جاباما
۷۲۶۸۸۹
۵۰۴۴
۵۰۴۴
پ

معماری اعجاب انگیز موزه لوکاس در لس آنجلس

ساختمان موزه لوکاس، بوسیله جرج لوکاس، خالق فیلم های جنگ ستارگان ساخته خواهد شد و نمایی مدرن تر به لس آنجلس خواهد داد. این موزه در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار و در فضایی سرسبز بنا می شود. زیربنای آن نیز وسعتی در حدود ۲۷۰۰ متر مربع دارد. یک سوم این مساحت، به فضای گالری اختصاص داده خواهد شد.

برترین ها - ترجمه از پلاد ناصری: به نظر می رسد صحنه هایی که در فیلم های علمی و تخیلی می بینیم، به تدریج در حال تبدیل شدن به واقعیت هستند. خیلی از چیزهایی که زمانی تصورشان هم محال به نظر می رسید، این روزها به امری عادی تبدیل می شوند. اتومبیل ها خودشان می توانند رانندگی کنند، زندگی روزانه افراد ساده تر شده است، و حتی معماری ساختمان ها هم به طرز عجیبی خارق العاده و شگفت انگیز شده اند.

بدون شک یکی از این ساختمان های عجیب، موزه هنرهای داستانی لوکاس است که ظاهری شبیه به سفینه های فضایی دارد و به زودی در اکسپوژن پارک لس آنجلس ساخته خواهد شد. در واقع ظاهر این موزه و معماری ساختمان آن، با نامی که برایش انتخاب شده است، قرابت زیادی دارد.

معماری اعجاب انگیز موزه لوکاس در لس آنجلس

ساختمان موزه لوکاس، بوسیله جرج لوکاس، خالق فیلم های جنگ ستارگان ساخته خواهد شد و نمایی مدرن تر به لس آنجلس خواهد داد. این موزه در زمینی به مساحت 11 هکتار و در فضایی سرسبز بنا می شود. زیربنای آن نیز وسعتی در حدود 2700 متر مربع دارد. یک سوم این مساحت، به فضای گالری اختصاص داده خواهد شد.

تمام انواع هنرهای داستانی، در موزه لوکاس گنجانده خواهد شد. از جمله می توان به مجسمه ها و وسایل مربوطه و کتاب های کمیک اشاره کرد. تقریبا همه چیزهایی که برای قرار دادن در این موزه و نمایش آنها در نظر گرفته شده اند، توسط جرج لوکاس و همسرش جمع آوری و انتخاب شده اند. معماری ساختمان این موزه هم در کنار مواردی که در آن به نمایش گذاشته خواهد شد، کاملا نوآورانه و منحصر بفرد خواهد بود.

محوطه بیرونی موزه لوکاس: وقتی به بنا نزدیک می شوید

در سال 2014 با اعلام فراخوان عمومی، برای جذب تمامی ایده ها و طرح های معماری، رقابتی برگزار شد که گروه معماری MAD این رقابت را به نفع خود به پایان رساند. سرپرستی این پروژه را معماری جوان به نام «ما یانسونگ» عهده دار است.

طراحی یانسونگ برای معماری این بنا، برگرفته از آثار مشهور لوکاس است. انحناهای بلند و حیرت انگیز ساختمان، بر روی پایه هایی قرار می گیرد که به نرمی روی زمین می نشینند. گویی سفینه ای غول پیکر و عظیم روی زمین نشسته است و برای پرواز بعدی خود آماده می شود. طراحی این موزه با فضای سبز اطرافش نیز هماهنگی دارد. درختان و گیاهان سبز در بخشی از سقف موزه قرار می گیرند و بازدیدکنندگان از موزه می توانند در پارکی مرتفع بر روی موزه نیز قدم بگذارند.

معماری اعجاب انگیز موزه لوکاس در لس آنجلس
بازدید از داخل موزه: ورود به غار روشن

موزه لوکاس، حس فضایی و آسمانی خودش را به محیط داخلی هم بسط می دهد. وقتی از ورودی اصلی ساختمان داخل آن شوید، این جمله از گروه MAD برایتان تداعی می‌شود: «ورود به این ساختمان همچون وارد شدن به غاری روشن و وسیع است». نور طبیعی، محوطه عمومی بزرگ ساختمان را روشن می کند و از طریق آسانسورهای شیشه ای و گذرگاه ها و راهروهای شیب دار می توان به دیگر بخش های موزه دسترسی پیدا کرد.

در کنار گالری وسیع این موزه، سالن های تئاتر و سینما، رستوران ها، کتابخانه ای به وسعت ۳۹۰ متر مربع، سالن سخنرانی و دیگر فضاهای جانبی که برای برگزاری مراسم مناسبتی مورد استفاده واقع می شوند، قرار می گیرند. مجموعه ای که در موزه لوکاس قرار می گیرد، شامل نقاشی هایی از راکول (Rockwell)، دگاس (Degas)، و رونوا (Renoir)، و همچنین ابزار مربوط به ساخت فیلم، لباس های شخصیت ها، و هنرهای دیجیتالی است. اکثر مواردی که در زمان افتتاح موزه به نمایش گذاشته خواهند شد، از مجموعه شخصی لوکاس می باشند. خود جرج لوکاس می گوید: «فکر می کنم این موضوع جالبی باشد که در این موزه آثار هنری قرار می گیرند که شاید خیلی ها دوستش داشته باشند، اما چندان تمایلی به دیدنشان نداشته باشند. این رویایی است که همیشه دوست داشتم محقق شود».

معماری اعجاب انگیز موزه لوکاس در لس آنجلس
آغاز پروژه: زمینی که ساختمان در آن بنا می شود

موزه لوکاس در اصل برای ساخت در شهر شیکاگو طراحی شده بود و دست اندرکاران آن قصد داشتند ساختمان موزه را در شیکاگو بنا کنند. زمانی که طراحی آن به مرحله اجرا رسید، تیم مسئول پروژه، موقعیت های مکانی مختلفی را در شهر سانفرانسیسکو نیز مورد بررسی قرار دادند. اما در نهایت شهر لس آنجلس و اکسپوزیشن پارک، به عنوان محل ساخت این موزه انتخاب شد. فرایند طولانی آغاز پروژه در نهایت در ماه مارس ۲۰۱۸ به سرانجام رسید و کلنگ ساخت موزه لوکاس با حضور اریک گارستی، شهردار لس آنجلس، جرج لوکاس، استیون اسپیلبرگ و دیگر مشاهیر سینما، بر زمین زده شد.

آغاز این پروژه و کلنگ ساخت بنای موزه لوکاس، در نوع خودش خاص و منحصر بفرد بوده است؛ زیرا مرحله برنامه ریزی پیش از اجرا، کسب مجوز از شهرداری و امور شهری مربوط به آن بسیار گسترده و زمان بر بوده است. کارشناسان بر این باورند که معماری بنای این موزه و ساخت آن در همین دهه کنونی امکان پذیر شده است و پیش از آن کاملا امری غیرممکن بود. علت این مسئله را می توان در شکل و شمایل عجیب ساختمان، که برگرفته از داستان های جنگ ستارگان است، امکان کسب مجوز و استفاده از زمین های اکسپوزیشن پارک لس آنجلس، و نوآوری هایی که به تازگی در ساخت بناهای مشابه حاصل شده است، دید.

معماری اعجاب انگیز موزه لوکاس در لس آنجلس
با اتمام پروژه ساخت موزه لوکاس و به سرانجام رسیدن آن، دو هدف اصلی محقق می شود که موجب ایجاد دو نوع رویکرد متفاوت و مهم خواهد شد. اولین مسئله ای که مورد توجه قرار می گیرد، سهم گسترده ای است که این موزه در نمایش عمومی آثار هنری برای عموم مردم خواهد داشت. اما نکته مهم دیگر، اضافه شدن ساختمانی خاص و منحصربفرد به مجموعه بناها و ساختمان های شهر لس آنجلس است.

بدون شک منحصربفرد بودن این بنا، به معماری شگفت انگیز و جالب توجه آن وابسته خواهد بود. عظمت ساختمان موزه لوکاس، محوطه بزرگ و وسیع آن، و کاربرد آکادمیک سینمایی که برایش در نظر گرفته شده است، قطعا برای علاقمندان جالب خواهد بود و تمام این عوامل باعث می شود که افراد زیادی برای بازدید از معماری این بنا و دیدن ویژگی های خاصی که دارد، در آینده به دیدنش بروند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج