۸۴۸۸۳۸
۱۸ نظر
۵۰۵۹
۱۸ نظر
۵۰۵۹
پ

وقتی مادر‌ها احساس تنهایی می‌کنند

همیشه حفظ تعادل بین شخصیت یک زن و یک مادر آسان نیست، خصوصا زمانی که بسیاری از زنان تصور می‌کنند تلاش هایشان برای رسیدن به استاندارد‌های یک مادر ایده آل کافی نیست، عدم تعادل ببشتر حس می‌شود. در این مطلب به شما می‌گوییم که چرا گاهی اوقات مادران احساس تنهایی می‌کنند.

برترین ها - ترجمه از صدف حقیقت: همیشه حفظ تعادل بین شخصیت یک زن و یک مادر آسان نیست، خصوصا زمانی که بسیاری از زنان تصور می کنند تلاش هایشان برای رسیدن به استانداردهای یک مادر ایده آل کافی نیست، عدم تعادل ببشتر حس می شود. در این مطلب به شما می گوییم که چرا گاهی اوقات مادران احساس تنهایی می کنند.

مادر شدن مرحله ای است که تغییرات بزرگی در زندگی رخ می دهد. بعد از زایمان و به دنیا آمدن فرزند عزیز، مسئولیت های بسیار و کارهای زیادی در جلوی رویتان قرار می گیرد و همین تغییرات، زندگی زن قبل از مادر شدن را تحت تاثیر قرار می دهد. گاهی این تغییرات باعث غرق شدن در نقش جدید می شوند و به همین دلیل احساس تنهایی را به همراه می آورد.

وقتی مادر‌ها احساس تنهایی می‌کنند

ترکیب موفقیت آمیز مادر بودن و زن بودن راحت نیست. جایگاه مادری، در برخی از موقعیت ها با شک و تردید و نبود شبکه خانوادگی حمایت کننده همراه است. این شرایط نیز مانند دیگر تغییرات استرس زا، تغییرات فیزیکی و هورمونی را شامل می شود. علاوه بر این موقعیت پیچیده، برخی از شرایط اجتماعی حاضر با واقعیتی که بسیاری از زنان با آن زندگی می کنند و در دوران مادری احساس می کنند، در تضاد هستند. در نتیجه ممکن است احساس نا امیدی، سرخوردگی و تنهایی به وجود آید.

نمونه یک مادر ایده آل

در جامعه ای که ما زندگی می کنیم، اغلب نمونه های مختلفی از یک مادر دیده می شود. به عنوان مثال به آگهی های بازرگانی تلویزیون، برنامه ها و فیلم ها نگاه کنید. چه تصویری از مادران دارای نوزاد یا فرزندان کوچک دیده می شود؟ همه آنها آراسته، منظم، خوش اندام و با لبخند زیبا حضور پیدا می کنند. این مادران اغلب زنان نحیفی هستند که انرژی و سرزندگی زیادی دارند و به گونه ای پوشک کودک خود را تعویض می کنند که گویا یک عمل شاعرانه انجام می دهند! مادرانی که در تبلیغات وجود دارند زنانی هستند که از خستگی، بی خوابی، تنهایی و درد رنج نمی برند. برای رسانه های جمعی مادر بودن تنها به این شکل تعریف می شود: یک حالت طبیعی از سعادت، شادی و روابط معنوی.

این مادر ایده آل به نمونه ای اشاره می کند که فرزندش را بالاتر از همه خواسته های خود می بیند. این نمونه ادعا دارد که می توان در نقش زن بودن و مادر بودن تطابق به وجود آورد. این مادر می گوید مراقبت از کودکی که کاملا به شما وابستگی دارد، بسیار آسان است. یک مادر واقعی با این نمونه مطابقت ندارد و به همین دلیل است که گاهی ممکن است با مشاهده این نمونه های غیر واقعی، احساس تنهایی به سراغ مادران آید.

وقتی مادر‌ها احساس تنهایی می‌کنند

مادر در زندگی واقعی

اگر در حال حاضر فرزند کوچکی دارید، به خوبی می دانید که یک مادر ایده آل که در مورد آن صحبت شد، اساسا از زندگی واقعی خارج شده است. این جمله به آن معنا نیست که مادر شدن تجربه ای از سختی ها و تلخی هاست. در حقیقت این مرحله به اندازه ای زیباست که عشق و شادی را نیز به همراه می آورد. مادر بودن ترکیبی از احساسات مخالف است که به طور همزمان درون زنان به وجود می آید.

به عنوان مثال در طول دوره بارداری می توانید احساس شادی و خوشحالی داشته باشید چرا که زندگی جدیدی در راه است و مخلوق کوچکی درون بدن شما رشد می کند. ولی به طور همزمان حس سرگیجه، حالت تهوع و ضعف شما را آزار می دهد. شاید تصور کنید احساس ضعف و بی قراری مادر باید نشان داده شود ولی جامعه انتظار دارد که این احساسات سرکوب شوند. پس از آنجایی که زنان برای بیان نارضایتی و افکار خود آزاد نیستند، احساس تنهایی به سراغ آنها می آید.

وقتی مادر‌ها احساس تنهایی می‌کنند

احساس تنهایی در مادر

یک مادر واقعی زنی است که به دلایل مختلف تنها می شود. یکی از این دلایل برخی از اطلاعات است که از یک نسل به نسل دیگر منتقل نمی شود. شما هرگز به کسی نمی گویید که نمی توانید بخوابید، خسته و زودرنج هستید، احساس نا کارآمد و گناهکار بودن می کنید چرا که نمی توانید همه وظایف و کارهای خود را مثل قبل انجام دهید.

بسیاری از زنان یاد گرفته اند به شکل یک مادر مستقل زندگی کنند، زنی که می تواند همه کارها را انجام دهد. ولی زمانی که با چالش مادری مواجه می شوند و همچنان سعی دارند که سبک زندگی قبلی خود را حفظ کنند، احساس تنهایی و بی کفایتی چیره می شود. به همین دلیل مادر بودن در کنار افرادی که دوستشان دارید ارزشمند است، کسانی که نه تنها مشوق هستند، بلکه شما را حمایت کرده و زمانی که با مشکلات و شک و تردید مواجه می شوید، به شما مشورت می دهند.

در جستجوی حمایت عاطفی

انسان یک موجود اجتماعی است. ما به گونه ای خلق شده ایم که در جامعه زندگی کنیم و یک شبکه حمایتی برای زمان های سخت به وجود بیاوریم. دوران مادری یکی از مناسب ترین شرایط برای درخواست کردن این نوع کمک های حمایتی به شمار می رود. درد و دل کردن، نصیحت و پند خواستن، به دنبال جواب گشتن از افراد با تجربه، درک کردن و کمک خواستن موارد مهمی هستند تا بتوانید با استفاده از آنها ترس و اضطرابی که با مسئولیت های مادر شدن به وجود می آید را از بین ببرید.

در برخی از نقاط دنیا مانند اسپانیا و آمریکا، زنانی که احساس تنهایی می کنند، گروه مخصوص به خود را تشکیل داده اند. در این انجمن ها مادرها دور هم جمع می شوند و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند، در مورد شک و تردید، ترس و آرزوهای خود بحث می کنند. هدف از این گروه ها دوری از احساس تنهایی و ایجاد یک شبکه حمایتی است تا به مادران اجازه دهد از ایفای نقش خود لذت ببرند.

وقتی مادر‌ها احساس تنهایی می‌کنند

شما تنها نیستید

حتی اگر مادری هستید که گاهی احساس تنهایی می کنید، بدانید که تنها نیستید. این نکته اهمیت دارد که به یاد داشته باشید خستگی و خواب بر خلق و خو و کارکرد فیزیکی و مغزی شما اثرگذار است. هیچ مادری کامل و ایده آل نیست و حتی نمی تواند اینگونه باشد. همه ما انسان هستیم و مادران با وجود قوی بودن، محدودیت دارند.

از احساس تنهایی نترسید، چون این حس معمول است. این حس به شما یادآوری می کند که به افراد دیگر نیاز دارید و باید به طور همزمان از خودتان هم مراقبت کنید. حفظ تعادل ساده نیست، ولی غیر ممکن هم نیست. با در نظر گرفتن این موارد در صورت احساس تنهایی به دنبال حامی باشید. مادر بودن راه ساده ای نیست ولی با خود شادی به همراه می آورد.

منبع: steptohealth

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هما

      مطلب خوبی بود.ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مادر هاي ما شبيه اين مادر هايي كه تو نشون ميدي نيستن !اينو بفم برترينها ...مادران ما داراي عزت و حجاب فاطمي(س) هستن و وقتي مادري به معاد اعتقاد داشته باشه هرگز افسرده نميشه و هميشه براي خانواده سنگ تموم ميذاره و هر روز شاد تر از ديروزه
        اين مطالب رو براي خواهر و مادر خودت تجويز كن برترين ها كه 24 ساعت يا جلوي آينه هستن يا شبكه هاي نجس و كثيف و بهائي من و تو

      • بدون نام

        اوه اوه مگه چی گفته که اینطوری جبهه گرفتی ،خوب مطلبو نفهمیدی فک کنم

      • armita

        کاربر ۱۴:۱۶خیلی روانی هستی اینو جدی میگم
        چون حرفت خیلی بی ربطه

      • امین

        کاربر 14:16 اگه شما یه کم همون کتابای دینیتون رو خونده باشید متوجه اشتباهتون میشید

      • بدون نام

        من كاربر 14/16 هستم و منظورم قالب عكس هاي بي حجابي است كه برترينها از نماد مادر در كشور ما نشون ميده
        خيلي علاقه داره فرهنگ برهنگي رو منتشر كنه

    • بدون نام

      مادر بودن یعنی بدبختی کامل به جای مادر بودن هزاران دوست خوب داشته باشید که اگر ضربه عاطفی به شما زد خیلی راحت ترکش کنید بدون اذیت شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سخنان گوهر بار من و تو
        بجاي بچه سگ بخريد بجاي مادر بودن دوست خوب پيدا كنيد و بجاي شوهر دوست پسر
        خوش باشيد با من و تو

      • بدون نام

        منم خیلی تنها هستم و اصلا روحیه دوست پیدا کردن ندارم و خیلی خیلی تنها هستم مادری بدبخت و تنها

    • بدون نام

      من هم باردارم، بارها اين احساس تنهايي رو داشتم حتي وقتي تنها هستم گريه ميكنم ولي با همه ي سختي ها سعي ميكنم خودم رو جمع و جور كنم و يادآوري كنم كه اين حالات موقتي است و من ميتونم از پس اين روزها بر بيام.

    • تهی

      بعد از به دنیا اومدن پسرم
      تمام این احساس ها رو منم دارم

    • بدون نام

      کاربر 14:16
      اتفاقا من یک زن چادری محجبه هستم که تا قبل از بچه دار شدن در ماه مبارک رمضان دو بار قرآن رو ختم می کردم ، سه تا بچه به فاصله ی سه سال آوردم ،سومی سه سال و نیمه است ،

      الان به زور برا نماز صبح پا میشم ،امیدم این است که جهاد زن خانه داری است .

      خانواده ام در شهر دیگری هستند شوهرم از سرکار میاد خسته و کوفته فورا می خوابه .
      برای هر سه ویار بسیار شدید داشتم ،اشتباه کردم رفتم زایمان طبیعی ،آخه آدم چرا باید اینهمه درد بکشه !!!!!!!!

      الان دقیقا مثل این مقاله بسیار خسته افسرده تنها ناامید و مریض و داغونم کسی نیست این بچه رو بگیره برم دندانپزشک،

      خیلی هم زود زشت و پیر شدم بس که کمبود خواب دارم و خوراک ،کم خونی ،کمبود شدید ویتامین دی و....
      آشپزی که میکنم دیگه میلی به غذا ندارم .


      فقط دارم روزها رو می گذرونم تا ببینم چی میشه .


      در ضمن ائمه ی ما حکیم بودن ،حضرت فاطمه سلام الله علیها ،مگر فضه رو نداشتند ؟
      البته پدر و شوهرشون مردان بزرگی بودند که درک می کردن یک زن جوان به تنهایی بزرگ کردن چهار بچه براش سخته پس براش خدمتکار و البته همدم گرفتند .

      خودشون هم بهش کمک می کردند
      جناب سلمان فارسی میان خونه حضرت فاطمه ،می بینن خیلی کار دارن ،دارن گندم آسیاب می کنند ،و بچه ها هم نا آروم ،میرن گندمها رو آسیاب می کنند تا حضرت فاطمه به بچه ها برسند ..


      این نکته های زیبای زندگی اسلامی رو چرا نمی بینید ؟

      حضرت فاطمه اهل عبادت بودن ،پس زمانی رو به این کار اختصاص می دادن و حتما کسی از بچه ها مراقبت می کرده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یکی از ویژگی های صحبت در سایت اینه که نمی دونی با چه شخصی داری گفتگو می کنی اگه یک پسربچه 8 ساله اینها را به شما در خیابان بگوید به او پاسخ می دهید؟
        سطح سن و سواد افراد و قصد و غرض آنها مشخص نیست
        ولی آنچه مسلمه کسی که می تونه بیشتر از 450 کاراکتر بنویسه قطعا از پس مشکلات بر میاد

      • بدون نام

        کاملا باهاتون موافقم

    • بدون نام

      وای دعا کنید بتونم منم دوباره مادر بشم

    • عباس

      لطا عکس ترامپ شیطان را ازاینجا حذف کنید

    • بدون نام

      20:49
      سوءظن داری انگار !!!!
      قصد و غرض چیه ؟
      منم یکی مثل تو !!!
      فقط همینو گرفتی 450کارکتر ؟؟؟!!!!!
      بقیه شو درک نکردی ؟!!!!

      بذار ساده تر بگم فکر کن روزه ی بی سحری گرفتی در یک روز طولانی ،بعد از ظهره خوابت نمیاد ،اما توان کار کردن نداری ، بی حالی ،حالا باید پاشی غذا بپزی و.....

      در این حالت نوشتن راحت ،اما کار کردن سخته
      شما رو نمی دونم ،شاید تجربه نکردی ،کم خونی و ضعف رو .؟
      شایدم بنیه قوی داری ما رو درک نمی کنی !!!!

    • مادر

      کاربر عزیز که ۳تا بچه پشت سره هم بدتیا اوردید، میتونی بچه هاتو بزاری فرهنگسرا هایی که مهد دارن،هزینه شم خیللی کمه.و خودت بری باشگاه هایی که زیر نظر شهرداری .که ماهی ۴۰هم نمیشه.یه مدت این کارو کن تا از این حالت دربیای.تا خودت نخوای کسی کمکت نمیکنه.خدا همیشه کنارمون هست ما نمیبینیم.ان شالله که حالت خوب شه و سره حال مثل قبلت بشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج