۸۴۸۳۲۶
۲ نظر
۵۰۳۴
۲ نظر
۵۰۳۴
پ

راه‌هایی که برگشتن به فضای کار بعد از تعطیلات را ساده‌تر می‌کند!

همه ما به کمی زمان احتیاج داریم تا بتوانیم ذهن‌مان را آماده کنیم و به محیط کار برگردیم. اگر تا آخرین روز تعطیلات در سفر بودید، یک یا دو روز مرخصی بگیرید و فردای روزی که از سفر برگشتید به محل کار خود نروید.

وب‌سایت دیجی کالا - تارا قهرمانی: بالاخره فرصت این پیدا شده که یه نفسی تازه کنید و به یک تعطیلات واقعی بروید. دو هفته کار نکردن، وقت کافی برای استراحت، امتحان کردن غذاهای خوشمزه، معاشرت با دوستانی که مدت‌هاست وقت برای دیدارشان پیدا نکرده ‌بودید، یا حتی ماندن در خانه و تخت خواب نرم و راحت خودتان، شبیه آرزویی است که هرگز دلمان نمی‌خواهد تمام شود. اما برگشتن به محیط کار بعد از تعطیلات غیرقابل اجتناب است.

راه‌هایی که برگشتن به فضای کار بعد از تعطیلات را ساده‌تر می‌کند!

هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد که بعد از یک تعطیلات شیرین به ایمیل‌ها، ضرب‌العجل‌های کوتاه مدت، حساب‌داری‌ها یا جلسات طولانی فکر کند. حتی فکر کردن به هرکدامشان به تنهایی باعث می‌شود که احساس کنیم به یک تعطیلات دیگر احتیاج داریم. اما برگشتن به فضای کار، با تمام سختی‌هایش اجتناب ناپذیر است. حتما بارها برای شما هم پیش آمده است که از خود بپرسید چطور می‌توانیم برگشتن به محیط کار بعد از تعطیلات و از آن مهم‌تر شروع کاری که مدت‌هاست از آن دور بودیم را ساده‌تر کنیم؟

به محض رسیدن از سفر سر کار نروید

راه‌هایی که برگشتن به فضای کار بعد از تعطیلات را ساده‌تر می‌کند!

همه ما به کمی زمان احتیاج داریم تا بتوانیم ذهن‌مان را آماده کنیم و به محیط کار برگردیم. اگر تا آخرین روز تعطیلات در سفر بودید، یک یا دو روز مرخصی بگیرید و فردای روزی که از سفر برگشتید به محل کار خود نروید. حتی اگر باید خانه را مرتب کنید و لوازم سفر خود را سرو سامان دهید، چند ساعت به خود فرصت دهید و استراحت کنید. مطمئن باشید کارهای خانه منتظر شما می‌مانند.

ذهن خود را متمرکز کنید و اجازه دهید که در این فرصت با محیط و شرایط جدید تطابق پیدا کند. اگر این کار را انجام ندهید، دچار استرس می‌شوید و روز اول را با خستگی و تشویش شروع می‌کنید.

راه برگشت را برای خود ساده کنید

یک روز قبل از رفتن به محل کار یا صبح همان روز، برای روز اول خود برنامه ریزی کنید. یک فهرست انجام کارهای روزانه یا To-Do List تهیه کنید و هر کاری که باید انجام دهید را با اولویت در آن بنویسید. اگر می‌خواهید این کار را صبح همان روزی که به محل کار برمی‌گردید انجام دهید، مطمئن شوید که فضا و وقت کافی برای تنها شدن با افکارتان دارید تا بتوانید ذهن خود را جمع‌وجور کنید.

با کارهایی که قبل از رفتن به تعطیلات تمام نکرده‌اید شروع کنید. ممکن است احساس کنید که حوصله‌ای برای تمام کردن این کار ندارید و دل‌تان بخواهد به سراغ پروژه‌های جدید بروید؛ اما این کار را نکنید چون باعث می‌شود تا قبل از ساعت ناهار مغزتان حسابی داغ کند!

روی کارهایی که می‌دانید چطور انجام می‌شوند و زمان زیادی نیاز ندارند تمرکز کنید. شروع کردن با کارهای کوچک باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود.

یک یادگاری از تعطیلات خود بیاورید

راه‌هایی که برگشتن به فضای کار بعد از تعطیلات را ساده‌تر می‌کند!

سوغاتی‌هایی که از سفر با خود می‌آورید، یادگاری‌هایی هستند که به یاد شما می‌اندازند که هیچ ایرادی ندارد گاهی به تعطیلات بروید و از زندگی لذت ببرید. برخی از روان‌شناسان معتقدند که یادآوری تعطیلات می‌تواند باعث ایجاد حس رضایت در افراد شود که خستگی را کم می‌کند.

مثلا یک مجسمه تزئینی کوچک که هروقت نگاه‌تان به آن می‌افتد به یاد سفر خوب یا تعطیلات خوبی که داشتید خواهید افتاد. حالا فکر کنید که این یادگاری عطر و رایحه خوشی هم داشته باشد، مثل یک عطر، خوشبو کننده یا حتی یک لوسیون بدن. هر بار که این بو به مشامتان برسد انرژی مثبتی احساس خواهید کرد. هر کدام از یادگاری‌‌هایی که دوست دارید را به محل کارتان ببرید و وقتی که خیلی احساس خستگی کردید به سراغش بروید.

با همکاران خود معاشرت کنید حتی اگر برایتان سخت است!

اولین صبح روز کاری بعضی از تعطیلات معمولا همکاران به سراغ همدیگر می‌روند و در مورد تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی همدیگر سوال می‌پرسند. می‌توانید کمی جزییات در مورد جاهایی که رفتید، غذاهایی که خوردید، فیلم‌هایی که دیدید، کتاب‌هایی که خوانده‌اید، بازی‌هایی که تمام کردید، یا حتی اگر هیچ کاری نکرده‌اید، در مورد لذتی که استراحت در خانه برای شما داشته تعریف کنید. اصلا از این نترسید که دیگران فکر کنند از خود تعریف می‌کنید.

اگر نگرانید که دیگران در مورد شما چه فکر می‌کنند، بهتر است از آن‌ها در مورد تعطیلات و سفر اخیرشان سوال کنید. از اینکه مردم تا چه اندازه از حرف زدن درمورد سفرشان خوشحال می‌شوند، شگفت‌زده خواهید شد. مکالماتی مثل این کمک می‌کند که رابطه شما با همکارانی که روزهاست ندیده‌یاید تبتشاید، گرم‌تر و روند انجام کارها بهتر شود.

با یک دیدگاه جدید شروع کنید

شاید روزهای آخر سال خسته بوده‌اید، یا آنقدر به مسافرت و تعطیلات فکر می‌کردید که نمی‌توانستید خوب تمرکز کنید و کارها آن طور که باید پیش نرفته بود. اما حالا بعد از مدتی دور بودن از پروژه‌ها می‌توانید طور دیگری به آن‌ها نگاه کنید و نظر جدیدی داشته باشید. برخی مواقع فقط به کمی زمان و فاصله احتیاج دارید تا بتوانید در کار خود تحول ایجاد کنید و گره‌های کار را باز کنید.

ایمیل‌ها و پیام‌های کاری خود را رده‌بندی کنید

راه‌هایی که برگشتن به فضای کار بعد از تعطیلات را ساده‌تر می‌کند!

احتمالا وقتی بعد از تعطیلات به محیط کار برمی‌گردید، با تعداد زیادی ایمیل و پیام‌های کاری مواجه می‌شوید. یادتان باشد اولین روز کار بعد از تعطیلات عید، اصلا روز مناسبی برای به صفر رساندن تعداد ایمیل‌های خوانده نشده نیست! در عوض باید ۳ گروه یا برچسب برای پیام‌های خوانده نشده بسازید؛ اگر از Gmail یا Outlook استفاده می‌کنید، ۳ گروه بسازید؛ یک گروه برای آن‌هایی که امروز باید جواب دهید، یک گروه برای آن‌هایی که باید در این هفته جواب دهید و گروهی که احتمالا می‌توانید جواب ندهید و پاک کنید.

بعد همه ایمیل‌ها را فیلتر کنید و با اولویت به آن‌هایی که باید امروز جواب دهید، رسیدگی کنید و پوشه بعدی را بین روزهای باقی مانده هفته تقسیم کنید.

در طول ساعات کاری استراحت کنید

شروع یک روز کاری در سال جدید آن هم بدون وقت استراحت، واقعا طاقت‌فرساست. اجازه ندهید احساس گناه دور بودن از کار و کار نکردن برای طولانی مدت، شما را مجبور به کار بی‌وقفه و اضافه‌کاری کند. همکاران و رئیس شما هم به تعطیلات رفته‌اند پس قاعدتا از شما انتظار ندارند که همه روزهایی که نبودید را در یک روز جبران کنید.

هر سه ساعتی که کار می‌کنید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه استراحت کنید. به نظر کار سختی می‌آید اما برای اینکه سال جدید را به بهترین شکل شروع کنید، به این تکنیک‌ها احتیاج دارید.

به خودتان سخت نگیرید و یادتان باشد که شما لیاقت یک تعطیلات برای دوباره به دست آوردن انرژی از دست رفته و البته یک فرصت برای تطابق مجدد با محیط کار را دارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این موضوع مال با فرهنگهاست کارمندهای ایرانی که جز استراحت کاری نمکنند

    • بدون نام

      دیگه چند ساعت چایی خوردن و کنار دوستان بودن که سختی برای بازگشت نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج