۷۰۹۹۲۰
۲ نظر
۵۰۶۱
۲ نظر
۵۰۶۱
پ

طولانی‌ترین پل‌های جهان را بشناسید!

طولانی‌ترین پل‌های جهان علاوه بر هزینه ساخت بالا، معماری حیرت‌انگیزی دارند و همین موضوع آن‌ها را در کانون توجه قرار می‌دهد. در ادامه، طولانی‌ترین پل‌های جهان را معرفی خواهیم کرد.

وب سایت گجت نیوز: طولانی ترین پل های جهان علاوه بر هزینه ساخت بالا، معماری حیرت‌انگیزی دارند و همین موضوع آنها را در کانون توجه قرار می‌دهد. در ادامه، طولانی ترین پل های جهان را معرفی خواهیم کرد.

تابستان امسال، انتظار می‌رود چین بزرگ‌ترین پل دریایی دنیا را با نام «پل هنگ کنگ جوهای ماکائو» که ۳۴ مایل (۵۴.۷ کیلومتر) طول دارد، افتتاح کند. این پل بزرگ، سه شهر اصلی در چین را به یکدیگر متصل می‌کند.

این پل بزرگ شامل شش لاین و چهار تونل می‌شود که یکی از آنها زیر آب قرار گرفته است. اگرچه پل هنگ کنگ جوهای ماکائو را می‌توان یک مگاپروژه حیرت‌انگیز در نظر گرفت، ولی اندازه آن به هیچ‌وجه با سازه ۱۰۲ مایلی (۱۶۴ کیلومتری) تایوان با نام «پل بزرگ دانی یانگ کانشان» که به عنوان بزرگترین پل دنیا شناخته می‌شود، قابل قیاس نیست.

به بهانه افتتاح پل هنگ کنگ جوهای ماکائو در آینده نزدیک، در ادامه به معرفی طولانی ترین پل های جهان می‌پردازیم.

گذرگاه ملک فهد

طولانی‌ترین پل‌های جهان را بشناسید!

«گذرگاه ملک فهد» که با نام «پل دوستی بحرین و عربستان» نیز شناخته می‌شود، سال ۱۹۸۶ با طول ۱۶ مایل (۲۵.۷ کیلومتر) به منظور اتصال این دو کشور به یکدیگر ساخته شده است.

پل خلیج جیاوزهو

طولانی‌ترین پل‌های جهان را بشناسید!

اغلب طولانی ترین پل های جهان در چین واقع شده است که به عنوان نمونه می‌توان به «پل خلیج جیاوزهو» با ۱۶.۶ مایل (۲۶.۷ کیلومتر) اشاره کرد که شهر شرقی چینگدائو را به جزیره هوآنگداو متصل می‌کند.

مطابق با اطلاعات گاردین، این پل در واقع بخشی از «پروژه اتصال خلیج جیاوزهو» محسوب می‌شود؛ یک بزرگراه ۲۵.۸ مایلی (۴۱.۵ کیلومتری) در طول خلیج.

پل دنگهای

طولانی‌ترین پل‌های جهان را بشناسید!

«پل دنگهای» یکی از دیگر از همین سازه‌های عظیم در چین با طول ۲۰.۲ میل (۳۰.۲ کیلومتر) است. این پل که سال ۲۰۰۵ ساخت آن به اتمام رسید، چجیانگ و شانگهای را به یکدیگر متصل می‌کند.

پل رودخانه یانگ تسه

طولانی‌ترین پل‌های جهان را بشناسید!

«پل رودخانه یانگ تسه» -که از رودخانه یانگ تسه در استان جیانگسو می‌گذرد- در واقع شامل دو پل می‌شود. جزیره "Shiyezhou" در بخش مرکزی این مجتمع ۲۲.۱ مایلی (۳۵.۵ کیلومتری) قرار گرفته است.

پل خلیج هانگژو

طولانی‌ترین پل‌های جهان را بشناسید!

زمانی که «پل خلیج هانگژو» در سال ۲۰۰۸ باز شد، زمان مسافرت از نینگبو به شانگهای را از دو ساعت به یک ساعت رساند.

پل مانچاک در آمریکا

طولانی‌ترین پل‌های جهان را بشناسید!

یک پل دوقلو و بتنی در لوئیزیانا، «پل مانچاک» نام داشته و در سال ۱۹۷۹ با طول ۲۲.۸ مایل (۳۶.۶ کیلومتر) افتتاح شده است.

پل میان‌گذر دریاچه پونچاترین

طولانی‌ترین پل‌های جهان را بشناسید!

«پل میان‌گذر دریاچه پونچاترین» به عنوان یکی دیگر از بزرگترین پل های دنیا، از روی رودخانه پونچاترین (یا بهتر است بگوییم تالاب پونچاترین) می‌گذرد. این پل ۲۳.۸ مایل (۳۸.۳ کیلومتر) طول دارد.

پل هنگ کنگ جوهای ماکائو

طولانی‌ترین پل‌های جهان را بشناسید!

«پل هنگ کنگ جوهای ماکائو» که در سال ۲۰۱۷ کار ساخت آن به پایان رسیده، بزرگترین پل دریایی جهان است که از روی اقیانوس می‌گذرد. انتظار می‌رود این پل در ماه جولای با طول ۳۴ مایل (۵۴.۷ کیلومتر) افتتاح شود.

بزرگراه بانگ نا

طولانی‌ترین پل‌های جهان را بشناسید!

«بزرگراه بانگ نا» در تایلند در واقع یک بزرگراه طبقاتی شش لاینه است که به عنوان بزرگترین پل جاده‌ای دنیا در نظر گرفته می‌شود. طول این پل از نقطه آغازین تا پایان آن، ۳۴ مایل (۵۴.۷ کیلومتر) است.

پل بزرگ تیانجین

طولانی‌ترین پل‌های جهان را بشناسید!

«پل بزرگ تیانجین» با ۷۰.۶ مایل (۱۱۳.۶ کیلومتر) طول، بخشی از مسیر خط آهن تندروی پکن-شانگهای در چین است. این پل بین دو شهر لانگ فانگ و چینگ ساخته شده است.

پل چانگوا کائوسیونگ

طولانی‌ترین پل‌های جهان را بشناسید!

در تایوان، مجموعه‌ای از طاق‌ها به سر پا نگه داشتن مسیر خط آهن «پل چانگوا کائوسیونگ» کمک می‌کنند. ساخت این پروژه ۹۷.۸ مایلی (۱۵۷.۳ کیلومتری) در سال ۲۰۰۷ پایان یافته است.

پل بزرگ دانی یانگ کانشان

طولانی‌ترین پل‌های جهان را بشناسید!

در حال حاضر، «پل بزرگ دانی یانگ کانشان» در چین با ۱۰۲.۴ مایل (۱۶۴.۷ کیلومتر) طول، به عنوان طولانی ترین پل جهان شناخته می‌شود. پروسه ساخت این پروژه به کمک ۱۰ هزار کارگر انجام شد، چهار سال طول کشید، ۸.۵ میلیارد دلار هزینه داشت و سال ۲۰۱۰ پایان یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس پل دریاچه ارومیه کو؟

    • بدون نام

      توی ایران هم یه پل داریم به طول یک کیلومتر روی دریاچه ی ارومیه ، در حالی عرض دریاچه 15 کیلومتره !! تعجب نکنید چون اون 14 کیلومتر باقی رو با خاک و سنگ پر کردن دریاچه رو تا جاده درست کنن . علت اصلی خشکی دریاچه هم اینه که عملا به دو قسمت تقسیم شد ، تاسف برای این مملکت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج