۶۲۱۶۵۵
۵۳۰۳
۵۳۰۳
پ

راه حل کمبود جا در خانه‌های کوچک!

از آنجایی‌که خانه، محل مأوا گرفتن و آرامش است، باید برای زیبایی فضای داخلی آن تلاش کرد و به چیدمان و دکوراسیون آن توجه ویژه‌ای داشت، پس دیگر زیاد مهم نیست که خانه‌مان بزرگ و ویلایی باشد یا کوچک و آپارتمانی. این نفس کار است که دارای اهمیت بوده و باید برای انجام آن کوشید.

مجله منزل - معین قوی: این روزها بیشتر از هر زمانی شاهد تغییر سبک و شیوه زندگی در کشورمان هستیم. تغییراتی که برخی از قسمت‌هایش مفید و کاربردی است و برخی دیگر نیز با حال و هوای ما ایرانی‌ها سازگاری زیادی ندارد. یکی از تغییراتی که نسبت به گذشته اتفاق افتاده و به‌وضوح شاهد آن هستیم، کوچک‌تر شدن فضای خانه‌ها و گسترش آپارتمان‌نشینی است.
از آنجایی‌که خانه، محل مأوا گرفتن و آرامش است، باید برای زیبایی فضای داخلی آن تلاش کرد و به چیدمان و دکوراسیون آن توجه ویژه‌ای داشت، پس دیگر زیاد مهم نیست که خانه‌مان بزرگ و ویلایی باشد یا کوچک و آپارتمانی. این نفس کار است که دارای اهمیت بوده و باید برای انجام آن کوشید. در این مطلب می‌خواهیم با چند پیشنهاد دکوراسیونی برای فضاهای مختلف خانه‌های کوچک در خدمت شما شما عزیزان باشیم.
راه حل کمبود جا در خانه‌های کوچک!

نشیمن

بدون شک اولین فضایی که در هر خانه‌ای به چشم می‌آید فضای نشیمن و پذیرایی است. نشیمن نقش اساسی و مهمی را در تبیین کلی دکوراسیون داخلی خانه ایفا می‌کند. حال ببینیم که برای دکوراسیون نشیمن کوچک و چیدمان وسایل آن، چه باید کرد؟
  • انتخاب مبل: مبلمان L شکل یکی از بهترین انتخاب‌ها برای فضاهای کوچک مربع شکل هستند. حتی شاید با داشتن یکی از آنها نیازی نباشد که از صندلی و یا مبل دیگری در این فضا استفاده کنید؛ بنابراین از شلوغ شدن فضا نیز جلوگیری خواهید کرد. از طرفی هم شاید به مبل‌های دسته‌دار علاقمند باشید. برای این منظور بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که دسته‌های لاغر و کم‌جایی دارند. کمتر شدن عرض دسته‌ مبل‌ها به داشتن فضای بیشتر در خانه کمک می‌کند.

  • انتخاب رنگ: برای اینکه کوچک بودن فضای خانه‌تان کمتر به چشم بیاید از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ خود بهره بگیرید. رنگ سفید و خنثی نور را بیشتر منعکس کرده و به دلیل روشنایی که در فضا ایجاد می‌کند به بزرگ‌تر جلوه دادن آن کمک خواهد کرد.

  • استفاده از آیینه: آیینه با انعکاس تصاویر و رنگ‌ها، کمک بسیار زیادی به بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای مختلف خانه می‌کند. به این منظور می‌توان یکی از دیوارهای نشیمن خانه را آیینه‌کاری نمود و یا از آیینه‌های قدی و دیواری بزرگ استفاده کرد.

راه حل کمبود جا در خانه‌های کوچک!
آشپزخانه

ازآنجایی‌که آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای به‌حساب می‌آید، باید برای دکوراسیون و چیدمان آن نهایت دقت و تمرکز را به خرج داد. با انجام این پیشنهاد‌ها دیگر لازم نیست نگران کوچک بودن آشپزخانه‌ خود باشید.

  • استفاده از سطوح براق و سفید: با کمک سرامیک‌، سنگ‌ و کابینت‌های براق و سفید می‌توانید جذابیت خاصی به آشپزخانه خود ببخشید. هم‌چنین این سطوح باعث انعکاس نور در فضا شده و آشپزخانه را نیز بزرگ‌تر نشان خواهند داد.

  • استفاده از کابینت با در شیشه‌ای: استفاده از در شیشه‌ای کابینت باعث می‌شود تا وسایل داخل کابینت دیده‌شده و از طرفی هم از گردوخاک گرفتن و کثیفی آن جلوگیری شود. این کار نیز به بزرگ‌تر دیده شدن آشپزخانه کوچک شما کمک زیادی خواهد کرد.

  • بین کابینتی آیینه‌ای: می‌توان با استفاده از یک آیینه‌ بزرگ و کشیده در دیوار بین کابینت، باعث انعکاس نور و تصاویر در آن شد و به این وسیله به بزرگ دیده شدن آشپزخانه هم کمک کرد.

راه حل کمبود جا در خانه‌های کوچک!

اتاق‌خواب

اگرچه دکوراسیون فضای اتاق‌خواب بسیار سلیقه‌ای است، اما می‌توانید برای بزرگ‌تر دیده شدن فضا به انجام این دو پیشنهاد کاربردی بپردازید:

  • تخت‌خواب تاشو: این نوع تخت‌ها در دو نوع تاشو به‌صورت افقی و عمودی در بازار موجود هستند. شما می‌توانید با توجه به فضای موجود در اتاقی که قرار است تخت در آن نصب شود نوع مناسبی از آن را انتخاب کنید. زمانی که از تخت تاشو استفاده‌ای نمی‌شود به‌راحتی و زیبایی تاشده و این امکان را می‌دهد که در اتاق و فضای کوچک خود از میز یا هر وسیله‌ای دیگر که نیاز شد استفاده کنید.

  • تابلوهای عمودی: اگر به نصب تابلوهای هنری و یا عکس‌های شخصی خودتان در اتاق‌خواب کوچک خانه‌ خود علاقمند هستید، پیشنهاد ما به شما این است که ترجیحاً از تابلوهای عمودی استفاده کنید تا ارتفاع دیوارها بلندتر به نظر بیاید. هم‌چنین از نصب تابلو در مرکز دیوار خودداری کنید، چراکه باعث می‌شود نگاه به آن نقطه متمرکز شده و کوچکی دیوار و اتاق بیشتر به چشم بیاید.

راه حل کمبود جا در خانه‌های کوچک!
بالکن

بالکن در هر خانه‌ای فضایی برای لذت بردن از منظره‌ بیرونی و... به‌حساب می‌آید. در ابتدا این نکته‌ مهم را به‌طور پیش‌فرض ذهنی خود داشته باشیم که بالکن، انباری خانه و یا جای خشک کردن لباس‌ها نیست! پس در ابتدا و قبل از هر کاری باید ضایعات را از فضا حذف نموده و به‌جای بند رخت از رخت‌آویزهای تاشو استفاده کرد.

  • فلاورباکس و گلدان‌های کوچک و رنگی: حضور گیاهان و ایجاد فضای سبز در بالکن بسیار مهم و ضروری است. برای این منظور می‌توان از گلدان‌های کوچک و رنگی استفاده کرد، آنها را در کف بالکن قرار داد، به دیوار نصب کرد و یا از نرده و دیواره‌ بیرونی بالکن آویزان نمود.

  • میز و صندلی کوچک: شاید بیشترین خواسته‌ ما از فضای بالکن این باشد که در آن به استراحت و کسب آرامش بپردازیم. به همین منظور ایجاد فضایی برای نشستن ضروری است. برای بالکن‌های کوچک هم می‌توان از میز و صندلی ترجیحاً گرد استفاده کرد. اگر فضا بسیار کوچک باشد استفاده از بالشت یا نیمکت چوبی هم نیاز ما را برطرف خواهد کرد.

راه حل کمبود جا در خانه‌های کوچک!
سرویس بهداشتی

ترفندهای دکوراسیونی، همیشه می‌تواند راهگشای فضاهای کوچک دکوراسیونی شما باشد. زمانی که فضای سرویس بهداشتی‌تان کوچک است نیز با کمک ترفندهای طراحی هوشمندانه می‌توانید به‌سادگی فضای آن را دو برابر کنید. کافی است این ترفندهای هوشمندانه را بشناسید و برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک خود از آن استفاده نمایید.

  • استفاده از شیرآلات و فلاش تانک توکار: استفاده از شیرآلات، لوله‌کشی و فلاش تانک توکار باعث می‌شود تا هم آشفتگی‌های بصری فضا حذف شود و هم سرویس بهداشتی بزرگ‌تر به چشم بیاید.

  • تلفیق حمام و توالت: در سرویس بهداشتی‌های کوچک معمولاً فضای حمام و توالت مشترک است. در این صورت می‌توان این دو فضا را با استفاده از دیوار شیشه‌ای از هم تفکیک کرد.

  • آیینه بزرگ: از یک آیینه‌ بزرگ در سرویس بهداشتی کوچکتان استفاده کنید، چراکه این کار باعث می‌شود که سرویس بهداشتی خانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد. تصویر درون آیینه به فضای شما عمق می‌دهد و کمک می‌کند تا احساس بهتری در آن فضا داشته باشید.

راه حل کمبود جا در خانه‌های کوچک!
برای تهیه مجله منزل می توانید به صورت حضوری از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور و برای خرید نسخه الکترونیک از وب سایت taaghche.ir اقدام نمائید.

ضمنا برای اشتراک نسخه چاپی مجله منزل روی تصویر زیر کلیک کنید:

راه حل کمبود جا در خانه‌های کوچک!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج