جاباما
۷۸۵۵۴۴
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

دکوراسیون پاییزی، فضای خانه خود را برای فصل جدید به روز کنید

فصل پاییز آغاز شده است و با روزهای کوتاه و خنک خود حال و هوای زندگی روزمره ما را تغییر داده است. در این شرایط یک دکوراسیون پاییزی برای منزل هم می‌تواند به دلچسب‌تر شدن این حال و هوا و هماهنگ‌تر شدن با آن کمک خواهد کرد.

مجله قرمز: فصل پاییز آغاز شده است و با روزهای کوتاه و خنک خود حال و هوای زندگی روزمره ما را تغییر داده است. در این شرایط یک دکوراسیون پاییزی برای منزل هم می‌تواند به دلچسب‌تر شدن این حال و هوا و هماهنگ‌تر شدن با آن کمک خواهد کرد.

دکوراسیون پاییزی، فضای خانه خود را برای فصل جدید به روز کنید

اما دکوراسیون پاییزی چه ویژگی‌هایی دارد و شما چطور می‌توانید منزل خود را به سبک پاییزی تزئین کنید؟ فصل پاییز از نظر شرایط آب و هوایی ویژگی‌هایی خاصی دارد و در دکوراسیون پاییزی هدف شما باید هماهنگ شدن با این شرایط برای راحت‌تر کردن فضای منزل باشد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به دکوراسیون پاییزی خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که چطور حال و هوای خانه خود را با فصل جدید هماهنگ کنید.

همان طور که در پاییز به تدریج تیشرت‌ها و لباس‌های نازک تابستانی را کنار می‌گذاریم و سراغ لباس‌های ضخیم و بافتنی می‌رویم تا با شرایط جدید هماهنگ شویم، تغییر دکوراسیون هم می‌تواند یک راه برای هماهنگ شدن با این تغییرات باشد.

برخی افراد عاشق حس و حال رمانتیک پاییزی هستند و برخی دیگر از روزهای کوتاه و سرد آن منتفرند اما فرقی نمی‌کند که شما فقط پاییز را دوست داشته باشید یا از آن متنفر باشید، در هر صورت یک دکوراسیون پاییزی زیبا نشانه خوش سلیقگی شما است و نه تنها ذوق و خلاقیت شما را نشان می‌دهد بلکه سپری کردن اوقات در فصل پاییز نیز در چنین فضایی دلچسب خواهد بود. در ادامه با ۵ ترفندی که به شما در داشتن یک دکوراسیون پاییزی زیبا کمک می‌کنند آشنا خواهید شد.

دکوراسیون پاییزی، فضای خانه خود را برای فصل جدید به روز کنید
سراغ رنگ‌های تیره بروید

بیشتر افراد دوست دارند در شروع هر فصل بخش‌هایی از دکوراسیون منزل خود را تغییر دهند که تغییر بخش‌های پارچه‌ای دکوراسیون مثل کوسن‌ها و رومیزی‌ها و … ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه است. در هر صورت چه بخواهید یک تغییر دکوراسیون اساسی داشته باشید و رنگ دیوارها و مبلمان را عوض کنید و چه بخواهید یک تغییر جزئی به ظاهر منزل خود بدهید و فقط کوسن‌ها و رومیزی‌ها را به روز کنید انتخاب رنگ اهمیت زیادی خواهد داشت.

در فصل پاییز رنگ‌های تیره برای دکوراسیون منزل مناسب‌تر هستند و شما می‌توانید از طیف‌های مختلف این رنگ‌ها استفاده کنید. طیف‌های تیره رنگ‌های آبی و سبز مثل آبی نیمه شب و سبز جنگلی بهترین انتخاب برای ایجاد حال و هوای پاییزی در منزل است مثلا شما می‌توانید بخشی از دیوارهای منزل را به رنگ آبی تیره درآورید، در حالت عادی شاید این رنگ تفاوت چندانی با رنگ مشکی نداشته باشد اما بسته به منبع نور، رنگ واقعی آن مشخص خواهد شد و حالتی شیک و بی‌نقص در فضای منزل شما به وجود خواهد آورد. این رنگ‌ها را می‌توانید در انتخاب لوازم دکوراسیون مثل گلدان‌ها، روبالشی‌ها و … هم به کار ببرید و حال و هوای تازه‌ای به منزل خود بدهید.

دکوراسیون پاییزی، فضای خانه خود را برای فصل جدید به روز کنید
در دکوراسیون پاییزی به راحتی خانه توجه کنید

برخلاف فصل تابستان که بیشتر اوقات ما خارج از منزل سپری می‌شود در فصل پاییز روزها کوتاه تر است و مردم بیشتر بعدازظهرها و عصرها را در منزل می‌گذرانند. با افزایش ساعات حضور در منزل، این ساعات باید دلچسب‌تر و راحت‌تر سپری شود و ایجاد یک فضای راحت و دنج یکی از ضرورت‌های دکوراسیون پاییزی است. شما در یک عصر سرد پاییزی دوست دارید در گوشه‌ای از منزل بنشیند و فنجان داغ نوشیدنی خود را در دست بگیرید، کتاب بخوانید و یا با سایر اعضای خانواده گفتگوی گرمی داشته باشید و اوقات خوبی را سپری کنید.

لازمه چنین فضایی داشتن دکوراسیونی زیبا و راحت است که بافتی مناسب دارد مثلا از بالش‌های متعدد و نرم در آن استفاده شده است و یا فضا با تعداد زیادی پتوی پشمی باکیفیت پوشیده شده است و شما با این پتوها و بالش‌ها در هر گوشه‌ای می‌توانید راحت باشید. یک فرش ساده پشمالو هم می‌تواند به راحت‌ و دنج شدن فضا کمک کند و شما در آن احساس آرامش بیشتری خواهید داشت. می‌توانید از دمپایی‌ها و پاپوش‌های پشمالو هم استفاده کنید و این راحتی و گرما را به حداکثر برسانید.

دکوراسیون پاییزی، فضای خانه خود را برای فصل جدید به روز کنید

دکوراسیون پاییزی، فضای خانه خود را برای فصل جدید به روز کنید
نور را به داخل خانه بیاورید

یکی از مشکلات بیشتر مردم در فصل پاییز افسردگی ناشی از کوتاه شدن روزها و کم شدن نور طبیعی است که می‌تواند به اختلالات فصلی (SAD Seasonal Affective Disorder) منجر شود. چاره این مشکل این است که تا حد ممکن از نور طبیعی استفاده کنید که البته دسترسی به این نور در فصل پاییز محدود‌تر می‌شود و برای جبران آن باید از نورهای مصنوعی استفاده کرد.

صبح‌ها و عصرها در فصل پاییز تاریک و دلگیر هستند و اشتن نور مصنوعی کافی می‌تواند از دلگیری فضا بکاهد پس لازم است که در این فصل از انواع لامپ و چراغ به میزان کافی استفاده کنید و دکوراسیون پاییزی منزل خود را شکل دهید. یک چراغ مطالعه پرنور برای گوشه‌ای از اتاق خود انتخاب کنید که معمولا در آن قسمت مطالعه می‌کنید.

برای پرنور کردند کمد لباس‌ها هم تدبیری بیندیشید و از لامپ‌های مناسب داخل آن استفاده کنید تا موقع پوشیدن لباس و آماده شدن در صبح دچار مشکل نشوید. نور لامپ‌ها را طوری انتخاب کنید که با حال و هوای پاییز هماهنگ باشند مثلا نورهای سفید و قوی برای نور مصنوعی صبحگاهی و عصرگاهی مناسب نیستند و بهتر است از نورهای متعادل‌تر مایل به زرد استفاده کنید.

برای شرایط آب و هوایی آماده باشید

فصل پاییز شرایط آب و هوایی خاصی دارد و بارندگی‌های گاه به گاه از ویژگی‌های آن است که شما حتما باید برای آن آماده باشید و تدابیر لازم را در دکوراسیون پاییزی خود بیندیشید. وقتی باران یا برف می‌بارد کفش‌ها و پوتین‌های شما کثیف وگل آلود می‌شود و اگر بخواهید با چنین کفش‌هایی تا دم در منزل راه بروید کثیفی‌ها را به داخل منزل خواهید آورد. بنابراین لازم است که از یک پادری مناسب استفاده کنید تا بتوانید در بیرون از منزل کفش‌های خود را تمیز کنید و از آوردن گل و لای به داخل راهروها و فضای منزل جلوگیری شود.

چند تغییر کوچک دیگر در دکوراسیون هم می‌تواند آن را برای فصل پاییز مناسب‌تر کند مثلا شما می‌توانید یک ظرف مناسب چتر در نزدیک در منزل قرار دهید و چترهای اعضای خانواده را در آن بگذارید تا هم موقع خروج از منزل نیازی به جستجو نباشد و هم چترهای خیس راه خود را به داخل منزل باز نکنند. یک چوب لباسی مناسب هم دم در قرار دهید تا بارانی‌ها و پالتوهای خیس را در آن آویزان کنید تا آب باران به داخل منزل راه پیدا نکند و این لباس‌ها تا هنگام پوشیدن مجدد، کاملا خشک شده باشند.

دکوراسیون پاییزی، فضای خانه خود را برای فصل جدید به روز کنید

دکوراسیون پاییزی، فضای خانه خود را برای فصل جدید به روز کنید
رایحه‌ها را در دکوراسیون پاییزی در نظر بگیرید

پاییز حال و هوای خاصی دارد و گاهی این حال و هوا در عطرها و رایحه‌ها منعکس می‌شوند مثلا وقتی صحبت از فصل پاییز می‌شود همه به بوی باران و برگ‌های خیس شده، بوی کدو تنبل و ترشی، چوب‌هایی که در اتش جرقه می‌زنند و می‌سوزند، بوی دارچین و سیب و چیزهایی مانند این فکر می‌کنند. عطرها از اجزای جدایی ناپذیر در دکوراسیون منزل هستند که حال و هوای آن را می‌سازند و بر این اساس شما می‌توانید از عطرها و رایحه‌ها برای ساختن دکوراسیون پاییزی خود استفاده کنید.

مثلا یک شمع با رایحه دریا نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای دکوراسیون پاییزی باشد و یا عطر مرکبات بیشتر یادآور تابستان است تا پاییز، پس سراغ عطرهایی بروید که رایحه چوبی، ادویه‌ای و دودی دارند و از آن‌ها برای دکوراسیون منزل خود کمک بگیرید.

شمع‌های معطر با این رایحه‌ها همیشه انتخاب مناسبی برای فصل پاییز هستند البته اگر به رایحه عود هم علاقمند هستید می‌توانید از عود برای معطر کردن و پاییزی کردن فضای منزل کمک بگیرید و آن را گرم‌تر و دلپذیرتر کنید.

دکوراسیون پاییزی، فضای خانه خود را برای فصل جدید به روز کنید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • fh

      لطفاااااااااا مطلب و تصاویر بیشتر یییییییییییی بذارییییییید،ممنوووووون

    • شروین‌

      یکی میمیرد از بی نانی
      یکی میگوید زردک میخواهی

    • بدون نام

      بیزحمت در مورد دکوراسیون بیشتر مطالب بزارید

    • بی نام

      برین بابا دلتون خوشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج