۷۰۴۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

اتاقی به زیبایی کوچولوها

زماني‌كه نوزادي به دنيا مي‌آيد تعريف زندگي شما براي هميشه عوض مي‌شود: احساسات شما بيشتر شده و با حس مادري يا پدري آشنا مي‌شويد، درمي‌يابيد كه چه ميزان توانايي داريد.

اتاقی به زیبایی کوچولوها


اتاقی به زیبایی کوچولوها

زماني‌كه نوزادي به دنيا مي‌آيد تعريف زندگي شما براي هميشه عوض مي‌شود: احساسات شما بيشتر شده و با حس مادري يا پدري آشنا مي‌شويد، درمي‌يابيد كه چه ميزان توانايي داريد. اگر فرزند اول شما باشد كسب تجربيات و يادگيري نكته‌هاي مربوط دشوارتر و عميق‌تر خواهد بود.

هم‌زمان با تولد يك نوزاد، سبك زندگي و دكوراسيون خانه تغيير مي‌كند. چيدمان و دكوراسيون خانه بايد از هر لحاظ امن و متناسب با نيازهاي نوزاد باشد. در چندين شماره آتي قصد داريم به صورت دنباله‌دار مطالبي را برايتان مطرح كنيم. شايد به‌نظر بيايد كه اين مطالب براي همه افراد كاربردي و ممكن نباشد، اما سعي شده به چالش‌هاي بي‌شماري كه ممكن است همه والدين جوان در تدارك ديدن محيطي مناسب براي نوزاد خود با آنها مواجه شوند پرداخته شود. با خواندن اين مطالب مي‌آموزيد كه چگونه با حفظ سبك و سليقه خود، فضاي خانه را براي استقبال از نوزادي دوست داشتني مهيا سازيد و به او بگوييد به دنياي جديد خوش آمدي!



اتاق نوزاد

پيش از اينكه براي نوزاد خود نام انتخاب كنيد بايد به فكر يك برنامه‌ريزي درست براي اتاق او باشيد. ممكن است در حال حاضر اتاقي مجزا و ايده‌آل را در خانه براي نوزاد خود در نظر داشته باشيد و در مورد وسايل لازم، رنگ‌آميزي و نوع چيدمان اتاق نوزاد ايده‌هايي نيز در ذهن‌تان باشد، اما اين سوال مهم وجود دارد كه از كجا بايد آغاز كرد؟!

بهتر است اتاق را با تمام شرايطش به‌خوبي بشناسيد و بهترين راه براي شناخت خوب اتاق اين است كه وقت زيادي را در آن سپري كنيد. ميزان نور موجود در آن را ارزيابي و دماي اتاق و نحوه ارتباط آن به فضاهاي ديگر خانه را بررسي كنيد. هم‌چنين كنج‌ها و قسمت‌هايي از اتاق را كه بايد در چيدمان به آنها توجه شود در نظر بگيريد.

پس از اينكه كاملا به شرايط و ويژگي‌هاي اتاق واقف شديد و آنها را مورد بررسي و ارزيابي قرار داديد، زمان انتخاب وسايل و لوازم اتاق فرا مي‌رسد. ايمن بودن وسايل و لوازم اتاق نوزاد در اولويت قرار دارد. هم‌چنين فراموش نكنيد كه اين كار تنها يك تجربه عملي نيست بلكه شما قرار است قلب و خانه خود را براي يك مرحله مهم در زندگي آماده كنيد.

از فرايند آماده‌سازي اتاق براي نوزاد لذت ببريد. ذهن خود را باز كنيد و پذيراي ايده‌هاي ناب و زيبا براي داشتن دكوراسيون و چيدماني هرچه زيباتر و اصولي‌تر باشيد. از استفاده رنگ‌ها و ايده‌هاي جديد نترسيد و از اين فرصت براي آوردن زندگي جديد به خانه خود استفاده كنيد.



اتاقی به زیبایی کوچولوها


با توجه و رعايت اصول كار را آغاز كنيد

شرايط هرچه كه باشد فرقي نمي‌كند، اتاق نوزاد به چهار عنصر ضروري نياز دارد: تخت‌خواب نوزاد، يك ميز براي تعويض پوشك و لباس نوزاد، يك صندلي و مقدار كافي فضاي ذخيره‌سازي. اين چهار عنصر مهم علاوه بر اينكه بايد كاربردي و اصولي طراحي و ساخته شده باشند، بلكه بايد به نحوي باشند كه دوست‌شان داريد و هنگام استفاده از آنها براي رسيدگي به كارهاي نوزاد لذت ببريد. سپس ديگر وسايل و اشياء اتاق را دورتادور اين عناصر اصلي قرار دهيد.

در نهايت مهم‌ترين و اصلي‌ترين هدف شما براي طراحي و چيدمان اتاق نوزاد ايجاد فضايي است كه براي نوزاد گرم و راحت و دوست‌داشتني باشد و شما نيز در آن احساس راحتي كنيد. بنابراين آن را ساده اما اصولي و كاربردي تدارك ببينيد و اجازه دهيد تا فضاي اتاق نوزادتان بازتاب‌دهنده شخصيت شما و تمام آنچه دوستش داريد باشد.



اصول ايمني

  • خلق يك محيط بدون خطر و ايمن بايد از نخستين اولويت‌ها برايتان باشد. برنامه‌ريزي براي اين‌كار يعني صرفه‌جويي در زمان و پيش‌گيري از داشتن استرس‌هاي آزاردهنده در آينده نزديك.
  • مي‌توانيد يك ردياب دود و منواكسيد كربن را در نزديكي اتاق نوزاد فعال كنيد.
  • تمام پريزهاي برق را با درپوش بپوشانيد.
  • از نصب پرده‌هاي قدي در اتاق كودك بپرهيزيد. زيرا كودكي كه توانايي چهاردست و پا حركت كردن را داشته باشد مي‌تواند آن را بكشد.
  • وجود ريسمان‌هاي بلند و آويخته شيدها و كركره‌ها در اتاق كودك خطرناك است؛ زيرا كودك مي‌تواند آن را بكشد. اين ريسمان‌ها را طوري در ارتفاع نگه داريد كه در دسترس كودك نباشد.
  • براي پنجره‌ها حفاظ نصب كنيد و از محكم بودن حفاظ‌ها مطمئن شويد.
  • اطمينان حاصل كنيد كه جاي جعبه‌هاي اسباب بازي‌هاي سنگين كه در ارتفاع قرار دارند محكم و ثابت است.
  • براي رادياتورها، حفاظ در نظر بگيريد.
  • از قرار دادن چراغ‌هاي زميني خودداري كنيد.



اتاقی به زیبایی کوچولوها

ايمني تخت‌خواب نوزاد

  • تخت‌خواب نوزاد حتما بايد داراي حفاظ باشد اما شكاف بين حفاظ‌ها و تخت‌خواب نبايد زياد باشد.
  • ارتفاع نرده‌هاي حفاظ تخت بايد حداقل 66 سانتي‌متر بالاتر از تشك تخت باشد.
  • از تخت‌خواب‌هايي كه حفاظ آن به‌سادگي پايين مي‌آيد خودداري كنيد. حفاظ تخت بايد به خوبي در جاي خود جفت شود و براي برداشتن آن نياز به مقداري فشار باشد.
  • اطمينان حاصل كنيد كه تشك تخت به خوبي در فريم خود جا بيافتد.
  • هرگز تخت‌خواب را نزديك پنجره قرار ندهيد. زيرا هم نور آفتاب بسيار قوي است و سبب سوختگي پوست نوزاد مي‌شود و هم كودك در ماه‌هاي بالاتر براي رسيدن به پنجره از تخت‌خواب بالا مي‌رود.
  • از قرار دادن بالش، اسباب‌بازي و هر شيء كه كودك بتواند براي بالا رفتن از حفاظ روي آن بايستد در تخت‌خواب خودداري كنيد.


ايمني ميز تعويض پوشك و لباس نوزاد

ميزي با سطح باز و صاف را در نظر بگيريد و بهتر است ميز داراي حفاظ‌هايي براي محافظت بيشتر از نوزاد باشد.

وجود فضاهاي ذخيره‌سازي متعدد و قابل دسترس، در اطراف ميز ضروري است. شما بايد يك دست‌تان مراقب نوزاد و دست ديگر به سمت فضاي ذخيره‌سازي براي آوردن وسايل مورد نيازتان باشد. از اين‌رو در دسترس بودن فضاهاي ذخيره‌سازي لازم است.

براي روي سطح ميز نياز به يك پد نرم داريد تا نوزاد را براي تعويض پوشك و لباس روي آن بخوابانيد.

ارتفاع ميز بايد متناسب با قد شما باشد طوري‌كه كاملا احساس راحتي با آن كنيد.

ميز كاملا بايد در جاي خود ثابت بايستد. براي اين‌كار مي‌توانيد آن را به ديوار پيچ كنيد.


اتاقی به زیبایی کوچولوها


استفاده از بافت‌ها و رنگ‌هاي قوي در اتاقي با دكوراسيون سفيد رنگ مي‌تواند آن را از بي‌روح شدن و كسلي دور كند. در اين تصوير استفاده از كاغذ ديواري و قاليچه‌اي با طرح‌هاي ساده بر جذابيت بصري اين اتاق كودك افزوده است.

قرار دادن يك صندلي زيبا و بسيار راحت در اتاق نوزاد ممكن است در وهله اول يك كار دكوراتيو محسوب شود اما در اصل يك كار ضروري است زيرا مادر به آن صندلي براي مراقبت‌هاي شبانه و شير دادن به نوزاد نياز دارد.


اتاقی به زیبایی کوچولوها


يك فضاي ذخيره‌سازي با قسمت‌هاي تفكيك شده و گنجايش كافي، به مقدار زيادي به كاربردي بودن فضا و راحتي مادر كمك كند.

يك تخت نوزاد كه تماما به رنگ سفيد است، احساسي لطيف و پاك به اتاق نوزاد مي‌دهد. هم‌چنين استفاده از رنگ ليمويي براي ديوارها بر افزايش ميزان و قدرت نور طبيعي در فضا كمك مي‌كند و محيط را گرم و خوشايند مي‌سازد.


اتاقی به زیبایی کوچولوها


اين نمونه‌اي از يك ميز تعويض ساده اما اصولي و كاربردي است. وجود يك پد روي ميز و فضاهاي ذخيره‌سازي در دسترس، از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين ميز تعويض است.

استفاده از وسايل ساده و اساسي مي‌تواند يكي از بهترين تصميم‌ها باشد. در اين تصوير تخت‌خوابي كه مي‌تواند به راحتي از تخت‌خواب يك نوزاد به تخت‌خواب يك كودك نوپا تبديل شود و دراوري ساده كه براي سال‌هاي زيادي مي‌تواند به خوبي استفاده شود نمونه‌اي از اين وسايل ساده و كاربردي است.


اتاقی به زیبایی کوچولوها


در اين تصوير نمونه‌اي از يك تخت نوزاد مناسب را مشاهده مي‌كنيد كه داراي تاج و برد پايين پايه بلند و ايمن است و حفاظ‌‌هاي اطراف آن توسط پدر و مادر براي دسترسي آسان‌تر به نوزاد پايين كشيده مي‌شود.

در اين تصوير براي رادياتور از حفاظ استفاده شده است كه دسترسي كودك را به آن غير ممكن مي‌سازد. اين كار به گونه‌اي انجام شده كه علاوه بر جنبه كاربردي و ايمني جنبه دكوراتيو نيز دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پریسا

      هنوز نخوندم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج