اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۶۵۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

مردها و زن‌ها چقدر متفاوت خريد مي‌كنند؟

بیماری خرید کردن

اگر براي شما تنها علاقه‌تان و كيفيت جنس اهميت دارد، نه محله‌اي كه به آن رفته‌ايد، اگر از امتحان كردن گزينه‌هاي تازه نمي‌ترسيد و هميشه تنوع را هم در نظر داريد، شما موفق ترين خريدار هستيد

بیماری خرید کردن

بیماری خرید کردن

با حاضر شدن زن‌ها در اجتماع، كار مردها راحت‌تر شده؛ مردهايي كه هميشه از خريد كردن متنفر بوده‌اند، ديگر مي‌توانند اين وظيفه آزار‌دهنده را به‌عهده همسر، مادر يا خواهرشان بگذارند و خود را از چنگال مغازه‌ها نجات دهند اما آزادي مردها از خريد به قيمت لذتي بزرگ براي زن‌ها تبديل خواهد شد؛ زن‌هايي كه عاشق خريد كردن هستند و خوب راه و رسمش را بلدند. حالا ديگر اگر مردها هم از اين موضوع انصراف دهند، زن‌ها حاضر نيستند از خريد كردن دست بردارند و اين وظيفه را به‌عهده مردهايي بگذارند كه هيچ‌چيز از اين مهارت نمي‌دانند و با بي‌توجهي‌شان پول‌ها را به هدر مي‌دهند. تفاوت مردها و زن‌ها در خريد كردن تنها يك داستان عاميانه نيست. محققان سال‌هاست اين تفاوت‌ها و دلايلش را بررسي مي‌كنند و به نتايج جالبي هم در اين مورد دست يافته‌اند.


اگه دست بزني؛ مي‌خريش

حتما براي شما هم پيش آمده كه بدون هيچ قصد خريدي به مغازه برويد و با دست پر و كيف پول خالي برگرديد. اگر چنين اتفاقي مدام تكرار شده و شما را آزار مي‌دهد، نبايد هنگامي كه به مغازه مي‌رويد، اجناس را لمس كنيد. محققان معتقدند با لمس كردن جنس‌ها احتمال خريدشان بالاتر مي‌رود. آن‌ها مي‌گويند به همين دليل است كه وقتي به مغازه مي‌رويد دوست داريد جنس وسيله‌اي كه مي‌بينيد را لمس كنيد يا اين‌كه لباسي كه آويزان شده را امتحان كنيد. از نظر محققان درست در لحظه‌اي كه شما آن وسيله را لمس مي‌كنيد، ارتباطي عاطفي ميان آن جنس و مغز شما برقرار مي‌شود. پس اگر مي‌خواهيد حواس‌تان به جيب‌تان باشد، مراقب دست‌هاي‌تان باشيد و هيچ وقت در مغازه‌ها چيزي را لمس نكنيد.


مردها بي‌فكر خريد مي‌كنند

مدرن‌ترين مرد‌ها مثل شكارچي‌هاي اوليه خريد مي‌كنند. وارد مغازه مي‌شوند، نخستين گزينه موجود كه به چشم‌شان آشنا به‌نظر مي‌آيد را مي‌خرند و بيرون مي‌آيند. درست مثل مردان نخستين كه نخستين حيواني كه در جنگل ظاهر مي‌شد را شكار مي‌كردند و به خانه مي‌آوردند. مردها در خريد كردن به‌دنبال رفع نيازند، درحالي‌كه زن‌ها دوست دارند بهترين لقمه را به دست بياورند. براي آن‌ها وارد مغازه شدن مساوي خريد كردن نيست بلكه دوست دارند خوب در ميان جنس‌هاي مختلف گشت بزنند و در مقابل پولي كه مي‌پردازند، بهترين وسيله ممكن را خريداري كنند. به همين دليل است كه محققان مي‌گويند، مردها مي‌خرند اما زن‌ها آگاهانه خريد مي‌كنند. زن‌ها دوست دارند گزينه‌هاي زيادي داشته باشند و از ميان آن‌ها انتخاب كنند اما مردها فقط چيزي كه در ذهن دارند براي‌شان مهم است و با ديدن نخستين گزينه نزديك به اين خواسته ذهني، خريدشان را انجام مي‌دهند و وقت‌شان را به قول خودشان هدر نمي‌دهند. به همين دليل است كه اغلب مردها خريد را يك وظيفه مي‌بينند و زن‌ها آن را به چشم يك پيروزي نگاه مي‌كنند. زن‌ها حتي اگر براي خريد مواد‌غذايي به فروشگاه زنجيره‌اي هم رفته باشند، با شادي و افتخار به خانه برمي‌گردند و براي تك تك انتخاب‌هاي‌شان احساس برنده بودن و زيركي مي‌كنند.


از نظر محققان درست در لحظه‌اي كه شما آن وسيله را لمس مي‌كنيد، ارتباطي عاطفي ميان آن جنس و مغز شما برقرار مي‌شود. پس اگر مي‌خواهيد حواس‌تان به جيب‌تان باشد، مراقب دست‌هاي‌تان باشيد و هيچ وقت در مغازه‌ها چيزي را لمس نكنيد .


خانم‌ها منطقي خريد مي‌كنند؟

خانم‌ها در زمان خريد تمام حواس‌شان را درگير مي‌كنند؛ بو، رنگ، جنس، ظاهر و سايز را به درستي بررسي مي‌كنند و بعد براي خريدنش تصميم مي‌گيرند درحالي‌كه آقايان خيلي سطحي‌تر از اين خريد مي‌كنند و به همين دليل موارد به درد نخور بيشتر در خريدهاي‌شان پيدا مي‌شود. از طرف ديگر زماني كه زني براي خريد كردن ۰۰۱ هزار تومان بودجه گذاشته اما با رفتن به مغازه توجهش به جنس‌هاي بيشتري جلب مي‌شود كه قيمت‌شان ۰۰۳ هزار تومان مي‌شود، آن‌ها را در ذهنش ذخيره مي‌كند و از مغازه بيرون مي‌آيد و زماني كه پول مورد نظر را به دست آورد دوباره براي تهيه باقي خواسته‌هايش وارد همان مغازه مي‌شود. درحالي‌كه مردها چنين سياست‌هايي را در خريدشان پياده نمي‌كنند. آنها مي‌بينند، مي‌پسندند و مي‌خرند. حتي اگر لازم باشد ۰۰۲ هزار تومان بيشتر از آنچه در ذهن‌شان بوده پول بپردازند.


مردها آسان خريد مي‌كنند؟

براي زن‌ها رسيدن به هدف از هر چيزي مهم‌تر است. وقتي آن‌ها تصميم به خريد جنس خاصي از مغازه خاصي مي‌گيرند، هيچ‌چيز نمي‌تواند مانع‌شان شود. درحالي‌كه مردها خيلي زودتر از اين حرف‌ها تسليم مي‌شوند. براي مردها هر موضوع ساده‌اي مي‌تواند يك مانع بزرگ براي خريد تلقي شود. نبود جاي پارك مقابل مغازه، صف طولانی پرداخت‌كنندگان پول يا برخورد صاحب مغازه همه عواملي هستند كه روي هدف اصلي مردها تاثير‌گذارند. به‌نظر آن‌ها چنين گزينه‌اي را مي‌توان در شرايط راحت‌تر و از مغازه‌هاي ديگر هم خريد، چراكه آنها هيچ وقت تفاوت‌هاي ظريف ميان جنس‌هاي مشابه را تشخيص نمي‌دهند و آنقدر براي‌شان خريد كردن حساس و پراهميت نيست كه خودشان را براي انتخاب يك گزينه خاص به زحمت بيندازند. آن‌ها خيلي راحت جايگزيني براي اين موضوع پيدا مي‌كنند و اگر زن‌ها مانع‌شان نشوند، اين شيوه را هميشه پيش مي‌گيرند.


خلاقانه خريد مي‌كنيد

نه به مغازه‌اي كه واردش مي‌شويد فكر مي‌كنيد و نه به منطقه‌اي كه از آن خريد مي‌كنيد. همه جا را امتحان مي‌كنيد و حساسيت بي‌موردي براي خريد كردن به خرج نمي‌دهيد. براي شما تنها علاقه‌تان و كيفيت جنس اهميت دارد، نه مارك يا محله‌اي كه به آن رفته‌ايد. از امتحان كردن گزينه‌هاي تازه نمي‌ترسيد و هميشه تنوع را هم در نظر داريد.

نكته:شما بهترين و موفق‌ترين خريداريد. همين شيوه را ادامه دهيد و خودتان را به دام وسواس گرفتار نكنيد. تا زماني كه انعطاف‌تان را حفظ مي‌كنيد و نسبت به علائق خودتان آگاهي داريد، در خريد شكست نخواهيد خورد.


چه بعد خريداري هستيد؟

ديوانه وار عاشق خريد كردن هستيد
عاشق لباس و آخرين مدها هستيد و با ديدن لباسي كه دوستش داريد ذوق زده می شوید. اغلب به محض پسنديدن يك جنس و بدون امتحان كردنش آن را مي‌خريد و هيچ وقت هم از اشتباهات‌تان درس نمي‌گيريد. خانه شما پر است از چيزهايي كه به ندرت از آنها استفاده مي‌كنيد و تنها به دليل ولع خريد آنها را روي هم انبار كرده‌ايد.

نكته: اگر شما جزو اين دسته هستيد بايد كمي سرعت‌تان را كم كنيد و از خرج كردن تمام پول‌تان براي چيزهايي كه هيچ احتياجي به آنها نداريد دست برداريد.

به خاطر قيمتش خريد مي‌كنيد: شما هر چيزي را نمي‌پسنديد و هنگام خريد كردن حواس‌تان حسابي جمع است. عاشق خريد لباس‌هاي گران قيمت هستيد و دوست داريد چيزي تن‌تان باشد كه هركسي از عهده خريدش بر نمي‌آيد و خيلي راحت يك كفش ناراحت را تنها به دليل قيمتي كه روي اتيكتش مي‌بينيد مي‌خريد.

نكته: نگران نباشيد؛ اگر خودتان را كنترل كنيد و نگاهي به اتيكت لباس‌ها نيندازيد، سياست خوبي در خريد كردن خواهيد داشت و تا زماني كه اينطور پيش مي‌رويد، نه از خريد چيزي پشيمان مي‌شويد و نه خودتان را ورشكسته مي‌كنيد.

دست به عصا خريد مي‌كنيد: چندان علاقه‌اي به مد نداريد و خيلي براي‌تان قيمت جنس‌ها مهم نيست؛ تنها چيزي كه براي‌تان مهم است ارزش واقعي آن جنس و بودجه‌اي است كه برايش كنار گذاشته‌ايد اما كمي در اين مورد حساس هستيد و دوست داريد فقط از مغازه‌هايي كه مي‌شناسيد و مارك‌هايي كه امتحان كرده‌ايد خريد كنيد. از همان بيرون مغازه مي‌دانيد كه اين اجناس به درد شما مي‌خورند يا خير و قبل از تصميم گرفتن به اين فكر مي‌كنيد كه اين جنس آنچه واقعا مي‌خواستيد هست يا خير.

نكته: بدنيست كمي ايدآل‌هاي‌تان را ناديده بگيريد و موارد تازه‌اي را در خريد‌كردن تجربه كنيد. عقايد سفت و سخت‌تان را در خريد‌كردن كنار بگذاريد و سعي كنيد علاوه بر تمامي اين تيزبيني‌ها كمي انعطاف هم داشته باشيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج