۶۶۰۳
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

آسیب های گرما به پوست و موی شما

توصیه هایی برای آخرین روزهای گرما

واقعا گذراندن این روزهای گرم، سخت است حتی اگر هر روز هم حمام بروید باز با یك بیرون رفتن كوتاه خیس عرق می‌شوید و تمام آن احساس تمیزی خود را از دست می‌دهید و لحظه شماری می‌كنید كه زودتر به خانه باز گردید و دوباره با یك دوش سرد طراوت را به بدن‌تان بازگردانید.

توصیه هایی برای آخرین روزهای گرما

توصیه هایی برای آخرین روزهای گرما

واقعا گذراندن این روزهای گرم، سخت است حتی اگر هر روز هم حمام بروید باز با یك بیرون رفتن كوتاه خیس عرق می‌شوید و تمام آن احساس تمیزی خود را از دست می‌دهید و لحظه شماری می‌كنید كه زودتر به خانه باز گردید و دوباره با یك دوش سرد طراوت را به بدن‌تان بازگردانید، پوست و مو در این فصول بیشتر از همیشه در معرض آسیب قرار دارند، به‌طوری كه اغلب همراه با گرم شدن هوا، شیوع عفونت‌های قارچی در سر و حتی ناخن‌ها بیش از پیش می‌شود و در نتیجه لزوم شست‌وشوی بیشتر خود را نشان می‌دهد، علاوه بر این‌ها مرتب و زیبا بودن در فصل تابستان وزیر این آفتاب گرم یك مقدار سخت‌تر از ديگر فصل‌های سال است و باید برنامه خود را كمی تغییر دهید تا زیبایی خود را به‌نحو‌احسن حفظ كنید.


از چه موادی برای صورت‌تان استفاده نكنید

بهتر است در این فصل از یك كرم‌پودر یا پنكیك بسیار سبك استفاده كنید، اگركرم‌پودرتان چندان سبك نیست آن را عوض كنید یا حداقل در ماه‌های گرم تا حد ممكن از آن استفاده نكنید. هنگام عرق كردن مرطوب‌كننده‌های رنگی یا كرم‌پودر چربی پوست را افزایش می‌دهند و در نتیجه ممكن است، منافذ پوستی مسدود شوند و حتی ممكن است در پوست جوش و آكنه هم به‌وجود بیاید. بهترین كار استفاده از یك مرطوب‌كننده ضد‌آفتاب سبك با رنگ بسیار كم است.

اگر می‌خواهید پوست‌تان چرب به‌نظر نرسد قبل از استفاده از این گونه مواد، پوست‌تان را كاملا بشویید و برای این‌كه رنگ پوست‌تان كاملا یكنواخت باقی بماند باید روی مناطقی كه چروك می‌خورد مثل خط اخم و شقیقه‌ها و... توجه بیشتری كنید. اگر می‌خواهید كه رنگ پوست‌تان تیره‌تر به‌نظر برسد می‌توانید از كرم‌ها، اسپری‌ها یا پودرهای برنزه‌كننده استفاده كنید، برای این‌كه رنگ‌پوست‌تان طبیعی‌تر برسد باید برنزه كننده را در مناطقی كه بیشتر آفتاب می‌خورند مثل پیشانی، استخوان چانه، روی بینی و گونه مقدار بیشتری استفاده كنید.


چگونه چشم‌هایی زیبا داشته باشید

بهتر است در این فصل از سایه‌ چشم مایع به مقدار زیاد استفاده نكنید و نهایتا به یك سایه پودری سبك اكتفا كنید. در این فصل خیلی نمی‌توانید دقیق كار كنید و فقط آرایش‌های كم و طبیعی در این گرما دوام می‌آورند به‌خصوص اگر بیشتر فعالیت‌های‌تان بیرون از خانه است. بهتر است فقط از یك رنگ به‌عنوان سایه استفاده كنید و رنگ‌هایی مثل برنز، آبی، زیتونی و بنفش ارغوانی برای این فصل مناسب است. اگر می‌خواهید چشم‌های‌تان به خوبی خودشان را نشان دهند، می‌توانید با یك مداد چشم زیر مژه‌ها در بالا و پایین پلك بكشید. همچنین استفاده از سایه‌ای قهوه‌ای سایه خط چشم را محو كنید.


حواس‌تان به باكتری‌ها باشد

باكتری‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب بهتر رشد می‌كنند پس بنابراین بدن عرق كرده شما در این روزهای گرم محیط خوبی برای رشد باكتری‌هاست. آیا می‌دانید این موجودات میكروسكوپی به شخصی‌ترین قسمت‌های بدن شما حمله می‌كنند؟

شاید آشكارترین نشانه این باكتری‌ها، بوی بد بدن باشد. برای از بین بردن این باكتری‌ها می‌توانید در حمام از یك صابون آنتی‌باكتریال برای شست‌وشوی بدن‌تان استفاده كنید، همچنین استفاده از یك ضد‌عرق حاوی كلراید آلومینیوم می‌تواند بسیار موثر باشد. برای این‌كه در تمام روز بوی تازگی بدهید، استفاده از یك اسپری مناسب است چون كمتر از مام‌ها و رول‌ها حالت چسبندگی دارند و شما می‌توانید به راحتی در تمام قسمت‌های بدن‌تان كه مستعد عرق كردن است استفاده كنید.

در این فصل بدن شما عرق زیادی می‌كند، بنابراین باید به طریقی رطوبت بدن خود را تنظیم كنید تا روی پوست ‌بدن‌تان احساس چسبندگی به‌وجود نیاید. شما می‌توانید در مناطقی از بدن كه زیاد عرق می‌كند از یك پودر جاذب رطوبت مثل پودر بچه استفاده كنید و در نتیجه در طول روز كمتر روی بدن‌تان احساس چسبندگی می‌كنید.


موهای‌تان را باز بگذارید

معمولا توصیه می‌شود، در فصل تابستان موهای خود را كوتاه نگه دارید. چون موهای كوتاه شست و شو را راحت‌تر می‌كند و از طرف دیگر امكان عبور جریان هوا در بین تارهای مو درا ین حالت به‌مراتب بیشتر از زمانی است كه موهای شما بلند است.

توصیه ما به خانم‌هایی كه موهای بلند دارند این است كه موهای خود را حداقل برای ساعاتی از روز باز بگذارند، این روش عبور جریان هوا در میان تارهای مو را راحت‌تر می‌كند، هر چند كه ممكن است در ظاهر به دليل باز بودن موها شما بیشتر از همیشه احساس گرما كنید. به‌هر‌حال به یاد داشته باشید، باز نگه داشتن موها ریسك ابتلا به بیماری‌های پوست سر و متعاقب آن مو را كمتر می‌كند.
كسانی كه موهای فر و وز دارند در این فصل گرم دچار مشكلات زیادی می‌شوند چون هم گرما و هم تعریق زیاد باعث وز شدن موها می‌شود، بهترین كار این است كه نسبتا آن‌ها را كوتاه نگه دارید و با ماسك‌های مخصوص، موهای‌تان را آب‌رسانی كنید تا فر موهاي‌تان را بهتر نشان دهد.


توصیه هایی برای آخرین روزهای گرما

چگونه پای‌تان بو نگیرد

اگر پاهای‌تان خیلی عرق می‌كند و یكی از مشكلات‌تان همین تعریق فراوان پاهاست، پیشنهاد ما بری شما این است كه هر روز پاهای‌تان را با صابون آنتی‌باكتریال بشویید و بعد به خوبی آن‌ها را با یك حوله تمیز یا باد سشوار خنك كاملا خشك كنید و پس از آن‌كه پاها را كاملا شسته و خشك كردید، مقداری پودر تالك (پودر بچه) یا اسپری ضدقارچ به پاها و به‌خصوص در لابه لای انگشتان بزنید. از پودر تالك برای رفع بوی بد عرق پا در داخل كفش نیز استفاده می‌كنند. برای این منظور پس از هر‌بار مراجعه به خانه و بیرون آوردن كفش‌های‌تان، آن‌ها را مدتی در هوای آزاد قرار داده و سپس در داخل شان كمی پودر بریزید. البته جوراب پوشیدن هم بسیار مهم است، جوراب عرق پا را جذب كرده و سبب می‌شود، كفش‌تان بو نگیرد. از جوراب‏های نخی استفاده كنید و آن‌ها را به‌طور مرتب بشویید. در انتخاب كفش نیز دقت كنید، كفش‏های پلاستیكی موجب تعریق بیشتر پا می‏شوند. برای پیشگیری از این مشكل توصیه می‏شود از كفش‏های كتانی و چرم طبیعی استفاده كنید.


توصیه هایی برای آخرین روزهای گرما

چه شامپویی استفاده كنید

بیشتر افراد در این روزهای گرم تمایل زیادی دارند كه هر روز موهای‌شان را بشویند اما مواد شوینده سنگینی كه در بیشتر شامپوها وجود دارد می‌تواند حسابی ساقه موها را خشك كند و مشكلی كه تابش نور آفتاب نیز آن را تشدید می‌كند. ما پیشنهاد می‌كنید در این فصل از یك شامپوی بدون سولفات استفاده كنید چون ملایم‌تر است، البته خودتان در خانه نیز می‌توانید یك شامپوی ملایم بسازید با این روش كه ۳ قسمت نرم‌كننده (كاندیشنر) را با یك قسمت شامپو نرمال مخلوط كنید، اضافه‌كردن نرم‌كننده قدرت شامپو را كم می‌كند و عملكرد آن شبیه شامپوهای بدون سولفات می‌شود.

این تركیب به‌خصوص برای كسانی كه موهایی خشك و رنگ شده و وز دارند بسیار مناسب است. به‌طور كلی استفاده از كاندیشنر (نرم‌كننده) در این فصل بسیار مهم است، به‌خصوص اگر از شامپوی مناسب موهای خشك استفاده می‌كنید چون كاندیشنر مانع از آن می‌شود كه عرق زیاد در همان ساعات ابتدایی روز موهای شما را چرب و بی‌حالت كند.

موها با قرار گرفتن در معرض آفتاب خشك و شكننده می‌شوند به‌خصوص اگر موها رنگ شده باشند و همچنين اشعه فرابنفش آسیب بیشتری به آن‌ها می‌زند چون خود موهای رنگ شده آسیب‌دیده هستند. البته این مژده را به شما می‌دهیم كه روسری و مقنعه تا حد زیادی موهای شما را از این آسیب‌ها محافظت می‌كند اما باید بدانید معمولا روسری‌های رنگ روشن و نخی انتخاب مناسب‌تری هستند چون هم نور خورشید را منعكس می‌كنند و همین كه از تعریق زیاد و عوارض ناشی از آن در پوست سر جلوگیری می‌كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج