۸۳۰۳
۹ نظر
۵۱۰۴
۹ نظر
۵۱۰۴
پ

چگونه بدون غرغر كردن اخلاق بد همسرتان را عوض كنيد

روزی روزگاری عاشقی

مرد زندگي‌تان را عاشقانه دوست داريد اما ايرادهاي كوچكي در رفتار او وجود دارد كه شما را آزار مي‌دهد، قبل از هرچيز بايد بدانيد، به‌طور حتم هيچ‌چيز با غر درست نمي‌شود.‌ مردها خيلي راحت صحبت‌ها و دليل‌هاي منطقي را قبول مي‌كنند چون مسلما آ‌ن‌ها نيز نمي‌خواهند، همسرشان را آزار دهند.‌ در اينجا راه اصلاح ۸ تا از بدترين عادت‌هاي آقايان را براي شما آورده‌ايم.

روزی روزگاری عاشقی

روزی روزگاری عاشقی

مرد زندگي‌تان را عاشقانه دوست داريد اما ايرادهاي كوچكي در رفتار او وجود دارد كه شما را آزار مي‌دهد، مثلا اين‌كه خانه نامرتب است يا هميشه براي‌تان كادوهايي آزاردهنده مي‌خرد و... شايد زماني كه نامزد بوديد چندان براي‌تان اهميتي نداشت كه او در خانه خيلي نامنظم و كثيف است ولي از زماني كه با او زير يك سقف رفته‌ايد اين مسئله به‌شدت آزارتان مي‌دهد.‌ قبل از هرچيز بايد بدانيد، به‌طور حتم هيچ‌چيز با غر درست نمي‌شود.‌ مردها خيلي راحت صحبت‌ها و دليل‌هاي منطقي را قبول مي‌كنند چون مسلما آ‌ن‌ها نيز نمي‌خواهند، همسرشان را آزار دهند.‌ در اينجا راه اصلاح ۸ تا از بدترين عادت‌هاي آقايان را براي شما آورده‌ايم كه در آ‌ن‌ها هيچ غرزدني براي اصلاح وجود ندارد.


عادت بد يك

تميزي را به شوهرتان ياد بدهيد

شايد يكي از گلايه‌هاي بسياري از خانم‌ها‌ نامرتب‌بودن همسرشان در خانه است مثلا اين‌كه بعد از استفاده از دست‌شويي آن را تميز نمي‌كند و براي خانم هيچ‌چيز بدتر از مواجه شدن با يك دست‌شويي كثيف نيست.

راه‌حل: اول اجازه دهيد او بداند كه دوست نداريد پشت او راه برويد و كثيف‌كاري‌هايش را تميز كنيد مثلا اينكه هميشه بعد از او دست‌شويي را تميز كنيد. دوم اين‌كه سعي كنيد، با او به يك توافق برسيد و مثلا اين‌كه شما بايد چه كاري انجام دهيد و او چه وظيفه‌اي در خانه دارد.‌ اينگونه او نيز بهتر مي‌تواند انتظارات شما را بداند و آ‌ن‌ها را عملي سازد.


عادت بد 2

برگشت به دوران نامزدي

در دوران نامزدي و آشنايي، او مدام براي‌تان كادو مي‌خريد، گل هديه مي‌داد، كاملا حواسش به شما بود و هميشه سعي مي‌كرد كه شما را خوشحال كند وبا همين كارها باعث شد شما اورا انتخاب كنيد. ولي بعد از ازدواج تمام بيرون رفتن‌هاي‌تان محدود به رستوران محله شده‌ و شايد سالي يك‌بار براي تولد، رستوراني خاص برويد.‌ چه اتفاقي براي آن قرار‌هاي عاشقانه افتاد؟ بسياري از مردان بعد از ازدواج‌ آن رفتارهاي پرشور خود را از دست مي‌دهند و فراموش مي‌كنند كه اين رفتارها چقدر براي شما مهم است.

راه‌حل: اينجا جايي است كه شما بايد خلاق باشيد! مثلا مي‌توانيد يك كنسرت خوب يا تئاتر جالب يا هر برنامه‌اي كه براي هر دوي شما هيجان انگيز است را انتخاب كنيد وبا يك پيامك به او پيشنهاد دهيد و حتي براي اين‌كه روز و ساعت برنامه را يادش نرود روي يك كاغذ بنويسيد و به ميزش بچسبانيد. مردها دوست دارند، به‌طور روشن خواسته شما را بدانند.


عادت بد ۳

رك به او بگوييد كارهايش را بكند

از وقتي ازدواج كرده‌ايد مدام مجبور بوده‌ايد لباس‌ها و جوراب‌هاي كثيف او را از گوشه و كنار خانه جمع كنيد، روزنامه‌هاي نيمه خوانده شده او را مرتب كنيد، از اطراف خانه ليوان‌هاي خالي چايي‌اش را برداريد و اين كارها ديگر براي‌تان تبديل به يك عذاب شده‌است.

راه‌حل: اول از همه با‌ خود فكر كنيد كه آيا او هميشه اينگونه رفتار مي‌كند وشما را مجبور مي‌كند كه وسايلش را جمع كنيد يا گاهي و فقط اين بار است كه شما ناراحت شده‌ايد و قبلا مشكلي نداشتيد، سپس به او بگوييد كه چقدر براي‌تان آزاردهنده است كه تبديل به يك خانه‌دار تمام وقت شده‌ايد و از او بخواهيد كه تغييري در اين وضعيت ايجاد كند. شايد اين راه‌حل به‌نظرتان بسيار ساده و پيش پاافتاده باشد ولي باور كنيد كه تاثير دارد. مردان تا وقتي شما به‌طور روشن انتظار و خواسته‌تان را مطرح نكنيد آن را عملي نمي‌كنند.‌ اين بار اين روش را امتحان كنيد مثلا به او بگوييد: «براي من بسيار آزاردهنده و ناراحت‌كننده است كه هميشه فقط من مسئول جمع‌آوري لباس‌ها باشم. اگر لباس‌هاي تميز را در كمد و لباس‌هاي كثيف را در سبد لباس‌هاي كثيف‌ بگذاري كمك بزرگي به من مي‌كني.‌» در حرف‌هاي‌تان كاملا نشان دهيد كه كمك او مي‌تواند چقدر خوشحال‌تان كند و بعد از اين‌كه خواهش شما را هم عملي كرد از او تشكر كنيد.‌


عادت بد 4

موبايل را كنار بگذار آقاي شوهر

اين روزها ديگر مثل قديم نيست كه اعضاي خانواده در يك محيط صميمي و بدون دغدغه دور هم جمع مي‌شدند و با هم حرف مي‌زدند. امروزه چيزهاي زيادي مثل تلفن، اينترنت و... وجود دارند كه حواس را پرت مي‌كنند و در نتيجه نمي‌توان با تمركز كامل باهم صحبت كرد، اين مشكل جايي بيشتر مي‌شود كه شوهر شما يك گوشي هوشمند مثل آي‌فن هم داشته باشد. معمولا او هيچگاه گوشي را زمين نمي‌گذارد و مدام در حال بازي و...‌ با گوشي است.

راه‌حل: اول از همه اجازه دهيد او بفهمد شما از اين‌كه مدام ببينيد او سرش در گوشي است اصلا لذت نمي‌بريد و بيشتر ترجيح مي‌دهيد كه هنگام صحبت به‌صورت شما نگاه كند.‌ وقتي متوجه شود كه اين عادتش شما را آزار مي‌دهد آمادگي آن را پيدا مي‌كند كه آن را كم كند. در اين حالت شما مي‌توانيد‌ با روش‌هاي مبتكرانه‌اي اين عادت را از او دور كنيد.‌


عادت بد ۵

از او بخواهيد گوش كند

يكي از گلايه‌هاي رايج خانم‌ها اين است كه شوهران‌شان به حرف‌هاي آن‌ها گوش نمي‌دهند. اين مشكل از جايي آغاز مي‌شود كه خانم‌ها گمان مي‌كنند، خواسته يا انتظارشان براي طرف مقابل روشن است اما در حقيقت در اغلب موارد اينگونه نيست.‌ البته ممكن است كه اين عادت بد نيز در شوهر شما وجود داشته باشد كه وقتي حرف مي‌زنيد عكس‌العمل مناسبي نداشته باشد اما انصاف داشته باشيد، شايد او واقعا نداند كه واكنش درست چيست.

راه‌حل: اين را به خاطر داشته‌باشيد كه اگر شوهرتان شما را دوست داشته باشد هركاري براي خوشحال كردن‌تان مي‌كند. بنابراين مطمئن شويد كه احتياج و خواسته‌تان را به روشني براي او مطرح كرده‌ايد و قرار نيست او خود چيزي را متوجه شود بلكه شما بايد اول از او بخواهيد.


عادت بد 6

براي شوهرتان داستان بگوييد

هر كسي يك نوع كادو و هديه را دوست دارد بعضي از خانم‌ها وسايل دست‌ساز و ظريف را دوست دارند، بعضي‌ها كادوهاي زيبا و پر آب و رنگ دوست دارند، بعضي ديگر نيز ترجيح مي‌دهند، چيزي هديه بگيرند كه احتياج دارند مثل يك وسيله خانه يا...‌ بعضي هم كادوهايي گران قيمت.‌ بنابراين به مردان حق دهيد كه به درستي ندانند شما چه نوع كادويي دوست داريد و در واقع ممكن است نظر آ‌ن‌ها با شما در مورد يك كادوي خوب متفاوت باشد.

راه‌حل:‌ براي او يك داستان بسازيد يعني يك خاطره بسازيد كه در آن يكي از دوستان‌تان كادويي براي شما خريده كه اصلا دوستش نداشتيد مثلا يك پشتي صندلي هديه داده درحالي‌كه شما ترجيح مي‌داديد، يك كفش يا كيف زيبا هديه بگيريد.


عادت بد ۷

فقط حق داري بازي‌هاي تيم محبوبت را ببيني عزيزم

بيشتر مردها طرفدار يك يا چند تيم ورزشي هستند و اين علاقه‌شان قبل از آشنايي با شما نيز وجود داشته ‌است اما تفاوت بعد از ازدواج اين است كه چون مسئوليت‌هاي بيشتري در قبال خانواده دارند به‌نظر مي‌آيد كه در ديدن مسابقه‌ها زياده‌روي مي‌كنند در صورتي كه قبلا نيز به همين مقدار مسابقه‌ها را تماشا مي‌كردند.

راه‌حل: خيلي آرام به دور از هيجان و احساسات يا بدون عصبانيت به او بگوييد كه زمان‌هايي كه او روي كاناپه مسابقات ورزشي را نگاه مي‌كند، شما احساس تنهايي و ناراحتي مي‌كنيد.‌ سپس راه‌حل را به او پيشنهاد دهيد: از او بپرسيد به چه تيم‌هايي علاقه دارد و حتما بايد بازي آ‌ن‌ها را تماشا كند، سپس با هم قرار بگذاريد كه فقط بازي اين تيم‌ها را ببيند و بقيه وقتش را به خانواده اختصاص دهد.‌ يك فكر ديگر هم مي‌تواند اين باشد كه به او پيشنهاد دهيد،‌ به فرزندان‌تان فوتبال يا هر ورزش مورد علاقه‌اش را بياموزد.‌ آن وقت، وقت كمتري مقابل تلويزيون و وقت بيشتري را با بچه‌ها مي‌گذراند.


عادت بد 8

به ظاهر خودش بي‌اهميت است

حقيقت اين است كه بسياري از مردان متوجه نمي‌شوند يا براي‌شان مهم نيست كه مثلا رنگ تي‌شرت‌شان با شلوارشان هماهنگ نيست يا اصلا تميز نيستند.

راه‌حل: خوشبختانه بسياري از مردان خوشحال مي‌شوند كه كسي در اين زمينه كمك‌شان كند به‌خصوص اگر بدانند كه خوش‌تيپي و مرتبي‌شان‌ شما را هم خوشحال مي‌كند، به جاي اين‌كه از او ايراد بگيريد و قيافه‌تان را كج و معوج كنيد با او در مقابل كمد لباس‌هايش برويد و يك لباس مناسب پيشنهاد دهيد و سپس به او بگوييد كه چه مرد خوش‌تيپ و‌ فوق‌العاده‌اي شده‌است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • alimomeni98@yahoo.com

      h

    • مرتضي

      با سلام و عرض ادب
      بعضي اوقات اين مشكلات براي آقايونم پيش مياد.
      به نظر مياد همون مشكل اولي كه بيان شده يه بي احترامي به اعضاي خانواده باشه، حالا اگر همين مشكلات براي يك آقا پيش بياد و ديگه خسته بشه از به زبون آوردن اين مشكلات ، اون موقع تكليف چيه؟

    • reihaneh

      khily khob bod vali gahi ona aslan tavagoei nemikonan

    • تارا

      آقا جان من 20 ساله ازدواج کردم تمام این راهها را رفتم ولی هنوز نتوانستم عادتهای بد همسرم را تغییر بدهم آقا جان نرود میخ آهنی بر سنگ

    • saeedeh

      ممنون از راهنمایی های سازنده تون. میشه یه سوال بپرسم؟ ما خانمهایی که شاغل هستیم، چطور موضوعات خرج مخارج خونه رو با همسرمون روشن کنیم و متوجه شون کنیم که نباید از بعضی مسولیت های مالی شونه خالی کنن؟

    • بدون نام

      من این مشکلات را ندارم
      فقط جواب نمیده نظر نمیده مخلفت نمیکنه
      برای هیچکدوم از اینا هم که شما راه حل نگفتید

    • بدون نام

      یکم خلاق باشید بابا...

    • بیتا

      مردان خیلی سخت حرفی را قبول میکنن، تا سرشون به سنگ نخوره آدم نمیشن!

    • مونا

      هیچ راه حلی برای مرد ها وجود نداره خانمها باید روحیه ی خودشون رو بالا ببرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج