۷۴۳۷۷
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

کهنه‌گی هم زیبایی خود را دارد!

تقریبا همه مردم دوست ندارند در وسایل خانه خود با هیچ نوع خراشیدگی، رنگ‌پریدگی یا فرورفتگی مواجه شوند. کمی میز کهنه می شود آن را بیرون می گذاریم و مدل جدید جایگزین آن می کنیم. اما گاهی کهنه‌گی ‌ها و پوسیدگی‌ها نیز زیبایی خود را دارند.

کهنه‌گی هم زیبایی خود را دارد!





برترین ها: تقریبا همه مردم دوست ندارند در وسایل خانه خود با هیچ نوع خراشیدگی، رنگ‌پریدگی یا فرورفتگی مواجه شوند. همین که لبه میز کمی رنگ پریده می شود، سریع رنگ و اسپری یا واکس می خریم تا آن را بپوشانیم. کمی میز کهنه می شود آن را بیرون می گذاریم و مدل جدید جایگزین آن می کنیم و از سالم و نو بودن آن لذت می بریم.

شاید درست و منطقی هم همین باشد. وسایل کهنه باید دور انداخته شوند. وسایل نو باید در گوشه و کنار خانه خودنمایی کنند تا به ما نیز روحیه تازه و حس طراوت ببخشند. اما گاهی کهنه‌گی ‌ها و پوسیدگی‌ها نیز زیبایی خود را دارند.

در این مطلب می خواهیم از شما بخواهیم خراش های در و دیوار و میز و صندلی و کمد را همچون خار در چشم نبینید و از آنها استقبال کنید. با همین نقاط منفی می توانید ایده هایی خلاقانه و خاص در خانه خود پیاده کنید.

کهنه‌گی هم زیبایی خود را دارد!

یکی از مزیت های داشتن میز کهنه و قدیمی و رنگ و رورفته در میان مبلمان نو و تمیز و سالم، این است که صاحبخانه و مهمانان خیالشان راحت است که هر بلایی سر آن بیاید مشکلی ندارد. اگر روی میز خش یا خط بیفتد، قلب صاحب خانه نمی ریزد. اگر مهمان بخواهد پایش راروی میز بیندازد، نگران کثیف یا خراب شدن آن نیست. به این ترتیب، زندگی بسیار راحت و دوست داشتنی می شود.

کهنه‌گی هم زیبایی خود را دارد!

این اتاق مدرن و بسیار شیک و مینیمال، یک میز قدیمی و رنگ و رو رفته دارد که علاوه بر خاص کردن طراحی، باعث راحتی خیال صاحب‌خانه نیز شده است.

کهنه‌گی هم زیبایی خود را دارد!

از این ایده داخل دستشویی یا حمام هم می توانید بهره بگیرید. کابینت های لوکس و گران قیمت را فراموش کنید. یک دست کابینت قدیمی که اتفاقا رنگ و رو رفته است را در این اتاق تعبیه کنید. این کابینت بسیار جلب توجه می کند و نقطه کانونی دستشویی یا حمام به شمار خواهد رفت.

کهنه‌گی هم زیبایی خود را دارد!

یکی از اصلی ترین بخش های هر خانه، کف و کف‌پوش آن است. همیشه نگران این هستیم چیزی باعث آسیب دیدن یا خراشیده شدن سنگ، پارکت، چوب، سرامیک و ... کف خانه نشود. اما برای راحت کردن خودتان هم که شده می توانید از کف‌پوش‌های مدل قدیمی استفاده کنید. کف‌پوش‌هایی که تصور می شود زهوار در رفته هستند و بی رنگ و رو شده اند، اما در واقعیت سالم و کاملا مقاوم و مستحکم هستند را برای کف خانه استفاده کنید. در فضایی که طراحی و مبلمان مدرن دارد، این نوع کف‌پوش‌ بسیار خودنمایی خواهد کرد.

کهنه‌گی هم زیبایی خود را دارد!

کف‌پوش‌هایی که به حالت فرسوده رنگ آمیزی شده اند، گرمای خاصی به اتاق می بخشند. این ایده را می توانید روی دیوار هم پیاده کنید. چوب های فرسوده به عنوان زیرپله یا کتابخانه. یا حتی به عنوان تاقچه. این وسایل در کنار هم هارمونی جالبی ایجاد می کنند.

کهنه‌گی هم زیبایی خود را دارد!

کاشی های کف این اتاق به معنای واقعی رنگ و رو رفته و فرسوده به نظر می رسند. می توانید با رنگ و کمی خلاقیت این فضا را در اتاق نشیمن خانه خود نیز پیاده کنید. پس از نقاشی باید یک لایه پلی یورتان روی آن بزنید تا دوام و استحکام آن را تایید کند.

کهنه‌گی هم زیبایی خود را دارد!

طرح پوسیده و بی رنگ روی درهای قدیمی می تواند بهترین ایده برای استفاده به عنوان تاج تخت باشد. به سمساری بروید، یک در قدیمی بخرید، آن را به خانه بیاورید. مثل درهای رنگ و رو رفته و پوسیده رنگش کنید و بالای تخت بگذارید. ببینید چه فضای خاصی به اتاق خواب شما می بخشد.

کهنه‌گی هم زیبایی خود را دارد!

کنسول و آینه را نیز می توان به طرح کهنه و فرسوده انتخاب کرد. این طرح برای وسایل چوبی بسیار جالب است.

کهنه‌گی هم زیبایی خود را دارد!

برای میز و صندلی که می خواهید در حیاط یا بالکن بگذارید خیلی هزینه نکنید. می توانید به سمساری بروید و انواع قدیمی بخرید که قیمت ارزانی نیز دارند. صندلی های تاشو برای این منظور بهتر هستند و خوب است آنها را روشن رنگ کنید که نگران از بین رفتن رنگ پس از برف و باران یا زیر نور مستقیم افتاب نیز نباشید.

کهنه‌گی هم زیبایی خود را دارد!

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، یکی از بهترین ایده ها برای بهره گرفتن از طراحی کهنه و فرسوده، میز جلوی مبل است. این میزها به ویژه در خانه هایی که دکوراسیون مدرن و معاصر دارند بسیار بیشتر جلب توجه می کنند زیرا با دیگر عناصر فضا تضاد بسیاری دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شاکی

      خودم با لباس کهنه و زیبا که به من می یاد میرم، مهمونی، چون شلوغ و پلوغم و با بچه سرو کله میزنم، میدونم کثیف میشه. هم با این گرونی نمیرم، لباس نو بخرم، از لباس قدیمی یام استفاده میکنم.
      با مطالبی هم که گذاشتید موافقم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج