتاق خواب دارد و نوساز است. به سونا و استخر و جکوزی مجهز شده و نمای آن از سنگ است. آشپزخانه اش را کامل با چوب طراحی کرده اند و اگر چشم تان را گرفت، شاید بتوانید با صاحبخانه کنار بیایید چون اهل تبدیل کردن پول است. طبق عرف می توانید ۵۰۰ میلیون پیش و ماهی ۷۵ میلیون اجاره بدهید. با یک میلیارد تومان پول پیش هم رقم اجاره می شود حدود ۶۰ میلیون تومان در ماه.

۳. خانه ای با ۶۹ میلیون اجاره

در ولنجک خانه ای ۴۲۰ متری وجود دارد که با آشپزخانه فول فرنیش، چهار اتاق خواب، سونا و استخر و جکوزی، سه پارکینگ، چشم انتظار مشتری نشسته. برای این که دل تان بسوزد می گوییم؛ ساکنان این آپارتمان کارواش هم دارند. برای سکونت یک ساله در این خانه ۲.۲ میلیارد تومان پول پیش طلب کرده اند.

۴. سه قلوهای ۶۶ میلیون تومانی

در فهرست خانه هایی که منتظر پیدا کردن مستاجر هستند، سه خانه به چشم می خورد. هر سه تا نوساز، بزرگ ترین آنها با ۴۳۰ متر در زعفرانیه واقع شده است. آن را در طبقه هشتم ساخته اند و چهار اتاق خواب دارد. چیز خاصی نیست؟ دومی ۳۷۰ متر است و در طبقه پنجم ساختمانی در فرمانیه واقع شده، دارای دو پارکینگ است و چهار خواب دارد. صاحبخانه گفته با مشتری واقعی راه می آید و حاضر به تبدیل کردن پول است. سومی در سعادت آباد ساخته شده و چهارخوابه است. در آگهی گفته اند هر واحد سه پارکینگ دارد. سالن بدنسازی هم علاوه بر استخر و سونا و جکوزی، در ساختمان ساخته اند.
گران‌ترین خانه‌های پایتخت در بازار اجاره

۵. خانه های ۶۰ میلیونی

۶۰ میلیون تومان در ماه اجاره خانه ای است که برایش دو میلیارد تومان پول پیش در نظر گرفته اند.از این خانه ها حداقل سه تا پیدا کرده ایم. دوتا از آنها نوساز هستند. اولی در اقدسیه است، ۳۰۰ متر زیربنا دارد و چهار اتاق خواب، مستاجر علاوه بر استخر و سونا و جکوزی می تواند از سالن بدنسازی و دو پارکینگ استفاده کند.

صاحبخانه که خودش در آپارتمان ساکن نیست گفته حاضر است رقم را تبدیل کند. در زعفرانیه هم یک مورد ۶۰ میلیونی وجود دارد که ۳۸۰ متری است با چهار اتاق خواب. کف آن را پارکت کرده اند و نوساز است. سومین انتخاب این بخش کمی ارتفاعش بالاست. در طبقه یازدهم واقع شده و ۴۸۵ متر است. با توجه به شش اتاق خواب ساخته شده در این ساختمان می توان آن را به خانواده هایی با جمعیت زیاد پیشنهاد داد. در آگهی ۳۱ متر تراس و دو انبار و سه پارکینگ، به عنوان سایر نقاط مثبت ذکر شده است. با این حال امکان دارد عمر پنج ساله ساختمان کمی توی ذوق بزند.

۶. خانه ای با ۵۱ میلیون اجاره

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رهن را اگر به اجاره کامل تبدیل کنید، می شود ۵۱ میلیون تومان. اما صاحب خانه نوساز واقع شده در کامرانیه شمالی واحد ۳۷۰ متری اش را تنها به شکل رهن دست مستاجر می سپارد. این خانه چهار خوابه است و در طبقه سوم واقع شده. سونا و جکوزی واحد در خود ساختمان است.

۷. اجاره خانه با ماهی ۴۸ میلیون

در مهر سال ۹۴ آگهی شده است اما تا حالا کلید نخورده. ۴۵۰ متر است و در طبقه سوم ساختمان واقع شده. آشپزخانه اش را با وسواس از چوب ساخته اند و خود خانه دوبلکس است. اگر بتوانید آن را به دست بیاورید پنج اتاق خواب خواهید داشت. صاحبخانه خودش در همان ساختمان زندگی می کند و گفته حاضر است مبلغ را تبدیل کند.
گران‌ترین خانه‌های پایتخت در بازار اجاره

۸. لشکر بلندبالای ۴۰ تا ۴۸ میلیونی ها

احتمالا از یک جایی مد بوده که خانه های شان را با رقمی بین ۱.۳ تا ۱.۵ میلیارد تومان پول پیش اجاره بدهند. این کار برای صاحبخانه در ماه کم کم بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان درآمد ایجاد می کند. تعداد خانه هایی که با این رقم به بازار رهن و اجاره سپرده شده اند زیاد است. مثلا می توان در لیست آگهی هایی مربوط به سال ۹۴ پیدا کرد اما تعداد آگهی هایی که همین امسال منتشر شده اند و اتفاقا تازه ساز هم هستند کم نیست. مثلا در فرشته واحدی ۴۵۰ متری وجود دارد که به روف گاردن مجهز است. چهار اتاق خوابش مستر هستند و به شکل مبله کامل دست مشتری سپرده می شود. از دیگر فضایل این خانه می توان به دوبلکس بودنش اشاره کرد. صاحبخانه هم در ساختمان ساکن نیست و گفته حاضر است مبلغ را تبدیل کند. دیگر چه می خواهید؟

۹. ترافیک خانه های ۳۰ میلیون تومانی

وسط آن همه خانه اعیانی پول خرد هم پیدا می شود! مثلا اگر بر اساس تازگی آگهی ها جلو برویم، اولین گزینه خانه ای ۲۴۰ متری در زعفرانیه است که در طبقه دوم بنا شده، سه اتاق خواب دارد و به سونا و استخر و جکوزی مجهز است.دو پارکینگ دارد و نوساز است. برایش ۳۰ میلیون اجاره ماهانه و ۲۰۰ میلیون پیش می خواهند. اگر توانایی پرداخت ۳۰ میلیون اجاره در ماه را ندارید، مشکلی نیست چون صاحبخانه گفته با مستاجرش راه می آید و رقم رهن را تا ۵۰۰ میلیون پول پیش تبدیل می کند.

دو رکورددار بعدی در همان حوالی هستند؛ نیاوران و زعفرانیه. تا از زعفرانیه دور نشده ایم سراغ خانه دوم می رویم. خانه ای شمالی با زیربنای ۱۸۰ متر سه اتاق خواب دارد و در طبقه هشتم واقع مشده. درست مثل بقیه سونا و استخر و جکوزی اش به راه است. البته که بدون عیب نیست و دو سال از ساختش می گذرد. برای این که یک سال در این خانه زندگی کنید، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پول می خواهید که می شود ۳۶ میلیون درآمد برای صاحبخانه. همین پول نصیب مالک خانه ۲۰۰ متری حوالی جمشیدیه می شود. اگر بتواند برای خانه نوساز خود که سونا و استخر و جکوزی دارد، مستاجر جور کند، این کار کمی مشکل است؛ چرا؟ چون طرف از دی ماه چهار سال پیش چشم انتظار نشسته و هنوز کسی نتوانسته با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیش به سراغش برود.

رکوردداران بعدی هم سه قلو هستند و ابعاد بزرگی دارند. اولی در محمودیه واقع شده، دومی در سعادت آباد و سومی را در فرشته ساخته اند. آپارتمان محمودیه ۲۵۰ متر است و بالای ابرها در طبقه شانزدهم ساخته شده، سه خواب دارد و آشپزخانه اش را به شکل فول از پیش ساخته اند. یعنی لازم نیست هیچ وسیله برقی برای آشپزخانه تان بخرید. سونا و جکوزی و استخر هم داریم. برای اجاره کردن این خانه ۲۰۰ میلیون پیش و ماهی ۲۵ میلیون اجاره لازم دارید. اگر می خواهید همین حالا زیر میز بزنیم. علتش می تواند عمر پنج ساله بنا باشد.

سراغ خانه دوم برویم که ۴۴۰ متر مساحت دارد. تریبلکس است و چون در طبقه دوازدهم ساخته شده، روف گاردن هم دارد. آشپزخانه اش ولی نیمه فرنیش است و ۲۰ سال پیش کار ساختش تمام شده. عیب دیگرش این است که مالک در همان ساختمان سکونت دارد و ممکن است وقتی در روف گاردن تولد بچه تان را جشن گرفته اید، سر و کله اش پیدا شود و بگوید مادر مریض اش تازه خوابیده. بعد لابد مهمان های تان را باید ببرید به استخر و سونا و جکوزی. این خانه هم با ۲۰۰ میلیون پیش و ماهی ۲۵ میلیون اجاره در صورت پیدا شدن مشتری روی هم ۳۱ میلیون درآمد ماهانه برای صاحبش به ارمغان می آورد.

گل سرسبد خانه های ۳۱ میلیونی، واحد ۳۵۵ متری خیابان فرشته است. این خانه در طبقه چهارم واقع شده، چهار خواب دارد و نوساز است. مالک گفته ۲۰۰ میلیون پیش و ماهی ۲۵ اجاره می خواهد. خودش در همان ساختمان ساکن است و به نظر می رسد بدترین صاحبخانه ای باشد که ممکن است پیدا کنید. طرف کل ۱۲ ماه اجاره ۲۵ میلیونی را پیش پیش و یکجا می خواهد؛ سه میلیارد تومان ناقابل! یعنی پول لازم است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرح

      وووی کلم سوت کشید...اون وقت مایه خونه خریدیم,هنوز لنگ پونزده میلیون پول رهن هستیم که بدیم به مستاجر,که بلندشه,وماهی۹۷۰ت هم قسط بانک مسکن میدیم,نمیدونم بااین اقساط کی میتونیم پول مستاجررو جور کنیم؟

    • حامد

      قیمتا تقریبا خوبه
      خدا خیرتون بده خوب شماره تماس صاحب ملک هم می نوشتید اخه .الان نمیشه با این ادرسی که دادید بریم توی خیابونا بگردیم اگه کسی میتونه کمکم کنه شماره تماس رو به من برسونه .پراید مدل ۷۷سفید چپی برا فروش گذاشتم توی بنگاه .و الان منتظر مستاجر جدید هستم تا ۶ملیون پول رهنم رو ازش بگیرم که یه خونه خوب توی تهران بگیرم.

    • عماد

      قیمت نسبت به پارسال خیلی بهتر شده

    • بدون نام

      اصلا کسی میتونه در این خانه ها زندگی کنه من فکر کنم عالیرتبه ترین مقامات و فوتبالیست ها و جراحان قلب و تاجران وبازرگانان هم کمرشون زیر این همه پول پیش و اجاره بشکنه

    • بدون نام

      یه کم ارزونتر بگو مشتری بشیم.

    • بدون نام

      تعجب میکنم قیمت خیلی پایین هست .ما با این قیمت چیزه خوبی پیدا نکردیم اکثرا یه مقدار قدیمی هستن ۳ ۴ سال ساخت هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امیدوارم زودتر پیدا کنین و از الاخون والاخونی در بیاین

    • بدون نام

      برترینها این چه مطلبیه دیگه...آخه به من و تو چه که گرانترین خونه های پایتخت چه قیمتن...حالا میدونی چند نفر با دیدن این خونه ها و مقایسه با خونه خودشون احساس حقارت بهشون دست میده ...

    • بدون نام

      برترین های محترم ،این مطلب شما رو میشه با سریالای تلوزیون مقایسه کرد که شب عروسی میرم تو یه خونه فوقالعاده با وسایل آنچنانی !!!!آخه مگه چند نفر از این خونه ها دارن ،درآمد ما در سال فوقش بشه 50 میلیون اگه حقوقمون رو یکجا پس انداز کنیم ،اما خونه داریم ،با وام و قسط ،شما آدم رو ناامید می کنید !)!

    • بدون نام

      با یه میلیارد تو شهر ما میشه بهترین خونه حالا نه بالای شهر ولی یه منطقه خوب خونه خرید

    • عسل

      این خونه ها برای کسانی ساخته شده که پول بادآورده دارن .اگر کسی برای پول درآوردن زحمت کشیده باشه اینطوری خرجش نمیکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج