۶۴۷۱۸۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چگونه با هدف کارآمدی بیشتر، کارمندان را مدیریت کنید؟

روش‌های مدیریتی متفاوت بسیاری زیادی وجود دارد، اما همه‌ی آنها یکجور خلق نشده‌اند. بسیاری از مدیران رویکردی سخت و خشن نسبت به کارمندان خود در پیش می‌گیرند که بر مبنای سیستمی انعطاف ناپذیر از قوانین و مجازات‌های شدید شکل گرفته است.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: روش‌های مدیریتی متفاوت بسیاری زیادی وجود دارد، اما همه‌ی آنها یکجور خلق نشده‌اند. بسیاری از مدیران رویکردی سخت و خشن نسبت به کارمندان خود در پیش می‌گیرند که بر مبنای سیستمی انعطاف ناپذیر از قوانین و مجازات‌های شدید شکل گرفته است.
این روش‌های مدیریتی، معمولا انگیزه‌ای برای خلاقیت ایجاد نمی‌کنند.طبق مطالعات علمی، رضایت شغلی و ابتکار و کارآمدی با این نوع شیوه‌ی مدیریتی، افت خواهد کرد. یک لحظه تصور کنید؛ آیا دوست دارید نسبت به مدیری که مانند یک هیولا رفتار می‌کند واکنش خوبی نشان دهید؟ مطمئنا خیر!

کارمندان شاد و راضی، موفق‌تر عمل می‌کنند اما کارمندان نگران و ناراضی فقط در این حد کار می‌کنند که عقب نیفتند. پژوهش‌های علمی نشان داده که مغز، تحت تاثیر شرایط روحی و ذهنی مثبت، موثرتر کار می‌کند.

وقتی کارمندان با احساسات مثبت تغذیه می‌شوند، خلاق‌تر و هشیارترند. رمز کارآمدی کارمندان در شیوه‌ی مدیریتی نهفته است زیرا مدیران و رهبران همان کسانی هستند که کیفیت فضای کار را تعیین می‌کنند. مطلب زیر را بخوانید تا بدانید چگونه با هدف کارآمدی بیشتر، کارمندان خود را بهتر مدیریت کنید.
چگونه با هدف کارآمدی بیشتر، کارمندان را مدیریت کنید؟

۱. همانقدر که حرف می‌زنید گوش بدهید

وقتی به کارمندان خود گوش می‌دهید، احترام خود را نسبت به افکار و هیجانات آنها نشان دهید و جوری رفتار کنید که بدانند برای شما ارزش دارند و در شرکت‌تان مهم هستند. این کار باعث می‌شود خود را بیشتر در اهداف سازمانی‌تان درگیر کنند.

اگر کارمندان خود را زیر فشار دستورالعمل‌های جورواجور بگذارید و هرگز به آنها اجازه‌ی حرف زدن ندهید، به آنها نشان می‌دهید که باور دارید ارزشی برای شما ندارند، بنابراین خود را کنار می‌کشند. برای اینکه مهارت «شنیدن» را در خود تقویت کنید باید آن را ترجیح دهید. بهتر است تکنیک‌های «گوش دادن فعال» را یاد بگیرید و کارمندان خود را از پیش قضاوت نکنید.

2. کارمندان‌تان را نپایید

هر چند لازم است بر کارمندان خود نظارت داشته باشید، اما نباید مدام دور و برشان باشید و همه چیز را کنترل کنید. این کار شما این پیام را می‌رساند که به آنها اطمینان ندارید. ضمنا وقتی مدیر مدام کارمندان را تحت کنترل می‌گیرد، آنها دچار اضطراب خواهند شد. این نوع رفتار مدیریتی، کارآمدی را نابود کرده و سطح رضایت شغلی کارمندان را پایین می‌آورد.

۳. به کارمندان اجازه دهید سلیقه‌های فردی خود را بروز دهند

اجازه دهید کارمندان دفتر کار خود را طبق میل خودشان و البته با توجه به سیاست‌های سازمان دکور کنند. آنها هر چه بیشتر در فضای کارشان احساس راحتی و رضایت کنند، شادتر و کارآمدتر خواهند بود. اگر کارمندانی دارید که دور و بر خود را شلوغ می‌کنند سعی کنید عصبانی نشوید، زیرا مطالعات علمی نشان داده افرادی که ذاتا کمی شلوغ و بی‌نظم هستند، اگر اینگونه احساس راحتی بکنند، خلاق‌ترند! از جهتی دیگر، اگر کسی مدام در حال مرتب کردن و جمع و جور کردن باشد، بیشتر وقت خود را صرف این کار خواهد کرد، نه وظایف خود!

۴. دورکاری(Telecommuting) را بپذیرید

دورکاری برای هر شغل و سمتی کاربرد ندارد اما اگر امکانش هست، این انتخاب را برای کارمندان‌تان بگذارید. با این کار به آنها نشان می‌دهید که مورد اعتماد شما هستند. ضمنا با دورکاری می‌توانند گاهی از یکنواختی روتین‌های روزمره فاصله بگیرند. مطالعات نشان داده اگر اجازه دهید کارمندان در جایی که راحت‌تر هستند کار کنند، کارآمدتر خواهند بود.

۵. پاداش و مزایا بدهید

وقتی به کارمندان خود پاداشی می‌دهید یا امتیازی برای‌شان در نظر می‌گیرید، در واقع از آنها رضایت شغلی می‌خرید. پاداش می‌تواند به صورت مرخصی، کارت عضویت در باشگاه ورزشی، تکنولوژی‌ها جدیدتر جهت راحت‌تر بودن، کارت هدیه و ... باشد.

نتیجه‌اش را خواهید دید

زمان و ریسک‌هایی که صرف شادی و رضایت کارمندان خود می‌کنید، سرمایه گزاری‌های بلند مدتی هستند که ارزشش را دارند. کارمندان راضی‌تر یعنی کارآمدی بیشتر.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج